Minulla on toiminimen kaatuessa kertynyt n. 40k€ ulosottovelkoja.
Aloitan nyt kuitenkin uutta liiketoimintaa ja ajattelin perustaa rajavastuuyhtiön Viroon. Mutta asun edelleen suomessa.
Maksan itselleni Viron minimipalkkaa, joka on alle suojaosuuden. Eli siihen ulosotto ei voi kajota. Mutta voiko Virolaisen rajavastuuyhtiöni tilille? Eli voinko pitää yrityksen voittoa huoletta firman tilillä ilman pelkoa että ulosottomies käy tiliä tyhjentämässä?
Aion maksaa kyllä velkani, mutta ensin täytyy saada liiketoiminta pyörimään. Ja se ei onnistu jos UO käyttää tiliäni.
Yritys Viroon -ulosotto
leiskari
3
150
Vastaukset
- VerotusNeuvos
Viroon haaveilee veroja pakoon ne jotka eivät nytkään juurikaan maksa veroja.
- Leiskari
Kiitos tiedosta.
Alkuperäiseen kysymykseen vielä vastausta kaipaisin.
- kepulointia
Rajavastuuyhtiömuotoa ei tunneta Suomen lainsäädännössä. Kyseessä siis toiminimiyritys, jossa henkilökohtainen vastuu on rajoitettu.
Eli omistuksesi ko. virolaisessa firmassa olisi henkilökohtaista omistustasi ja siten ulosoton piirissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361753- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450