onko yleistä, että ajovalojohdatus toteutettu, siten,että ratin vaihdinvipu maattaa polttimopiirin, elikkä poltin saa sulakkeelta virran (niinhän pitää ollakin),mutta sen maata katkotaan.Ja eikä ole kysymys releen matalapuolesta, ei ole toteutettu relellä laisinkaan, luulis olevan tuhosaa kytkinpinnoille, mitähän luokkaa on virran nousu, kun kytkentä tapahtuu? Ja yks valitsin jo on hajonnut(en tiedä kuinka mones auton historiassa , kun en ole ekä omistaja.Auto on -90 alusta. :(
valonvaihdin
3
260
Vastaukset
- heikki
Mulla oli joskus Carina vm. -72 , siinä oli valot tehty tuolla tavalla, ilman relettä ja maapuolta katkottiin viiksikytkimellä
Ajoin sillä -79 asti ja 170 tkm mittarissa, ei yhtään viiksikytkintä mennyt sinä aikana...- maattamalla
, v- 92 tai 93 ,aijemmin tällä palstalla ok juttu releistämällä valot saadaan 1 V lisää ja valotehoo ehkä 10 luxii.En ole tehnyt ko hommaa, eli nykyinen piiri katkaisimineen releen herättimenä.Toivotaan ettei tää just vaihettu romis osasta taas pala kytkinpintoja....:(
maattamalla kirjoitti:
, v- 92 tai 93 ,aijemmin tällä palstalla ok juttu releistämällä valot saadaan 1 V lisää ja valotehoo ehkä 10 luxii.En ole tehnyt ko hommaa, eli nykyinen piiri katkaisimineen releen herättimenä.Toivotaan ettei tää just vaihettu romis osasta taas pala kytkinpintoja....:(
muistuttavat Suomen kieltä, ajatus jää hämäräksi.
Japseissa on ainakin ollut omituisia valokytkentöjä aiemminkin. Kannattaa suunnitella ja toteuttaa paremmat valoreleillä ja uusilla, riittävän paksuilla johdoilla. Ellet itse osaa, teetä työ niillä jotka ovat viitsineet opetella edes alkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114