Suomalaiset naiset epäsiistejä

Ihmeissään

Olen suhteellisen siisti mies. Pidän paikat puhtaana ja tavarat järjestyksessä. Oon törmännyt sellaiseen että tosi monella naisella koti on aika heikossa kunnossa. Vaatteita lattialla kasassa, kaapit täynnä tavaraa, kylpyhuoneessa hiuksia ja hammastahnaa siellä täällä, lavuaari täynnä pilaantunutta ruokaa, likaset tiskit pöydällä....

Menee halut naista kohtaan heti kun näkee millaisessa läävässä asuu. Jos oma asuintila on likainen niin on siellä asuvakin... jos ei mene yllätyskäynnille niin kämppä on usein siisti. Hetken tapailun jälkeen sikolättielintavat tulee esille.

Onko tämä joku meidän sukupolven tapa? Ennen naiset elivät siististi ja miehillä oli kalsarit ja sukat lattialla.

16

455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noh, yksi kriteeri kai tuokin on muiden joukossa.

• Mies36-

Olen muuten myös nähnyt todella epäsiistejä koteja. Oikein ällötti kun meni naisen luokse ja katsoin keittiöön joka oli kuin kirpputori joka paikka täynnä astioita ja tavaraa. Tiskitkin tiskaamatta.

• Siistinainen

Kävin joskus kauan kauan sitten yhden miehen luona jolla oli keittiössä tiskit homeessa :x
      Itse en pystyis elää niin, nautin siisteydestä.

• ätminki

Tuskin nosaat siivota

• Anonyymi

Olisit naisena siivonnut/tiskannut, niin olisi pyytänyt sinua toisenkin kerran yökylään.

• 2322

En tiedä, useimmat mun tuntemat naiset on siistejä. Itse olen aina ollut täysi sottapytty, mies taas on sopeutuvainen - oli edellisessä suhteessa siistin naisen kanssa itsekin siisti mutta mun kanssani yhtä laiska siivoamaan kuin mäkin. Toista ihmistä ei voi muuttaa, mutta itse voi päättää millaisia vikoja toisessa on valmis sietämään ja millaisia ei. Aloittajalle epäsiisteys on mitä ilmeisimmin parinvalinnassa poissulkukriiteri, ja hyvä juttu että sen itse tiedostaa eikä turhaan lähde mukaan tuhoon tuomittuihin suhdevirityksiin.

Mutta turha tuota sotkuisuutta on päivitellä. Ei muiden tehtävä elämässä ole miellyttää sinua ja änkeä itseään sinun kriitereihisi sopivaan muottiin. Antaisit heidän olla rauhassa sellaisia kuin ovat, keskittyisit sinä etsimään sellaista kumppania joka on jo valmiiksi sinulle kelvollinen. :)

• MsFeeniks

Olen hyvin siisti ihminen, mutta noin vuosi sitten huomasin omalle siisteydellenikin löytyvän rajat. Kun vanha koirani kuoli, tajusin, että ei ollut mitään siivottavaa. Koti, jossa ei ole lemmikkieläimiä likaantui niin hitaasti, että ahdistuin siitä liiasta siisteydestä. Tuntui typerältä ruveta siivoamaan kun missään ei oikein ollut mitään siivottavaa. Minulla on aina tavarat paikoillaan ja vessan pyyhkäisen puhtaaksi kerran päivässä. Tiskit hoidan myös heti alta pois. Niinpä istuin kodissani, jossa ei tuntunut edes pölyä kerääntyvän vaikka olisi odottanut miten kauan. Lopulta ymmärsin ruveta etsiskelemään koiranpentua ja nyt kun talossa on taas koira, on siivoamisessakin jotain mieltä.

• Nämä_naiset

Monesti sellaisten viimeisenpäälle itseään duunaavien naisten kodit on todella epäsiistejä. Heidän aikansa ja mielenkiintonsa ei riitä enää huushollihommiin
      ja kodinhoitoon, kun kaikki energia menee siihen, että pitää näyttää hyvältä.
      Pitää käydä salilla pilateksessa, pitää tehdä mani ja pedikyyrejä ja meikata, hoitaa ihoa ja hiuksia. Pitää shoppailla uusia vaatteita, kun vanhoja ei jaksa pestä, eikä huoltaa. Mutta tälläisiin kaunottariin typerrät miesparat vaan aina iskee silmänsä ja saa heidät unelmoimaan parisuhteesta ja perheestä.
      Kummatkaan ei tule kauan onnistumaan tälläisen itsensäduunaajan kanssa.
      Ellei sitten mies ota hoitaakseen niitä kaikkia kotiaskareita ja lapsia, koska tälläistä vaimoahan ei sellaiset jutut kiinnosta.

• Hömppänä

No onnistuuhan se kun mies palkkaa siivoojan?
        Siskoni on ollut etovan epäsiisti kodin suhteen jo nuoresta lähtien, kotona totesi ettei ole arvonsa mukaista siivota ees omaa huonettaan :D
        Vaan ulkonäköä huolehtii aamusta iltaan ja hätäilee, että meikit on oltava öisinkin mikäli uusi mies kuvioissa.. Itsetunto ollut hatara aina vaikka näyttävä onkin ja kirjaimellisesti miehet maksavat hänestä omaisuuksia.. Edes hetkest kanssaan.
        Aikaa siivoiluun toki olisi kun ei ole ns.normaalia päivätyötä.. Kännykkää nuo kotioloilijat näprää vapaa-ajat jos ei peilin edessä ole.

On kuitenkin maanläheinen kun ei haittaa kodissa vipeltävät pikkuötökötkään heh.
        Sinne astianpesukoneen allekin äkkiä pesii "kavereita", nähty useammassa kodissa..

Moni mies kestää siivottomuuden kunhan nainen osaa muuten itsensä "arvottaa".

Siisteys ei ole nykyään mikään hyve. :/

• Olin aiemmin supersiisti. Kunnes kuvioihin tuli mukaan ensin mies, ja myöhemmin lapsi, joista kumpikaan ei sellainen ollut. Koitin jonkin aikaa pitää yllä vanhoja standardejani, ja totesin jossain vaiheessa, että alan asiasta stressaamisen vuoksi nyppimään hiuksiani päästä tai muuta vastaavaa. Ja onko sen arvoista... Jouduin siis hiukan sopeutumaan. Eikä tuo nyt maailmaa kaatanut.

• Niiihhhhh

Sinun tehtäväsi on siivota!

• 123321321123

Siisteys on tosiaan suhteellista. Itsellä on oikeastaan jatkuvasti tavaroita siellä täällä. Mulla on koko ajan meneillään monenlaista projektia, ja kaikkiin tarvitsen erilaisia tarvikkeita, matskuja ja tilpehöörejä. Teen nykyään myös töitä kotoa käsin. Erillistä työhuonetta ei ole.

Mielestäni ei ole mitään järkeä olla jatkuvasti viemässä tavaroita paikoilleen, koska hetken päästä tai viimeistään seuraavana päivänä niitä tarvitsee uudelleen. Turhaa työtä siis. Myös keskittyminen ja luovuus kärsivät, jos olet koko ajan siivoamassa tai järjestelemässä jotain.

Joskus keskityn johonkin juttuun niin intensiivisesti, että esim. tiskaaminen vain yksinkertaisesti unohtuu. Mitään hirveää tiskipinoa en kyllä kestä katsella, mutta muutama lautanen tai muki altaassa, niin so what?

Myös sukkia saattaa joskus lojuta lattialla. Olen kotona useimmiten paljain jaloin. Jos esim. teen vaikka tunnin kävelylenkin ulkona, niin se sukat käyvät ihan hyvin vielä seuraavan päivän vastaavaan lenkkiin, niin paljoa en jaloistani hikoile. Niitä siis ei tarvitse laittaa pyykkikoriin, mutta likaisena niitä ei voi laittaa myöskään sukkakoriin. En myöskään ilkeä laittaa niitä pöydälle tai tuolille, joten ne siis lojuvat jonkin aikaa lattialla. :D Talvella pidän joskus tunnin pari villasukkia jalassa, mihin ne pitäisi sen jälkeen laittaa?

Silloin kun olen asunut jonkun muun kanssa, olen kyllä esim. tiskien ja pyykkien kanssa ollut paljon tarkempi, koska silloin on kyseessä myös sen toisen ihmisen viihtyminen. Mutta kun asuu yksin, niin silloinhan riittää, että kelpaa itselle.

Ylipäätään koen, että epäsiisteyteen liittyy enemmän sottaisuus ja likaisuus, kuin epäjärjestys. En miellä itseäni epäsiistiksi ihmiseksi (joku saattaa sellaisena varmasti pitää), koska asuntoni ei ole likainen tai oikeastaan edes sotkuinen. Lähinnä se on sitä, että on pienessä tilassa paljon tavaraa esillä. Isompi kämppä pitäisi saada, mutta ainakaan tällä hetkellä siihen ei ole varaa.

• Yritystävaineiole

Samaa huomannut.

Suomalaiset naiset voi karkeasti jakaa kahteen ryhmään:

Röhnäpossu feministit joiden elämä on sekavaa, samoin kuin ajatukset ja kämppä.

Statushoro ikeastiti joiden elämä on suorittamista, samoin kun ajatukset ja kämppä.

Ensimmäinen ryhmä on muuten huorempi, mutta jälkimmäinen on enemmän statuksen perään.

Normaalit, siistit, fiksut, itsestään, kehostaan, läskittömät, ympärillä olevista ihmisistään, kämpästään jne. huoltapitävät naiset loistavat poissaolollaan jos mukaan ei lasketa tuota statusta ja menevän/menestyneen miehen mulkkua ja hänen sosiaalista elämää tavoittelevia naisia lasketa mukaan.

Sitten jos tällaista esittää niin:

NO ETHÄN SÄKÄÄN VITTU OLE TÄYDELLINEN!!

Varmaan sama koskee monia miehiäkin.
      Kai minulle on opetettu pitämään huolta kaikesta ja elämään itsenäisesti.
      Sen takia sinkku kaiketi olenkin.

Tästä maasta ei löydy kuin röhnäpossuja, miesten vihaajia (tai ainakaan niitä ei miellyttäviä) ja statushoroja.

• vanhasalora

Ah, taas tämä niin ihana ätmien rakastama mustavalkoisuus.

• Anonyymi
        vanhasalora kirjoitti:

Ah, taas tämä niin ihana ätmien rakastama mustavalkoisuus.

Naisten pitää pitää koti siistinä.

• Edellisessä ammatissani törmäsin todellisiin sikolätteihin, joten sietokykyni on kasvanut sen myötä. Huvittaa vain, kun jollekin jotkin tiskit pöydällä on turn off. Täytyisi näyttää oikea läävä sellaiselle.

Oman kotini tykkään pitää järjestyksessä, erityisesti keittiön ja kylppärin, mutta muuten siedän roskaisuutta.

Ajattelen niin, että siinä myös vastustuskyky pysyy kunnossa, mutta mitään tutkimustietoa ei ole antaa. Sen tiedän, että sairastan verrattain vähän, eli oma empiirinen tutkimus vain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe