TV:n ulkoinen HDD, käykö USB-tikku?

levy.vai.tikku

Samsungin TV, UE50KU6075.
Siihen saa tallennusta ja ajansiirtoa varten liitettyä ulkoisen kiintolevyn, mutta voisiko tuossa toimia myös USB-muistitikku?

Nykyisissä USB-muisteissahan alkaa kuitenkin jo olla kapasitteettia ja nopeutta vaikka kuinka.

8

9483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USB-tuki_puuttuu

Tarkista vaikkapa itse http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201605/20160518171226710/FIN-JZDVBEUK_1.0.9.pdf sivu 94/117

"Tallenteet on DRM-suojattu, joten niitä ei voi katsella tietokoneella tai missään muussa televisiossa. Tallenteita ei voi myöskään toistaa tässä televisiossa, jos television videopiiri vaihdetaan.

Suosittelemme käyttämään sellaisia USB-kiintolevyjä, joiden nopeus on vähintään 5 400 kierr./min. RAID-tyyppisiä USB-kiintolevyjä ei kuitenkaan tueta.

USB-muistitikkuja ei tueta"

Sonyn tv:ssä olen käyttänyt teraisia USB3-kiintolevyjä (max 2 T) ja min. 32 gigaisia USB-muistitikkuja (sopii ajansiirtoon). Samsung ei näköjään USB-muistitikkuja hyväksy tallennuksessa (USB2-muistitikun nopeus ei riitä, joten on helpompaa jättää tuki pois?).

Joko olet tarkistanut päivityksen? Versio : 1140.720 on tarjolla..

• levy.vai.tikku

Juu, virallisesti ei tueta, mutta uusien tikkujen nopeudet on jo sen verran kovat, että luulisi tekniikan puolesta riittävän.
      Netistä löysin Samsungin minimiarvoja ulkoisen levyn kirjoitus- ja lukunopeuksille (Read 20MB per second /Write 34MB per second) ja noiden uusien USB-tikkujen arvot näyttäisivät ylittävän minimit reilusti. Tosin tikuilla tuo nopeus taitaa käytössä vaihdella, toisin kuin HDD:illa.

Testasin wanhalla USB-tikulla, ja telkkari kertoi että suorituskykytestiä ei läpäisty.
      Eli ei se ainakaan suoraan hylkinyt tikkua pelkästään sillä perusteella että se ei ole HDD :)

Pitää testata uudemmalla ja nopealla tikulla kunhan saan sellaisen hankittua.
      Se olisi näppärän pieni ja äänetön satunnaiseen ajansiirtoon.

Firmwaresta näyttikin jo olevan uusin versio, kun telkkarikaan ei ole kuin viikon vanha.

• sdcfrtgb

Joo, mutta USB tikulla mahtuu esim teräväpiirtoohjelmaa muutama minuutti, 128 gigan tikulle ehkä 30 minuuttia. Suosittelen 2000 gigan levyä.

• USB-tuki_puuttuu

sdcfrtgb kertoi varmaan kokemusperäistä tietoa? Katsoin Sonyn TV:n HDD:ltä tallenteiden kokoja ja ne näyttivät olevan SD-kuvalla n. 2 gigaa ja HD-kuvalla n. 4 gigaa tuntia kohti. Nämä tallenteet on tehty Soneran kaapeliverkon kanavilta.

• Onko_jossain_vertailua-

Onko jossakin vertailua mitkä usb tikut toimii näiden smart-tv:dein kanssa

• USB-tuki_puuttuu

Olen ihan marketin hyllystä ostanut 64 GB Data Traveller USB 3.0 muistitikkuja eikä vanhempien muistitikkujenkaan kanssa ole ollut ongelmia. Sonylle pitää olla vähintään 32 GB USB-muisti ja maksimikoko on 2 TB.

Kun tv:n HDD-portti on USB 3.0 mukainen, niin se pystyy antamaan virran 2,5" kovalevylle ongelmitta. USB muistitikulle nopeus on tietenkin hyvä asia, sillä tv:llä pystyy yleensä katselemaan USB-tikulta tallennetta samaan aikaan kun tv tallentaa sille virittimeltä tulevaa ohjelmaa.

• Anonyymi

niin mikä toimii ei toimi.kovalevy-muistikukku,ja niiden mallit,omiikotv,voiko käytää 2-samaan aikaan,koska tv on 2-usb kytkentää pitäsi olla ainakin 2-viritä jotta olsi mahdolista,ja siten voitko katsoa esim 3-ohjelmaa talenusten aikaan.aiemin oli sama talenusaika ei toiminut,eli piti ainakin aikaa rukata,1 min ero autoi.kokeile,kysy ja hanki oikeat välineet laatu-gb-kapasitetti kaiki lopuvat ja tulee 4-teraa.jolei isompiakain.

• Anonyymi
      UUSI

voi ja toimii.itse otin kovalevyn esin irti usb,ei tarvitse molenpia,samsun ensin tarkisti hyväksyi muistitikun siten se piti alustaa jotta on sopiva tv,joka sen omii talenustilaksi ja siten nauhoitamaan.oma malli oli 3.2-64gb.nykyiseläänon noita ja paljon mutta jos nyt käytössä 4k-tv-usb muotoa 3.0-pitäsi siten sopia siitä mitä on malit a-c,voi perehtyä-käytön turvaohjeisiin.toivotavasti oli apua,suositus vielä osta laatu tikku esimsamsun on omansakin sin väri,ehkä paras,sama merkki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3534
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      254
      3505
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2024
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1419
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      386
      1241
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1169
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe