Ensinnäkin, voisiko tämän keskusteluketjun viedä läpi niin, ettei heti aleta huutelemaan rasistiksi tai luuseriksi. No sitten asiaan. Onko mielestänne oikein, että Kemijärven vastaanottokeskuksen asukasmäärää vain koko ajan lisätään eikä vähennetä kuten alun perin oli tarkoitus. Nyt ylipaikoilla on 50 henkilöä. Alunperinhän lupaus oli 300 henkilön majoitukseen, parhaimmillaan asukkeja on ollut 400. Todellinen määrä pitäisi lehden mukaan olla marraskuun lopussa 250 (400-100-50).Tiedot on siis aamun lapin kansasta eikä siis mistään MV-lehdestä. Jos muualta koko ajan vähennetään ja vastaanottokeskuksia lopetetaan, niin onko tässä pelättävissä, että Kemijärvestä tulee eräänlainen reservaatti. 400 henkilöä on peräti 5 % kaupungin asukasmäärästä, onko tämä enää kestävällä pohjalla. Pitäisikö poliittisten päättäjien olla asiasta yhteydessä SPR:ään, Migriin tai muuhun vastaavan tahoon. Kyllä Sallan kunta tekee oikein kun kysyy yleisen mielipiteen pakolaisten/turvapaikan hakijoiden vastanottamiselle. Yleinen mielipide Kemijärvellä on muuttunut selvästi hakijoita vastaan ja enpä usko, että SPR:n lipaskeräykset ketään enää kiinnostaa.
Turvapaikanhakijoiden määrä Kemijärvellä
13
<50
Vastaukset
- Eijaksapelottaa
No huh huh, siinä on kestämistä.
Tuohan 400 tarkoittaa sitä että kaupungilla näkyy yksi ulkomaalainen aina kahdenkymmenen Kemijärveläisen jälkeen. Se on ihan kamalaa, olisi parempi 40 Kemijärveläistä ja yksi pelottava muualta tullut.
Toistaiseksi Kemijärvi tarvitsee kaiken työn mitä se voi saada. Tämä on myös työllistävät toimintaa ja voi tuoda myös tarvittavaa työvoimaa seudulle.- just.joo
Et vaan taida tajuta että monet naiset pelkäävät, monet pelkäävät myös tyttäriensä puolesta.
- TilaaOnTänneSopii
Täsmälleen oikein. Toivottavasti lisätään, sillä tilaa on.
Tämä piristää yritystoimintaa ja luo katukuvaan mukavaa vibeä, if you know what I mean!
Mielipiteen muutos näkyy AINOASTAAN täällä suomi24-palstalla, missä sivistymättömät moukat laukovat milloin mitäkin!
Itse olen päinvastoin havainnut positiivisen asenteen kasvaneen keskustellessani lukemattomien eri henkilöiden kanssa, joilla on asioista joko henkilökohtaista kokemusta ja tietoa hankittuna muualtakin kuin mv-lehdestä.- niin.säälittävää
Taas junttipään typerä kommentti.
- sopiitullalisääkin
Kemijärvi kun on valtion tuilla elävä kunta, niin on oikein, että tänne sijoitetaan pakolaisia. Täällä niitä on halvempi elättää, kuin kasvukeskuksissa.
Varmaan myös kauppojen elintarvike tarjonta laajentuu eksoottisiin raaka-aineisiin, verrattuna tähän nykyiseen kauppojen tarjontaan.
Itse mökkiläisenä etelästä olen kärsinyt Kemijärven surkeasta tarjonnasta. Kemijärveä voisi kutsua gastronomiseksi erämaaksi. Olisi kiva lomallakin syödä hyvin, joten uudet tulokkaat voisivat hyvinkin ajan kanssa monipuolistaa elintarvikkeiden tarjontaa.- dtfht
totta!
Jokaista pakolaista kohen kemijärven kaupunkilainen maksaa 50€ kk. - Gurmeeta
Niin eihän me syödä kuin riekkoa lapin puikulaperunoitten kans,välillä tietenki nieriää ja taimenta ja kohta tuoretta hirveä, poro on monessa muodossa keväällä jopa kuivaalihaa ja kolmesti laskettua ponua ruokaryypyksi.Ja lidistä saa loput.
- Aikahoitaaasian
Ei kannata huolestua kahdesta syystä. Ensinnäkin turvapaikan saaneet häipyvät välittömästi Etelä-Suomen kasvukeskuksiin missä niitä on jo ennestään (pakolaislähiöt), mitäpä ne tänne pikku kylään jäävät. Toiseksi ne jotka saavat kielteisen päätöksen karkotetaan Suomesta tai sitten ne jäävät "paperittomina" yhteiskunnan kiusaksi, mutta pääosin siirtyvät hekin etelämmäksi muiden kaltaistensa joukkoon. Eli aika hoitaa homman niin, että Varsitiekin suljetaan ajan kuluessa. Ainoat jotka heitä jäävät kaipaamaan ovat LIDL ja Suvakit. Kemijärven päättäjien taito tässä asiassa punnitaan seuraavissa kunnallisvaaleissa.
- 6r6r6r6rr
Lieksakin haali aiemmin paljon somppuja kaupunkiinsa, muka "rikastuttamaan". Vaan tyhmä demarijohtokin on jo siellä tajunnut, että somput ovat pelkkä rasite. Tiettävästi yhtään somppua ei siellä ole oikeissa markkinavetoisissa töissä.
Somalit ovat hyvin koulutettuja, monet ovat koneinsinöörejäkin mutta todistukset ovat vaan jääneet kotiin - sanoi Lieksan sosiaalijohtaja. Hyvä esimerkki naiivista ja tietämättömästä henkilöstä, jota suvakit usein ovat.
- Muuttoliikeetelään
Eiköhän nuoret miehet häivy heti luvan saatuaan sinne missä on elämää. Eihän täällä ole ostoskeskuksia, baareja , yökerhoja, naisia tai mitään muuta mitä jätkät tarvitsee. Kyllähän käy sääliksi niitä suvakkiakkoja kun totuus valkenee heillekin. Kuka heitä enää huolii. Kyllähän matut siirtyy sinne missä heidän yhteisönsäkin ovat. Suomen suuriin kaupunkeihin tulee samanlainen ilmiö kuin Ruotsin maahanmuuttajalähiöissä nyt on. Eli olkaamme huoletta, kyllä ne häipyy täältä.
- 73577574
Vai harva musu jää, suurin osa häipyy etelään.
- ei_kovin_hyv_mainos
73577574 kirjoitti:
Kyllähän Kemijärvellä on peiliinkatsomisen paikka. Jos pakolainen lähtee kotimaastaan kurjuutta ja sotaa pakoon, ja pääsee Kemijärvelle.
Huono pitää Kemijärven olla jos näiden kokemuksien jälkeen ei kiinnosta siellä asua. 73577574 kirjoitti:
Totta puhut ,se paksu suvakkiämmä vain itkee!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716