Hei, olen ollut kolme viikkoa töissä koeajalla (4kk) ja ollut 45h sairaspoissaoloja joista jokaisesta on sairaslomatodistus, ja toimitettu työnantajalle. Saako tältä ajalta puolet palkasta vai ei mitään? Palkkalaskelmassa oli koko aika laskettu palkattomaksi, mutta netistä saa hieman eri tietoa.
Sairausajan palkka?
4
99
Vastaukset
- hgcvb
Mistä sinulle pitäisi maksaa? Ihka uusi työntekijä ja koeajalla. Ei paljon töissä näkynyt.
- huonolta_näyttää
Jos työaikasi on vaikkapa 37,5 h/vk, olet ollut kolmesta viikosta 40 % pois. Mitä itse ajattelisit siitä, että oletko oikeutettu palkkaan? Ja mistä muuten tuli tuo "puolet palkasta"?
Oletko ehtinyt tehdä mitään uudessa paikassa? Aloituksestasi ei käy ilmi, oletko ollut samalla alalla aikaisemmin vai et jne. - ikäväkyllä
Ikävä kyllä, et saa. Sekä joudut vielä maksamaan takaisinkin, jos olet ehtinyt palkka saatavia saada. Kelaan vain hakeen sairasajan rahaa.
- tessis
Lue alan työehtosopimuksesta sairausajan palkkaa koskevat pykälät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670