Oletko vapaaehtoinen hyväntekijä?

HyvääTekemäänJuu

Mitä teet?

Toimitko jonkin järjestön kautta?

Oletko käynyt jossain jotain kurssin?

Mietin, että voisin kai lähteä johonkin mukaan minäkin. En vaan tiedä mihin.

7

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri-nuo

ovat houkutelleet koko maaliman mustat
      raatokärpäset tänne onnen maahan
      jossa saa ilmotteks rahhaaa.

• Joitakin.tässä

Mieti ensin kenelle haluat apuasi antaa?
      Onko se taloyhtiön asukas, taloyhtiössä on paljon hyödyllistä tekemistä joko asukkaana tai hallituksen jäseninä, asumista voi halventaa ratkaisevasti. Onko se lähialueella asuva, asukasyhdistyksessä on runsaasti aluetta hyödyttävää puuhaa, esityksiä kunnalle ym. Mihinkään liittymättä kävele kaupalle muovipussi ja hanska kädessä ja kerää roskat tienvarresta kaupalla olevaan roskikseen.
      Haluatko ulkoiluttaa vanhuksia tai uskaltaudutko erilaisiin tapahtumiin ensiapua tarjoamaan, liity SPR:n paikallisosastoon, vaatii kurssitusta, jonka saat jäsenmaksulla. Onko sinulla rahaa antaa suoraan apua tarvitsevalle? Jos on, anna korotonta lainaa, jollekin joka on todella avun tarpeessa, silläkin uhalla että menetät rahan. Jos ei ole lainaksi asti, heitä kymppi-kaks vähävaraiselle. Haluatko antaa romanian kerjäläiselle, niitä piisaa? Lions kerää paikallisesti stipendejä kouluihin, tekee hankintoja vanhainkoteihin, auttaa vähävaraisia, siis heidän lippaaseensa. Jos käyt kirkossa, laita kolehtiin kohteen mukaan, se kerrotaan ennen pussukan kiertämistä.
      Jos henkinen kanttisi on hyvä, ja pystyt auttamaan lamassa olevia, mene auttamaan alkoholisteja tai muuten henkisessä hädässä olevia keskustelemalla. Kunta tarvitsee nuorille tukihenkilöä. Tietääkseni ainakin seurakunta ja SPR pitävät kursseja. Tästä minulla ei ole kokemusta, noista kaikista muista on. Voin vakuuttaa, että elämäsi rikastuu.

• de.meter

Tyhjentävä vastaus "Jotakin.tässä". Vapaaehtoistyössä on tekijän markkinat. Heitä kysytään nyt vähän joka suunnalla.
        Itse juutuin seurakunnan diakoniatyöhön käytännön syistä. Toimipisteet olivat lähellä, työnkuvan sai pitkälti itse luoda eikä byrokratia kiusannut. Tehtäviin
        (minulla ystävä- ja kahvilatoiminta) koulutettiin ja hygieniapassi maksettiin...
        Alkuun toimin enempi ystäväpuolella nyt käytännön puuhat kiinnostavat enemmän eivätkä kuormita samalla tavalla kuin vaikka mielenterveyskuntoutujan tukihenkilönä oleminen. Syrjäytyneitä toki tapaan edelleenkin, mutta heihin ei tarvitse sitoutua pitkäjänteisesti, riittää kun kuulumiset kyselee ja jutustelee niitä näitä...

• En ole ajatellut liittyä vapaaehtoiseksi.
      Olen autellut tuttuja ja lähipiiriä, en ole järjestöihminen.
      Kyllä vapaaehtoisia tarvitaan, ihan hyvä asia.

• Jos annan, annan ainoastaan Pelastus-Armeijalle SF-tarkoituksiin.
      -
      Opiskelut on opiskeltu.
      Tässä iässä on turhaa alkaa tuhlaamaan aikaa.
      Sitä-paitsi osaan jo melkein kaiken.
      Erin-omaista parenpi kokki, autoilija eikä minusta nypläriä tule.
      Täkkini ja peitteeni ovat koko-kankaasta.
      Tärkeimmät kielet sujuvat, ne toistkin ontuen.
      Mikä enemmän mikä vähemmän.

H.

• muutenhyväjuttu

Sama täällä, on ollut tarvetta lähipiirissä ja se riittää minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe