EskoValtaoja Exituksen tilaisuudessa Helsingissä

Exitukselta

Helsingissä tapahtuu Exitus ry:n järjestämänä seuraavaa:

Esko Valtaoja: Ihmisarvoinen elämä, ihmisen arvoinen kuolema
Kaikille avoin esitelmätilaisuus

Porthania III:ssa maanantaina 14.11.2016 klo 18.00, Yliopistonkatu 3, Helsinki.

Paikkoja salissa 164. Paikan saa saapumisjärjestyksessä niin kauan kuin tilaa on.

Tilaisuus on maksuton, järjestäjänä Exitus ry. Tervetuloa!

15

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukija.kommentt

Hyvin muotoiltu otsikko. Hyvä että asiaan erikoistunut ja profiloitunut järjestö hoitaa tämän asian esilläpitoa ja keskustelua.

• Humanistisest

Tarkkaan säännelty eutanasia ei sulje pois hyvän saattohoidon ja kivunhoidon järjestämisen vaatimusta. Eikä päin vastoin. Ihan aina ei kivun hoito onnistu.

• Sekulaarist

• Sanonp.vaa

Aloite on kannatettava juuri sen vuoksi, että aina ei kivun hoito onnistu. Sillä perusteella myös Juha Hänninen on "kääntynyt" asian kannalle.

• Perustellusti

• Perustellusti kirjoitti:

Saanut jo laajaa tukea.

Niin laajaa, että tätä vauhtia 50,000 allekirjoitusta ovat koossa jo ennenkuin Valtaoja esiintyy. Tätä kirjoittaessa vauhti on kuin eroakirkosta.fi-palvelussa vuoden viimeisenä päivänä.

• Lukuje.huomio
        jori.mantysalo kirjoitti:

Niin laajaa, että tätä vauhtia 50,000 allekirjoitusta ovat koossa jo ennenkuin Valtaoja esiintyy. Tätä kirjoittaessa vauhti on kuin eroakirkosta.fi-palvelussa vuoden viimeisenä päivänä.

Puolet jo koossa. Minimistä. Mutta tilaisuus tilaisuutena. Adressin tukijoistahan Esko Seppäsellä oli äärimmäisen ikävä kokemus oman poikansa kuolemaan liittyen, kun kipuja ei saatu lievitettyä.

• EttäMahtuu

Kannattaa mennä ajoissa..

• Lukija.lisäys

Seuraava tilaisuus on sitten viikkoa myöhemmin, 21.11. klo 18 Oivassa

• Yksiaskel

Mistä kaikesta ateistin tunnustama ihmisarvo muodostuu? Terveydestä, tuottavuudesta, hyödyllisyydestä, yhteiskunnan satsauksista, lajirasismista? Kivun lievityksen nimissä potilas voidaan lääkitä jo nyt tiedottomaksi ilman erillistä eutanasiatointa.

• Lukija.lisäys

Juha Hänninen on Terhokoti-kokemuksensa pohjalta kääntynyt kannattamaan tarkkaan rajoitettua eutanasiaa.

• Tuottavuus on tietysti eri asia kuin ihmisarvo.

Tämä tilaisuus on siis tänään. Menetkö paikalle kysymään tuosta?

• Miten meni, paljonko oli väkeä?

• Porthanian sali PIII oli täynnä. Hyvä luento. Exitus myös kuvasi sen ja on laittamassa sen nettiin.

• Lukioja.huomio

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1669
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1021
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      931
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      846
    Aihe