Ajatuksia ja kysymyksiä.

ruunep

Ajatusten tuloksena syntyy kysymyksiä ja pohdintoja oikeista vastauksista.

Olemmeko hyvät vai pahat keskenämme. Ne, jotka ovat hyvät keskenään, ovat ystäviä. Ystävyyden syvyys rippuu siis hyvyyden määrästä. Hyvyteen liittyy paljon arvokasta kuten oikeustaju, sosiaalisuus, kyky empatiaan jne. Jokainen voi luetella omia laatukriteereitään ihmisyyteen liittyen.

Pahat keskenään ovat toistensa vihollisia ja pahuutensa myöntäjät pitäisi hävittää. Pahuuden korkein muoto on julmuus.

Selvittäkää näitä asioita te, joilla on korkea sivistys, eli oppineisuus ja näihin perustuvat tiedot.

Sallinette kuitenkin maalaispojankin olla mukana!

Näitä mietteitäni kirjoitan, koska puitteet ja käytänteet tällaisella kirjoituspalstalla pitää tuntea. Pelkkä mustaa valkoisella ei riitä!

17

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simppelmann

Vain vastauksia ja pohdintoja puuttuu.

• erilaisuutta_on

Ihmisoikeusjulistukset kai kuuluvat ihmisyyteen. Niitä on kuitenkin ainakin kaksi toisistaan poikkeavaa. On Genevan/YK:n pakolaissopimus vuodelta 1951. Islamilaiseen Yhteistyöjärjestöön kuuluvat 57 maata kirjoittivat oman ihmisoikeusjulistuksensa vuonna 1990 Kairossa.

• "Selvittäkää näitä asioita te, joilla on korkea sivistys, eli oppineisuus ja näihin perustuvat tiedot." Tämä on kopio aloittajan lauseesta. Näin ollen asia ei koske minua. Kaiken lisäksi olen tietoinen kieroutuneista luonteen piipiirteistäni. En ole oppinut millään nielemään aina kaikkea, mitä ns. oppineet, "syöttävät" alkeelliselle tasolle, joihin katson kuuluvani. Tällainen änkyröinti ja epäily voidaan tietysti katsoa ja toivottavasti ymmärtääkin vähäisen sivistyksen saaneen eläjän lähes luonnollisiin luonteen piirteisiin.

Henkilöitä mainitsematta, olen ymmärtänyt, että häiriön aiheuttaja / aiheuttajat ovat sivistyneitä, koulutuksen saaneita ja toimissaankin lähes valtakunnan kärkikastiin kuuluvia henkilöitä. Sikäli kun hänen/heidän kirjoituksiinsa on luottamista.

Tässä valossa aloittajan selvityspyyntö lienee kohdistettu oikealle ryhmälle.

• Kyllä tämä nyt sinulle kuuluu. Olet elämän koulustasi saanut niin hyvän todistuksen, että se riitää mihin vaan.

Tuo minun avaukseni putkahti mieleeni ja heti kirjoittamaan. Kerroin kyllä oman asemani.

Saa nähdä mitä saadaan lukea. "Paras" ei kirjoita asiasta mitään.

• ei-insinööri

Miksi käydä täällä arvostelemaan toisia kirjoittajia, saati toisille tuntemattomia ihmisiä? Taitaa olla sinun "heiniäsi" nuo arvostelut ja mielipiteet?

• ikuinen.opiskelija

Kukahan täällä koulutusta nostaa esiin, eivät ainakaan koulutetut. Joskus sen voi päätellä , joskus ei. Ei koulutustaan tarvitse hävetäkään, meidän ikälokalle se on merkinnyt useimmiten suuria uhrauksia ja ponnistelua. Pohjakoulutuksesta riippumatta tähän ikään mennessä jokaisella on ollut valtavasti mahdollisuuksia sivistää itseään vaikka vain omin päin lukemalla ja seuraamalla ajankohtaisia asioita. On kirjastot ja kansalaisopistot, avoimia yliopistoluentoja, monenlaisia kursseja jne. Moni on ollut yli kymmenen vuotta eläkkeellä, aikaa on ollut ja ilmaisiakin tapoja kehittää itseään ja kirjoitustaitojaan, kun ruuhkavuodet ovat ohi.

Ihan turha tämänikäisten korostaa koulutuksia ja tutkintoja, omiaan eikä muiden, niillä ei ole merkitystä tällä palstalla eikä muutenkaan , emmehän ole työelämässä kilpailemassa.

• Täälläkin on sekä oppineita, että opiskelleita.Kaikki oppineisuus antaa lisää mahdollisuksia korkeisiin asemiin. Elämänkoulukin hyvin käytynä on antanut ihmisille paljon.

En ole mielestäni kova arvostelija. Oman näkemykseni asiasta esitän ja se aina nähdään vähintään määräyksenä ellei arvosteluna.

Tuo insinööriys on jäänyt syvälle jonkun mieleen. En ole sillä koskaan leuhkinut vaan kuin pakosta elämästäni kerroin.

Kun väitettiin, ettei ruuneperi osaa mitään niin kerroin omista lähtökohdistani ja saavutuksestani.

Elämänkoulussa ovat paljon oppineet ainakin SkillaN, ynnämuu ja Late, näistä palstalaisista.

Täällä näkee ja kokee elämää arjen makuisena ja näköisenä, täällä on hyvä olla jos osataan.

• Taas on hyvä aloitus --on lupa kehua itseää, ja kaveriakin ---ilman että moititaan . Siittä minä tykkään --turha ruikutus pois . Politiikka on jo sitä samaa --aina vaan kun odotetaan että saatais mekin jokin huomio . ei saada --on itse ruvettava toimiin kai .
        Eläkeläiasiä on isojoukko --siinähän olisikin Eduskunnanportaille saatava huutosakki . Se on nyt IN - mitäs muuta kivaa ajanvietteeks"keksis. Jaa ei nyt on mentävä nukkuunkin joskus -- hyvää yötä . Kauniita unia.!
        onkin ilmoja pisdellyt -- lämmintä Syksyä"

• Taas on hyvä aloitus --on lupa kehua itseää, ja kaveriakin ---ilman että moititaan . Siittä minä tykkään --turha ruikutus pois . Politiikka on jo sitä samaa --aina vaan kun odotetaan että saatais mekin jokin huomio . ei saada --on itse ruvettava toimiin kai .
        Eläkeläiasiä on isojoukko --siinähän olisikin Eduskunnanportaille saatava huutosakki . Se on nyt IN - mitäs muuta kivaa ajanvietteeks"keksis. Jaa ei nyt on mentävä nukkuunkin joskus -- hyvää yötä . Kauniita unia.!
        onkin ilmoja pisdellyt -- lämmintä Syksyä"

• seppäjosynt

Näistä vaan kirjoittamaan enemmänkin. Tokenee hajukin

• ylsullamirjami

Uskaltaiskoos yrittää .
      Mitä sitten tarkoittaneekaan ,että yrittänyttä ei pannaanjulisteta .
      Vai kuinka se oli .
      No minua on sanottu vaikka miksikä kun olen Ulkosuomalainen ja sanonut itseäni Suutariksi . se kun ei ole kaikkien mielestä niitä hienompia ammtteja - itse olen siittä ylpeä . ja kukas kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Oikeita koulutuksiani en tänne ole antanut kun niitä ei tietääkseni vaadittu .
      No niin, Rasistisis mielipiteitä on monenlaisiakin -- eikä yksin maahanmuuttajille.
      Mutta joskus ole ajatellut, että muutan sinne Tampereelle vielä -- jos aikaa riittää --taitaa tulla kiire .
      Sinne hervantaankin piti tulla kylään --
      mutta hautuumaalle meinaan kyllä poiketa - Messukylään --
      Hyvää syksyä --on muuten ilmoja pidelly !
      U.M
      Olin jo kirjautunutkin kun sinne 80 pisiin kin kirjotin .

• tökkijä

Tuo parhaiden ja hyvien nimeäminen on mielestäni tyhmyyden osoitus, jokainen ei varmasti ole samaa mieltä ja se on täysin jokaisen oma asia
      miltä kenestäkin tuntuu. Kaikissa ihmisissä on sekä hyvää että huonoa riippuu keneltä asiaa kysyy, rohkenen reilusti olla erimieltä ruuneperin kanssa.
      Eikä kaikista saa/tule ystävää se on luonne joka ratkaisee, ja palsta on yleinen siis kaikille, joskus on hyvä oppia vaikenemaan, ei liikaa huomiota itselle eikä vihamiehelle.
      Kun yhden 'pahan' saa pois on jo toinen tulossa!

• Voisitko olla eri mieltä moittimatta?

• turhaa.pölinää

Kyllä on google mainio, sieltä löytyy vastaus moneen kysymykseen. En ainakaa täältä tule mitään kysymään, siitä ei olisi mitään apua ja lässyttämään en ala.

• muilta

ihan hyvä

• -- Päivää, pienet ystäväiseni, päivää jälleen, pruukasi Markus-setä sanoa. En malta olla siteeraamatta häntä.
      Oikeastaan no pienet ystäväisetkin sopivat mainiosti, kun pahoin pelkään, että minuun verrattuina te olette pikku väkeä, joskin oma suuruuteni ei ole täysin selvinnyt. En ole vielä tietoinen siitä, onko minun tarkoitus muotoutua ronsuksi vai efelantiksi.
      Edellytykset kummaksi tahansa ovat erinomaiset, sillä koivet ja selkäranka ovat kaikkea muuta kuin liikkujan ihanne. Pitäisi varmaan ruveta laittamaan viisipenninen päivässä säästöpossuun ja sillä konstilla säästyneillä rahoilla ostaa kolmipyöräfillari.
      Kahvihampaan alkaessa kolottaa voisin polkea Kahvipirtille. Nurkkkaapille en poikkeaisi, sillä olen raitis urheilija, ja ylimääräinen neste voisi horjuttaa kolmipyöräistäni.
      Jos tuuli heiluttelisi minut ojaan tai muuten vain tienposkeen, siinä joko menisi maine tai sitten sitä tulisi lisää. Voisin tietysti uunottaa uteliaita kertomalla alkaneeni arkeologiksi, joka tutkii nenä noessa, onko pirtti ollut eaa vai jaa.
      (On noilla lyhenteillä tutumpikin ilmaisutapa, mutta en halua loukata ketään sotkemalla arkeologiaa ja kirkollst kirjaa keskenään)

Tässä tätä hömppää tulikin jo viikon edestä. Voikaa hyvin!

• "ruveta laittamaan viisipenninen päivässä säästöpossuun ja sillä konstilla säästyneillä rahoilla ostaa kolmipyöräfillari"

Älä edes unelmoi, kunnes kokeilet, osaatko sittenkin ajaa sillä? Naapuri osti toiselta ja minä seuraavalta, kun edellinen oli kaatunut "turvalleen", ja minulla se ei onnistunut ollenkaan, vaikka ikäni olen pyöräillyt, vaikka vika ehkä olikin liian tyhjässä eturenkaassa, siis ilmasta?

Nyt olisi sinulle tuolla varastossa se kolmipyörä, mutta nykyisestä omistajasta en tiedä, sillä kaikilla entisillä on jo uudet kulkuvälineet ja eniten ihailen tuota tulevaisuuteni kulkuvälinettä, sähköllä käyvää laitetta, siis pikku "mopoautoa", ei siis auto, eikä mopo

No, poikkesi tämä juttu aloituksen aiheesta, tai ei niinkään. Hyvä ja paha, mutta ilmeisesti sillä ei tarkoitettu näitä kolmipyörä fillareiden arvosteluja, mutta kun resusit ei riitä enempään, kuin arkipäivän ongelmiin. Ihmis-suhteet saa viisaamat ratkoa, kuten "Hyvät-Pahat-ja Rumat" ja ainakin ne epäkelvottomat kirjoittajat, jotka häiritsee palstalla!:DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe