Sain käsittämättömän kirjeen Adultialta. Siinä uhattiin haastaa markkoinaoikeuteen. Olisin mukana jakanut aikuisviihde-elokuvaa. 600 eurolla unohtaisivat "rikkeeni". Kävin poliisiasemalla kirjeen kanssa. Siellä sanottiin, että vastaavia uhkakirjeitä on paljon liikkeellä. Ei pidä maksaa. Tiedoksi muillekin.
Bongasin saman muuten lehtien sivuilta, selvittivät, että kyseessä huuhaa:
Tässä yksi esimerkki:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016070121825657_uu.shtml
Varokaa huijareita
Adultian kirje: varoitus markk.oikeudesta
5
437
Vastaukset
- ittekkisaanu
Joo, Hedmanit ei oo ainoita jotka lähettelee, noita "laskuja" satelee joka suunnasta. Hyvä että kävit poliisin pakeilla. Ihmisillä menee joulurahat kun uskovat huijareita.
- Jotainjoudutmaksamaan
Pistitkö jakoon tek. oikeudellista materiaalia? Vastaa rehellisesti?
- Eikannatamaksaa_ohjeet
En ole levittänyt. Selitin poliisille ja he sanoivat, että viskaa roskiin, se on siinä.
- minäENMAKSA
Jos maksat 600e voit olla varma että kohta saat uuden laskun. Lypsylehmä imetään kuiviin.
- kokemus_83
Älä ole missään yhteydessä, älä maksa. Ei mitään hätää kunhan ei mene ottamaan yhteyttä kiristäjiin ja möläyttelemään. Heillä ei edes ole mitään todisteita tekijästä (vain yksi liittymän IP-osoite, joka ei yksilöi tekijää) ellet anna heille niitä.
~Kirje 2015 kesäkuussa, en itse syyllistynt ko.tekoon, en maksanut~
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911244Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221098- 70820
- 48814
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33662
- 60659
- 52627
- 50615