Hei, minulla on Brca-1 geenivirhe, äitini sai syövän ensimmäistä kertaa 42 vuotiaana, geenivirhe todettiin yli 50 vuotiaana ja äitini kuoli munasarja syöpään 63 vuotiaana.
Nyt itse mietin kuumeisesti koska minun tulisi mennä rintojen rekunstruktioon. Asia ei vaan ole niin simppeli.
Olen 36 vuotias eikä minulla ole lapsia (tai miestä). Mietin nyt teenkö vauvan (Inseminaatiolla) ja menen vasta 2 vuoden päästä rintaoperaatioon. Haluaisin pystyä imettämään varsinkin että saisin ainakin jonkin verran painoa pudotettua kun uskon sitä kertyvän minun vartalotyypillä. Paljon riippuu raskausaikana lihominen herkuttelusta mutta olen tunnesyöjä joten tiedän asian olevan minulle vaikea.
Haluaisin ehtiä tehdä ensin lapsen, enkä rehellisesti sanottuna haluaisi rintaleikkaukseen, mutta vuosia vaarasta tietoisena olen päättänyt siihen mennä mutta nyt kysymys (kiireellinen) on että milloin ja kumpi ensin - vauva vai operaatio?
Onko muilla vastaavaa tilannettä jossa ikää on ja vauvaa täytyisi lähteä suunnittelemaan mutta samalla on kiire operaatioon. Sairastumisriski ihan minkä ikäisenä tahansa on tässä geenivirheessä 40-80 ja rakas äitini tosiaan menehtyi siihen. Äiti kertoi kuinka hänen viereisellä sairaalapedillä oli 20 vuotias tyttö samoissa myrkkyhoidoissa saman geenivirheenkantajana, syöpä ei siis sano ikää.
Minulle tuo lihavaksi jäämisen pelko (raskaudesta, yksin lasta hoitavana ja väsyneenä tulee syötyä) on kuitenkin jostain syystä hyvin lähellä syöpäpelkoa. Enkä operaation jälkeen pysty imettämään.
Raskauden aikana ja jälkeen jos imettää on syövän etsiminen maidon vuoksi todella hankalaa. Brca-1 syöpä on nopeasti etenevää joten riski on suuri, mutta toisaalta haluisin itse päättää mitä elämässäni teen ja missä järjestyksessä.
Onko teillä samanlaisia ajatuksia?
Brca-1 ja raskauden suunnittelu
Marianne36
0
160
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465497Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5662018Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens801142Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 77993
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53971- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50833Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758