http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/201608290084652_v0.shtml
Evoteorian yksi ikävä piirre on se että kun eläimille ja ihmisille ajatellaan yhteinen sukupuu niin se saa ihmiset inhimillistämään mukavia eläimiä.
Lemmikkikoira on hän ja Delfiinien kanssa haaskattiin hirveästi rahaa kun ne vietiin korvauksetta Kreikkaan. Se reissu oli kymmenien tuhansien reissu.
Paljon parempi olisi ollut se että sniihin suhtauduttaisiin kuin porsaaseen, eli makkaratehtaalle vaan niin särkänniemi olisi saanut siitä rahaakin.
Delfiinin liha on ihan syötävää ja sitä syödään kaikkialla, erityisesti täällä Japanissa: https://www.youtube.com/watch?v=hw_JhFNdFGk
Evoluutiouskomus vääristää reaalimaailmaa
8
<50
Vastaukset
- fwefw
Väsyneitä ja lapsellisia nää sun provosointiyritykset...
- Jyrirririri
Höh, mitä minä tuossa muka provosoin?
Maatilan isäntänä olen teurastanut omin käsin nautoja, vasikoita, sonneja, lampaita, sikoja, kalkkunoita, kanoja, minkkejä ja kettuja, sorsia, metsoja, teeriä, metsäkanoja, jne. Ensimmäiset teurastukset tuntuivat ällöltä mutta nopeasti siihen tottui.
Enää ei saa itse teurastaa edes itselleen. Jalkansa katkaisseen vasikan saa toki tappaa ja syödäkin mutta siitäkin tulee tehdä valokuvien kanssa selvitys valvovalle viranomaiselle.
Avauksen tarkoitus oli vain kertoa että eläin on eläimenä eläin, eikä sitä ole viisasta inhimillistää.
Tästä evomoraalin kieroumasta oli hyvä esimerkki jenkkitelkkarissa jossa haastateltiin ihmisiä joilla oli koira, ja heiltä kysyttiin rantalaiturilla että jos heidän koiransa ja joku vieras ihminen putoaisi mereen niin kumman he pelastaisivat ja vastaus oli että kahdeksan kymmenestä pelastaisi mieluummin koiransa kuin vieraan ihmisen.
Näin halpana pitää evomoraalinen ihmiselämää. - anti-jyri
Jyrirririri kirjoitti:
Höh, mitä minä tuossa muka provosoin?
Maatilan isäntänä olen teurastanut omin käsin nautoja, vasikoita, sonneja, lampaita, sikoja, kalkkunoita, kanoja, minkkejä ja kettuja, sorsia, metsoja, teeriä, metsäkanoja, jne. Ensimmäiset teurastukset tuntuivat ällöltä mutta nopeasti siihen tottui.
Enää ei saa itse teurastaa edes itselleen. Jalkansa katkaisseen vasikan saa toki tappaa ja syödäkin mutta siitäkin tulee tehdä valokuvien kanssa selvitys valvovalle viranomaiselle.
Avauksen tarkoitus oli vain kertoa että eläin on eläimenä eläin, eikä sitä ole viisasta inhimillistää.
Tästä evomoraalin kieroumasta oli hyvä esimerkki jenkkitelkkarissa jossa haastateltiin ihmisiä joilla oli koira, ja heiltä kysyttiin rantalaiturilla että jos heidän koiransa ja joku vieras ihminen putoaisi mereen niin kumman he pelastaisivat ja vastaus oli että kahdeksan kymmenestä pelastaisi mieluummin koiransa kuin vieraan ihmisen.
Näin halpana pitää evomoraalinen ihmiselämää."Tästä evomoraalin kieroumasta oli hyvä esimerkki jenkkitelkkarissa jossa haastateltiin ihmisiä joilla oli koira, ja heiltä kysyttiin rantalaiturilla että jos heidän koiransa ja joku vieras ihminen putoaisi mereen niin kumman he pelastaisivat ja vastaus oli että kahdeksan kymmenestä pelastaisi mieluummin koiransa kuin vieraan ihmisen. Näin halpana pitää evomoraalinen ihmiselämää."
Kreationisteja nuokin olivat. Yhdysvalloissahan on ateisti-evokkeja niin vähän ettei kymmeneen mahdu välttämättä yhtäkään. Hehe.
- vääristynytajattelu
Niinpä, ihmiset saadaan kylläkauhistelemaan eläinten kuin eläinten tappamista mutta jos niitä ei tapeta niin mistä saisi sen hampurilaisen?
Sitäpaitsi Nooalle annettiin kaikki elävät olennot syötäviksi: 1 Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa.
2 Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut.
3 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
Mieelenkiintoinen piirre tuossa oli se että myös denfiinit saapi syödä.
Ja myös nämä:https://www.youtube.com/watch?v=tzkj-x8QvjM
Delfiinit ja hylkeet eivät ole uhanalaisia, ne vain ovat hellyttävän mukavia, siksi ihmiset eivät oikein ymmärrä että niiden syönti on ihan ok. Kuten koirien syönti Koreassa.
Raamattu tosin käski valuttaa niistä ensin veret pois. Ja Mooses kielsi veren syönnin, samoin Paavali. Se ei liene kovinkaan terveellistä.
Paavali:
"19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."
On mielenkiintoista että mm. Venäjän ortodoksikirkko kielsi veren syömisen vielä 1900 luvun alussa. Myöhemmin se luopui kiellosta.
Luterilaiset nyt tietenkään eivät piittaa Paavalin sanoista ikinä joten helvettiin menee koko lauma.
Itse en ole saanut pantua veriruokaa suuhuni luettuani tämän: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=3. Moos. 17:10
Ja kun sitä syöntilupaa ei ole Raamatusta löytynyt niin sitten en vaan syönyt vaikka olin luterilainen.- Epäjumalienkieltäjä
Huonompi juttu tamperelaisille, jos mustanmakkaran syömisestä joutuu helvettiin.
Jotta "kristilliset" perinteet olisivat mahdollisimman hullunkuriset, niin muistutettakoon, että mustamakkara on VIrossa perinteinen jouluherkku. Meillä "juutalaisten kuninkaan" syntyä juhlitaan syömällä juutalaisten kammoamaa sikaa ja etelänaapurissa syömällä sekä VT:n että Paavalin kieltämää verimakkaraa. Näin se kristinusko rulettaa?
Minusta on eettisesti oikein, että elukka syödään mahdollisimman kokonaan verineen, munuaisineen jne kun se kerran on menty tappamaan. Tämä on minusta kunnioitusta eläintä kohtaan, jonka uhraamme kulinarismin alttarille. - brooklynistä-kajahtaa
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Huonompi juttu tamperelaisille, jos mustanmakkaran syömisestä joutuu helvettiin.
Jotta "kristilliset" perinteet olisivat mahdollisimman hullunkuriset, niin muistutettakoon, että mustamakkara on VIrossa perinteinen jouluherkku. Meillä "juutalaisten kuninkaan" syntyä juhlitaan syömällä juutalaisten kammoamaa sikaa ja etelänaapurissa syömällä sekä VT:n että Paavalin kieltämää verimakkaraa. Näin se kristinusko rulettaa?
Minusta on eettisesti oikein, että elukka syödään mahdollisimman kokonaan verineen, munuaisineen jne kun se kerran on menty tappamaan. Tämä on minusta kunnioitusta eläintä kohtaan, jonka uhraamme kulinarismin alttarille.Jyrbällä pukkaa pinnalle oikean uskontonsa eli jehovalaisuuden opit. Ei mitään uutta
- ollut.huomaavinani
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Minusta on eettisesti oikein, että elukka syödään mahdollisimman kokonaan verineen, munuaisineen jne kun se kerran on menty tappamaan. Tämä on minusta kunnioitusta eläintä kohtaan, jonka uhraamme kulinarismin alttarille."Huonompi juttu tamperelaisille, jos mustanmakkaran syömisestä joutuu helvettiin."
Meillä muualla asuvilla on kyllä se käsitys, että tamperelaiset ovat jo siellä. Näin olen päätellyt lukemalla Tampere-palstaa S24:stä ja katselemalla TV2:n lastenohjelmia, jotka tehdään Tampereella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069