"Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta
älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä" (Ef 5:3-4)
Novumin kommentaarin mukaan:
"Ilvehtiminen (eutrapelia)",
sana tarkoitti alun perin sukkeluutta, nopealiikkeisyyttä.
Ymmärrän tuon ilmaisun tarkoittavan esimerkiksi sutkautuksia.
Kun suu tai kynä tuottaa rivoutta, tyhmää lorua tai ilvehtimistä,
niin silloin se osoittaa, että nuo asiat täyttävät sydämen.
Asia on aika vakava.
Jeesus sanoi:
"Te kyykäärmeitten sikiöt,
kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?
Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää,
ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
Mutta minä sanon teille:
jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat,
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi,
ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." (Matt 12:34-37)
Ilvehtiminen
84
235
Vastaukset
- ettäsilleen
Vai ovat nopealiikkeiset ja nopeälyisetkin helvetin biljettijonossa? Hurskas on siis tyhmä ja hidas?
Nopeaa älyään voi käyttää kuules vaikka ihmiskunnan hyödyksi, sen ei tarvitse liittyä mitenkään kaksimielisyyksiin. Ja kaksimielisyydetkään eivät välttämättä liity haureuteen. Onhan se kerrassaan nautittavaa kun kaksi nopeaälyistä tykittää. Huumori laskee stressitasoa.
Kyllä Jumala huumoria ymmärtää. Muuten Hän ei olisi luonut ihmisille huumorintajua. Autuas on se, joka osaa nauraa itselleen, sillä häneltä ei pidä hupia puuttuman.- SokeaTaluttaaSokeaa
Ettäsilleen kirjoitti: "Kyllä Jumala huumoria ymmärtää." Tähän voin rehellisesti sanoa "Aamen" ja vieläpä perustella, mikä tästä todistaa. Valitusvirret 3:22-23 "Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut: se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa." Näissä jakeissa Jumalan huumorintaju näkyy, varsinkin tänä päivänä.
Raamattu on rehellistä ja suoraa Jumalan sanaa, ja myös peilaa jokaista ihmistä suoraan ja rehellisesti. Pari esimerkkiä minkälaisiksi me, Jumalan kuviksi luodut, olemme muuttuneet syntiinlankeemuksen seurauksena:
1.Moos.6:5-6 Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat, niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.
3:9-18 Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Ellei Jumalalla olisi huumorintajua ja kärsivällisyyttä meitä syntisiä kohtaan, olisi Hän jo aikoja sitten hävittänyt meidät maan päältä. Ja kuten tuosta Roomalaiskirjeen kohdasta käy ilmi, tämä koskee myös meitä uskovia.
Mutta kuitenkin: "Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen." -Room.3:21-26
"Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme." (Room.5:8) Tällaiset totuudet saavat armon saaneen syntisen nöyrälle paikalle. Jokainen meistä on omilla rikkomuksillaan, synneillään, ansainnut täysin oikeudenmukaisesti Jumalan tuomion, iankaikkisuuden osan helvetin tulessa ja kärsimyksissä. Olemme rikkoneet maailmankaikkeuden Luojaa, Kaikkivaltiasta Jumalaa, vastaan. Olemme pahuudessamme olleet vihanpidossa ja sotatilassa Häntä vastaan. Ja silti Hän vielä haluaa armahtaa meidät ja ottaa takaisin luoksensa?!? Meidät, jotka emme mitään muuta ole kuin tomua ja tuhkaa, Hän haluaa ottaa luokseen rakastavana Isänä.
Älkää antako näiden susien lampaiden vaatteissa eksyttää itseänne ja kääntää Jumalan armoa irstaudeksi ja pilkaksi! >>>>>>>>>>>>>>
Ettäsilleen kirjoitti: "Kyllä Jumala huumoria ymmärtää." Tähän voin rehellisesti sanoa "Aamen" ja vieläpä perustella, mikä tästä todistaa. Valitusvirret 3:22-23 "Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut: se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa." Näissä jakeissa Jumalan huumorintaju näkyy, varsinkin tänä päivänä.
<<<<<<<<<<<<<<<
Voisitko nimimerkki
"SokeaTaluttaaSokeaa"
täsmentää,
missä kohden noita Valitusvirsien säkeitä
tai muissa lainaamissasi kohdissa Jumalan Sanasta
oli se huumori?- SokeaTaluttaaSokeaa
kalamos kirjoitti:
>>>>>>>>>>>>>>
<<<<<<<<<<<<<<<
Voisitko nimimerkki
"SokeaTaluttaaSokeaa"
täsmentää,
missä kohden noita Valitusvirsien säkeitä
tai muissa lainaamissasi kohdissa Jumalan Sanasta
oli se huumori?Yritin olla sarkastinen, mutta en osannut. Pyydän anteeksi ja teen Jumalan armosta parannusta.
SokeaTaluttaaSokeaa kirjoitti:
Yritin olla sarkastinen, mutta en osannut. Pyydän anteeksi ja teen Jumalan armosta parannusta.
Tuo sarkasmi sisältyy ehkä tuohon "tyhmään loruun".
Kiitos Jumalalle, että teet siitä parannuksen.
"älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä" (Ef 5:4)- Outoja_ilvehtelijöitä
kalamos kirjoitti:
Tuo sarkasmi sisältyy ehkä tuohon "tyhmään loruun".
Kiitos Jumalalle, että teet siitä parannuksen.
"älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä" (Ef 5:4)Miksi helluntailaiset sitten ilvehtimällä markkinoivat helluntailaisuuttaan " vääräuskoisille ? "
- voi.kalamos
Tämän ketjun tarkoituson taas vain se, että kalamos nostaa itseään ja polkee muita.
Siis tämä veijari eli kalamos, varoo tarkkaan sanojaan, jotta ei vain jäisi kiinni mistään sopimattomasta, eli hän on jo harjaantunut ulkokultainen pinnan kalkitsija !
Nyt hän arvostelee niitä, jotka eivät ole lähteneet samaan touhuun eli siis ulkokultaisuuteen ja pintansa kalkitsemiseen vain.
Tääläinen kalamoksen harjoittama ulkokultaisuus on vaarallista, sillä se leviää nopeasti, eli muutkin alkavat salata syntejään kalamoksen tavoin, ja esittävät siis kovasti ja oikein ylen pyhää.
Siis tämä kalamoksen harjoittama ulkokultaisuus on vakava asia, ja jopa Paavali nuhteli avoimesti ja julkisesti Pietaria eli toisin sanoin Keefasta asiasta, ja kun siis Pietari siihen lankesi, niin sen seurakusena monet muutkin uskovat lankesivat siihen, eli se on kuin syöpä joka leviää koko seurakuntaan.
11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
Varokaa kalamoksen hapatusta, se hapattaa nopeasti koko taikinan eli seurakunnan !
Luuk. 12:1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.
11 Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
12 Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia."kalamos, varoo tarkkaan sanojaan"
Niin. Kyllä.
Lainasinhan avauksessani Jeesuksen sanoja:
"jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat,
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."- voi.kalamos
kalamos kirjoitti:
"kalamos, varoo tarkkaan sanojaan"
Niin. Kyllä.
Lainasinhan avauksessani Jeesuksen sanoja:
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."Jospa sinä todellakin ymmärtäisit omalla kohdallasi tuon lainaamasi Sanankohdan sanoman:
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."
Sinä opetat valhetta kaiken aikaa, ja vastaat niistä valheistasi Jumalan edessä.
Mutta sinä et selvästikään sitä tajua, sillä jatkat valheittesi levittämistä loputtomasti.
Lisäksi nytkin siis korotit itseäsi ja poljit muita, ja siitäkin joudut vastuuseen.
1. Sam. 2:3 Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
2. Sam. 22:28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät.
Sananl. 6:16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
Tämä viimeinen Sanankohta kuvaa hyvin sinua kalamos, mitä se kertoo sinun hedelmistäsi ja sitä kautta sinusta itsestäsi? voi.kalamos kirjoitti:
Jospa sinä todellakin ymmärtäisit omalla kohdallasi tuon lainaamasi Sanankohdan sanoman:
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä."
Sinä opetat valhetta kaiken aikaa, ja vastaat niistä valheistasi Jumalan edessä.
Mutta sinä et selvästikään sitä tajua, sillä jatkat valheittesi levittämistä loputtomasti.
Lisäksi nytkin siis korotit itseäsi ja poljit muita, ja siitäkin joudut vastuuseen.
1. Sam. 2:3 Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot.
2. Sam. 22:28 Ja sinä pelastat nöyrän kansan, mutta sinun silmäsi ovat ylpeitä vastaan, sinä alennat heidät.
Sananl. 6:16 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
17 ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
18 sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
19 väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken.
Tämä viimeinen Sanankohta kuvaa hyvin sinua kalamos, mitä se kertoo sinun hedelmistäsi ja sitä kautta sinusta itsestäsi?Mä en tiedä montakaan niin uskonnolle omistautunutta ihmistä kuin kalamos.
Hän ei ole harrastanut nykyisen vaimonsa kanssa esiaviollista seksiä. Ei polttanut eikä koskaan ollut humalassa.
Jos hän jotain sanoo hän ensin tarkistaa että raamatusta löytyy varmasti asialle sama vastine.
Tätä minä tarkoitin kun sanoin ettei kalamos ole enään ihminen vaan hän on kävelevä raamatunlauseautomaatti.
Hän ei mietikkään mitään muutakuin mitä raamatusta löytyy.- voi.kalamos
auroraboreallis kirjoitti:
Mä en tiedä montakaan niin uskonnolle omistautunutta ihmistä kuin kalamos.
Hän ei ole harrastanut nykyisen vaimonsa kanssa esiaviollista seksiä. Ei polttanut eikä koskaan ollut humalassa.
Jos hän jotain sanoo hän ensin tarkistaa että raamatusta löytyy varmasti asialle sama vastine.
Tätä minä tarkoitin kun sanoin ettei kalamos ole enään ihminen vaan hän on kävelevä raamatunlauseautomaatti.
Hän ei mietikkään mitään muutakuin mitä raamatusta löytyy.Kalamos vain piilottaa itsensa Raamatun jakeiden taakse piiloon.
Hän on kuin aikoinan ne kirjanoppineet, jotka myös tutkivat kiihkeästi kirjoituksia, mutta menivät pahasti metsään tulkintoineen, eli hyttystä siivilöitiin, mutta kameli meni seulasta läpi.
Siis kalamoksen kehittämtä opi ovat niin sekavia ja pielessä, että menee aina aikaa paljon, ennen kuin niihin saa mitää selvyyttä edes.
Siis opetukset on niin totaalisen sekavia ja sekaisin, että hän itse asiassa monasti puhuu itse itsensä pussiin, vaikka ei toki itse sitä ymmärräkkään, vaan on sille täysin sokea.
Sokea sokeain taluttaja kalamos onkin, ja huonosti siinä käy molemmille sokeille, eli taluttajalle sekä sille, joka lähtee hänen talutettavakseen, ja innokas taluttaja kalamos on, kaiken aikaa opettamassaa, vaikka ei oikein mitään ymmärräkkään. voi.kalamos kirjoitti:
Kalamos vain piilottaa itsensa Raamatun jakeiden taakse piiloon.
Hän on kuin aikoinan ne kirjanoppineet, jotka myös tutkivat kiihkeästi kirjoituksia, mutta menivät pahasti metsään tulkintoineen, eli hyttystä siivilöitiin, mutta kameli meni seulasta läpi.
Siis kalamoksen kehittämtä opi ovat niin sekavia ja pielessä, että menee aina aikaa paljon, ennen kuin niihin saa mitää selvyyttä edes.
Siis opetukset on niin totaalisen sekavia ja sekaisin, että hän itse asiassa monasti puhuu itse itsensä pussiin, vaikka ei toki itse sitä ymmärräkkään, vaan on sille täysin sokea.
Sokea sokeain taluttaja kalamos onkin, ja huonosti siinä käy molemmille sokeille, eli taluttajalle sekä sille, joka lähtee hänen talutettavakseen, ja innokas taluttaja kalamos on, kaiken aikaa opettamassaa, vaikka ei oikein mitään ymmärräkkään.Ei hän minua minnekkään taluta. Korkeintaan omalle saitille jossa pitäisi puhua"rakkauden hengessä"...eli hän kulkee perässäni kytäten kirjoitusvirheitä jotka sitten korjaa.
Niinkuin tälläkin palstalla. Muista sinäkin kirjoittaa aina "Jumala", ei koskaan"jumala".
Tuollainen kalamos on.
Rakkaus syttyy ajan kanssa. Ystävällisyys voisi olla se mitä hän voisi vaatia.
Mutta en minä löydä mitään virhettä mitä tulee raamattuun. Raamatullisesti hän ei tee mitään virheitä. Ja siitä hän on tarkka.- voi.kalamos
Ei hän minua minnekkään taluta. Korkeintaan omalle saitille jossa pitäisi puhua"rakkauden hengessä"...eli hän kulkee perässäni kytäten kirjoitusvirheitä jotka sitten korjaa.
Niinkuin tälläkin palstalla. Muista sinäkin kirjoittaa aina "Jumala", ei koskaan"jumala".
Tuollainen kalamos on.
Rakkaus syttyy ajan kanssa. Ystävällisyys voisi olla se mitä hän voisi vaatia.
Mutta en minä löydä mitään virhettä mitä tulee raamattuun. Raamatullisesti hän ei tee mitään virheitä. Ja siitä hän on tarkka.Raamatullisesti minä löydän virheitä ja paljon !
Olen itse Raamatun opetuksiin hyvin perhtynyt.
Mutta kalamos ei myönnä yhden yhtä virhettä, vaan hän selittelee itsensä pois ja kiemurtelee kuin mato pois.
Kalamos siis hautaa valhe oppinsa valtavaan selitys tulvaan, eli hän piilottaa harhaoppinsa loputtomiin selityksiin. voi.kalamos kirjoitti:
Raamatullisesti minä löydän virheitä ja paljon !
Olen itse Raamatun opetuksiin hyvin perhtynyt.
Mutta kalamos ei myönnä yhden yhtä virhettä, vaan hän selittelee itsensä pois ja kiemurtelee kuin mato pois.
Kalamos siis hautaa valhe oppinsa valtavaan selitys tulvaan, eli hän piilottaa harhaoppinsa loputtomiin selityksiin.Se johtuu siitä että kaiken mitä hän sanoo hän ensin tarkastaa raamatusta. Ei hän näin omasta mielestään voi olla väärässä.
Huomaa miten hän nyt opettaa muitakin että turhasta sanasta on jokaisen tehtävä tili.
Itse hän on kävelevä raamattu.auroraboreallis kirjoitti:
Se johtuu siitä että kaiken mitä hän sanoo hän ensin tarkastaa raamatusta. Ei hän näin omasta mielestään voi olla väärässä.
Huomaa miten hän nyt opettaa muitakin että turhasta sanasta on jokaisen tehtävä tili.
Itse hän on kävelevä raamattu.Näin Raamattu todellakin sanoo.
Siis Jeesus itse sanoi:
pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä"
Tuossa kohden käytetään "Sanasta" ilmaisua "rema".
Eli nyt ei puhuta yleisestä ilmoituksesta "logos",
vaan jostain sellaisesta, joka on erityinen ilmoitus.
Eli nyt Jeesus puhuu fariseuksille tuossa kohdassa.
He ovat juuri pilkanneet Pyhää Henkeä,
sanomalla, että Jeesus ajaa ulos riivaajia
riivaajain päämiehen voimalla.
Tämä erityinen ilmoitus fariseusten suusta
oli tuo Sana eli alkutekstissä "rema",
josta he olivat tekevä tiliä tuomiopäivänä.kalamos kirjoitti:
Näin Raamattu todellakin sanoo.
Siis Jeesus itse sanoi:
Tuossa kohden käytetään "Sanasta" ilmaisua "rema".
Eli nyt ei puhuta yleisestä ilmoituksesta "logos",
vaan jostain sellaisesta, joka on erityinen ilmoitus.
Eli nyt Jeesus puhuu fariseuksille tuossa kohdassa.
josta he olivat tekevä tiliä tuomiopäivänä.Aivan kuin sinä syyttäisit turhista sanoista kaikkia, minuakin, onko tämä totta?
Ja itse olet viaton, niinkö? Tätä on kysytty sinulta tässä ketjussa usein. Muutkin kuin minä.auroraboreallis kirjoitti:
Aivan kuin sinä syyttäisit turhista sanoista kaikkia, minuakin, onko tämä totta?
Ja itse olet viaton, niinkö? Tätä on kysytty sinulta tässä ketjussa usein. Muutkin kuin minä.Mistähän moinen tunne johtuu. Joka tapauksessa en minä syytä.
Paholainen on se, joka syyttää. Eli diabolos, perkele / saatana
tarkoittaa persoonaa,
joka syyttää tai esittää epäilyn lähimmäisestään.kalamos kirjoitti:
Mistähän moinen tunne johtuu. Joka tapauksessa en minä syytä.
Paholainen on se, joka syyttää. Eli diabolos, perkele / saatana
tarkoittaa persoonaa,
joka syyttää tai esittää epäilyn lähimmäisestään.Mulla on kauheesti syyllisyyttä muutenkin. En minä tosiaan kaipaa lisäsyyllisyyttä.
Mulla on kauheesti syyllisyyttä muutenkin. En minä tosiaan kaipaa lisäsyyllisyyttä.
Niin. Ei kukaan meistä kaipaa syyllistämistä,
eikä myöskään tämän ketjun aiheena olevaa ilvehtimistä.
Mutta valitettavasti on ihmisiä,
jotka eivät voi olla sitä tekemättä.
Jopa ilvehtien he esittävät epäilyksiä eri ihmisistä
ja syyttävät milloin mistäkin.
Tällainen ei ole ollenkaan lähtöisin Jumalasta vaan paholaisesta.
Jumala tekee aivan pänvastoin.
Hän vanhurskauttaa jumalattoman.
Tiedätkin jo, että tuo on Raamatussa,
koska muuten en noin sanoisi.
Tuo verbi vanhurskauttaa on oikeudellinen termi.
Siis kysymyksessä on ikäänkuin oikeudenkäynti,
jossa meidät syylliset pitäisi tuomita,
mutta Jumala tekeekin aivan päinvastoin.
Hän julistaa meidät syyttömiksi. Vanhurskauttaa.
Ja nyt siis Jeesuksen tähden
meidän ei enää tarvitsekaan elää syyllisyydessä.
Syyttäjä saa aivan rauhassa syyttää, panetella jne.
mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
Me olemme Kristuksen tähden syyttömiksi julistettuja.
Vanhurskautettuja.
Mistä tahansa aiheesta avaankin keskustelun,
niin aina siitä seuraa keskustelu kalamoksesta.
Miten kalamos voi olla kiinnostavampi asia kuin
uudestisyntyminen tai Jeesus tai armo.
Olen aivan ymmällä.
Minussa ei kertakaikkiaan ole mitään mielenkiintoista.
Lopuksi minun täytyi oikein tarkistaa ketjun otsikosta,
mikä olikaan tämän keskustelun aihe.
No, se oli ...
Ilvehtiminen
Asia on todellakin vakava. Jaakob varoittaa kielen synneistä:
"Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?"- voi.kalamos
Ongelmasi näykyy hyvin tässäkin avamassasi ketjussa.
Eli luulet olevasi vapaa tästä synnistä ja siksi sitä käsittelet.
Eli koko homman tarkoitus on se, että pääset patsastelemaan ylen pyhänä ja synnittömänä niiden edessä joita itse pidät syntisinä eli tähän syntiin syyllisinä.
Keskittyisit omiin syteihisi ja kertoisit sen, että mitkä synnit sinua itsessäsi kiusaavat, mutta niinhän sinä et varmastikkaan toimi, ethän kalamos ! - voi.kalamos
voi.kalamos kirjoitti:
Ongelmasi näykyy hyvin tässäkin avamassasi ketjussa.
Eli luulet olevasi vapaa tästä synnistä ja siksi sitä käsittelet.
Eli koko homman tarkoitus on se, että pääset patsastelemaan ylen pyhänä ja synnittömänä niiden edessä joita itse pidät syntisinä eli tähän syntiin syyllisinä.
Keskittyisit omiin syteihisi ja kertoisit sen, että mitkä synnit sinua itsessäsi kiusaavat, mutta niinhän sinä et varmastikkaan toimi, ethän kalamos !Niin ja kalamos tämä toimitasi ja sydämesi aneteesi on juuri sitä samaa, mikä oli ulkokultaisilla fariseuksilla ja kirjanoppineilla, eli nytkin touhusi on samaa kuin tällä ulkokultaisella fariseuksella:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Lopeta tämän tyyppinen väärä ylpeilevä ja omavanhurskas ja ulkokultainen touhuilusi, niin kenenkään ei silloin tarvitse puuttua näihin törkeyksiisi !
Olet siis kyllä pintasi hyvin ja taitavasti kalkinnut, mutta kaikki tämä touhusi kertoo sydämen olevan täysin puhdistumaton, eli se on täynnä saastaa ja kuolleitten luita:
Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Matt. 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä! "Katso, kuinka pieni tuli,
ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
Myös kieli on tuli,
on vääryyden maailma;
kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
Sillä kaiken luonnon,
sekä petojen että lintujen,
sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää;
se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä."kalamos kirjoitti:
"Katso, kuinka pieni tuli,
ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
Myös kieli on tuli,
on vääryyden maailma;
kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin,
sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
Sillä kaiken luonnon,
sekä petojen että lintujen,
sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää;
se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä."Noinko sinä ajattelet kanssaihmisisistäsi?
Että he ilvehtivät, ja sinä olet parempi koska sinä et ilvehdi.
Sinä et ole enään ihminen olet raamattu.
Sinun kanssasi ei synny tasaveroista keskustelua, sillä sinä vetoat kaikessa Jumalan sanaan.
Sinun kanssasi täytyy olla vakava ja muistaa että jumala on vastassa jos olen eri mieltä.
Ja täytyy sanoa että minä en ajattele toisista ihmisistä noin rumasti. Jumalan käskyhän on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä.
Mitä jos lähimmäisesi syyttäisi sinua ilveilystä?
Sinä teet synnin kun lähdet muita tuomitsemaan.
Jos koet että jumala tekee niin niin anna Hänen tehdä, mutta sinun tehtäväsi ei ole tuomita vaan rakastaa toista ihmistä.
Rikot paitsi raamatun suurinta käskyä (raamattuna sinä tiedät sen)ja tuomitsemiskäskyä, montaa kohtaa vastaan.- saviseutulainen
Noinko sinä ajattelet kanssaihmisisistäsi?
Että he ilvehtivät, ja sinä olet parempi koska sinä et ilvehdi.
Sinä et ole enään ihminen olet raamattu.
Sinun kanssasi ei synny tasaveroista keskustelua, sillä sinä vetoat kaikessa Jumalan sanaan.
Sinun kanssasi täytyy olla vakava ja muistaa että jumala on vastassa jos olen eri mieltä.
Ja täytyy sanoa että minä en ajattele toisista ihmisistä noin rumasti. Jumalan käskyhän on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä.
Mitä jos lähimmäisesi syyttäisi sinua ilveilystä?
Sinä teet synnin kun lähdet muita tuomitsemaan.
Jos koet että jumala tekee niin niin anna Hänen tehdä, mutta sinun tehtäväsi ei ole tuomita vaan rakastaa toista ihmistä.
Rikot paitsi raamatun suurinta käskyä (raamattuna sinä tiedät sen)ja tuomitsemiskäskyä, montaa kohtaa vastaan.>>Sinä et ole enään ihminen olet raamattu.
Sinun kanssasi ei synny tasaveroista keskustelua, sillä sinä vetoat kaikessa Jumalan sanaan.<<
>>Sinun kanssasi täytyy olla vakava ja muistaa että jumala on vastassa jos olen eri mieltä.<< ( ?! )
>>Ja täytyy sanoa että minä en ajattele toisista ihmisistä noin rumasti. Jumalan käskyhän on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä.<<
><Sinä teet synnin kun lähdet muita tuomitsemaan.<<
>Rikot paitsi raamatun suurinta käskyä (raamattuna sinä tiedät sen)ja tuomitsemiskäskyä, montaa kohtaa vastaan.<<
Näin sinä "auroraborealis" kirjoitat.
"SILLÄ SINÄ VETOAT KAIKESSA JUMALAN SANAAN"!
Jaa,a, etten paremmin ( pahemmin ) sanoisi!! saviseutulainen kirjoitti:
>>Sinä et ole enään ihminen olet raamattu.
Sinun kanssasi ei synny tasaveroista keskustelua, sillä sinä vetoat kaikessa Jumalan sanaan.<<
>>Sinun kanssasi täytyy olla vakava ja muistaa että jumala on vastassa jos olen eri mieltä.<< ( ?! )
>>Ja täytyy sanoa että minä en ajattele toisista ihmisistä noin rumasti. Jumalan käskyhän on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä.<<
><Sinä teet synnin kun lähdet muita tuomitsemaan.<<
>Rikot paitsi raamatun suurinta käskyä (raamattuna sinä tiedät sen)ja tuomitsemiskäskyä, montaa kohtaa vastaan.<<
Näin sinä "auroraborealis" kirjoitat.
"SILLÄ SINÄ VETOAT KAIKESSA JUMALAN SANAAN"!
Jaa,a, etten paremmin ( pahemmin ) sanoisi!!Maassa maan tavalla tai kuten raamattu sanoo paavalin sanoin niin "ole kaikille kaikkea pelastastaaksesi edes muutamia."
Kävelevälle raamatulle joka vetoaa kaikessa raamattuun minä olen raamattu.
Suurin käsky on tärkein. Tee toiselle se minkä toivot itsellesi.
Koska kalamos kyttää toisten kirjoitusvirheistä lähtien kaikkien vikoja häntä on syytä muistuttaa tästä raamatun mukaan tärkeimmästä käskystä.
Ylpeys on yksi seitsemästä kuolemansynnistä.
Kalamos ei omasta mielestään puhu mitään ylimääräistä koska puhuu vain raamattua.
Mutta suurinta käskyä hän ei osaa. Se on synti.- PakkoJatkaa
Maassa maan tavalla tai kuten raamattu sanoo paavalin sanoin niin "ole kaikille kaikkea pelastastaaksesi edes muutamia."
Kävelevälle raamatulle joka vetoaa kaikessa raamattuun minä olen raamattu.
Suurin käsky on tärkein. Tee toiselle se minkä toivot itsellesi.
Koska kalamos kyttää toisten kirjoitusvirheistä lähtien kaikkien vikoja häntä on syytä muistuttaa tästä raamatun mukaan tärkeimmästä käskystä.
Ylpeys on yksi seitsemästä kuolemansynnistä.
Kalamos ei omasta mielestään puhu mitään ylimääräistä koska puhuu vain raamattua.
Mutta suurinta käskyä hän ei osaa. Se on synti.auroraboreallis ja voi.kalamos, on todella surullista lukea teidän kommenttejanne. Te veitte aloituksen asian jonnekin muualle ja saitte aikaan haukkumaketjun.
Olisi mukava keskustella asioista, mutta te saitte sen tuhottua.
Matt. 22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Kun sinä valehtelet ja teeskentelet olevasi joku muu kuin kalamos itse niin koetko todellakin olevasi vielä Jumalan asialla?
Toinen YHTÄ TÄRKEÄ KÄSKY on rakastaa lähimmäistä kuten itseäsi. Sinä kyttäät toisten virheitä mutta omassa silmässäsi on malka.
Kysy vaikka Jumalalta.- voi.kalamos
PakkoJatkaa kirjoitti:
auroraboreallis ja voi.kalamos, on todella surullista lukea teidän kommenttejanne. Te veitte aloituksen asian jonnekin muualle ja saitte aikaan haukkumaketjun.
Olisi mukava keskustella asioista, mutta te saitte sen tuhottua.
Matt. 22:36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.Ei tämä minun osaltani ainakaan ole mikään haukkuma ketju.
Minä vain paljastin kalamoksen ulkokultaisuuden, joka siis tuli ilmi jo hänen omasta aloitus kirjoituksestaan hyvin selvästi.
Kalamos siis luulee olevansa itse vapaa tuosta synnistä, ja siksi hän retosetellen tuomitsee muita kirjoituksensa kautta ja avulla.
Sellainen on farisealaista ylpeyttä ja paisuneisuutta ja ulkokultaisuutta siis !
Ja sellaisen toimintaan pitää puuttua, jotta muut eivät lankea samaan ylpeyteen ja ulkokultaisuuteen.
Kalamoksen sanoma oli siis hyvin samankaltainen kuin tämänkin ulkokultaisen fariseuksen, ja luetko minkä arvion Jeesus siitä antoi ja on muutenkin antanut näistä ulkokultaisista:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Siis kalamos ihan samoin luottaa itseensä, että hän ei ilveile(jae 9) !
Kalamoksella on ihan sama asenne kirjoituksessaan kuin fariseuksella(jae 11,12)
Kalamos siis ylensi kirjoituksellaan itse itsensä ja samalla selvästi halveksi niitä, jotka lankeavat siihen ilveilyyn.
Hän siis kirjoitti YLHÄÄLTÄ päin, eikä alhaalta ! - PakkoJatkaa
voi.kalamos kirjoitti:
Ei tämä minun osaltani ainakaan ole mikään haukkuma ketju.
Minä vain paljastin kalamoksen ulkokultaisuuden, joka siis tuli ilmi jo hänen omasta aloitus kirjoituksestaan hyvin selvästi.
Kalamos siis luulee olevansa itse vapaa tuosta synnistä, ja siksi hän retosetellen tuomitsee muita kirjoituksensa kautta ja avulla.
Sellainen on farisealaista ylpeyttä ja paisuneisuutta ja ulkokultaisuutta siis !
Ja sellaisen toimintaan pitää puuttua, jotta muut eivät lankea samaan ylpeyteen ja ulkokultaisuuteen.
Kalamoksen sanoma oli siis hyvin samankaltainen kuin tämänkin ulkokultaisen fariseuksen, ja luetko minkä arvion Jeesus siitä antoi ja on muutenkin antanut näistä ulkokultaisista:
Kalamos siis ylensi kirjoituksellaan itse itsensä ja samalla selvästi halveksi niitä, jotka lankeavat siihen ilveilyyn.
Hän siis kirjoitti YLHÄÄLTÄ päin, eikä alhaalta !Itse en havainnut tuollaista asennetta aloituksesta.
Itseäni kohta kiinnostaa ja myös se, kuinka sitä tulisi soveltaa tähän päivään. Tuonkaltainen puhe on arkipäivää työpaikoilla. Mutta myös uskovien keskuudessa. Itse kuitenkin liitän sen julistukseen, joka ei ole Pyhän Hengen johtamaa.
Siis asiasta olisi ollut mukava keskustella, mutta kun ei niin ei..... - voi.kalamos
PakkoJatkaa kirjoitti:
Itse en havainnut tuollaista asennetta aloituksesta.
Itseäni kohta kiinnostaa ja myös se, kuinka sitä tulisi soveltaa tähän päivään. Tuonkaltainen puhe on arkipäivää työpaikoilla. Mutta myös uskovien keskuudessa. Itse kuitenkin liitän sen julistukseen, joka ei ole Pyhän Hengen johtamaa.
Siis asiasta olisi ollut mukava keskustella, mutta kun ei niin ei.....En voi sille mitään, että sinä olet yhä sokea tuollaiselle toiminnalle ja sydämen asenteelle.
Mutta ehkäpä opit sinäkin ajan myötä tunnistamaan tälläiset ulkokultaiset ja heidän tapansa kirjoittaa ja toimia? PakkoJatkaa kirjoitti:
Itse en havainnut tuollaista asennetta aloituksesta.
Siis asiasta olisi ollut mukava keskustella, mutta kun ei niin ei.....>> Siis asiasta olisi ollut mukava keskustella, mutta kun ei niin ei <<
Tällä foorumilla on todellakin lähes mahdotonta
keskustella asioista asiallisesti.
Siksi aikoinaan avasinkin sellaisen foorumin,
joka on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoisaan.
Tästäkin aiheesta, josta nyt tein tämän aloituksen,
olen tehnyt tuolle toiselle foorumille vastaavan aloituksen
vajaa vuosi sitten http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=245&t=597
Tulepa mukaan sinne keskustelemaan asiasta,
jos koet, että se ei täällä ole mahdollista.
- Kurja.Olli
Ollin kurjuus.
älköön edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
Näin alkoi tämä ketju. Edeltävät jakeet menevät näin:
"Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
ja vaeltakaa rakkaudessa,
niinkuin Kristuskin rakasti teitä
ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi." (Ef 5:1-2)
Siis kontrastina on se, että
me olemme Jumalan seuraajia ja vaellamme rakkaudessa,
tai sitten
olemme uskottomia Jumalalle ja harjoitamme siten haureutta.
Tähän uskottomuuteen kuuluu kaikki, mikä ei ole tuosta Rakkaudesta.
Me siis joko olemme Jumalan seuraajia tai jonkun toisen.
Me joko rakastamme tai sitten teemme jotakin muuta.
Katkelman loppuosa päättyy mainintaan,
joka antaa ymmärtää, että jos emme tuossa Rakkaudessa elä,
niin itse asiassa me harjoitamme epäjumalanpalvelusta.
älköön edes mainittako teidän keskuudessanne
- niinkuin pyhien sopii -
älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä,
jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.
Sillä sen te tiedätte ja tunnette,
ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella
- sillä hän on epäjumalanpalvelija -
ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa." (Ef 5:3-5)- ulkokultainen.kalamos
En nyt hauku kalamosta !
Minä vain paljastan kalamoksen ulkokultaisuuden, joka siis tuli ilmi jo hänen omasta aloitus kirjoituksestaan ja tästäkin kirjoituksesta, hyvin selvästi.
Varokaa, että ette sorru samankaltaiseen ulkokultaisuuteen ja farisealaisuuteen, kuin mihin kalamos on sortunut !
Tuo ulkokultaisuus eli pelkkä pinnan kalkitseminen ja ylen pyhän esittäminen siis tarttuu nopeasti ! ulkokultainen.kalamos kirjoitti:
En nyt hauku kalamosta !
Minä vain paljastan kalamoksen ulkokultaisuuden, joka siis tuli ilmi jo hänen omasta aloitus kirjoituksestaan ja tästäkin kirjoituksesta, hyvin selvästi.
Varokaa, että ette sorru samankaltaiseen ulkokultaisuuteen ja farisealaisuuteen, kuin mihin kalamos on sortunut !
Tuo ulkokultaisuus eli pelkkä pinnan kalkitseminen ja ylen pyhän esittäminen siis tarttuu nopeasti !Minä olen kyllä tehnyt parannusta tuosta kauheasta synnistä.
Oletko sinä?- ulkokultainen.kalamos
kalamos kirjoitti:
Minä olen kyllä tehnyt parannusta tuosta kauheasta synnistä.
Oletko sinä?Olet siis jo myöntänyt täällä julkisesti, opettaneesi valhetta !
Olet jo myöntänyt olleesi väärässä !
Olet vastannut sinulle esitettyihin kysymyksiin, etkä ole kierrellyt !
Älä nyt viitsi ihan vasten kasvoja valehdella, parrannuksenteossa tunnustetaan avoimesti ne synnit joihin on langettu ! - elät.synnissäsi
kalamos kirjoitti:
Oletko sinä?Kalamos tuolla omalla kehumisellasi, tai oikeammin valheellisella väitteelläsi, sinä paljastit taas kerran, itsesi ulkokultaiseksi !
Siis, sinä et lankea ulkokultaisuuteen, sinä ELÄT ulkokultaisena, syvässä sydemen paatumuksessasi ! - hiljaista.tuli.taas
kalamos kirjoitti:
Oletko sinä?Taas hiljeni kalamos !
Ei siis tunnustanutkaan syntejään ja ulkokultaisuuttaan, vaan jatkaa yhä syvässä sydämen paatumuksessa samaa rataa, kuin ennenkin.
Ei tee parannusta, eikä vain lankea syntiin, vaan elää siis synnissä. - täysin.häpeämätön
kalamos kirjoitti:
Oletko sinä?Kuinka joku voi ollakin noin häpeämätön, kuin tämä kalamos ?
Ei voi kuin ihmetellä, millaiseen tilaan omavanhurskaus eli ulkokultaisuus sekä ylpeys ja paisuneisuus, ihmisen vie. - luuletko.pääseväsi
kalamos kirjoitti:
Oletko sinä?Luuletko "kalamos" pääseväsi pälkähästä, pakenemalla aina ?
Löydät yhä uudestaan ja uudestaan samat kysymykset ja asiat edestäsi, kun täällä kirjoittelet !
Tulen pitämään siitä huolen !
Siis tällä kertaa et pääse pälkähästä, se on aivan varma !
Helpommalla pääsisit, jos vastaisit sinulle aiemmin esitettyihin kysymyksiin tai tunnustaisit suoraan opettaneesi harhaoppeja eli valhetta vain ! luuletko.pääseväsi kirjoitti:
Luuletko "kalamos" pääseväsi pälkähästä, pakenemalla aina ?
Löydät yhä uudestaan ja uudestaan samat kysymykset ja asiat edestäsi, kun täällä kirjoittelet !
Tulen pitämään siitä huolen !
Siis tällä kertaa et pääse pälkähästä, se on aivan varma !
Helpommalla pääsisit, jos vastaisit sinulle aiemmin esitettyihin kysymyksiin tai tunnustaisit suoraan opettaneesi harhaoppeja eli valhetta vain !Siis ketjun aiheena oli tuo kauhea synti "ilvehtiminen".
Kyllä minä olen siitä yrittänyt tehdä parannusta.
Ja kaikista muistakin synneistäni.
Omalla foorumillani en salli kenenkään toisenkaan
ilvehtiä, panetella, valhetella jne.
Mutta miten olikaan sinun kanssasi.
Joko sinä olet tehnyt parannusta
ilvehtimisestä, panettelusta, tyhmästä lorusta jne.
Jos haluat kokeilla, miten hyvin olet onnistunut,
niin tule mukaan foorumille http://kalamos.keskustelu.info
Tuo foorumi on pyhitetty (erotettu)
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.
Kykenetkö sinä sellaiseen?- omavanhurskas.kalamos
kalamos kirjoitti:
Siis ketjun aiheena oli tuo kauhea synti "ilvehtiminen".
Kyllä minä olen siitä yrittänyt tehdä parannusta.
Ja kaikista muistakin synneistäni.
Omalla foorumillani en salli kenenkään toisenkaan
ilvehtiä, panetella, valhetella jne.
Mutta miten olikaan sinun kanssasi.
Joko sinä olet tehnyt parannusta
ilvehtimisestä, panettelusta, tyhmästä lorusta jne.
Jos haluat kokeilla, miten hyvin olet onnistunut,
niin tule mukaan foorumille http://kalamos.keskustelu.info
Tuo foorumi on pyhitetty (erotettu)
Kykenetkö sinä sellaiseen?Teet Kalamos tämän niiiin helpoksi !
Siis joka ikinen viestisi kertoo sinun omavanhurskaudestasi eli ulkokultaisuudestasi ja järjettömän suurista luuloista itsesi suhteen, eli olet ylpeä ja pahasti paisunut.
Siis kaava on aina se sama, joka on tässä sinusta kertovassa Raamatun kohdassa:
Siis sinä myös siis LUULET olevasi vanhurskas, ja sinä LUOTAT siten ITSEESI, eli vanhurskautesi on oikeasti siis omavanhurskautta, joka perustuu siis itse itsensä paranteluun, joka johtaa siis paisuneisuuteen ja ylpeyteen aina !
Sinä esittelet omaa "vanhurskauttasi" viestissäsi, ihan samoin kuin tuo toinen ulkokultainen fariseus teki sydämessään.
Väität siis itse olevasi kovasti pyhä ja puhdas, ja sitten painotat tuon synnin "kauheutta" eli alleviivaat sitä, että jos joku siinä lankeaa, niin se on siis "aivan kauhean kauhea ja hirveä synti".
Eli ihan sama sanoma ja sydeämen ajatus joka oli tuolla ulkokultaisella ja omavanhurskaalla fariseuksella, kun hänkin onnittelee itse itseään, että ei ole niin paha ja epäkelpo kuin muut, eli kuten tuo publikaani !
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita.
Siis ihan sama ylenkatse ja väärä sydämen asenne, on sinulla ja toimintasi on siis ihan samaa luokkaa kuin tuon väärän asenne.
Mutta mitä Jeesus sanoikaan jakeissa 9 ja 14 ?
Mutta tälle kaikelle sinä kalamos olet siis täysin sokea, ihan kuten olivat nuo kaltaisesi sokeat fariseukset !
Tuosta sokeudesta Jeesus sanoo seuraavaa:
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Siis sinäkin olet sokea synneillesi ja kuitenkin siis väität näkeväsi, ja siksi et voi millään niistä synneistäsi vapautua, ja siksi syntisi pysyvät loputtomiin.
HUOMATKAA te muut !
Kalamos siis lukee muille lakia ja yrittää saada muutkin lain alle, siis harjoittamaan itse itsensä parantelua eli omavanhurskautta, eli siis toisin sanoin ulkokultaisuutta.
Edellisessä viestissään Kalamos jo sanoi:
" Minä olen kyllä tehnyt parannusta tuosta kauheasta synnistä. "
Siis paino on sanalla MINÄ ITSE OLEN TEHNYT parannusta !!!
VAROKAA tätä kieroa eksyttäjää, hän vain esittää uskovaa, eli kuuluu näihin, joista tässä varoitetaan:
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - omavanhurskas.kalamos
omavanhurskas.kalamos kirjoitti:
Teet Kalamos tämän niiiin helpoksi !
Siis joka ikinen viestisi kertoo sinun omavanhurskaudestasi eli ulkokultaisuudestasi ja järjettömän suurista luuloista itsesi suhteen, eli olet ylpeä ja pahasti paisunut.
Siis kaava on aina se sama, joka on tässä sinusta kertovassa Raamatun kohdassa:
Siis sinä myös siis LUULET olevasi vanhurskas, ja sinä LUOTAT siten ITSEESI, eli vanhurskautesi on oikeasti siis omavanhurskautta, joka perustuu siis itse itsensä paranteluun, joka johtaa siis paisuneisuuteen ja ylpeyteen aina !
Sinä esittelet omaa "vanhurskauttasi" viestissäsi, ihan samoin kuin tuo toinen ulkokultainen fariseus teki sydämessään.
Väität siis itse olevasi kovasti pyhä ja puhdas, ja sitten painotat tuon synnin "kauheutta" eli alleviivaat sitä, että jos joku siinä lankeaa, niin se on siis "aivan kauhean kauhea ja hirveä synti".
Eli ihan sama sanoma ja sydeämen ajatus joka oli tuolla ulkokultaisella ja omavanhurskaalla fariseuksella, kun hänkin onnittelee itse itseään, että ei ole niin paha ja epäkelpo kuin muut, eli kuten tuo publikaani !
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita.
Siis ihan sama ylenkatse ja väärä sydämen asenne, on sinulla ja toimintasi on siis ihan samaa luokkaa kuin tuon väärän asenne.
Mutta mitä Jeesus sanoikaan jakeissa 9 ja 14 ?
Mutta tälle kaikelle sinä kalamos olet siis täysin sokea, ihan kuten olivat nuo kaltaisesi sokeat fariseukset !
Tuosta sokeudesta Jeesus sanoo seuraavaa:
Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
Siis sinäkin olet sokea synneillesi ja kuitenkin siis väität näkeväsi, ja siksi et voi millään niistä synneistäsi vapautua, ja siksi syntisi pysyvät loputtomiin.
HUOMATKAA te muut !
Kalamos siis lukee muille lakia ja yrittää saada muutkin lain alle, siis harjoittamaan itse itsensä parantelua eli omavanhurskautta, eli siis toisin sanoin ulkokultaisuutta.
Edellisessä viestissään Kalamos jo sanoi:
" Minä olen kyllä tehnyt parannusta tuosta kauheasta synnistä. "
Siis paino on sanalla MINÄ ITSE OLEN TEHNYT parannusta !!!
VAROKAA tätä kieroa eksyttäjää, hän vain esittää uskovaa, eli kuuluu näihin, joista tässä varoitetaan:
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.Niin ja se jäi edellisestä pois vielä, että tämän tyyppisillä viesteillä, joita kalamos syytää kiusaksemme, hän yrittää päästä niskan päälle opettajaksi.
1) Siis ensin kalamos sanoo joko olevansa vapaa jostain tietystä synnistä tai sitten hän on siitä ITSE parannusta tehnyt ja siten mukamas vapaa !
2) Sitten hän ovelasti kyselee, että oletko sinä vapaa tästä HIRVITTÄVÄSTÄ synnistä ?
Eli kalamos korottaa itse itsensä ylen pyhäksi ja puhtaaksi, ja sitten alkaa muiden HIRVITTÄVIEN syntien kauhistelu, eli siinä alennetaan muut ja poljetaan jalkoihin.
Kalamos siis yrittää saada uskovasta otteen pystyäkseen häntä hallitsemaan ja vallitsemaan "jumalana" ja "opettajana" !
Tämä on tuttu toimintatapa psykologiasta, eli ensin löydään toinen lyttyyn, ja siten alistetaan toinen oman tahdon alle.
Siis ei tarvita muuta, kuin löytää toisen heikko kohta ja lyödä siihen kunnolla, ja siten saadaan toinen alistettua omaan tahtoon.
Aikoinaan joku kertoi, että tälläistä kalaomoksenkin harjoittamaa toiminta tapaa pystyi käyttämään kauniiden naisten saamiseen, eli piti vain etsiä kauniin naisen arka ja heikko kohta, ja sen kautta hänen itsevarmuutensa saatiin horjutettua, ja sitä kautta pääsi naisen "ihon alle" ja yliotteen naisesta.
Siis aivan sama tekniikka on kalaomoksella !
Tuitkikaa vaikka itse näitä hänen viestejään, niissä on aina tämä sama rakenne sisällä, joistain se näkyy selvemmin joistain heikommin, mutta sama tyyli ja asenne on kaikissa ! omavanhurskas.kalamos kirjoitti:
Niin ja se jäi edellisestä pois vielä, että tämän tyyppisillä viesteillä, joita kalamos syytää kiusaksemme, hän yrittää päästä niskan päälle opettajaksi.
1) Siis ensin kalamos sanoo joko olevansa vapaa jostain tietystä synnistä tai sitten hän on siitä ITSE parannusta tehnyt ja siten mukamas vapaa !
2) Sitten hän ovelasti kyselee, että oletko sinä vapaa tästä HIRVITTÄVÄSTÄ synnistä ?
Eli kalamos korottaa itse itsensä ylen pyhäksi ja puhtaaksi, ja sitten alkaa muiden HIRVITTÄVIEN syntien kauhistelu, eli siinä alennetaan muut ja poljetaan jalkoihin.
Kalamos siis yrittää saada uskovasta otteen pystyäkseen häntä hallitsemaan ja vallitsemaan "jumalana" ja "opettajana" !
Tämä on tuttu toimintatapa psykologiasta, eli ensin löydään toinen lyttyyn, ja siten alistetaan toinen oman tahdon alle.
Siis ei tarvita muuta, kuin löytää toisen heikko kohta ja lyödä siihen kunnolla, ja siten saadaan toinen alistettua omaan tahtoon.
Aikoinaan joku kertoi, että tälläistä kalaomoksenkin harjoittamaa toiminta tapaa pystyi käyttämään kauniiden naisten saamiseen, eli piti vain etsiä kauniin naisen arka ja heikko kohta, ja sen kautta hänen itsevarmuutensa saatiin horjutettua, ja sitä kautta pääsi naisen "ihon alle" ja yliotteen naisesta.
Siis aivan sama tekniikka on kalaomoksella !
Tuitkikaa vaikka itse näitä hänen viestejään, niissä on aina tämä sama rakenne sisällä, joistain se näkyy selvemmin joistain heikommin, mutta sama tyyli ja asenne on kaikissa !Me keskustelemme nyt tässä ketjussa ilvehtimisestä.
Miten sinä suhtaudut siihen?
Raamattu sanoo:
Minä ymmärrän tuon ilmaisun
"älköön edes mainittako"
jotenkin niin, että 'ei tule kuuloonkaan'
että olisimme osallisia tuollaisesta.- ottaako.koville
kalamos kirjoitti:
Me keskustelemme nyt tässä ketjussa ilvehtimisestä.
Miten sinä suhtaudut siihen?
Raamattu sanoo:
Minä ymmärrän tuon ilmaisun
"älköön edes mainittako"
jotenkin niin, että 'ei tule kuuloonkaan'
että olisimme osallisia tuollaisesta.Ottaako kalamos koville !
Kun sinut ja väärät toimesi yhä uudestaan paljastetaan kaikille julkisesti.
Kun täällä et voi määräillä sitä, mitä muut kirjoittavat ! :)
Mene määräilemään sille omalle foorumillesi vain ! ottaako.koville kirjoitti:
Ottaako kalamos koville !
Mene määräilemään sille omalle foorumillesi vain !Onko sinulle jotenkin vaikeaa ellei peräti mahdotonta keskustella siitä,
mistä tässä ketjussa pitäisi keskustella
ketjun otsikon mukaan ja aloituksen pohjalta?
- Pelkään.tonttuja
Ilvehtimistä on mm. joulupukkina oleminen. Yksi tietämäni saarnaaja on toiminut joulupukkina. Ja tonttu hän on läpi vuoden.
- TurunIlvehtijät
Tällaista Raamatun kieltämää ilveilyä ja kaksimielisyyksien puhumista harrastavat ainakin:
Jussi Poutanen, Ritva Kaisa Poutanen, Marika Hammar , Janne Hammar. Sebastian Hammar. Marjut Rantala, Mika Rantala, Eila Rinne.
Kaikki ainakin vaikuttaneet Turussa ja rikkoneet toisten Kristittyjen avioliittojaSä olet itse rikkonut avioliittosi. Nyt olet rikollinen ja kunnianloukkaaja. Et kyllä sinäkään osaa tehdä mitään oikein jos en minäkään.
TurunIlvehtijät antoi esimerkin panettelusta.
Se on Raamatun mukaan aivan yhtä paha asia kuin ilvehtiminen.- ottaako.koville
kalamos kirjoitti:
TurunIlvehtijät antoi esimerkin panettelusta.
Se on Raamatun mukaan aivan yhtä paha asia kuin ilvehtiminen.Mutta kalamos sinun itsesi harjoittama omavanhurskaus ja ulkokultaisuus on vielä pahempi asia, siis jos vähänkin luemme Jeesuksen arvioita siitä !
Juuri itse penäsit sitä, että tässä ketjussa pitää keskittyä ilvehtimiseen !
Mutta sinä itse aloit taas tuomita toista kirjoittajaa ihan toisesta asiasta !
Kaksinaamainen olet !
Sinulla on eri säännöt itsellesi ja eri säännöt muille !
Voin vain kuvitella millaista touhua on sillä "rakkaudellisella" foorumillasi !
Siis sinä aivan varmasti toimit siellä kuin "jumala" eli määräät kaiken ja poistat kaiken sellaisen arvostelun, joka kohdistuu vähänkin sinuun itseesi.
Siinä sitä ollaan "rakkaudellisessa" hengessä, kun sinä määrität "jumalana" sen mikä sitä on ja mikä ei ! ottaako.koville kirjoitti:
Mutta kalamos sinun itsesi harjoittama omavanhurskaus ja ulkokultaisuus on vielä pahempi asia, siis jos vähänkin luemme Jeesuksen arvioita siitä !
Juuri itse penäsit sitä, että tässä ketjussa pitää keskittyä ilvehtimiseen !
Mutta sinä itse aloit taas tuomita toista kirjoittajaa ihan toisesta asiasta !
Kaksinaamainen olet !
Sinulla on eri säännöt itsellesi ja eri säännöt muille !
Voin vain kuvitella millaista touhua on sillä "rakkaudellisella" foorumillasi !
Siis sinä aivan varmasti toimit siellä kuin "jumala" eli määräät kaiken ja poistat kaiken sellaisen arvostelun, joka kohdistuu vähänkin sinuun itseesi.
Siinä sitä ollaan "rakkaudellisessa" hengessä, kun sinä määrität "jumalana" sen mikä sitä on ja mikä ei !Kaikki panettelu, herjaaminen, ilvehtiminen jne
ovat asioita, joita tuolla foorumilla ei ole mahdollista harjoittaa.
Esimerkiksi tuo ylempänä oleva viesti,
jonka TurunIlvehtijät on kirjoittanut,
poistettaisiin heti, kun ylläpito tuon viestin havaitsisi.
Siellä kilpailemme vain toinen toistemme kunnoittamisessa.
Emme keskustele ollenkaan yksittäisistä ihmisistä,
uskonnoista tai uskonsuunnista.
Keskustelemme Jumalan ilmoituksesta
Hänen Sanassaan ja teoissaan.
Tällä periaatteella yritän keskustella myös tällä foorumilla.
Siis ainakin yritän olla ilvehtimättä, panettelematta, juoruamatta.
Mutta on ihan oikein keskustella näistä asioista.
Sillä ne sisältyvät Jumalan Sanan ilmoitukseen.
Vakava on tuo aloituksessa lainattu Jeesuksen Sana:
ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."- ottaako.koville
kalamos kirjoitti:
Kaikki panettelu, herjaaminen, ilvehtiminen jne
ovat asioita, joita tuolla foorumilla ei ole mahdollista harjoittaa.
Esimerkiksi tuo ylempänä oleva viesti,
jonka TurunIlvehtijät on kirjoittanut,
poistettaisiin heti, kun ylläpito tuon viestin havaitsisi.
Siellä kilpailemme vain toinen toistemme kunnoittamisessa.
Emme keskustele ollenkaan yksittäisistä ihmisistä,
uskonnoista tai uskonsuunnista.
Keskustelemme Jumalan ilmoituksesta
Hänen Sanassaan ja teoissaan.
Tällä periaatteella yritän keskustella myös tällä foorumilla.
Siis ainakin yritän olla ilvehtimättä, panettelematta, juoruamatta.
Mutta on ihan oikein keskustella näistä asioista.
Sillä ne sisältyvät Jumalan Sanan ilmoitukseen.
Vakava on tuo aloituksessa lainattu Jeesuksen Sana:
ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."Vakava asia on myös tuo sinun omavanhurskautesi ja ulkokultaisuutesi ja siten niistä johtuva ylpeytesi ja paisuneisuutesi !
Minä jo tiesin sen, että siellä foorumillasi on kaikki arvostelu kielletty, sillä sinä et kestä yhtään arvostelua itseäsi kohtaan, ja siten kaikki Raamatullinen ja terve kehoitus/nuhde/arvostelu on foorumillasi kielletty !
Näin toimivat aina eksyttäjät ja harhaopettajat !
Siis kaikki arvostelu kielletään ja estetään jos vain mahdollista !
Mutta täällä et siihen pysty, ja siksi vain pakenet kysymyksiä ja kiertelet, etkä vastaa suoraan, vasta kun on ihan pakko, etkä muuta enää voi !
Niin ja tuo jokaisesta sanasta sinut tuomitaan syylliseksi !
Olet jo jäänyt selvästi kiinni harhaoppien eli valheiden levittelystä, ja siten joudut sinäkin tuomiolle, vaikka siis kuvittelit paisuneisuudessasi olevasi vapaa tähän syntiin, mutta jäit heti kiinni siitäkin ! ottaako.koville kirjoitti:
Vakava asia on myös tuo sinun omavanhurskautesi ja ulkokultaisuutesi ja siten niistä johtuva ylpeytesi ja paisuneisuutesi !
Minä jo tiesin sen, että siellä foorumillasi on kaikki arvostelu kielletty, sillä sinä et kestä yhtään arvostelua itseäsi kohtaan, ja siten kaikki Raamatullinen ja terve kehoitus/nuhde/arvostelu on foorumillasi kielletty !
Näin toimivat aina eksyttäjät ja harhaopettajat !
Siis kaikki arvostelu kielletään ja estetään jos vain mahdollista !
Mutta täällä et siihen pysty, ja siksi vain pakenet kysymyksiä ja kiertelet, etkä vastaa suoraan, vasta kun on ihan pakko, etkä muuta enää voi !
Niin ja tuo jokaisesta sanasta sinut tuomitaan syylliseksi !
Olet jo jäänyt selvästi kiinni harhaoppien eli valheiden levittelystä, ja siten joudut sinäkin tuomiolle, vaikka siis kuvittelit paisuneisuudessasi olevasi vapaa tähän syntiin, mutta jäit heti kiinni siitäkin !Tämä menee nyt hiukan ohi ketjun aiheen, mutta kysyisin sinulta,
saitko Jeesuksen lupaaman rauhan sisimpääsi, kun tulit uskoon?
- vastaa.kysymyksiin
Kalamos, olisi jo korkea aika, alkaa vastata sinulle esitettyihin selviin kysymyksiin !!!
Väitit itse siis, että vauvojen nimet on kirjoitettu Elämän kirjaan !
Vaikka siellä ei voi olla kuin Elävien nimet eli siis uudestisyntyneiden, joilla on Elämä, Pyhän Hengen asumisen kautta ja vuoksi.
TÄSSÄ TAAS KERRAN NÄMÄ SAMAT ASIAT ETEESI !!!
Kalamos, miksi et vastaa selvään kysymykseeni ???
Onko Elmän kirjassa kaikkien vauvojen nimi ???
Vai onko siinä vain osan nimi ???
Ja lopeta tuollaiset ympäripyöreät diibadaaba viestit ja vastaa suoraan ja selvästi vain esitettyihin hyvin selviin kysymyksiin !
Et tule kalamos siis todellakaan pääsemään ohi näistä, vaan tuon ne eteesi yhä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, jos se on tarpeellista ! :)Elämän kirjasta keskustelemme ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/t/14528789/milloin-ja-miksi-nimi-pyyhitaan-elaman-kirjasta
Tässä ketjussa keskustelemme ilvehtimisestä.- ottaako.koville
kalamos kirjoitti:
Elämän kirjasta keskustelemme ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/t/14528789/milloin-ja-miksi-nimi-pyyhitaan-elaman-kirjasta
Tässä ketjussa keskustelemme ilvehtimisestä.Ottaako kalamos koville !
Mene määräilemään sille omalle foorumillesi vain ! ottaako.koville kirjoitti:
Ottaako kalamos koville !
Mene määräilemään sille omalle foorumillesi vain !No ei ota. Ei ollenkaan.
Olen hyvin tietoinen siitä,
että täällä en voi mitenkään estää ketään
ilvehtimästä, panettelemasta, herjaamasta jne.
Oletko sinä jotenkin haluton keskustelemaan
tämän ketjun aloituksessa esiintuodusta asiasta?- ottaako.koville
kalamos kirjoitti:
No ei ota. Ei ollenkaan.
Olen hyvin tietoinen siitä,
että täällä en voi mitenkään estää ketään
ilvehtimästä, panettelemasta, herjaamasta jne.
Oletko sinä jotenkin haluton keskustelemaan
tämän ketjun aloituksessa esiintuodusta asiasta?Niin se näköjään on !
Että kova eli kivisydämiselle itsensä pahasti paaduttaneelle, ei mikään enää tunnu ! ottaako.koville kirjoitti:
Niin se näköjään on !
Että kova eli kivisydämiselle itsensä pahasti paaduttaneelle, ei mikään enää tunnu !Onko sinulla yhden yhtäkään ajatusta jaettavaksi kanssamme siitä,
mitä tämän ketjun aloituksessa lainatussa Jumalan Sanan kohdassa
sanotaan muun muassa tyhmästä lorusta ja ilvehtimisestä?
Eli ... ilvehtiminen.
Ymmärrän tuon ilmaisun tarkoittavan esimerkiksi sutkautuksia.
Kun suu tai kynä tuottaa rivoutta, tyhmää lorua tai ilvehtimistä,
niin silloin se osoittaa, että nuo asiat täyttävät sydämen.
"Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää,
ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa."- syynää.syntejäsi
Syynää omia syntejäsi vain, se on sinun ensisijainen tehtäväsi !
Äläkä syynää toisten syntejä, joista itse kuvittelet olevasi vapaa ! Ei ole tarkoitus syynätä kenenkään syntejä
vaan keskustella ilvehtimisestä Jumalan Sanan pohjalta.
Eli tämän ketjun aihe on hyvin vakava.
Raamattu puhuu paljon kielen synneistä.
Jeesus itse sanoi:
Tuossa kohden käytetään ilmaisua "rema".
Eli nyt ei puhuta yleisestä ilmoituksesta
vaan erityisestä ilmoituksesta.
Jeesus puhuu fariseuksille tuossa kohdassa.
josta he olivat tekevä tiliä tuomiopäivänä.- roopeakuankka
Kirjoitit:” Tuossa kohden käytetään ilmaisua "rema". Eli nyt ei puhuta yleisestä ilmoituksesta vaan erityisestä ilmoituksesta. ”
Voisitko selventää tämän, ”erityinen ilmoitus” kiitos avauksesta,
Kirjoitit ”Eli ... ilvehtiminen. Ymmärrän tuon ilmaisun tarkoittavan esimerkiksi sutkautuksia. Kun suu tai kynä tuottaa rivoutta, tyhmää lorua tai ilvehtimistä, niin silloin se osoittaa, että nuo asiat täyttävät sydämen. ”
Voitko selventää.?
Kirjoitit ” "Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa."
Mikä runsaus ? Mistä runsaudesta ? Voitko kiltti selventää? roopeakuankka kirjoitti:
Kirjoitit:” Tuossa kohden käytetään ilmaisua "rema". Eli nyt ei puhuta yleisestä ilmoituksesta vaan erityisestä ilmoituksesta. ”
Voisitko selventää tämän, ”erityinen ilmoitus” kiitos avauksesta,
Kirjoitit ”Eli ... ilvehtiminen. Ymmärrän tuon ilmaisun tarkoittavan esimerkiksi sutkautuksia. Kun suu tai kynä tuottaa rivoutta, tyhmää lorua tai ilvehtimistä, niin silloin se osoittaa, että nuo asiat täyttävät sydämen. ”
Voitko selventää.?
Kirjoitit ” "Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa."
Mikä runsaus ? Mistä runsaudesta ? Voitko kiltti selventää?Siis Raamatun suomennoksissa
on käännetty kaksi alkutekstin aivan eri ilmaisua
'Rema' ja 'Logos' yhdellä ja samalla käännösvastineella 'Sana'.
Ne ovat kuitenkin eri asioita.
Avauksessa lainaamassani kohdassa
Jeesus puhui remasta eli erityisestä ilmoituksesta.
Eli jos joku antaa ikäänkuin Hengen ilmoituksena
tiedoksi jotakin, mikä ei olekaan Hengen ilmoitus,
niin se on hyvin vakava asia.
Turha Sana ei siis tarkoita sitä,
että joku käyttää paljon sanoja,
vaan kysymys on jostain hirveän vakavasta asiasta.
Se mitä ihminen suustaan tuo ulos,
tulee sydämen kyllyydestä.
Jos ihmisellä on katkera kiivaus,
niin se kyllä sitten näkyy ja kuuluu.
Mutta ei Kristuksen Morsiamen kuulu riehua.
Morsiamen kaunistuksena olkoon
" salassa oleva sydämen ihminen,
hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa;
tämä on Jumalan silmissä kallis" (1 Piet 3:4)
Paavali kehottaa meitä näin:
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä,
sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä,
vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan,
kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään"
(1 Tim 2:23-24)- Roopeakuankka
kalamos kirjoitti:
Siis Raamatun suomennoksissa
on käännetty kaksi alkutekstin aivan eri ilmaisua
'Rema' ja 'Logos' yhdellä ja samalla käännösvastineella 'Sana'.
Ne ovat kuitenkin eri asioita.
Avauksessa lainaamassani kohdassa
Jeesus puhui remasta eli erityisestä ilmoituksesta.
Eli jos joku antaa ikäänkuin Hengen ilmoituksena
tiedoksi jotakin, mikä ei olekaan Hengen ilmoitus,
niin se on hyvin vakava asia.
Turha Sana ei siis tarkoita sitä,
että joku käyttää paljon sanoja,
vaan kysymys on jostain hirveän vakavasta asiasta.
Se mitä ihminen suustaan tuo ulos,
tulee sydämen kyllyydestä.
Jos ihmisellä on katkera kiivaus,
niin se kyllä sitten näkyy ja kuuluu.
Mutta ei Kristuksen Morsiamen kuulu riehua.
Morsiamen kaunistuksena olkoon
" salassa oleva sydämen ihminen,
hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa;
tämä on Jumalan silmissä kallis" (1 Piet 3:4)
Paavali kehottaa meitä näin:
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä,
sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä,
vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan,
kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään"
(1 Tim 2:23-24)Kiitos
- PalavatNuolet
Missähän tämäin ulos hiillostettu Kalamos nykyään on?
Ei minua ole ulos hiillostettu.
Kyllä minä aina joskus jotain kirjoitan täällä S24-foorumilla.
Mutta Jumala alkoi tavalla ja toisella puhua minulle,
että minun pitäisi perustaa ihan uudenlainen keskustelufoorumi.
Ja niin syntyi
https://kalamos.foorumi.eu
Tuo foorumi on pyhitetty
Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
https://kalamos.foorumi.eu/viewtopic.php?f=370&t=229
- Eijumankenkka
Voi hitto, että oli sairas ketju. Jopa minulla oli monttu auki noiden kiusaajien kanssa. Kuka hitto voi olla noin sairas!
- Ilvehtivä.kampaaja
Ilvehtiminenhän tarkoittaa tietynlaista pilkallisuutta, esim. pilkallista imitointia, fyysistä vääntelyä ja mahd. ilveilyn kohteen eli uhrin fyysistä "matkimista" ja sille naurua.
Kauan sitten, 2000-luvun puolessa välissä kävin kampaamossa, jonka omisti ilm. seksuaalivähemmistöinen mies tai muu outo olio. Istuin kampaajan tuolissa kun tuo omistaja tuli paikalle. Nainen kampasi minua. Yhtäkkiä huomasin että tuo mies väänteli kasvojaan muka minun ilmeitäni matkien. Naiskampaajani hymyili sille kuin vitsille. Hiljaa tuijotin ja yhtäkkiä hän hätkähti kun huomasi minun katsovan häntä, meni noloksi. En siihen kampaamoon enää mennyt.
Muuan naistuttavani oli myös, toisessa julkisessa tilaisuudessa, kokenut hänen taholtaan aivan saman!
Tämä oli ilvehtimistä.- Samaatietä
Kuulostaa samalta kuin aikoinaan aamiaispöydässä lasteni ollessa vielä pieniä.
- maailman.viihde.syntiä
Samaatietä kirjoitti:
Kuulostaa samalta kuin aikoinaan aamiaispöydässä lasteni ollessa vielä pieniä.
Myös maailmallinen "viihde" on ilvehtimistä.
Sirkuksen klovnit ja muut vitsailijat ilvehtivät.
Ilveillä on alkusana. Läheinen synonyymi (p)ilkkaamiselle.
*
- Älä.ilvehdi
Nehän ovat kaikki helluntailaisten kokoukset yhtä ilvehtimistä näytelmäohjelmineen.
- rauha.kirkossa
Tämä on kyllä totta. Itse olenkin uskoltani harrasmielisempi. Kun menen kirkkoon, keskityn siihen täysillä. Siellä ei naureta eikä tanssita, papit eivät kerro vitsejä, ei ainakaan ortodoksisissa kirkoissa.
Eli ovat oikeaa kristinuskoa. ☦️ - herätkää
rauha.kirkossa kirjoitti:
Tämä on kyllä totta. Itse olenkin uskoltani harrasmielisempi. Kun menen kirkkoon, keskityn siihen täysillä. Siellä ei naureta eikä tanssita, papit eivät kerro vitsejä, ei ainakaan ortodoksisissa kirkoissa.
Eli ovat oikeaa kristinuskoa. ☦️Kerran olen ortodoksin suusta kuullut vitsin. Lukija munkki lauloi monotonisesti tekstiä, ja kysyi lopulta papilta "jatkanko vielä?" Pappi nyökkäsi, ja monologi jatkui.
- RukousNouseeJumalanLuo
herätkää kirjoitti:
Kerran olen ortodoksin suusta kuullut vitsin. Lukija munkki lauloi monotonisesti tekstiä, ja kysyi lopulta papilta "jatkanko vielä?" Pappi nyökkäsi, ja monologi jatkui.
Hmmm... ?
Tässä Laatokan Valamon luostarin munkit laulavat Agni Parthenen:
https://www.youtube.com/watch?v=C7vvPXz-Qes
* - herätkää
Jaa. Minä tykkään enempi Novosspaskin luostarin mieskuorosta.
- CherubinHymn
herätkää kirjoitti:
Jaa. Minä tykkään enempi Novosspaskin luostarin mieskuorosta.
"Nyt me salaisesti kuvailemme kerubeja...":
https://www.youtube.com/watch?v=alFTOEtPpvw
* - herätkää
CherubinHymn kirjoitti:
"Nyt me salaisesti kuvailemme kerubeja...":
https://www.youtube.com/watch?v=alFTOEtPpvw
*No juuri. Minunkin munkin suosikki veisu.
- Meen.katsoon.sitä
Onko sinun mielestäsi tämä linkin tilaisuus hyvää:
http://Jeesus-on-Herra.com/tampere/- herätkää
Riippuu mistä roikkuu. Keneltä kysyy. Kookletin kyseisen henkilön, kun en tuntenut. Törmäsinkin intersukupuolisiin. He ovatkin kiehtoneet mieltäni jo pitemmän aikaa. Mielenkiintoisia ihmisiä.
Kyllä kai voi mennä kuuntelemaan. Jos minulta kysytään. Kuunnellen, ja arvostellen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706