Olen laitoshuoltaja ja kokemusta alalta yli 8 vuotta. Aloitin uudessa työpaikassani keikkahommissa ja uskaltauduin kysymään jo alussa palkastani. Sain esim. laitostyössä (laitoshuoltajana) palkkaa rapiat 11 euroa/tunti. Siihen vielä kokemuslisät. Haastattelutilanteessa todettiin että he eivät huomioi laitoshuoltajan virkaa että palkka olisi kovempi kuin muilla. Nyt se on vähän yli 10 euroa/tunti, kokemuslisiä ei lasketa. Olen tyytyväinen kuitenkin työhöni ja nautin ihmisten kanssa olosta enkä halua nostaa tästä metakkaa kun kerran edes töitä on. Firma on yksityinen yhdistys.
Sama palkka kuin rivisiivoojilla
6
88
Vastaukset
- ohjaaja1
Vaikka tes ei enää tunne kokemusvuosilisää niin koulutuslisä pitää kuitenkin maksaa. Siivoojan palkka ilman koulutusta on 10,20€/h koulutuksen kanssa rapiat 10,50€/h.
- ihmetteliä
Eikö siivoojan palkka ole jokin aika sitten noussut kahdella eurolla? Näin ainakin kuulin entiseltä työkaveriltani. Hänellä palkka jo 12 euroa tunnilta. Helsingissä siis.
- eppisliini
Jyväskylässä esim. koulu- tai päiväkotisiivoojalla palkka on 10.20/ tunti. Jos on laikkarin tutkinto suoritettu saa sen 30 centtiä tunnilta lisäksi, ja jos on oikeutettu vuorolisii niin ne tuohon lisäksi.
- pieniero
Ei tarvi olla laikkari. Toimitila siivojakin riittää.
- minäkinsiivoan
Jos työnantajaa vaihtaa saa varautua peruspalkkaan uudessa paikassa.
Harvoin uusi firma maksaa koulutuksesta ja kokemuksesta.
Kadulta otettavalle siivoojalle maksetaan sama, kuin kouluja käyneelle ja oppiarvon suorittaneelle.
Siivoojista on pula, varsinkin ammattitaitoisista?
Työnantajilla ei ilmeisesti ole peiliä. - herätyspalkankanssa
Jep ja julkisen puolen palkkoja ei voi verrata yksityiseen tai sitten on saa yksityisel puolel raataa kuin raivohärkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670