Koulutuslisä

Nipali

Maksetaanko vielä suoritetusta kiinteistöpalvelualan perustutkinnosta 2% koulutuslisää? En uusimmasta TESsistä löydä...

6

74

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pärstä_ei_riittänyt

Pätevyydestä eli osaamisesta ei makseta. Kyllä Suomessa monilla aloilla maksetaan pelkän pärstäkertoimen mukaan.
      Tavallisesti nätit ja hoikat ihmiset saavat parempaa palkkaa kuin rumat ja paksut.
      Useimmin käy niin, että ruma ja paksu ei saa palkkaa ollenkaan eli ei saa mitään työpaikkaa.
      Suomalaisilla työpaikoilla näkyy olevan paljon eriasteista pärstäkerroin syrjintää.

Tasa-arvo ja osaamispuheet työssä ovat vain niitä juhlapuheita joita välillä kerrotaan automaattisesti tarkoittamatta yhtään mitään. Todellisuus tulee eteen kun niitä irtisanomislistoja ruvetaan tekemään pärstäkertoimien mukaan.

Minunkaan pärstäkerroin ei riittänyt työpaikan säilyttämiseen. Se oli niin armoton potku kun ei edes kysytty minulta omista työhaluista lainkaan. Itse olisin halunnut jatkaa työssä jonka hallitsin täysin vaikka eläkeikään asti.
      Mutta, se pärstäkerroin ei vaan riittänyt jatkoon.

Nytkin työkkärin väki katsoo minua kuin olisin työtävieroksuva kurjin loinen vaikka minulta ei missään vaiheessa edes kysytty halusinko jatkaa työn tekoa.

Kyllä tämä irtisanomisjärjestelmä on raakaa ja kovaa touhua, ei siinä yt-neuvottelijat kysy keltään työhaluista mitään. Potku on armoton kun se tehdään tuotannollis-taloudellisin keinotekoisin syin, ei siinä ole kyse kenenkään työhaluista eikä työn osaamisesta vaan pelkästä pärstäkertoimesta.

Olisiko jo aika sanoa ensin irti nuo yt-neuvottelijat ? Mitä arvoa niillä on kun eivät huomioi kenenkään muun työhaluja eikä työn osaamista? Mitä hyötyä yritystalous saa kun osaavimmat potkitaan pois pärstäkertoimen mukaan ?

• Ettnäin__

Syrjintä ja pompottelu vähenee mitä enemmän käyt kouluja. Mitä matalapalkkaisemmasta alasta on kyse ja mitä vähemmän koulutusta vaaditaan sitä enemmän on syrjintää, vittuilua, kusetusta, kiusaamista. Mitä enemmän kouluttaudut sitä paremmat työolot sinulla on.

• LäskirumaTienaa

Itse olen läski ja ruma. Silti saan peräti 3% koulutuslisän (eli peräti enemmän kuin tuo aloittajan mainitsema 2%). Olenkin laitoshuoltaja ja saan laitoshuotajan ammattitutkinnon siivittämänä 3% lisän. Viittä vaille valmis siihen, että saan 5% lisän (siivoustyönohjaajan erikoisammattitutkinto).

• Nipali

Eli siis jos tessin mukaan palkkaus niin kuuluu koulutuslisäkin saada jos tutkinto?

• Ettänäin__

Saisit parempaa palkkaa heti suoraan jos kävisit kunnon kouluja.

• LäskirumaTienaa
        Nipali kirjoitti:

Eli siis jos tessin mukaan palkkaus niin kuuluu koulutuslisäkin saada jos tutkinto?

Juuri näin, mutta koulutuslisän saa, kun on näyttää mustaavalkoisella eli se tutkintotodistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33