Kaiken tämän hullutuksen keskelle tuon Rovasti Olevi Peltolan
Menkääpä hänen kotisivuilleen ja alkakaa kuuntelemaan hänen puheitaan ajanilmiöistä ja kristityn vaelluksesta.
Siinä on totista ruokaa jokaiselle.
Rovasti Olavi Peltola
50
4398
Vastaukset
- Puplikaani2
www.kolumbus.fi rov.o.peltola
- 0lli
Allekirjoitan kyseisen kehoituksen. Huomaatteko, että ei uskovia kiinnosta tavallinen evankeliumi. Ja kuitenkin Olavin julistus Kristuksesta on mitä terveintä opetusta kristinuskon ytimestä.
- Apuasaanut
Kovasti tykkään kuunnella Olavin opetuksia. Jeesusta Kristusta korottavaa opetusta, jossa itseä tai ihmistä ei koroiteta.
- saviseutulainen
En voi muuta kuin sydämestäni yhtyä "Ollin" ja "Apuasaaneen" kommentteihin.
Jumalalle kiitos Olavi Peltolasta!
- totuus_voittaa
Rovasti Peltola kirjoittaa sivullaan mm. näin:
"Kolminaisuususkon ulkopuolella ei ole mitään sellaista Jumala-uskoa, joka olisi kristillistä Jumala-uskoa."
Apostoli Paavali kirjoittaa näin:
meillä on vain yksi Jumala, Isä. (1 Kor 8:6)
Jos rovasti Peltola on kristitty niin Paavali ei ole sitä.
Jos Paavali on kristitty niin rovasti P. ei ole sitä.- Puplikaani2
Mieti kuka on Kolmiyhteinen Jumala.
Vastaus on Jeesus raamatun mukaan.
Se käy ilmi jo luomiskertomuksen ensimmäisillä sivuilla. - 0lli
Käsittelen aihetta yksi Jumala, yksi Herra.
1 Kor 8:6 menee kokonaisuudessaan näin...
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Onko siis myös niin, että Jumala ei ole Herra koskapa vain Jeesus yksin on Herra?
Vai onko Jeesus ja Jumala molemmat sama asia kuten Tuomas sen Jeesukselle ilmaisi?
Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" (Joh 20:28)
Kolminaisuusoppi on kieltämättä vaikea aihe ja monet ovat siihen kompastuneetkin.
Tämän 1 Kor kohdan kanssa on hyvä pohtia aihetta vaikkapa Ilmestyskirjan jakeen kanssa rinnakkain.
Ilm. 4:11 "Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut."
Ei Paavali kuitenkaan käsittele 1 Kor 8 luvussa kolminaisuusoppia vaan epäjumalille uhrattua lihaa. - Puplikaani2
Eihän se raamatun mukaan ole kovin vaikea asia ymmärtää.
Jeesus oli ennen kuin maailma luotiin.
Hänen kauttaan on Jumala kaiken luonut.
Jumala tuli ihmiseksi lihaksi..Jeesuksessa.
Hän sanoi Opetuslapsille ...kun olette nähneet minut Jeesuksen ..olette nähneet Jumalan.
Minä menen nyt pois Isän tykö.mutta lähetän teille toisen Puolustajan Pyhän Hengen olemaan teidän kanssanne.
Hän Minä ja Isä olemme yhtä.
Pitääkö sanoa Minä Isä ja Pyhä Henki olemme Yksi
Yksi Jumala kolmessa persoonassa.
Ihmisjärjellä ajatellen muka vaikea tajuta...mutta niin raamattu ilmoittaa.
Jehovan todistajat eivät sitä muka tajua?
He eivät haluakkaan ymmärtää..
Selittävät vain.ettei raamatussa puhuta mitään kolmiyhteisestä Jumalasta.
Kyllä puhutaan ja aivan selvästi.
VT..stä UuteenTestamenttiin saakka.
Mm.Luomiskertomuksessa jo mainittaan.
Kohdassa missä Jumala käyttää ilmaisua Me ..etteivät Adam ja Eeva söisi vain hyvän ja pahantiedon puusta ja tulivat Meidän kaltaisiksemme.
Keiden kanssa Jumala olisi puhunut kuin Jeesuksen Ja Pyhän Hengen kanssa.
Jokainen uskova tämän tietää ja ymmärtää.ja uskoo
Uskossa te ymmärrätte..sanotaan sanassa.
Puhunko minö omiani? - markku.lievonen
En ole syventynyt hänen opetukseensa, mutta ihmettelen,- kuuluuko hänkin siihen joukkoon , joka ei omaa uskoa Jeesuksen ja Paavalin opetukseen JUMALASTAMME ja yleensä JUMALAN aivoittamasta ihmisen pelastamisesta.
1. Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
2. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, - markku.lievonen
Puplikaani2 kirjoitti:
Mieti kuka on Kolmiyhteinen Jumala.
Vastaus on Jeesus raamatun mukaan.
Se käy ilmi jo luomiskertomuksen ensimmäisillä sivuilla.JUMALA,- jota Raamatussa kuvataan,- ei koskaan ole ollut kolmi tai neli tai viisikertanen,- vaan YKSI ainoa JUMALA mitä JUMALAKSI voidaan kutusua. Taas tämä JUMALA on siitä ihmeellinen, että toimii aina jonkun kautta olemuksensa mukaisesti.
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Niin, JUMALAMME olemus ei ole vaikea edes ymmärtää,- mutta monelle ihmiselle mahdottomuus uskoa. Näin voimakkaasti uskonnollisuus ohjaa ihmisen ajatusmaailmaa. - markku.lievonen
Puplikaani2 kirjoitti:
Eihän se raamatun mukaan ole kovin vaikea asia ymmärtää.
Jeesus oli ennen kuin maailma luotiin.
Hänen kauttaan on Jumala kaiken luonut.
Jumala tuli ihmiseksi lihaksi..Jeesuksessa.
Hän sanoi Opetuslapsille ...kun olette nähneet minut Jeesuksen ..olette nähneet Jumalan.
Minä menen nyt pois Isän tykö.mutta lähetän teille toisen Puolustajan Pyhän Hengen olemaan teidän kanssanne.
Hän Minä ja Isä olemme yhtä.
Pitääkö sanoa Minä Isä ja Pyhä Henki olemme Yksi
Yksi Jumala kolmessa persoonassa.
Ihmisjärjellä ajatellen muka vaikea tajuta...mutta niin raamattu ilmoittaa.
Jehovan todistajat eivät sitä muka tajua?
He eivät haluakkaan ymmärtää..
Selittävät vain.ettei raamatussa puhuta mitään kolmiyhteisestä Jumalasta.
Kyllä puhutaan ja aivan selvästi.
VT..stä UuteenTestamenttiin saakka.
Mm.Luomiskertomuksessa jo mainittaan.
Kohdassa missä Jumala käyttää ilmaisua Me ..etteivät Adam ja Eeva söisi vain hyvän ja pahantiedon puusta ja tulivat Meidän kaltaisiksemme.
Keiden kanssa Jumala olisi puhunut kuin Jeesuksen Ja Pyhän Hengen kanssa.
Jokainen uskova tämän tietää ja ymmärtää.ja uskoo
Uskossa te ymmärrätte..sanotaan sanassa.
Puhunko minö omiani?>>Puhunko minä omiani?<<
Puhut omiasi. On vain yksi ainoa JUMALA koko maailman kaikkeudessa ja tämä totinen JUMALA ei koskaan sano JUMALAT käsitettä. Sanoessaan Me, niin itsekkin tiedät, miten JUMALA loi maailman Pojan KAUTTA aivan kuin puhui viimeisinä aikoina sama JUMALA Pojan kautta.
Muuten,- oletko koskaan ajatellut mikä sinua estää uskomasta totuuteen, miten Isä yksin on totinen JUMALA. Jeesuksenkin JUMALA ja Jeesuksenkin Isä.
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. - Anonyymi
markku.lievonen kirjoitti:
JUMALA,- jota Raamatussa kuvataan,- ei koskaan ole ollut kolmi tai neli tai viisikertanen,- vaan YKSI ainoa JUMALA mitä JUMALAKSI voidaan kutusua. Taas tämä JUMALA on siitä ihmeellinen, että toimii aina jonkun kautta olemuksensa mukaisesti.
6. yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
Niin, JUMALAMME olemus ei ole vaikea edes ymmärtää,- mutta monelle ihmiselle mahdottomuus uskoa. Näin voimakkaasti uskonnollisuus ohjaa ihmisen ajatusmaailmaa.Jumalan kolme persoonaa ovat Isä Jumala, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki. Tämä kokonaisuus on yksi Jumala.
Olavi Peltola on väärä opettaja.
Hän opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. Raamatussa uskosta osattomat tai parannukseen haluttomat käännytettiin pois kastepaikalta.
Peltola opettaa myös, että on oikein tarjota ehtoollista uskosta osattomalle, että ehtoollinenkin synnyttää uskoa. En uskaltaisi opettaa näin kun muistelen Paavalin sanoja.
1. Korinttolaiskirje 11:27-29
"Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen. Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta. Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion."- Puplikaani2
Sinähän sen kaiketi tiedät.
Olet varmaan kuunnellut ja lukenut Peltolan sanasta sanaan ja raamatunkin asiantuntija tunnut olevan.
Mitäpä minä tuohon ossaan sanoa.
Siunausta vaan sinulle. Jos molemmat Jeesuksen asettamat toimitukset on vääristetty, miten sitten muu Raamatun ilmoitus? Parhaassakin tapauksessa opetus jää sekavaksi.
Peltola opettaa myös, että Pyhän Hengen kaste saadaan vesikasteessa vauvana. Raamatussa on 4 kertaa kuvailtu Pyhän Hengen kaste. Näissä tilanteissa ensin tuli usko ja kääntyminen, sitten kaste eli upotus ja kasteen jälkeen Pyhän Hengen kaste, josta oli merkkinä kielillä puhuminen. Ainoa poikkeus on Korneliuksen kodissa, jossa Pyhän Hengen kaste edelsi upotusta. Yhdessäkään näistä Pyhän Hengen kastetta ei saatu vesikasteessa, ei varsinkaan vauvana. Peltolaa en voi suositella opettajaksi.
Yksikään opettaja ei ole täydellinen, yksin Jeesus on täydellinen opettaja ja Hänen lähettämänsä Pyhä Henki. Pyhän Hengen valtuuttamia opettajia löytyy kuitenkin paljon ihan tavallisista helluntai- ja vapaaseurakunnista. Suosittelen itse kutakin menemään lähimpään näistä paikallisseurakunnista kuulemaan opetusta jonka Jumala on kullekin päivälle tarkoittanut. Suosittelen myös valvomaan ja rukoilemaan Hengessä ja totuudessa sekä tutkimaan Raamattua Pyhän Hengen johtamana. Näillä eväillä päästään jo pitkälle. Sitten vierailevat puhujat ovat hyvä lisä, pieniä makupaloja tähän arkiseen aherrukseen kunhan vain ovat Pyhän Hengen valtuuttamia. Heitäkin on niin monia etten edes yritä kaikkia mainita. Siunausta kaikille!- Anonyymi
>> Olavi Peltola --- opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. <<
Onko todellakin näin?
Peltolahan on alunperin helluntailainen ja siksi oletan, että hän on varmaankin itsekin upotuskasteen ottanut uskoon tultuaan. Luterilaiseksi hän vaihtoi vasta myöhemmin.
- KylSeSiitäLähtee
El--Eloah--Elohim...
- Varokaa.sellaisia
Jokainen, joka opettaa, että lapsikaste on hyväksyttävä, on sisällä harhaopissa. Jos Olavi Peltola kuuluu kirkkoon ja opettaa luterilaisen tunnustuksen mukaan, on hän eksyttäjä.
- Tervettä.oppia
Kiitos Mr.Johannes hyvistä sanoista.
- 0lavi
Aivan.
Heikki Hilvokin on luterilaisena pappina sitoutunut luterilaisiin uskontunnustuksiin ja lapsikasteeseen.
Samoin Marko Huhtala, Sakari Heikkilä, Patrick Tiainen, Jukka Jämsen, Petri Kauhanen, Ilkka Puhakka, Pekka Simojoki ja monet monet muut luterilaiset.
Kukaan heistä ei ole sanoutunut irti lapsikasteesta. Kukaan heistä ei opeta uskovien upotuskastetta.
Vai saako sen anteeksi kun on tarpeeksi karismaattinen?
He ovat siis eksyttäjiä kaikki tyynni! - Tuomas3
Juu...totta puhut.
Se joka uskoo ja kastetaan..sanotaan sanassa.
Täytyykö tässä siis todeta että lutérilainen raamatun tulkinta on selvästi väärä.
Siltä se tässä kysymyksessa vaikuttaa.
Itse olen aikuiskastettu ja lapsena kastettu ..kolmatta kertaa ei tule.
Ellei sitten kun tulella kasteteta.
Mitä se Johannes sanoikaan Jeesuksen kasteesta. - Anonyymi
Tuomas3 kirjoitti:
Juu...totta puhut.
Se joka uskoo ja kastetaan..sanotaan sanassa.
Täytyykö tässä siis todeta että lutérilainen raamatun tulkinta on selvästi väärä.
Siltä se tässä kysymyksessa vaikuttaa.
Itse olen aikuiskastettu ja lapsena kastettu ..kolmatta kertaa ei tule.
Ellei sitten kun tulella kasteteta.
Mitä se Johannes sanoikaan Jeesuksen kasteesta.>> Se joka uskoo ja kastetaan..sanotaan sanassa. Täytyykö tässä siis todeta että lutérilainen raamatun tulkinta on selvästi väärä. <<
Vauvat on ainoastaan kastettuja. Ei niillä mitään uskoa ole, koska usko syntyy raamatun mukaan sanan kuulemisen kautta, mikä on mahdotonta vauvan tapauksessa, jolla ei ole vielä ymmärrystä. - Anonyymi
0lavi kirjoitti:
Aivan.
Heikki Hilvokin on luterilaisena pappina sitoutunut luterilaisiin uskontunnustuksiin ja lapsikasteeseen.
Samoin Marko Huhtala, Sakari Heikkilä, Patrick Tiainen, Jukka Jämsen, Petri Kauhanen, Ilkka Puhakka, Pekka Simojoki ja monet monet muut luterilaiset.
Kukaan heistä ei ole sanoutunut irti lapsikasteesta. Kukaan heistä ei opeta uskovien upotuskastetta.
Vai saako sen anteeksi kun on tarpeeksi karismaattinen?
He ovat siis eksyttäjiä kaikki tyynni!Olen luterilainen ja huomautan, että jos rupeaa miettimään liikaa kastekysymystä ta ehtoollisasiaa, niin koko kristinuskon ydin hämärtyy. Minut on kastettu lapsena, silti Jeesus Kristus on henkilökohtainen Vapahtajan ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen luterilainen ja huomautan, että jos rupeaa miettimään liikaa kastekysymystä ta ehtoollisasiaa, niin koko kristinuskon ydin hämärtyy. Minut on kastettu lapsena, silti Jeesus Kristus on henkilökohtainen Vapahtajan ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan.
>> Minut on kastettu lapsena, silti Jeesus Kristus on henkilökohtainen Vapahtajan ja uskon Kolmiyhteiseen Jumalaan. <<
Muut uskovat puuttuvat vain niihin raamatun vastaisiin väitteisiin, jonka mukaan vauvasta saakka voisi olla uskossa tai pelastua vauvakasteessa.
Ei sitä kukaan kielläkään, etteikö luterilaiseen seurakuntaan kuuluva voisi tulla uskoon, kun ymmärrys vauvaiän jälkeen on sillä tasolla, että ihminen pystyy ymmärtämään evankeliumin.
- Kiire.erota
Luterilaistako te suositte?
Helsingin hiippakuntavaltuusto on eilen tekemällään päätöksellä hyväksynyt homo- ja lesboparien vihkimisen. Kirkko voi valtuuston näkemyksen mukaan vihkiä ja siunata kaikki avioparit, jotka tätä seurakunnalta pyytävät – myös samaa sukupuolta olevat parit.
Luterilaisen kirkon piispainkokous sen sijaan on edelleen kielteisellä kannalla samaa sukupuolta olevien parien vihkimiseen ja siunaamiseen.
Hiippakuntavaltuusto tai piispainkokous ei kuitenkaan voi ratkaista asiaa yksinään, sillä asiasta vastaa kirkolliskokous – se ei puolestaan ole ottanut homoparien vihkimisoikeuteen selkeää kantaa.
Useat Helsingin hiippakunnan papit ovat kuitenkin jo nyt ilmoittaneet vihkivänsä myös homopareja. Samaa sukupuolta olevien vihkioikeutta kannattaa myös Helsingin piispa Irja Askola.
Mahdollisista kurinpitotoimista, joita helsinkiläispapeille homoparien vihkimisistä tulee, vastaa Helsingin hiippakunnan tuomiokapituli. Tuomiokapitulin puheenjohtajana toimii Askola.
Nyt on käytettävä tätä linkkiä:
http://www.eroakirkosta.fi - totuusss
peltola on teologisen tiedekunnan harhassa, ei tunne jumalan pyhää henkeä.
- evankeliuminABC
Mitäköhän te oikein nurisette?
Olavi Peltola on suurimpia siunauksia Suomen kansalle, ja jos sitä ei huomaa, niin kannattaa rukoilla ymmärrystä. Johan se Johanneskin sanoo:
Matt3:
11. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Parannus tarkoittaa 'mielen muutosta', niin että alennat itsesi syntiseksi ja ylennät Jeesuksen Kristuksen synnittömäksi Vapahtajaksi, joka kuoli syntiesi puolesta lahjana Jumalan armosta. Tämä on raamatun ydinsanoma, ja se sanoma, jota myös Olavi Peltola opettaa.
Helluntailaiset, karismaatikot, jehovan todistajat ym. ovat enemmän tai vähemmän kaikki toista mieltä, eli evankeliumia vastaan, ja siksi Peltolakin saa asiassa vastustusta, sillä ' jos et ole tämän maailman puolella, niin tämä maailma on sinua vastaan, koska tämä maailma on Kristusta vastaan.' " Minä kastan teidät vedellä parannukseen "
Oletteko huomanneet että vedet ovat saastuneet ja meret muovia täynnä niin, että kalatkin kuolevat.
Ja maa on saastunut asukkaitensa alla, eikä vain maa, vaan jo ilmakin.
Ja te vain höpäjätte tyhjää, irti koko todellisuudesta."Hän kastaa teidät pyhällä hengellä ja tulella. "
Niin just' sitten syytettiin ihmisiä noidiksi ja kerettiläisiksi ja polttoroviot paloi pitkin Eurooppaa. Sitä sanottiin tulikasteeksi.Upotuskaste....
Upotus on myös kidutuskeino, ihmisen pää painetaan veden alle kunnes hän tunnustaa jotakin, mitä hänen halutaan tunnustavan. Hän voi myös hukkua, ellei tunnusta.Pakanat uhrasivat aikoinaan ihmisiä, ihmisen piti yleensä olla nuori neito, neitsyt, jota mies ei ollut liannut, saastuttanut. Tai pieni lapsi joka uhrattiin alttarilla.
Mutta se oli pakanallista aikaa, raamattu kieltää ihmisuhrit. Ei ihmisuhria muualla enää olekkaan kuin kristinuskossa.
Jumalia lepyteltiin ihmisuhreilla, jos tuli katovuosi tai hävittiin sotia. Uskottiin, että Jumala leppyy ja antaa anteeksi ja menestys taas koittaa.https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisuhri
Täältä voitte lukea ihmisuhritavoista historiassa.- Ei.tervehenkistä
Kastamaton luterilainen.
- Sakastissa111111223
Amen..Olavi Peltolan sivut ovat parasta hengellistä antia.Roseniuksesta..Teemoihin ja puheisiin..
RadioDain ja Patmoksen täytyisi ottaa Hänen tuotansa joka päiväiseen ohjelmistoonsa.
Ne ovat timantteja alusta loppuun.
Surullista.että hänen kaltaisensa Hengenmies on lähes unohdettu ja esim.nuoripolvi ei edes ole kuullut hänestä.
Elämän Leipää me tarvitaan. - Anonyymi
Raamattu kehottaa pitämään vain sen, mikä hyvää on. Pätee myös Peltolan opetuksiin ja uskonkäsityksiin.
- Anonyymi
Sanan mukaan hedelmistään jokainen puu tunnetaan.
olavi peltola on elinaikanaan, käyttäen hyväkseen asemaansa ja arvovaltaansa johdattanut satoja, sanoisin tuhansia matkalle helvettiin. peltola on tahallisesti ja tietoisesti himoiten mammonaa ja kunnioitusta ihmisiltä valhetellen johdattanut tietämättömiä ja eksyviä uskomaan kirkon sakramenttien olevan pelastus ja tie Jumalan tykö. Täysin ymmärtäen peltola on pukeutunut baal-jumalan papin asuihin ja harjoittanut taikuutta ja lukenut loitsuja ja tehnyt käsillään taikurien merkkejä.
OLAVI PELTOLA ON TEHNYT KAMMOTTAVIA TEKOJA, EIKÄ HÄN OLE KOSKAAN KATUNUT PAHUUTTAAN!!!!
OLAVI PELTOLA ON KAMMOTTAVA EKSYTTÄJÄ!
- Anonyymi
Ja sinulla on ainoa oikea usko. Kerrohan meille minkälainen se sinun usko on?
- Anonyymi
Jumalan Pojan usko, jota en saanut kasteessa enkä sakramentin ja luterilsen kirkon taikojen avulla. Jeesus on uskoni alkaja ja täydelliseksi tekijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Pojan usko, jota en saanut kasteessa enkä sakramentin ja luterilsen kirkon taikojen avulla. Jeesus on uskoni alkaja ja täydelliseksi tekijä.
Jeesuksen todistus kuitenkin puuttuu sinusta.
Ei oma todistus ole sen kummenpi, kuin sen fariseuksen oma todistus.
Jeesuksen vertauksessa kahdesta miehestä, fariseuksesta ja publikaanista.
Todistus uskosta Jeesukseen ilmenee Hengen hedelmänä, ei lihan tekoina.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
( Gal. 5:1)
-
Kristuksen tuoma vapaus ei ole ajallista, ei ruumiillista vapautta, vaan omantunnon ja sydämen vapautta. Sen kestävämpää ja suurempaa vapautta ei ihminen henkilökohtaisessa elämässään koskaan tässä ajassa voi saada omakseen. Siksi tämä vapauden tulisi vallata jokaisen kristityn sydämen ja olla ajallisen elämän suurin onni ja ilo.
Olemme Kristuksen vapauttamia tämän pahan maailmanajan keskellä. Olemme saaneet tässä vapaudessa omaksemme peltoon kätketyn aarteen ja kallisarvoisen helmen. Niiden tähden saa kaikki muu elämässämme mennä (Matt 13:44, 46).
Ajallisen elämämme aikana kykenemme tajuamaan varsin heikosti Kristuksessa annetun vapauden suuruutta. Sen syvyys ja merkitys selviää vasta kirkkaudessa. Täällä vaellamme uskossa emmekä kokemisessa ja näkemisessä.
Käytännössä kristityn vapaus on siinä, että hän saa mennä joka hetki sellaisena kuin on Jeesuksen Kristuksen luo armahdettavaksi. Koskaan häntä ei torjuta eikä heitetä ulos (Joh 6:37). Vapaus on sitä, että saamme katsoa tangon päähän ristille korotettuun Ihmisen Poikaan.
Vain häneen katsoessamme meillä on iankaikkinen elämä (Joh 3:14-15). Iankaikkinen elämä on täydellistä vapautta. Vapaus on siinä, että edessämme on avoin lähde, joka puhdistaa synnistä ja saastaisuudesta (Sak 13:1). Voimme käydä tälle lähteelle päivittäin ja puhdistua.
Vapaus on sitä, että tie kaikkien pyhimpään, kaikkivaltiaan Jumalan läsnäoloon on nyt auki. Voimme välittömästi astua hänen eteensä. Jeesus uhraamalla verensä on avannut tämän elämään vievän tien (Hepr 10:19). Kaikki huolemme, ahdistuksemme ja ongelmamme voimme tuoda Kaikkivaltiaan eteen, hän kuulee, pitää huolta ja auttaa ajallaan ja tavallaan.
Galatalaiskirje paljastaa meille, ettei ole itsestään selvää, että Kristuksen tuoma vapaus säilyy uskovien elämässä. Päätaistelu vapaudesta on jo käyty ja voitto saavutettu Golgatalla. Siitä huolimatta orjuuttavat vallat jatkavat sitkeästi taistelua sitoakseen uudelleen.
Ei ole vapautta ilman vastuuta. Saadusta vapaudesta on pidettävä kiinni. Sen säilyttämiseksi on tehtävä vastarintaa riistäviä valtoja vastaan (Ef 6:12). Paavali käyttää tässä sanaa olla luja, seistä lujana (stekete, Gal 5:1; stete, Ef 6:14).
Emme voi seistä lujana, jollei jalkojemme alla ole lujaa perustaa. Vain Jeesus Kristus ja hänen sanansa on tällainen luja pohja (1 Kor 3:11; Luuk 6:48).
-
Ote: Olavi Peltola/ KRISTITYN VAPAUS (GAL 5:1-12)
s-seutulainen- Anonyymi
Niin, totta sinä nikki s-seutulainen olet, palvomasi peltolan lailla kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan noussut varas ja ryöväri! Häijyyttäsi ja jumalattoman ihmsen pahuudessa olet palstalla ryöstämässä Jumalan lapsilta kaiken Jumalan valtakuntaan kuuluvan; vanhurskauden ja rauhan ja ilon: Aivan kuten itse sanoit: "Sen säilyttämiseksi on tehtävä vastarintaa riistäviä valtoja vastaan".
OLET RIISTÄJÄ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, totta sinä nikki s-seutulainen olet, palvomasi peltolan lailla kastemaljojen ääreltä Jumalan valtakuntaan noussut varas ja ryöväri! Häijyyttäsi ja jumalattoman ihmsen pahuudessa olet palstalla ryöstämässä Jumalan lapsilta kaiken Jumalan valtakuntaan kuuluvan; vanhurskauden ja rauhan ja ilon: Aivan kuten itse sanoit: "Sen säilyttämiseksi on tehtävä vastarintaa riistäviä valtoja vastaan".
OLET RIISTÄJÄ!"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä tuomiolla teidät tuomitaan.” ( Matt. 7:1)
” Älkää tuomitko!” on keskeinen käsky kristinuskossa. Käskyn tuntevat niin uskossa olevat kuin ei uskovat. Monesti kuulee sanottavan, että uskossa olevat tuomitsevat.
Jeesus jatkoi puhettaan, joka avaa tätä käskyä. Jeesus jatkaa: ” Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa hirttä omassa silmässäsi?” ( Matt.7:3)
Jeesus paljastaa, miten inhimillisesti ihminen ajattelee, ja kritisoi toisten tekemisiä, mutta ei mieti omaa ” hirttä”, ja omaa pelastusta. Tällaisen tuomitsemisen Jeesus kieltää. Meissä kaikissa on syntiset taipumukset ja jos inhimillisesti lähdemme tuomitsemaan, mutta emme tee oman pelastuksemme eteen työtä, omat synnit, mistä toisia kritisoimme ja tuomitsemme saavat sijaa elämässämme.
” Sen tähden sinä ihminen, joka tuomitset, et voi millään puolustaa itseäsi, oletpa kuka hyvänsä. Missä toista tuomiset, sinä tuomitset itsesi, koska sinä, joka tuomitset, teet itse samoja tekoja.” ( Room. 2:1)
Voimme ajatella olevamme parempia kuin toiset, ja lohdutamme näin itseämme ja uskomme näin olevan, silloin vain petämme itseämme. Inhimillisessä luonnossamme on samat kaikki synnilliset taipumukset. koska elämme syntiin langenneessa maailmassa. Koko ihmiskunta on sidoksissa syntiin Adamin ja Eevan lankeamisesta lähtien.
Apostoli Paavali opettaa. ” Mutta jos me tutkisimme ( tuomitsemme) itseämme, meitä ei tuomittaisi. Mutta kun meitä tuomitaan, se on meille Herran kuritusta, ettei meitä yhdessä maailman kanssa tuomittaisi kadotukseen.” ( 1. Kor. 11: 31-32)
Uusi elämä alkaa kun lopetamme toistemme tuomitsemisen. Sen sijaan alamme tuomita omia sanojamme ja ajatuksia, sekä tekojamme Jumalan kasvojen edessä, tämä on nöyrtymistä, ja nöyrät saavat armon. Jumalan Sana ja Hänen Pyhä Henkensä paljastaa salaisimmatkin ajatukset ja tekojen motiivit. Ovatko ne puhtaat Jumalan edessä? Huomaamme, ettei meidän tekomme ja sanamme ole puhtaita ja täydellisiä Jumalan edessä. Tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksi antoa, että pelastumme ja pääsemme vapaaksi omista synneistä. Pyhä Henki antaa voiman tehdä parannusta.
Jumalan sana on ase syntiä vastaan. On hyvä elää Jumalan sanan valossa. ” Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin Hän on valkeudessa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa veri puhdistaa kaikista synneistä.” ( 1. Joh.1:7)
Jumalan sana voi meidät nyt jo tuomita, ja voimme tehdä parannuksen, niin saamme olla täysin vapaita. Kun me tuomitsemme itsemme, ja saamme syntimme anteeksi, silloin voimme tuomita toisten syntejä. On rakkautta kertoa, mihin johtaa Jumalan tahdon vastainen elämä, ja miten löytää syntisten Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen. Jeesus ei tuomitse syntistä ihmistä, mutta synnin Hän tuomitsee, ja sen vuoksi uudestisyntyneen kristityn tehtävä on kertoa, miten saa synnit anteeksi, ja pääsee pelastuksen ovesta sisälle.
Omaa uskoa ja vaellusta pitää valvoa, koska tässä ajassa ei kukaan tule täysin puhtaaksi. Jumalan sana kehottaa. ” Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä. Jos näin teet, pelastat sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat.” ( 1. Tim. 4:16) Uskossa vaeltaminen on liikettä eteenpäin, ja kasvua Kristuksen tuntemisessa, täyteyden täyden iän määrään. Pyhän Hengen voimaa, sitä tarvitaan joka päivä, joka hetki, omin voimin emme voi muuttua, emmekä pelastua. Kaikki on armoa Herran. Aamen
( Lähde: Liisa Rantasaari)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä tuomiolla teidät tuomitaan.” ( Matt. 7:1)
” Älkää tuomitko!” on keskeinen käsky kristinuskossa. Käskyn tuntevat niin uskossa olevat kuin ei uskovat. Monesti kuulee sanottavan, että uskossa olevat tuomitsevat.
Jeesus jatkoi puhettaan, joka avaa tätä käskyä. Jeesus jatkaa: ” Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa hirttä omassa silmässäsi?” ( Matt.7:3)
Jeesus paljastaa, miten inhimillisesti ihminen ajattelee, ja kritisoi toisten tekemisiä, mutta ei mieti omaa ” hirttä”, ja omaa pelastusta. Tällaisen tuomitsemisen Jeesus kieltää. Meissä kaikissa on syntiset taipumukset ja jos inhimillisesti lähdemme tuomitsemaan, mutta emme tee oman pelastuksemme eteen työtä, omat synnit, mistä toisia kritisoimme ja tuomitsemme saavat sijaa elämässämme.
” Sen tähden sinä ihminen, joka tuomitset, et voi millään puolustaa itseäsi, oletpa kuka hyvänsä. Missä toista tuomiset, sinä tuomitset itsesi, koska sinä, joka tuomitset, teet itse samoja tekoja.” ( Room. 2:1)
Voimme ajatella olevamme parempia kuin toiset, ja lohdutamme näin itseämme ja uskomme näin olevan, silloin vain petämme itseämme. Inhimillisessä luonnossamme on samat kaikki synnilliset taipumukset. koska elämme syntiin langenneessa maailmassa. Koko ihmiskunta on sidoksissa syntiin Adamin ja Eevan lankeamisesta lähtien.
Apostoli Paavali opettaa. ” Mutta jos me tutkisimme ( tuomitsemme) itseämme, meitä ei tuomittaisi. Mutta kun meitä tuomitaan, se on meille Herran kuritusta, ettei meitä yhdessä maailman kanssa tuomittaisi kadotukseen.” ( 1. Kor. 11: 31-32)
Uusi elämä alkaa kun lopetamme toistemme tuomitsemisen. Sen sijaan alamme tuomita omia sanojamme ja ajatuksia, sekä tekojamme Jumalan kasvojen edessä, tämä on nöyrtymistä, ja nöyrät saavat armon. Jumalan Sana ja Hänen Pyhä Henkensä paljastaa salaisimmatkin ajatukset ja tekojen motiivit. Ovatko ne puhtaat Jumalan edessä? Huomaamme, ettei meidän tekomme ja sanamme ole puhtaita ja täydellisiä Jumalan edessä. Tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksi antoa, että pelastumme ja pääsemme vapaaksi omista synneistä. Pyhä Henki antaa voiman tehdä parannusta.
Jumalan sana on ase syntiä vastaan. On hyvä elää Jumalan sanan valossa. ” Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niin kuin Hän on valkeudessa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen Kristuksen, Hänen Poikansa veri puhdistaa kaikista synneistä.” ( 1. Joh.1:7)
Jumalan sana voi meidät nyt jo tuomita, ja voimme tehdä parannuksen, niin saamme olla täysin vapaita. Kun me tuomitsemme itsemme, ja saamme syntimme anteeksi, silloin voimme tuomita toisten syntejä. On rakkautta kertoa, mihin johtaa Jumalan tahdon vastainen elämä, ja miten löytää syntisten Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen. Jeesus ei tuomitse syntistä ihmistä, mutta synnin Hän tuomitsee, ja sen vuoksi uudestisyntyneen kristityn tehtävä on kertoa, miten saa synnit anteeksi, ja pääsee pelastuksen ovesta sisälle.
Omaa uskoa ja vaellusta pitää valvoa, koska tässä ajassa ei kukaan tule täysin puhtaaksi. Jumalan sana kehottaa. ” Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä. Jos näin teet, pelastat sekä itsesi, että ne, jotka sinua kuulevat.” ( 1. Tim. 4:16) Uskossa vaeltaminen on liikettä eteenpäin, ja kasvua Kristuksen tuntemisessa, täyteyden täyden iän määrään. Pyhän Hengen voimaa, sitä tarvitaan joka päivä, joka hetki, omin voimin emme voi muuttua, emmekä pelastua. Kaikki on armoa Herran. Aamen
( Lähde: Liisa Rantasaari)
s-seutulainenS-seutulaien ala sinä itse vaeltaa uskossa ja käy heittämässä roskiin tai polta pihalla palvomasi rovastin kuva, joka roikkuu seinälläsi!
- Anonyymi
Rovasti on kastamaton luterilainen, joka ei johda ihmisiä siihen uskoon, jota Raamattu opettaa. Apt. 2:38,41.
- Anonyymi
Rovasti (lyhenne rov.,[1] ruots. prost ’pappien esimies’ < lat. propositus ’esimies’) on kirkollinen arvonimi. Peltola on ottanut vastaan ja mitä ilmeisemmin ylpeillen käyttää itsestään arvonimeä rovasti, melkein kuin isä tai rabbi.
Fariseukset, ulkokullatut: rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'. - Anonyymi
Kyllä hänet kastettu on. Yksi kaste, yksi usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hänet kastettu on. Yksi kaste, yksi usko.
Yksi ..
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste ( Ef 4)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi ..
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste ( Ef 4)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenNio nyt näytit jo itsekin sudenkarvasi, usko toivonen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nio nyt näytit jo itsekin sudenkarvasi, usko toivonen.
Niin, näytin tuon tekstikohdan Raamatusta.
Se löytyy Efesolaiskirjeen 4. luvusta.
5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; ( KR 33/38)
5 Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste, ( Biblia 1776)
5. Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste; ( Raamattu Kansalle UT 1999)
Onko tuo tekstikohta siis mielestäsi "sudenkarvaa"?
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Aloittaja potee ilkeää katkeruutta. Näitä täällä välillä vierailee. Neuvoisin liittymään täydellisten seurakuntaan. Jos hengellinen minuus on noin kipeä taitaa myös psyykkinen terveys olla karilla. Paha olla koko ajan. Kaikki nakee että hengen hedelmä on mätä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165