Jos huomaa rakkauden loppuvan, kuinka suuri mahdollisuus on löytää takaisin? Pieni kysymys krapulapäivän ratoksi :)
Voiko hukatut tunteet vielä löytyä?
19
1602
Vastaukset
- savon seppä
ei lopu koskaan...Joskus saattaa tulla sellainen tunne tai oloshteet, että luulee rakkauden loppuneen. Vika on useinmiten tämän päivän kiireisessä elämässä...ei ennätetä putsaamaan nöyhtää navasta ja elämän eliksiiri ei pääse virtaamaan...:)
- m.vanamo
Epäilen suuresti. Tai jos molemmat osapuolet kovasti yhdessä yrittävät niin ehkä...Mutta se vaatii kyllä suurta sitoutumista ja panostamista.
Itse olen siinä tilanteessa, että lähes 30 avioliittovuoden jälkeen olen päättänyt häipyä tästä liitosta. Miehelle tuli hätä käteen ja hän vielä haluaisi yrittää, mutta mun kohdaltani se on turhaa. Muutaman kerran on yritetty tuloksetta. Yhteistä on vain lapset- ei mitään muuta, mikä pitäisi yhdessä.Olispa edes vihaa, mutta kun on vain välinpitämättömyyttä (puhun nyt itsestäni). Pelottaa tulevaisuus, vaikka toisaalta uskon selviytyväni.
Kunpa ihmiset oppisivat jo lapsena ja nuorena puhumaan kaikista asioista toistensa kanssa - sillä puhumattomuus on suurin syy mielestäni parisuhdeongelmissa.Myös minun 'entisessä elämässäni' olisi ollut
mahdotonta jatkaa.
Välinpitämättömyys on mielestäni jonkinlainen
keino suojella itseään.. Haavoittumasta liikaa, asioilta joille ei voi mitään.
- GammaGee
löytyy vielä sanoja molemmilta, halua puhua menneisyys auki. Jos on rohkeutta tunnustaa ettei tunne mitään ja jos sillä toisella on silloin rohkeutta pysähtyä, kuunnella ja muuttaa suuntaa, tulla puolitiehen vastaan.
Vaatinee molemmilta avoimuutta , vaatinee sellaisia sanoja , joissa syyttely ei saa valtaa.
Jos on halua vielä yhdessä opetella ja yrittää. Yksin se toinen ei kuitenkaan saa muutetuksi mitään, jos toinen puoliso verhoutuu puhumattomuuteen.
Kokemukseni mukaan onnistuu jos molemmilla on halua panostaa suhteeseen, mutta aikaa se vaatinee.- savon seppä
tilanne olisi parisuhteen alusta alkaen niinkuin
kerroit, silloinhan ei tultaisi siihen tilanteeseen, että "rakkaus loppuu".
Joskus olen itseeni kohdistuvan syyttelyn pohjalta joutunut luomaan ensin keskustelun "säännöt", joiden pohjalta on voinut rakentaa turvallisemman keskustelu ilmapiirin. Jos ei ole turvallista ilmapiiriä, niin siinä on puhuminen turhaa..
- KalleGraniitti
IhmisuhdekysymysmyllyTuffe :-) , esität erittäin hyviä ja relevantteja kysymyksiä. Niitä tulee sellaista vauhtia ettei pysty vanhojakaan käsittelemään ja miettimään. Mitä ihmettä sinä olet oikein ihmisenä, kaikenko tämän kokenut?
Asiaan. Heh, mitä on rakkaus. Muuttuuko rakkaus, loppuuko se, voiko rakkaus kestää. Rakkaudessa on mielestäni useita olomuotoja. Tarkoitat ilmeisesti että rakkaus kaikissa olomuodoissa loppuisi, vai kiihkeän ihastumisrakkauden vaihe? tottumisrakkaudenvaihe, elämänkumppanuusrakkaus? Sitten on vielä muut rakkaudet, jotka eivät liity kumppaniin. Aika vaikea vastata siis. Oletan sinun tarkoittavan elämänkummpanuusrakkauden loppumista. Hmmm.. jos asiaan ei liity mitään dramaattista, syrjähyppyjä, alkoholismia, välinpitämättömyyttä, väkivaltaa, uusia ihastuksia, muuttoja vaan vain kyllästymistä ehkä arkiseen oloon tai 4-kympin kriisi (joka on kyllä vakava asia ja vaatii oman analysoinnin) niin kaitpa tuon rakkauden voi löytää uusiksikin. Toisaalta eihän tuo ole nykyään muotia, ihmissuhteistakin pyritään tekemään nykyisin määräaikaisia, osta uusi kun vanha loppuu. Surullista, ihmissuhdemarkkinat, uusi kaupanhyllyltä kun vanha alkaa olla epämoderni :-(
Apua, huomaan että minulle kysymyksesi oli niin laaja ja epätarkasti määritelty että en pysty vastaamaan tarkasti. Mahdollisuuksien välineistä ja toteuttamisesta voisin kait kirjoittaa kirjan. Ei minulla ole krapulaa :-)))Pitkälti samoja ajatuksia kuin KalleGeellä, rakkauden olomuodolla on tapana muuttua. Ja kun sille muutokselle pitäisi olla kahden ihmisen ymmärrys ja hyväksyntä, ja muutoksien olisi hyvä tapahtua suht samanaikaisesti. Ilman puhumista ja keskinäistä ymmärrystä, tuohan on ihan tuuripeliä. Eikä välttämättä toimi sittenkään.
Äh, näitä asioita ei ehkä pitäisi analysoida. Onnistuminen alkaa vaikuttaa aina vaan enemmän lottovoitolta :(
- laahustava
Ei ole mahdollista rakastaa vähän tai paljon.
Rakkaus ei ole mitattavissa.
Rakastaa voi eri tavoin mutta ei eriasteisesti.
Se joko on läsnä tai ei ole.- Daalia
..liikaa, niin että toinen tuntee tukehtuvansa ja vain siitä syystä, että hänen oma rakkautensa ei yltänyt samalle tasolle kuin allekirjoittaneen. Hänelle tietoisuus siitä, että rakastin häntä niin paljon, aiheutti syyllisyydentunteen, josta hän ei lopulta pääsyt yli.
Ps. En ollut rakkaudessani läheisiippuvainen, päinvastoin annoin hänelle vapautensa. Minun mielestäni rakkaus ei sitomista, vaan "irti päästämistä".
- JaskaJ40
... rakkaus vain muuttaa muotoaan suhteen vanhetessa. Jos tilalle tulee viha tai inho, niin silloin tilanteelle varmaan kannattaa tehdä jotain, enkä nyt tarkoita eroa.
- tuffe
joukkoon ;) Mun ei passaa kommentoida täällä enää mitään, paljastamatta kortit. Tiedä häntä vaikka olisitte susia lammasturkissa joka iikka :))
- JaskaJ40
tuffe kirjoitti:
joukkoon ;) Mun ei passaa kommentoida täällä enää mitään, paljastamatta kortit. Tiedä häntä vaikka olisitte susia lammasturkissa joka iikka :))
Nyt en oikein ymmärtänyt. Oletko paljastanut sellaisia kortteja, joita ei olisi pitänyt? Vai pelkäätkö sitä?
Pelkäätkö, että esim. minä käyttäisin paljastamiasi tai kertomiasi asioita jotenkin väärin?
En käytä. Siinä mielessä olen lammas ;) - tuffe
JaskaJ40 kirjoitti:
Nyt en oikein ymmärtänyt. Oletko paljastanut sellaisia kortteja, joita ei olisi pitänyt? Vai pelkäätkö sitä?
Pelkäätkö, että esim. minä käyttäisin paljastamiasi tai kertomiasi asioita jotenkin väärin?
En käytä. Siinä mielessä olen lammas ;)se oli huuli. Toisaalta, en usko että kukaan haluaa täällä kauhian syvällisesti ruotia ongelmiaan, olen aika tulinen sielu, jos heittäydyn tuohon keskusteluun olisin kohta varmaan aika "suojaton". Tänne kun tuo jonkun itselleen tärkeän kysymyksen, voi tulla ikään kuin alaston olo, olet kaikkien tarkasteltavana. Luonnollinen kysymys tähän on tietysti miksi sitten kysyä, vastaus on että täältä tulee hyviä vastauksia laidasta laitaan, eikä yksikään niistä ole väärä. Ne hätkähdyttää.
- JaskaJ40
tuffe kirjoitti:
se oli huuli. Toisaalta, en usko että kukaan haluaa täällä kauhian syvällisesti ruotia ongelmiaan, olen aika tulinen sielu, jos heittäydyn tuohon keskusteluun olisin kohta varmaan aika "suojaton". Tänne kun tuo jonkun itselleen tärkeän kysymyksen, voi tulla ikään kuin alaston olo, olet kaikkien tarkasteltavana. Luonnollinen kysymys tähän on tietysti miksi sitten kysyä, vastaus on että täältä tulee hyviä vastauksia laidasta laitaan, eikä yksikään niistä ole väärä. Ne hätkähdyttää.
... jotain minä luin rivien välistä ... tiedä häntä.
"Toisaalta, en usko että kukaan haluaa täällä kauhian syvällisesti ruotia ongelmiaan, olen aika tulinen sielu, jos heittäydyn tuohon keskusteluun olisin kohta varmaan aika "suojaton"."
Ehkä täälläkin kannattaa suojata sen verran itseään, ettei kukaan pääse pistämään arkaan paikkaan. Vaikka olemmekin "anonyymeinä" palstalla, saattaa loukkaus sattua. Tuo sinun aloitus oli sinänsä ihan hyvä :)
"täältä tulee hyviä vastauksia laidasta laitaan, eikä yksikään niistä ole väärä. Ne hätkähdyttää."
Ja nämä vastaukset eivät maksa mitään. - tuffe
JaskaJ40 kirjoitti:
... jotain minä luin rivien välistä ... tiedä häntä.
"Toisaalta, en usko että kukaan haluaa täällä kauhian syvällisesti ruotia ongelmiaan, olen aika tulinen sielu, jos heittäydyn tuohon keskusteluun olisin kohta varmaan aika "suojaton"."
Ehkä täälläkin kannattaa suojata sen verran itseään, ettei kukaan pääse pistämään arkaan paikkaan. Vaikka olemmekin "anonyymeinä" palstalla, saattaa loukkaus sattua. Tuo sinun aloitus oli sinänsä ihan hyvä :)
"täältä tulee hyviä vastauksia laidasta laitaan, eikä yksikään niistä ole väärä. Ne hätkähdyttää."
Ja nämä vastaukset eivät maksa mitään.kirjoita rivien väliin, tulee liian tiheätä tekstiä, kuka sitten enää saa selvää...:) Mun äiti on tuon taidon mestari ja se on niin ärsyttävää.. Jos puhun sille säästä se miettii mitä jemmailen kun en puhu mistään tärkeästä.. huhhuh! Huumori on sitten asia erikseen..;)
Olen kuullut onnistuneita kertomuksia rakkauden uudelleen löytymisestä parisuhdeterapiasta ja parisuhdeleireiltä.
Monet on jo todenneetkin että rakkaus muuttaa muotoaan niistä ensimmäisistä intohimoisista ja kiihkeistä rakkaudentunteista. Jos tuossa tilanteessa löytyy myös sitä yhteenkuuluvuutta ja toisesta välittämistä muillakin tunneasteikoilla, myöhemmin on löydettävissä välillä ne kadoksissa olleet rakkaudenkin tunteet.
Toinen juttu on, jos siellä matkanvarrella kertyy paljon negatiivisia tunteita - syystä tai toisesta - esimerkiksi vihan ja katkeruuden tunteita, uskoisin ettei sieltä enää rakkauden tunteita toista kohtaan nouse.
Ps. Tämä flunssa on ihan yhtä paha kuin krapula *niisk...niisk*- tosi-jorma
voi...? Mutta, niitä on yleensä turha lämmitellä enää uudelleen.. Nim. kokemusta omaava.. (Kääntyy liian nopeasti vanhoille uomille)
- saara
Mielestäni rakkaus ei lopu. Puhun ihan omasta kokemuksesta. Erosin miehestäni vaikka rakastan häntä, mutta hänen elämän arvonsa ovat niin toisenlaiset ettemme voineet jatkaa.
- Tapta44v
No mix ihmeessä niitten pitäs muka löytyä? Ai kadotakseen jälleen vai? Otappas kuule itsees niskasta kiinni ja myönnä tappios/voittos. Maailma on täynnä uusia suhteita( ne ovat kuin linja-autovuoroja, joidenkin reittien varrella vuoroja on kuitenkin ulkonäön tai elämän asenteiden vuoksi jouduttu vähentämään).
Eli eikun markkinoimaan uutuuksia ja kohentamaan entisiä vahvuuksia.
Lippu kokonaan ylös puolitangosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577270Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7273479Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1621758Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3411757- 841395
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911270
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2611235- 811144