Saavatko he vanhuuseläkettä jotka joutuvat/pääsevät Lex Lindströmiin? Jos saavat niin minkä ikäisenä? Mikä on -54 syntyneen vanhuuseläkeikä?
Milloin vanhuuseläkettä?
8
168
Vastaukset
Lex Lindströmin nimeä kantavan eläketukilain valmistelu on vielä kesken. Eläketuki tulee olemaan Kelan myöntämä etuus, joten työeläkepuolelta ei ole mahdollista saada eläkettä tämän rinnalle. Tukea maksettaisiin vanhuuseläkkeelle siirtymiseen saakka tai 65 vuoden ikään saakka. Eläketuen määräksi esitetään takuueläkkeen määrää, joka on tämän vuoden tasossa 766,85 euroa/kk.
Vuonna 1954 syntyneen työeläkelakien mukainen vanhuuseläkeikä on 63 vuotta.- Mitenhän
Enta jos kertynyt työeläke on jonkin verran suurempi kuin kyseinen eläketuki, ja paljonko suurempi sen pitäisi olla ettei putoaisi Linttiin? 60v täyttäneiden työttömien kohdalla joilla muutkin LL:n ehdot täyttyvät, määrätäänkö kaikki putoamaan L:n tukiaisiin?
Miksi minulle ei jää nettona moista summaa? Mitä se nyt oli 750.00 noin? Maksan siitä summasta vuokran, sähkölaskun jne. Mitä minun pitäisi tehdä, kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä? Syön kaurapuuroa ja makaronia lenkin kanssa...
- Jepulis-jee
Jartsa-70 kirjoitti:
Miksi minulle ei jää nettona moista summaa? Mitä se nyt oli 750.00 noin? Maksan siitä summasta vuokran, sähkölaskun jne. Mitä minun pitäisi tehdä, kun olen työkyvyttömyys eläkkeellä? Syön kaurapuuroa ja makaronia lenkin kanssa...
Lasketa Sos-virkailijalla astuki yn muu elämiseen menevät kulut-kk.
Eläketukea ei tulla määräämään haettavaksi, vaikka tuen saamisen ehdot täyttyisivätkin.
- yjgggh
Eikö siis pitkäaikaistyöttömiä pakoteta Lexiin, vaan voivat edelleen hakea töitä ja olla päivärahalla jos työtä ei löydy?
Ei pakoteta. Työtön voi jatkaa työnhakua ja olla työmarkkinatuella niin halutessaan.
- tilastoidensiivoamista
Lex Lindström kosee luultavasti eniten sairaita ihmisiä, joiden jo pitäisi olla työkyvyttömyyseläkeellä. Ono nyt oikein että pistetään valtio maksamaan työeläeyhtiöiden kuluja. No saavat ainakin rauhaa elämään, ja vähän paremman toimeentulon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358