yhdessä vai erillään

Meistä jokainen, joka on asunut jonkinmuotoisessa "kommuunissa" tietää että on päiviä kun tuntuu että olisi kivaa vain oleskella hetki omissa oloissaan, olla vain ilman kenenkään läsnäoloa. Vähintäänkin se kokemus lapsuuden perheestä löytyy jokaiselta, monelta myös opiskelija-asumisesta ja/tai omasta parisuhteesta/perheestä.

Tuli mieleeni kysyä sellainen asia joka itseäni pohdituttaa jos löytyisi kiva daami rinnalle ja elämään, pitkän suhteen ja avioeron läpikäyneenä tuntuisi aikalailla shokeeraavalta ajatus siitä että asettelisi jonkun kanssa haarukat&veitset samaan lokerikkoon.

Mitenkä palstalaiset ajattelevat asiasta, olisiko kahden talouden suhde ideaali vai pitäisikö päästä saman katon alle?

PS: kilttien ja kunnollisten ei kannata vaivautua kertoon että vain jännämiehet pääsee suhteeseen, me tiedämme jo sen.

143

457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikanäyttää

Ei ainakaan aluksi yhteen asumaan. Riippuu myöhemmin asunnon koostakin, jos tilaa on vähän tulee varmasti tarve olla välillä yksinkin. Mutta jos isompi kämppä siellä voi ehkä eristäytyä omaan tilaan välillä.

• Tekniikkasukeltaja

Mjaa-a

Periaatteessa (vaikka en ole periaatteen ihminen... koska olen fiktiivinen) ajatus jonkun toisen kanssa asumisesta on aivan ja suoraan kuutamolta. Siis no way.

Jotkut ovat vain sellaisia "tilaihmisiä", jotka tarvitsevat speissinsä ja oman rauhansa. Enkä muutenkaan oikein ymmärrä, miksi taloudenpitoon tarvitaan kaksi. Eikö se juuri ole parisuhteen kantava idea?

(Hihitystä)

• kuusisimmiä

Uskoin pitkään olevani enemmän parisuhdeihminen ja seurustelin monta vuotta mukavan tytön kanssa. Mutta sitten, kun olisi pitänyt muuttaa yhteen niin tunsin ahdistusta. Tuo ahdistus ei hävinnyt edes puolessa vuodessa, vaikka tyttöystävä kävikin paljon töissä ja emme edes nähneet niin usein. Ei tuosta lopulta mitään tietenkään tullut ja erosimme. Omaan kämppään päästyäni tunsin tuo ahdistuksen hävinneen. Minulle sopii vaan paremmin, jos asutaan omien kattojen alla ja nähdään silloin tällöin. Tai ehkä emme vaan olleet oikea pari yhdessä asumiseen. Nyt olen joka tapauksessa onnellisempi.

• Tuo voisi melkein olla minun kirjoittama.

• trdytfugihoj
        ouitty kirjoitti:

Tuo voisi melkein olla minun kirjoittama.

Sama juttu. Yhdessä asuminen on yllättävän vituttavaa pidemmän päälle. Toki alussa kaikki on ihkua, mutta se vaihe menee tosi nopeasti ohi.
        Eihän kukaan haluaisi edes parhaan kaverinsa kanssa asua yhdessä loppujen lopuksi. Ihan sama juttu se parisuhteessaki on.
        Omat vanhemmatkin ja sisarukset ovat maailman ihanimpia ihmisiä, mutta niidenkään kanssa ei tahdo loputtomiin asustella.
        Ihminen kaipaa omaa tilaa yllättävän paljon.

• Ikis..M

"Mitenkä palstalaiset ajattelevat asiasta, olisiko kahden talouden suhde ideaali vai pitäisikö päästä saman katon alle?"

No jos tosiaan unohdetaan se että vain jännät pääsee suhteeseen ja että kiltti & kunnollinenkin voi päästä niin ehdottomasti kahden talouden suhde niin on sitten molemmille helppo erotakin jos osoittautuu virheeksi jommankumman mielestä. Sitäpaitsi, en tykkää kun ihmiset räplää ja säätelee minun tavaroita, siirtelevät niitä paikasta toiseen ja piilottelevat, lainaavat minun pyyhettä, avaavat uuden shampoopullon vaikka entinen on ihan siinä vieressä jne.

• Parisuhde ja yhdessä asuminen kuulostavat kamalalta.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Parisuhde ja yhdessä asuminen kuulostavat kamalalta.

Kieltämättä niin. On se oikeastaan aika uskomatonta miten paljon miehet on valmiita uhraamaan vain saadakseen säännöllisesti p..a ja miksei sitten vastaavasti munankipeät naisetkin.

• naisillanämäkipeydet
        Ikis..M kirjoitti:

Kieltämättä niin. On se oikeastaan aika uskomatonta miten paljon miehet on valmiita uhraamaan vain saadakseen säännöllisesti p..a ja miksei sitten vastaavasti munankipeät naisetkin.

Tai rahan ja statuksen kipeät naiset.

• toivottavasti.sopisi

itse pystyn jakamaan kaiken tai nainen saa käyttää tavaroitani miten tykkää mutta on yksi asia jota en halua jakaa ja se on auto niin haluan olla autoni ainut kuski tai olishan se naisenikin auto mutta en halua että sillä ajaa joku muu kuin minä tai sit täytyisi olla kaksi autoa toinen naiseni jota voin ajaa ja siinä voin istua vieressä mutta se minun autoni vaikka kumpikin on yhteinen niin se minun autoni on vain se jolla minä ajan

• ainoa.aarres

ja jos jostakin syystä en pystyisi tai voisi ajaa omalla autollani niin ainoa joka sitä saisi käyttää on naiseni

• Ikis..M

Minua ei auton lainaaminen sinällään haittaa ollenkaan, hyvä vaan jos on käyttöä eikä se siinä paljon kulu vaikka joku muukin ajaa. Itseasiassa pidemmillä matkoilla olisi mukava jos voisi laittaa naisen aina ajamaan.

• ainoa.aarres kirjoitti:

ja jos jostakin syystä en pystyisi tai voisi ajaa omalla autollani niin ainoa joka sitä saisi käyttää on naiseni

Autohan on hyvin henkilökohtainen kapistus, verrattavissa tekohampaisiin.

• tuumailua

Nykyisin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että halutaan olla erikseen yhdessä. Eli kyllä niitä naisia on. Sellaiset varsinkin jotka ovat ns. omillaan rakentaneet uraa ja omaisuuttaan yms. tuntuvat olevan tarkkoja sen tilansa jakamisesta.

Mä viihdyn itse hyvin itsekseni. Mutta en myöskään ymmärrä sitä kohkaamista ns. arjen pikkuasioista, kuten siitä kukä jätti kupin mihinkin (minä en jätä sitä yleensä mihinkään muualle kuin tiskikoneeseen tai hanan viereen jos vielä käytän). Kunhan nyt perussiisteys on about samoilla tasoilla. Jotkut ihmiset on sellaisia, että ne ei voi sietää esim. sitä, että jättäisin autonavaimeni satunnaiseen paikkaan. Vaan ne pitää olla aina paikassa X. Ok. ymmärrän, että vähentää niiden etsimistä, mutta en mä jaksa noita asiota stressata. Löydän hyvin ne siitä pöydältäkin.

Eli jos löytyy sellainen ihminen viereen, joka ei tee arjesta isompaa ongelmaa kuin se onkaan, niin löydän kyllä tilani yhdessä asuessakin. Eli siinä mielessä on käytännöllisempää ja ehdottomasti taloudellisempaa asua yhdessä. Ja sen keskinäisen laatuajankin järjestäminen on helpompaa. Tai riippuu tietenkin kahden kodin välimatkasta. Mutta parisuhteessa ollessani sopeudun yleensä täyspäisten kumppaneiden elämään ihan hyvin. Näin lyhyellä elämänkokemuksella ( noin 35v) katsottuna.

• lyhyellä50vkokemuksella

Taloudellisten seikkojen siis että tulisi halvemmaksi niin ei kannata yhteen muuttaa tai käy niin että se että toinen joutuu lähtemään on lähempänä kuin luulisikaan.

• tuumailua
        lyhyellä50vkokemuksella kirjoitti:

Taloudellisten seikkojen siis että tulisi halvemmaksi niin ei kannata yhteen muuttaa tai käy niin että se että toinen joutuu lähtemään on lähempänä kuin luulisikaan.

Voi olla näinkin. Ainakin pitemmän kaavan jutuissa. Omat viritykseni ovat tuottaneet aina säästöjä, koska on ollut kaksi normitulosta ja lapsetonta aikuista taloudessa, eikä suurta elintason nousua kummallakaan ole ollut tavoitteena. Joten mikä niitä kuluja olisi nostanut?

Tietenkin jos perheitä ruvetaan perustamaan, ja jos toinen on vaikka opiskelija tai muuten tilapäisesti vailla tuloja, niin ei siinä kannata euroja miettiä jos yhdessä meinataan pysyä. Lapsien tekoa ja perheen perustamista ei muutenkaan järjellä voi perustella. Siinä mennään tunteella ja kovaa.... :D Onneksi vielä jotkut sitäkin uskaltaa tehdä.

• Rankkatiemuttatoimi

Kommuuniasuminen lapsuudenkodissa oli kamalaa ja sekin että tulee vieraita eikä ole sillä tuulella tai haluaa levätä omissa oloissaan oli mahdotonta. Vessassa tai suihkussa ei saanut olla rauhassa kun joku aina änki sinne samaan aikaan.

Asuimme erikseen (5v, että oli jo alkuhuumakin ohitse) niin kauan kunnes rakensimme niin riittävän ison talon että siellä saa omaa rauhaa. Kaksi kerrosta niin että saa nukkua rauhassa jos toisella on vieraita.

Raskasta aikaa se rakennusaika ja se jälkeinen kun aina budjetti menee yli, sen jälkeen ei hetkeen harrastettu yhtään mitään kuin centin venytystä, tuli kriisikin mutta me selvittiin. Sitähän se sitten on nöyrtymistä ja sitä elämänkoulua, valintoja missä ei kannata luopua ja lyödä "hanskoja tiskiin". Monet luovutti kun rahat loppuivat, ei päässy lomamatkoille yms. huveihin eikä saanutkaan kaikkia "mulle nyt ja heti".

Sama parisuhteessakin, se muuttuu, se ei voi olla yhä nousukautta koko ajan. Ihminen ei ole kone ja toisen tarpeiden tyydyttäjä aina halutessa vaan kaikki ns, köyhtyy välillä ja väsyy. Suhteetkin ovat menneet ihan karmeaksi suorittamiseksi kuin työelämä.

Aivan hullua kun parisuhteeseen haetaan jotain niin kun olisi työnantaja ja ladellaan vaatimuksia, on koko, näkö ym. vaatimuksia ja vaikka se "laatuvaatimusten" täyttävä löytyy sitten lopulta niin ihmetellään ettei se toimi eikä saa väkisinkään sitä toimimaan.

• "Monet luovutti kun rahat loppuivat, ei päässy lomamatkoille yms. huveihin eikä saanutkaan kaikkia "mulle nyt ja heti".

Sama parisuhteessakin, se muuttuu, se ei voi olla yhä nousukautta koko ajan. Ihminen ei ole kone ja toisen tarpeiden tyydyttäjä aina halutessa vaan kaikki ns, köyhtyy välillä ja väsyy. Suhteetkin ovat menneet ihan karmeaksi suorittamiseksi kuin työelämä.

Aivan hullua kun parisuhteeseen haetaan jotain niin kun olisi työnantaja ja ladellaan vaatimuksia,"

Siinä totuus ja Realistinen Kuvaus tästä nykyisestä HassunHauskasta Maailmasta.. Voi olla tosin ollut tuota enemmän tai vähemmän joillakin jo aikaisemmassakin maailmassa, mutta tähän aikaan tuo sopii ainakin,kuin Nenu ihmisen Naamaan.. ;P

• Ei yhteen asumaan, ainakaan kovin pian (voi olla ettei koskaan).

• Juuh, ei kyllä kiinnosta yhtään vääränlaiset suhteet, eikä vääränlaiset kumppanit.. Tai sellaisten kanssa KommuuniElo.. ;P

Pitäisi olla 120% varma, että on Lusikat sopivat niin hyvin yhteen, että yhteen muuttamista kannattaisi edes harkita.. ;P

DeadlyWomen yms, ohjelmat on hyvää katseltavaa, jos/kun meinaa ajatukset harhailla väärään suuntaan liian nopeasti.. Eikä varmasti tule mieleen ns. "Heittäytyä" liian nopeasti yhtään mihinkään.. ;D

Suosittelen Tätä ShokkiHoitoa ainakin kaikille lämpöisille ja hyville persoonille.. Naisillekin on omat vastaavat ohjelmat yms, varmasti.. Ja osa niistä taitaa sopia molemmillekin sukupuolille.. ;P

Olen itsekin ruvennut miettimään, että tuo erikseen asuminen voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, koska se taitaa olla muutenkin tätä NykyAikaa.. Ainakin aluksi, niin kauan, että on ihan varma tietyistä asioista.. ;P

• "Juuh, ei kyllä kiinnosta yhtään vääränlaiset suhteet, eikä vääränlaiset kumppanit.. Tai sellaisten kanssa KommuuniElo.. ;P"

Mikset sä voi joskus yllättää palstalaisia ja heittää jonkun vastauksen jossa et osoittele omaa ja kaltaistesi otusten erinomaisuutta....?

Sinulle voisi esittää kysymyksen niin, että "voisitko muuttaa yhteen kaltaisesi "Emppiksen&Symppiksen" kanssa vai asuisitko mieluummin yksin?"

• Pertti-setä kirjoitti:

"Juuh, ei kyllä kiinnosta yhtään vääränlaiset suhteet, eikä vääränlaiset kumppanit.. Tai sellaisten kanssa KommuuniElo.. ;P"

Mikset sä voi joskus yllättää palstalaisia ja heittää jonkun vastauksen jossa et osoittele omaa ja kaltaistesi otusten erinomaisuutta....?

Sinulle voisi esittää kysymyksen niin, että "voisitko muuttaa yhteen kaltaisesi "Emppiksen&Symppiksen" kanssa vai asuisitko mieluummin yksin?"

"Mikset sä voi joskus yllättää palstalaisia ja heittää jonkun vastauksen jossa et osoittele omaa ja kaltaistesi otusten erinomaisuutta....?"

Ei tässä ole kukaan muu puhunut kenenkään erinomaisuudesta, kuin vain ja ainoastaan sinä.. ;P

Tuo pätee kaikille persoonasta/luonteesta, arvoista ja ajatusmaailmasta riippumatta.. ;P

Koska kaikki eivät sovi Leikkimään keskenään ja kaikki eivät osaa tai halua Leikkiä samaa leikkiä.. ;P

Siis empaattisuus on itselle ainakin plussaa ihan sen takia, että ymmärtää toisen SielunMaisemaa luontaisemmin.. En usko, että olisi mitään järkeä yrittää sellaisen naisen kanssa, jolla se olisi olematonta.. Toki tälläinen nainen sopii monelle muulle miehelle ihan hyvin ja varmasti hänelle löytyy kumppani vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

"Mikset sä voi joskus yllättää palstalaisia ja heittää jonkun vastauksen jossa et osoittele omaa ja kaltaistesi otusten erinomaisuutta....?"

Ei tässä ole kukaan muu puhunut kenenkään erinomaisuudesta, kuin vain ja ainoastaan sinä.. ;P

Tuo pätee kaikille persoonasta/luonteesta, arvoista ja ajatusmaailmasta riippumatta.. ;P

Koska kaikki eivät sovi Leikkimään keskenään ja kaikki eivät osaa tai halua Leikkiä samaa leikkiä.. ;P

Siis empaattisuus on itselle ainakin plussaa ihan sen takia, että ymmärtää toisen SielunMaisemaa luontaisemmin.. En usko, että olisi mitään järkeä yrittää sellaisen naisen kanssa, jolla se olisi olematonta.. Toki tälläinen nainen sopii monelle muulle miehelle ihan hyvin ja varmasti hänelle löytyy kumppani vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon.. ;P

Sä vastasit aloitukseen ettet voisi muuttaa kenenkään yhteensopimattoman kanssa samaan talouteen...so what?

Eihän tommosta kysyttä keltään, vaan sitä että kun löytyy kumppani niin yhdessä vai erikseen...

• Pertti-setä kirjoitti:

Sä vastasit aloitukseen ettet voisi muuttaa kenenkään yhteensopimattoman kanssa samaan talouteen...so what?

Eihän tommosta kysyttä keltään, vaan sitä että kun löytyy kumppani niin yhdessä vai erikseen...

Se riippuu tietenkin ihan siitä mikä tuntuu MolemminPuolisesti parhaalta ratkaisulta.. Se voi olla, että yhdessä tai erikseen.. Tai sitten ensin erikseen ja sitten jossain vaiheessa yhdessä.. ;P

Hölmöjä taas kyselet.. Mutta sullahan on Sun Agendas.. ;D

Se riippuu tietenkin ihan siitä mikä tuntuu MolemminPuolisesti parhaalta ratkaisulta.. Se voi olla, että yhdessä tai erikseen.. Tai sitten ensin erikseen ja sitten jossain vaiheessa yhdessä.. ;P

Hölmöjä taas kyselet.. Mutta sullahan on Sun Agendas.. ;D

Sä häkellyit kun sun piti vastata kysymykseen suoraan eikä muumilaakson sumuverhon takaa jollain päättömällä persestelyvastauksella.

Luulen että sä olisit uskottavampi omana itsenäsi, vastailisit "jorina" tai sinä kuka ikinä oletkaan.

• Pertti-setä kirjoitti:

Sä häkellyit kun sun piti vastata kysymykseen suoraan eikä muumilaakson sumuverhon takaa jollain päättömällä persestelyvastauksella.

Luulen että sä olisit uskottavampi omana itsenäsi, vastailisit "jorina" tai sinä kuka ikinä oletkaan.

Minä olen täysin omana itsenäni ihan kaikissa fiiliksissä.. ;P

En mä mitäään häkeltynyt ja moni ei ole sun kanssa samaa mieltä mun vastauksista, mutta sulla on Sun Agenda.. ;D

Minä olen täysin omana itsenäni ihan kaikissa fiiliksissä.. ;P

En mä mitäään häkeltynyt ja moni ei ole sun kanssa samaa mieltä mun vastauksista, mutta sulla on Sun Agenda.. ;D

Mulla on mun agenda, mutta mä vähän kuin jouduin tähän tilanteeseen tahtomattani. Yritin puhua sulle järkeäkin.

• Pertti-setä kirjoitti:

Mulla on mun agenda, mutta mä vähän kuin jouduin tähän tilanteeseen tahtomattani. Yritin puhua sulle järkeäkin.

"mutta mä vähän kuin jouduin tähän tilanteeseen tahtomattani."

Sä aloit lähestyä mua jo siitä hetkestä alkaen, kun että.silleen tuli keskustelemaan mun kanssa ja olet kokoajan määrätietoisesti kaventanut mun hengitystilaa.. ;P

"Yritin puhua sulle järkeäkin."

Ai sinäkö?.. Unen näät.. Taisi mennä ihan toisinpäin.. ;P

"mutta mä vähän kuin jouduin tähän tilanteeseen tahtomattani."

Sä aloit lähestyä mua jo siitä hetkestä alkaen, kun että.silleen tuli keskustelemaan mun kanssa ja olet kokoajan määrätietoisesti kaventanut mun hengitystilaa.. ;P

"Yritin puhua sulle järkeäkin."

Ai sinäkö?.. Unen näät.. Taisi mennä ihan toisinpäin.. ;P

Mä en ole kiinnostunut sun näkemyksistäsi, mä olen tehnyt omat johtopäätökseni ja ne pysyy.

• No itse olen tuollaisessa kahden talouden luokussa... Tai miksi sitä tituleerasi? Mutta rakastamani nainen asuu eri kaupungissa ja hällä omat lapset siellä ja mulla omat siis taas erikaupungissa. Asialla on hyvät ja huonot puolensa.

Ensin vaikka ne hyvät... Välillä saa olla omassa rauhassaan ja tehdä mitä huvittaa. Voin käydä vaikka vetäsemässä kännit, olla siivoomatta... Siis elää kuten moni samankaton alla naisen kanssa elävä varmaan toivoisi. Sitten voin mennä naisen luokse ja olla taas sielläkin tavallaan kuin lomalla omasta elämästä. Heti alkuun jo vaimennan ne naiset, jotka alkavat nostella niskavillojaan, että en tarkoita, että makoilisin vaan siellä, vaan minun ei tarvitse silloin huolehtia omista murheista niin, voin täysin keskittyä naiseen...sikäli mikäli se on vaan mahdollista. Onhan siellä ne lapset..mutta kyllä sitä kahdenkeskistä aikaa vaan jää. Ja se on hienoa. Voin tehdä hälle ruokaa, kun hän hoitaa omaa arkeaan ja pitää kainalossa illalla. Siis just sellaista mitä jokainen varmaan toivoo.

Sitten ne huonot asiat... Ikävä. Siinä on sellainen tunne, mikä vaan voimistuu, mitä enemmän mä naista rakastan. Voisin olla kokoajan tuon ihanan naisen kanssa ja vaikka me saadaankin keskinäiset elämät sujumaan mallikkaasti keskenään, että tavataan paljon olosuhteisiin nähden, niin silti tuo tunne valtaa mielen ja tekee olon joskus tosi kurjaksi. Ei helpota oikein mikään. Sitten on sellainen lohduttomuuden tunne. Kumpikin haluaisi elää kokoajan toisen kanssa ja varsin nyt ei se ole mahdollista. Kolmas ja ehkä pahin tästä on se, että jos on kehkeytynyt näin ihana suhde tähän, niin johtuuko se juuri tästä, että on kaksi osoitetta?

Mutta aika näyttää ja mihinkäs tässä on kiire? Mutta hyvä keskustelun aihe. :)

• Ikis..M

Jos muistetaan se ettei ihminen ole oikein koskaan ihan täysin tyytyväinen niin veikkaanpa että sellainen olotila saattaisi tulla jossain vaiheessa saman katon allakin ja kaiholla sitten muistelisit nykyistä järjestelyä. Eikös se ikävä juurikin tee niistä hyvistä hetkistä parempia kun niitä joutuu odottamaan? Pidä toi "mihinkä tässä on kiire?" jos ei nainen vaatimalla ala vaatimaan järjestelymuutoksia.

• Ikis..M kirjoitti:

Jos muistetaan se ettei ihminen ole oikein koskaan ihan täysin tyytyväinen niin veikkaanpa että sellainen olotila saattaisi tulla jossain vaiheessa saman katon allakin ja kaiholla sitten muistelisit nykyistä järjestelyä. Eikös se ikävä juurikin tee niistä hyvistä hetkistä parempia kun niitä joutuu odottamaan? Pidä toi "mihinkä tässä on kiire?" jos ei nainen vaatimalla ala vaatimaan järjestelymuutoksia.

No eipä tässä oikeen muukaan tähän tilanteeseen nähden auta, tyytyväinen on oltava, koska tähän hetkeen ei tilanteeseen ole muutoksia tulossakaan. Ehkä lasten kasvaminen ja työmuutokset on ainoita, jotka voivat vaikuttaa. Mutta kumpikin kyllä teidostaa tilanteen ja pyritään helpottamaan toisen ikävää aina viesteillä ja sähköposteilla, että ei se niin järkyttävääkään ole, mutta annoinpa näkökulmaa keskusteluun tältäkin osin.

Tälläinen mun esikmerkkikin oikeastaan on vaan yksi. Minähän voisin olla vaikkapa vähempään tyytyväinen ja naiseni. Sittenhän tämä olisi varsin otollinen olotila, kun mustasukkaisuutta ja sellaista epäilyä ei ole. Hetkessä eläminenhän on monella hakusessa nykyään, vaikka elämä varsinkin nykyään on juuri sitä. Työpaikat ei ole "eläkepaikkoja" ja avioliittojen pysyvyys sama kuin Ikeakalusteiden kestävyys...jne.

Mutta toisaalta minusta kuitenkin nuo hyvät puolet voittaa huonot ja olen oikeastaan aika saakelin onnellinen että minulla on tuo nainen, että pikkuiset nirhaumat vastaan ei hetkauta. :)

• Ikis..M
        tähänsekaappi kirjoitti:

No eipä tässä oikeen muukaan tähän tilanteeseen nähden auta, tyytyväinen on oltava, koska tähän hetkeen ei tilanteeseen ole muutoksia tulossakaan. Ehkä lasten kasvaminen ja työmuutokset on ainoita, jotka voivat vaikuttaa. Mutta kumpikin kyllä teidostaa tilanteen ja pyritään helpottamaan toisen ikävää aina viesteillä ja sähköposteilla, että ei se niin järkyttävääkään ole, mutta annoinpa näkökulmaa keskusteluun tältäkin osin.

Tälläinen mun esikmerkkikin oikeastaan on vaan yksi. Minähän voisin olla vaikkapa vähempään tyytyväinen ja naiseni. Sittenhän tämä olisi varsin otollinen olotila, kun mustasukkaisuutta ja sellaista epäilyä ei ole. Hetkessä eläminenhän on monella hakusessa nykyään, vaikka elämä varsinkin nykyään on juuri sitä. Työpaikat ei ole "eläkepaikkoja" ja avioliittojen pysyvyys sama kuin Ikeakalusteiden kestävyys...jne.

Mutta toisaalta minusta kuitenkin nuo hyvät puolet voittaa huonot ja olen oikeastaan aika saakelin onnellinen että minulla on tuo nainen, että pikkuiset nirhaumat vastaan ei hetkauta. :)

Ihan hyvä tilanne tuo minusta on kun sulla kuitenkin varsin kohtuullinen taisi se välimatkakin olla, itse joskus liki 300km väliä kokeillut niin siinä se matkan kulkeminen alkaa rassaamaan. Jos se toinen on kohtuuajon päässä niin minusta aika ideaalikin tilanne olisi, varsinkin jos se väli vielä hieman pienentyy vaikka jommankumman muuttamisen seurauksena.

• Ikis..M kirjoitti:

Ihan hyvä tilanne tuo minusta on kun sulla kuitenkin varsin kohtuullinen taisi se välimatkakin olla, itse joskus liki 300km väliä kokeillut niin siinä se matkan kulkeminen alkaa rassaamaan. Jos se toinen on kohtuuajon päässä niin minusta aika ideaalikin tilanne olisi, varsinkin jos se väli vielä hieman pienentyy vaikka jommankumman muuttamisen seurauksena.

Joo, en mä valittamaan lähdekään. Tään suhteen takia voisin matkata tuon 300 km;äkin. Ei tässä siitä ole kyse. Mutta totuus kuitenkin on, että eri osoitteessa asumisessa ja samassa on etunsa kummassakin. :)

• Ikis..M
        tähänsekaappi kirjoitti:

Joo, en mä valittamaan lähdekään. Tään suhteen takia voisin matkata tuon 300 km;äkin. Ei tässä siitä ole kyse. Mutta totuus kuitenkin on, että eri osoitteessa asumisessa ja samassa on etunsa kummassakin. :)

" Mutta totuus kuitenkin on, että eri osoitteessa asumisessa ja samassa on etunsa kummassakin."

Noinhan se kai on, sama olisi kyllä sitten ok jos on niin paljon tilaa että aina löytyy se rauhallinen sopukka itselle eikä ketään haittaa jos sinne sulkeutuu muutamaksi päiväksi. Melkomoinen nainen pitäisi olla että itse lähtisin enää 300km etäsuhteeseen, se on niin kovin raskasta kun toinen ei tykkää jos joutuu aina olemaan se joka sahaa sitä väliä, itse en oikein jaksaisi :D

• Ikis..M kirjoitti:

" Mutta totuus kuitenkin on, että eri osoitteessa asumisessa ja samassa on etunsa kummassakin."

Noinhan se kai on, sama olisi kyllä sitten ok jos on niin paljon tilaa että aina löytyy se rauhallinen sopukka itselle eikä ketään haittaa jos sinne sulkeutuu muutamaksi päiväksi. Melkomoinen nainen pitäisi olla että itse lähtisin enää 300km etäsuhteeseen, se on niin kovin raskasta kun toinen ei tykkää jos joutuu aina olemaan se joka sahaa sitä väliä, itse en oikein jaksaisi :D

No meillä tää sahaaminen toteutetaan oikeastaan aika fiftyfifty. Että mietin tuon ihan silleen. Ja on totta, että ihminen ei varmaan ole mihinkään täysin tyytyväinen, aina pitää marista jostain.

Kuitenkin mun ei ollut tarkoitus marista mistään tässä, vaan tuoda vaan oma näkökulma asiaan ja kertoa puhtaasti mikä minusta huonoa ja mikä hyvää. :)

• Ikis..M
        tähänsekaappi kirjoitti:

No meillä tää sahaaminen toteutetaan oikeastaan aika fiftyfifty. Että mietin tuon ihan silleen. Ja on totta, että ihminen ei varmaan ole mihinkään täysin tyytyväinen, aina pitää marista jostain.

Kuitenkin mun ei ollut tarkoitus marista mistään tässä, vaan tuoda vaan oma näkökulma asiaan ja kertoa puhtaasti mikä minusta huonoa ja mikä hyvää. :)

En ottanutkaan mitenkään marinana, kyllä sen tuossa jo heti huomasi että sopeudut tilanteeseen mutta kunhan vaan rupattelin tässä. Kaikessa on puolensa.

• Ikis..M kirjoitti:

En ottanutkaan mitenkään marinana, kyllä sen tuossa jo heti huomasi että sopeudut tilanteeseen mutta kunhan vaan rupattelin tässä. Kaikessa on puolensa.

Joo, sori. Täällä vaan joutuu välillä selostamaan aika tarkasti kaikki... Olet varmaan huomannut? :)

• Ikis..M
        tähänsekaappi kirjoitti:

Joo, sori. Täällä vaan joutuu välillä selostamaan aika tarkasti kaikki... Olet varmaan huomannut? :)

Joo olen :D Jos ei ihan tarkkaan selitä sitten tartutaan johonkin ja aletaan siitä tikusta vääntämään asiaa, "olet sanonut että.." ja se sanominen saattaa olla kuukausia sitten. Sitten taas jos yrität kaikki porsaanreiät tukkia sinä saivartelet. Palstan naiset varsinkin on hyviä noissa tikkuun tarttumissa ja niillä on norsun muisti :D

• Ikis..M kirjoitti:

Joo olen :D Jos ei ihan tarkkaan selitä sitten tartutaan johonkin ja aletaan siitä tikusta vääntämään asiaa, "olet sanonut että.." ja se sanominen saattaa olla kuukausia sitten. Sitten taas jos yrität kaikki porsaanreiät tukkia sinä saivartelet. Palstan naiset varsinkin on hyviä noissa tikkuun tarttumissa ja niillä on norsun muisti :D

No olen huomannut niitä ihan sukupuoleen katsomattakin. :D

Mutta minusta on helppoa olla ihan oma itsensä täällä. Me saatetaan olla monestakin asiasta ihan samaa mieltä...siis monikin täällä, mutta ei ymmärretä mitä toinen tarkoittaa. Esimerkiks mä sanoin kai joskus olevani alfa, tai ainakin ajattelevani olevani tms. Niin sit se ymmärrettiin, että olen "pelimies". Kun tässä taannoin sit jotenkin erehdyin johonkin "provoon " haukkumaan pettäjän, niin sit kaivettiin, että olenhan itsekin auttanut petoksessa. Joo. Mutta enhän mä ole väittänytkään, että pettäminen ois oikein, vaan en ole omaa rakasta ikinä pettänyt ja sillä on aika vissi ero minusta. Mut elämä on.

Eli siis totta tuo mitä kerroit. :/

• tähänsekaappi kirjoitti:

No olen huomannut niitä ihan sukupuoleen katsomattakin. :D

Mutta minusta on helppoa olla ihan oma itsensä täällä. Me saatetaan olla monestakin asiasta ihan samaa mieltä...siis monikin täällä, mutta ei ymmärretä mitä toinen tarkoittaa. Esimerkiks mä sanoin kai joskus olevani alfa, tai ainakin ajattelevani olevani tms. Niin sit se ymmärrettiin, että olen "pelimies". Kun tässä taannoin sit jotenkin erehdyin johonkin "provoon " haukkumaan pettäjän, niin sit kaivettiin, että olenhan itsekin auttanut petoksessa. Joo. Mutta enhän mä ole väittänytkään, että pettäminen ois oikein, vaan en ole omaa rakasta ikinä pettänyt ja sillä on aika vissi ero minusta. Mut elämä on.

Eli siis totta tuo mitä kerroit. :/

Et kai vain tarkoita palstan omaa ojentelijaa, Emppisten&Symppisten puolustajaa JumalanArmosta?

• Pertti-setä kirjoitti:

Et kai vain tarkoita palstan omaa ojentelijaa, Emppisten&Symppisten puolustajaa JumalanArmosta?

No muumimaailman ihmisiä taisi olla... Mutta ei siinä mitään. En mä täällä aio olla mikään miestäydellisyys. Ja varmasti olen tehnytkin elämässä virheitä...ja paljonkin. Mutta reilusti mä niistä täällä kyllä kerronkin. Minusta en puhu missään itseäni pussiin. Se on tavallaan minulle jopa kunnia-asia. Ja mikä onkaan hienompaa, kun saada vaikka ihan toinen mielipide johonkin asiaan vaikka täällä. Mutta se vaatii perusteluja. :)

No muumimaailman ihmisiä taisi olla... Mutta ei siinä mitään. En mä täällä aio olla mikään miestäydellisyys. Ja varmasti olen tehnytkin elämässä virheitä...ja paljonkin. Mutta reilusti mä niistä täällä kyllä kerronkin. Minusta en puhu missään itseäni pussiin. Se on tavallaan minulle jopa kunnia-asia. Ja mikä onkaan hienompaa, kun saada vaikka ihan toinen mielipide johonkin asiaan vaikka täällä. Mutta se vaatii perusteluja. :)

Tuskin meistä kukaan on synnitön tai virheetön, en minäkään.

Mitä tossa luin läpi tota teidän keskustelua, niin minusta sulla ja sun daamillasi on aika kiva tilanne, omat elämät uomissaan ja rakkausasiat kunnossa.

Elämässä pitää osata nauttia niistä pienistä ohikiitävistä onnen hetkistä sen sijaan että odottaa jotakin lopullista onnea jota mikään ei murentaisi.

• Pertti-setä kirjoitti:

Tuskin meistä kukaan on synnitön tai virheetön, en minäkään.

Mitä tossa luin läpi tota teidän keskustelua, niin minusta sulla ja sun daamillasi on aika kiva tilanne, omat elämät uomissaan ja rakkausasiat kunnossa.

Elämässä pitää osata nauttia niistä pienistä ohikiitävistä onnen hetkistä sen sijaan että odottaa jotakin lopullista onnea jota mikään ei murentaisi.

"Elämässä pitää osata nauttia niistä pienistä ohikiitävistä onnen hetkistä sen sijaan että odottaa jotakin lopullista onnea jota mikään ei murentaisi."

No tuo alku oli slouganimainen, mutta loppu kyllä unohtuu monelta. Ja ymmärrys, että mitä toi tarkoittaa. Lopullista onnea, mitä mikään ei murentaisi... Siinä vielä on se pikkuinen lisä edessä...odottaa... Kun yleensä onnea ja muita mukavia asioita saa odotella maailman tappiin asti. Todellinen onni löytyy, kun etsii. :)

Mutta kyllä olen onnellinen, että löysin naisen ja hän minut. Kyllä sitä jaksaa aina ihmetellä, että ompa käynyt tuuri ja toisaalta olla onnellinen siitäkin. :)

"Elämässä pitää osata nauttia niistä pienistä ohikiitävistä onnen hetkistä sen sijaan että odottaa jotakin lopullista onnea jota mikään ei murentaisi."

No tuo alku oli slouganimainen, mutta loppu kyllä unohtuu monelta. Ja ymmärrys, että mitä toi tarkoittaa. Lopullista onnea, mitä mikään ei murentaisi... Siinä vielä on se pikkuinen lisä edessä...odottaa... Kun yleensä onnea ja muita mukavia asioita saa odotella maailman tappiin asti. Todellinen onni löytyy, kun etsii. :)

Mutta kyllä olen onnellinen, että löysin naisen ja hän minut. Kyllä sitä jaksaa aina ihmetellä, että ompa käynyt tuuri ja toisaalta olla onnellinen siitäkin. :)

Ihminen on joskus niin sokea sille onnelle mikä itsellä on, sitä odottaa ja odottaa vain sitä tunnetta jolloin malja täyttyy ja voisi kiljahtaa että nyt minä olen saanut sen onnen...sitä hetkeä kun ei tule koskaan.

Elämästä nauttiminen on taitolaji, se vaatii nöyryyttä ja kykyä iloita niistä pienistä jutuista...siitäkin kun saa pitää omaa kultaa kainalossa ja kuiskata korvaan jotain söpöä.

• Pertti-setä kirjoitti:

Jaah.. Täällähä se henkilöhyökkääjä taas on.. Voi vitsi Mikä Spede.. Syytät muita omista persestelyistäsi.. ;D

Pelle mikä pelle.. Expua2.. ;D

Jaah.. Täällähä se henkilöhyökkääjä taas on.. Voi vitsi Mikä Spede.. Syytät muita omista persestelyistäsi.. ;D

Pelle mikä pelle.. Expua2.. ;D

Heitin vain villin veikkauksen siitä kenestä on kyse, ja heti tärppäsi.

• Pertti-setä kirjoitti:

Heitin vain villin veikkauksen siitä kenestä on kyse, ja heti tärppäsi.

Älä viitsi Valehdella.. Korvat Heiluu KorvaKarvoja myöden.. ;D

Hyi hyi.. Voi Setä parkaa, kun kuvittelee voivansa Astua ja Talloa miten huvittaa, mutta Darkkista lainaten.. "Tulen vastaamaan jne..".. ;D

Älä viitsi Valehdella.. Korvat Heiluu KorvaKarvoja myöden.. ;D

Hyi hyi.. Voi Setä parkaa, kun kuvittelee voivansa Astua ja Talloa miten huvittaa, mutta Darkkista lainaten.. "Tulen vastaamaan jne..".. ;D

"No olen huomannut niitä ihan sukupuoleen katsomattakin. :D

Eli siis totta tuo mitä kerroit. :/"

Tuohon "kaapin" kommenttiin vastasin veikkaamalla jotain umpimähkään...kaappi siihen totesi että taisi olla muumilaakson väkeä.

• Pertti-setä kirjoitti:

"No olen huomannut niitä ihan sukupuoleen katsomattakin. :D

Eli siis totta tuo mitä kerroit. :/"

Tuohon "kaapin" kommenttiin vastasin veikkaamalla jotain umpimähkään...kaappi siihen totesi että taisi olla muumilaakson väkeä.

Edelleen sä teet itse sitä paljon enemmän, mistä yrität muita syyllistää.. SÄ aloitit itse suorat henkilöhyökkäykset ja olet niitä enemmän tehtaillut ja sitten sä yrität Sumuttaa ja valehdella asiat toisinpäin.. ;P

Tiedätkö mitä.. Ei ole mitään uutta.. Mä olen ihan henkilökohtaisesti oppinut sun kaltaistesi jutut ja metkut.. ;P

Minä puhuin suoraan hänen kanssa asiasta ja kerroin suoraan rehellisesti, sekä avoimesti miten nämä asiat itsellä menee ja miten ne itse koen.. ;P

Oliko sulla vielä jotain muuta.. Me voidaan jatkaa tätä Just niin kauan, kuin on tarvista.. Ja tulen vastaamaan sulle Just sillä tavalla, kuin sä olet ansainnut.. ;P

Annatko itse kyseisen herran keskustella Mun kanssa ilman, että sä yrität sekoittaa soppaa tuolla sun Avuttomalla RiidanKylvämis Manipulaatiolla, jos hän näkee sen tarpeelliseksi?.. ;P

Oot sä kyllä tapaus.. VoiVeljet.. ;P

Edelleen sä teet itse sitä paljon enemmän, mistä yrität muita syyllistää.. SÄ aloitit itse suorat henkilöhyökkäykset ja olet niitä enemmän tehtaillut ja sitten sä yrität Sumuttaa ja valehdella asiat toisinpäin.. ;P

Tiedätkö mitä.. Ei ole mitään uutta.. Mä olen ihan henkilökohtaisesti oppinut sun kaltaistesi jutut ja metkut.. ;P

Minä puhuin suoraan hänen kanssa asiasta ja kerroin suoraan rehellisesti, sekä avoimesti miten nämä asiat itsellä menee ja miten ne itse koen.. ;P

Oliko sulla vielä jotain muuta.. Me voidaan jatkaa tätä Just niin kauan, kuin on tarvista.. Ja tulen vastaamaan sulle Just sillä tavalla, kuin sä olet ansainnut.. ;P

Annatko itse kyseisen herran keskustella Mun kanssa ilman, että sä yrität sekoittaa soppaa tuolla sun Avuttomalla RiidanKylvämis Manipulaatiolla, jos hän näkee sen tarpeelliseksi?.. ;P

Oot sä kyllä tapaus.. VoiVeljet.. ;P

"Minä puhuin suoraan hänen kanssa asiasta ja kerroin suoraan rehellisesti, sekä avoimesti miten nämä asiat itsellä menee ja miten ne itse koen.. ;P"

Megalomaniaa...suoraan oppikirjasta.

• Pertti-setä kirjoitti:

"Minä puhuin suoraan hänen kanssa asiasta ja kerroin suoraan rehellisesti, sekä avoimesti miten nämä asiat itsellä menee ja miten ne itse koen.. ;P"

Megalomaniaa...suoraan oppikirjasta.

Painu Rakki jo räksyttämästä siitä.. Sä olet pelkkä Trolli.. Tai ainakin lähellä sitä.. ;D

Painu Rakki jo räksyttämästä siitä.. Sä olet pelkkä Trolli.. Tai ainakin lähellä sitä.. ;D

Sun toivoisi olevan trolli, mutta oikeasti olet magalomaniaa sairastava mielenterveyspotilas.

• Pertti-setä kirjoitti:

Sun toivoisi olevan trolli, mutta oikeasti olet magalomaniaa sairastava mielenterveyspotilas.

Sä olet todellakin juuri sitä.. Mua alkoi tässä jonkin aikaa sitten naurattaa, että Samanlainen räksyttäjä olet, kuin eräs aikaisempi.. Tosin sukupuoli on ehkä eri.. ;D

Mut.. jos totta puhutaan, niin sä olet kyllä ihan omaa luokkaa.. Mutta sullapa on sun Harhat ja Kuvitelmat.. ;D

Sä olet todellakin juuri sitä.. Mua alkoi tässä jonkin aikaa sitten naurattaa, että Samanlainen räksyttäjä olet, kuin eräs aikaisempi.. Tosin sukupuoli on ehkä eri.. ;D

Mut.. jos totta puhutaan, niin sä olet kyllä ihan omaa luokkaa.. Mutta sullapa on sun Harhat ja Kuvitelmat.. ;D

Sä saat nyt maistaa sitä samaa lääkettä mitä itse tarjoilet muille, näytän kuinka kivaa on kun joku ottaa tehtäväkseen vain härnätä.

Minä jaksan tätä loputtomiin, tarvittaessa kuukausia.

• Pertti-setä kirjoitti:

Sä saat nyt maistaa sitä samaa lääkettä mitä itse tarjoilet muille, näytän kuinka kivaa on kun joku ottaa tehtäväkseen vain härnätä.

Minä jaksan tätä loputtomiin, tarvittaessa kuukausia.

Sinä sen aloitit ja olet itse syyllistynyt väittämiisi asioihin.. Enkä yhtään ihmettelisi vaikka olisit oikeasti ExPua.. Sen verran Tarmokasta touhua sulla.. ;P

Sehän sua voisi ärsyttääkin entistä enemmän, jos/kun hän olet.. ;P

Noh, Ainakin sen paikan hyvin täytät vaikka et olisikaan.. Yllättävää tosin on, että Tupsahdit näemmä paikalle Just Sopivasti, kun edellinen Harhainen Palsta "Alfa" lopetti.. ;D

Sattumaa vai eikö.. Siinäpä pohdittavaa.. ;D

Sinä sen aloitit ja olet itse syyllistynyt väittämiisi asioihin.. Enkä yhtään ihmettelisi vaikka olisit oikeasti ExPua.. Sen verran Tarmokasta touhua sulla.. ;P

Sehän sua voisi ärsyttääkin entistä enemmän, jos/kun hän olet.. ;P

Noh, Ainakin sen paikan hyvin täytät vaikka et olisikaan.. Yllättävää tosin on, että Tupsahdit näemmä paikalle Just Sopivasti, kun edellinen Harhainen Palsta "Alfa" lopetti.. ;D

Sattumaa vai eikö.. Siinäpä pohdittavaa.. ;D

Sinä aloitit persestelyn minun kanssani, ja minä jatkan siitä eteenpäin kunnes paranet harhoistasi.

• Pertti-setä kirjoitti:

Sinä aloitit persestelyn minun kanssani, ja minä jatkan siitä eteenpäin kunnes paranet harhoistasi.

Ei pidä paikkansa.. Minä en aloittanut kanssasi yhtään mitään.. Ihan itse aloitit ja Ihan itse olet Harhoissasi.. ;P

En tiedä kuinka monessa ketjussa haluat asioita käsitellä, mutta laitetaan tähänkin IkiVänkään Linkki Toiseen sellaiseen.. ;P

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14609377/kahdenlaisia-sinkkuja-taalla#comment-87686858

Ei pidä paikkansa.. Minä en aloittanut kanssasi yhtään mitään.. Ihan itse aloitit ja Ihan itse olet Harhoissasi.. ;P

En tiedä kuinka monessa ketjussa haluat asioita käsitellä, mutta laitetaan tähänkin IkiVänkään Linkki Toiseen sellaiseen.. ;P

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14609377/kahdenlaisia-sinkkuja-taalla#comment-87686858

Mä olen Nuuskis naulannut mun mielipiteeni asian suhteen, sä aloitit persestelyn ja sun pitää se myöntää ennenkuin rauha palaa.

• Pertti-setä kirjoitti:

Mä olen lausunut mun mielipiteeni asiasta, se pitää.

Tännehän on kehkeytynyt kunnon sisällissota! :-D

Se taisi olla mun ja Nuuskiksen välillä ihan itsestäänselvyys alusta pitäen, tää oli vain ajan kysymys.

• Ikis..M
        tähänsekaappi kirjoitti:

Joskus kieltämättä tuntuu että olisi hyvä jos voisi sivusta torpata kirjoittajat jos alkaa mennä sotimiseksi niin ettei ne pääsis toistensa kirjoituksiin vastaamaan ollenkaan jos lähtee lapasesta. Aika turhaa minusta isosti täällä riidellä kenenkään.

• Ikis..M kirjoitti:

Joskus kieltämättä tuntuu että olisi hyvä jos voisi sivusta torpata kirjoittajat jos alkaa mennä sotimiseksi niin ettei ne pääsis toistensa kirjoituksiin vastaamaan ollenkaan jos lähtee lapasesta. Aika turhaa minusta isosti täällä riidellä kenenkään.

Tilanne nyt vaan on tämä, aikani yritin antaa otukselle tilaa toteuttaa itseään mutta siitä tuli liian röyhkeä. En enää katsele se narsistista hyökkäilyä.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Tilanne nyt vaan on tämä, aikani yritin antaa otukselle tilaa toteuttaa itseään mutta siitä tuli liian röyhkeä. En enää katsele se narsistista hyökkäilyä.

Kyllä minä tavallaan ymmärrän teidän kummankin kannan mutta kun siinä on juuri se että aika olemattomasta jutusta saattaa lähteä paisumaan ja sitten kohta onkin iso riita kun kumpikaan ei halua antaa periksi, kukapa haluaisi, niin sitten se menee vähän semmoiseksi jankkaamiseksi ihan suotta.

• Ikis..M kirjoitti:

Kyllä minä tavallaan ymmärrän teidän kummankin kannan mutta kun siinä on juuri se että aika olemattomasta jutusta saattaa lähteä paisumaan ja sitten kohta onkin iso riita kun kumpikaan ei halua antaa periksi, kukapa haluaisi, niin sitten se menee vähän semmoiseksi jankkaamiseksi ihan suotta.

Mulle kyse on oikeudesta sanoa mielipide ilman että joku tulee syyttään muita Kylmiksi&HuonoiksiPersooniksi.

Nuuskis kulkee palstalla vain vittuilemassa ihmisille jotka eivät suostu hänen Emppis&SymppisPerseilyynsä. Tyyppi on pahimman luokan terroristi eikä hän yritäkään pysyä aiheessa vaan solvaa muita.

• Ikis..M
        Pertti-setä kirjoitti:

Mulle kyse on oikeudesta sanoa mielipide ilman että joku tulee syyttään muita Kylmiksi&HuonoiksiPersooniksi.

Nuuskis kulkee palstalla vain vittuilemassa ihmisille jotka eivät suostu hänen Emppis&SymppisPerseilyynsä. Tyyppi on pahimman luokan terroristi eikä hän yritäkään pysyä aiheessa vaan solvaa muita.

Tuossa se juuri menee vikaan kun jutut menee henklökohtaisuuksiin niin siitä tulee sitten se riita. Itse saatan olla aika jyrkkänäkin toisinaan ihmisten elämäntapojen suhteen mutta koetan välttää ketään henkilökohtaisesti loukkaamasta. Toisinaanhan joku saattaa siltikin ottaa liiaksi itseensä vaikkei pitäisi mutta harvoin kenenkään kanssa kovin isoa sotaa on tullut kun saatan sitten vähän kyllä pehmentääkin linjaa jos huomaan että nyt loukkaannuttiin oikeasti siellä toisessa päässä.

• Ikis..M kirjoitti:

Tuossa se juuri menee vikaan kun jutut menee henklökohtaisuuksiin niin siitä tulee sitten se riita. Itse saatan olla aika jyrkkänäkin toisinaan ihmisten elämäntapojen suhteen mutta koetan välttää ketään henkilökohtaisesti loukkaamasta. Toisinaanhan joku saattaa siltikin ottaa liiaksi itseensä vaikkei pitäisi mutta harvoin kenenkään kanssa kovin isoa sotaa on tullut kun saatan sitten vähän kyllä pehmentääkin linjaa jos huomaan että nyt loukkaannuttiin oikeasti siellä toisessa päässä.

Vaikka palstalla on toinenkin ääriradikaali Emppis&Symppis l. että.silleen, niin edelleen pidän hänen tyylistä puhua "munsta, tai mun mielestä". Kysehän on yleensä mielipiteistä, vain aniharvoin jostain valmiiksi määritellystä asiasta.

Nuuskis puhuu "faktoista" ja solvaa erimieltä olevia törkeästi. Mun mitta sitä otusta kohtaan on täysi.

• Pertti-setä kirjoitti:

Vaikka palstalla on toinenkin ääriradikaali Emppis&Symppis l. että.silleen, niin edelleen pidän hänen tyylistä puhua "munsta, tai mun mielestä". Kysehän on yleensä mielipiteistä, vain aniharvoin jostain valmiiksi määritellystä asiasta.

Nuuskis puhuu "faktoista" ja solvaa erimieltä olevia törkeästi. Mun mitta sitä otusta kohtaan on täysi.

Sä itse syyllistyt kaikkiin väittämiisi ja henkilöhyökkäät kokoajan ja nyt olet siirtynyt myös puskiin.. ;P

Sä yrität itse rajoittaa mielipiteitä ja solvaat erillaisia.. Sä voit tunkea edelleen noi harhaiset ajatuksesi Suohon.. ;P

Äläkä egoistinen narsu edelleenkään yritä projisoida noita sun piirteitäsi muhun.. ;P

Sinä se olet oikea Exp.. ExPertti henkisen väkivallan ja kiusaamisen harjoittamisessa.. Tai siis se menee läpi vain niille, jotka eivät syystä tai toisesta näe sun toiminnan läpi.. ;P

• Ikis..M kirjoitti:

Loppuiko sun popkornit? :)

Sä itse syyllistyt kaikkiin väittämiisi ja henkilöhyökkäät kokoajan ja nyt olet siirtynyt myös puskiin.. ;P

Sä yrität itse rajoittaa mielipiteitä ja solvaat erillaisia.. Sä voit tunkea edelleen noi harhaiset ajatuksesi Suohon.. ;P

Äläkä egoistinen narsu edelleenkään yritä projisoida noita sun piirteitäsi muhun.. ;P

Sinä se olet oikea Exp.. ExPertti henkisen väkivallan ja kiusaamisen harjoittamisessa.. Tai siis se menee läpi vain niille, jotka eivät syystä tai toisesta näe sun toiminnan läpi.. ;P

Lässynlässy, sä tiedät itse mistä nyt on kyse.

En kaipaa sun tilannearvioitasi, mä olen näkemykseni muodostanut harkinnan kanssa.

• exex-atn kirjoitti:

Loppuiko sun popkornit? :)

Mitäa tykkäät sun uudesta "lemmikistä"?.. Aika hienosti ohjailet.. ;P

• Pertti-setä kirjoitti:

Lässynlässy, sä tiedät itse mistä nyt on kyse.

En kaipaa sun tilannearvioitasi, mä olen näkemykseni muodostanut harkinnan kanssa.

Niin säkin.. olisin vielä huolestuneempi, jos et tietäisi.. ;P

Mitäa tykkäät sun uudesta "lemmikistä"?.. Aika hienosti ohjailet.. ;P

Kanna itse vastuu teoistasi.

Niin säkin.. olisin vielä huolestuneempi, jos et tietäisi.. ;P

Mä kerroin sulle etukäteen

• Pertti-setä kirjoitti:

Kanna itse vastuu teoistasi.

;DD.. Katoppa peiliin.. ;P

;DD.. Katoppa peiliin.. ;P

Mua ei tämä tilanne harmita.

Noh, niin kuin sanoin, jotkut voimaantuvat konflikteistä, riitelystä ja tappelusta jne.. ;P

Musta alkaa hieman tuntua siltä, etten ole ihan tavanomaisen narsun kanssa tekemisissä, vaan jonkun hieman "KovemmanLuokan" Tekijän.. ;P

https://fi.wikipedia.org/wiki/Psykopatia .. Tai jonkun muun vastaavan.. ;P

Tää tilanne on mielenkiintoinen, minä en tiedä voiko tätä laukaista mitenkään.

Sä olisit voinut estää tämän tilanteen, mutta halusit tähän. Tilanteesta tekee kiehtovan se, että sä sanoit että et ole koskaan luovuttanut vaan katsot aina pelin loppuun.

Minä en ole koskaan antanut anteeksi, joten meillä ei liene vaihtoehtoja.

• Pertti-setä kirjoitti:

Tää tilanne on mielenkiintoinen, minä en tiedä voiko tätä laukaista mitenkään.

Sä olisit voinut estää tämän tilanteen, mutta halusit tähän. Tilanteesta tekee kiehtovan se, että sä sanoit että et ole koskaan luovuttanut vaan katsot aina pelin loppuun.

Minä en ole koskaan antanut anteeksi, joten meillä ei liene vaihtoehtoja.

Siis on eri tapoja hoitaa "tilanteet".. Eikä ainoa tapa ole pelata Kylmemmän persoonan peliä hänen säännöillään.. ;P

Enkä minä olisi millään voinut mitään estää.. Se olisi tarkoittanut sitä, että olisin antanut Sun jatkavaa tihenevää Outoilua, persestestelyä ja AlistamisYrityksiä.. ;D

Miksi olisit ikinä antanut missään periksi?.. Jos oikein Sut analysoin, niin sinähän saat sekä riitelystä ja tappelusta Voimaa, kuin myös siitä jos onnistut Alistamisessa.. ;P

Sulla on NykyAjan "Voittajan" Persoona/Luonne.. ;D

Siis on eri tapoja hoitaa "tilanteet".. Eikä ainoa tapa ole pelata Kylmemmän persoonan peliä hänen säännöillään.. ;P

Enkä minä olisi millään voinut mitään estää.. Se olisi tarkoittanut sitä, että olisin antanut Sun jatkavaa tihenevää Outoilua, persestestelyä ja AlistamisYrityksiä.. ;D

Miksi olisit ikinä antanut missään periksi?.. Jos oikein Sut analysoin, niin sinähän saat sekä riitelystä ja tappelusta Voimaa, kuin myös siitä jos onnistut Alistamisessa.. ;P

Sulla on NykyAjan "Voittajan" Persoona/Luonne.. ;D

Enimmät meidän konfliktimme alkoivat sinun hyökätessäsi minun kommenttini kimppuun.

Minua ei ole missään vaiheessa suuremmin kiinnostanut sun oudot kirjoituksesi ja olisit saanut puolestani persestellä täällä rauhassa ellet olisi hyökkäillyt kimppuuni.

Nyt on kuitenkin uusi sivu auki tässä tarinassa eikä menneellä ole väliä.

• Pertti-setä kirjoitti:

Enimmät meidän konfliktimme alkoivat sinun hyökätessäsi minun kommenttini kimppuun.

Minua ei ole missään vaiheessa suuremmin kiinnostanut sun oudot kirjoituksesi ja olisit saanut puolestani persestellä täällä rauhassa ellet olisi hyökkäillyt kimppuuni.

Nyt on kuitenkin uusi sivu auki tässä tarinassa eikä menneellä ole väliä.

Sun käsitykset on vähintään yhtä outoja mun mielestä, kuin sulle mun mielipiteet.. ;P
        Kyllä sinua Vaan kiinnosti.. edelleen minulla näkyy kaikki viestit historiassa ja tungit ihan itse mun kommenttiin kiinni MonenMonta kertaa.. ;P

Vaadit itsellesi erityisoikeuksia ja yrität samalla rajoittaa muiden.. Säälittävää touhua.. ;P

Sun käsitykset on vähintään yhtä outoja mun mielestä, kuin sulle mun mielipiteet.. ;P
        Kyllä sinua Vaan kiinnosti.. edelleen minulla näkyy kaikki viestit historiassa ja tungit ihan itse mun kommenttiin kiinni MonenMonta kertaa.. ;P

Vaadit itsellesi erityisoikeuksia ja yrität samalla rajoittaa muiden.. Säälittävää touhua.. ;P

Mä en Nuuskis vaadi mitään, tämä tilanne on hyvä näin.

• Pertti-setä kirjoitti:

Mä en Nuuskis vaadi mitään, tämä tilanne on hyvä näin.

Siihen olet tähdännyt alusta asti.. ;D

Siihen olet tähdännyt alusta asti.. ;D

Annoin sulle reilun mahdollisuuden.

• Pertti-setä kirjoitti:

Annoin sulle reilun mahdollisuuden.

No tuo ei ollut enää edes HyväVitsi.. ;D

Ja itse minä itselleni nyt mahdollisuudet annan.. ;P

Minulla on monta tapaa suhtautua asiaan ja Sun kaltaisiin.. Olin esim. muutenkin harkinnut poistua taas tältä HiekkaLaatikolta, koska mitään uutta en koe täältä oppivani tai saavani tällä hetkellä.. ;P

Voin myös suhtautua Sun outoiluihin ja persestelyihin monin eri tavoin, jos päätän pysytellä HiekkaLaatikolla.. Käytän vain omia luontaisia keinoja.. ;P

Läydän myös tästäkin tilanteesta mahdollisuuden ja asian KultaisenReunan.. Voin myös tarkkailla, oppia, ihmetellä ja KuNmaStella jne. täällä HiekkaLaatikon turvallisessa "Laboratorio" olosuhteista Sinun ja kaltaistesi toimintatapoja yms.. ;P

Tämä oli myös hyväksi minulle, koska SinistenSilmienSyndrooma näyttää edelleen vaivaavan minua enemmän tai vähemmän.. Ja mun pitäisi vain luottaa Intuitioon ja alku tuntemuksiin vieläkin enemmän, eikä yrittää outoillen ItsePetoksen kautta vaimentaa niitä, koska ne näyttävät osuvan jopa tälläisessä HiekkaLaatikossakin aika hyvin kohdalleen.. ;P

Jotkut ovat tosin taitavampia näyttelijöitä ja puijareita, kuin sinä, mutta jostain syystä silloinkin OutoTunne on näämmä paljastanut, että jotain on enemmän tai vähemmän vialla ja kaikki ei ole ihan sitä mitä näytäisi olevan.. ;P

Opin myös hyvin tässä keississä sen, että olen ollut tietyissä jutuissa oikeassa ja tehnyt ihan oikeita ratkaisuja ja pohdintani ovat olleet oikeassa.. Tämä on paljon parempi Opiskelu ympäristö, kuin se, että Altistaisi itseään liikaa oikeassa elämässä tietyistä persoonallisuushäiriöistä kärsivien kanssa.. ;P

Hyvää ja tärkeää Muistutusta ja Oppia annat siihen, että varmasti muistaa olla tarkkana IRL:kin.. ;P

Kiitos Ja Kumarrus Tärkeästä työstäsi ja opetuksesta jota teet ja annat.. ;P

No tuo ei ollut enää edes HyväVitsi.. ;D

Ja itse minä itselleni nyt mahdollisuudet annan.. ;P

Minulla on monta tapaa suhtautua asiaan ja Sun kaltaisiin.. Olin esim. muutenkin harkinnut poistua taas tältä HiekkaLaatikolta, koska mitään uutta en koe täältä oppivani tai saavani tällä hetkellä.. ;P

Voin myös suhtautua Sun outoiluihin ja persestelyihin monin eri tavoin, jos päätän pysytellä HiekkaLaatikolla.. Käytän vain omia luontaisia keinoja.. ;P

Läydän myös tästäkin tilanteesta mahdollisuuden ja asian KultaisenReunan.. Voin myös tarkkailla, oppia, ihmetellä ja KuNmaStella jne. täällä HiekkaLaatikon turvallisessa "Laboratorio" olosuhteista Sinun ja kaltaistesi toimintatapoja yms.. ;P

Tämä oli myös hyväksi minulle, koska SinistenSilmienSyndrooma näyttää edelleen vaivaavan minua enemmän tai vähemmän.. Ja mun pitäisi vain luottaa Intuitioon ja alku tuntemuksiin vieläkin enemmän, eikä yrittää outoillen ItsePetoksen kautta vaimentaa niitä, koska ne näyttävät osuvan jopa tälläisessä HiekkaLaatikossakin aika hyvin kohdalleen.. ;P

Jotkut ovat tosin taitavampia näyttelijöitä ja puijareita, kuin sinä, mutta jostain syystä silloinkin OutoTunne on näämmä paljastanut, että jotain on enemmän tai vähemmän vialla ja kaikki ei ole ihan sitä mitä näytäisi olevan.. ;P

Opin myös hyvin tässä keississä sen, että olen ollut tietyissä jutuissa oikeassa ja tehnyt ihan oikeita ratkaisuja ja pohdintani ovat olleet oikeassa.. Tämä on paljon parempi Opiskelu ympäristö, kuin se, että Altistaisi itseään liikaa oikeassa elämässä tietyistä persoonallisuushäiriöistä kärsivien kanssa.. ;P

Hyvää ja tärkeää Muistutusta ja Oppia annat siihen, että varmasti muistaa olla tarkkana IRL:kin.. ;P

Kiitos Ja Kumarrus Tärkeästä työstäsi ja opetuksesta jota teet ja annat.. ;P

Minä olen kohtalaisen kovapäinen ihminen, mutta omasta mielestäni silti kohtuullinen. Sinä ajoit tilanteen konfliktiin, et uskonut mun olevan tosissani ja haastoit mut.

Mun vahvuus elämässäni on aitous, olen elänyt elämän jossa mun on ollut pakko opetella tuntemaan itseni ja hyväksymään asiat sellaisena kun ne ovat eteeni tulleet. Minä harkitsen asioita järjellä mutta teen päätökseni tunteella.

Tehdessäni päätöksen minä samalla suljen kaikki muut vaihtoehdot, niin sinunkin kohdallasi. Minä en roikkunut sun lahkeessasi enkä häirinnyt tekemisiäsi, ennenkuin ylitit rajan.

Jos neuvon haluat, niin sanon sulle että keskustelun ei tarvitse tähdätä toisen mielipiteiden muuttamiseen vaan sen ensisijainen tehtävä tulisi olla omien mielipiteiden tarkistaminen. Ilman tuota oivallusta tulet aina törmäämään konflikteihin.

• Pertti-setä kirjoitti:

Minä olen kohtalaisen kovapäinen ihminen, mutta omasta mielestäni silti kohtuullinen. Sinä ajoit tilanteen konfliktiin, et uskonut mun olevan tosissani ja haastoit mut.

Mun vahvuus elämässäni on aitous, olen elänyt elämän jossa mun on ollut pakko opetella tuntemaan itseni ja hyväksymään asiat sellaisena kun ne ovat eteeni tulleet. Minä harkitsen asioita järjellä mutta teen päätökseni tunteella.

Tehdessäni päätöksen minä samalla suljen kaikki muut vaihtoehdot, niin sinunkin kohdallasi. Minä en roikkunut sun lahkeessasi enkä häirinnyt tekemisiäsi, ennenkuin ylitit rajan.

Jos neuvon haluat, niin sanon sulle että keskustelun ei tarvitse tähdätä toisen mielipiteiden muuttamiseen vaan sen ensisijainen tehtävä tulisi olla omien mielipiteiden tarkistaminen. Ilman tuota oivallusta tulet aina törmäämään konflikteihin.

Sinä itse konfliktisi Rakensit ja Napin Painajana toimi Atanna, joka antoi sulle Viimeisen Voimaannuttavan Rohkaisun Konfliktiin.. Jokaisella on tässä "pelissä" roolinsa.. ;P

Ei ole haastamista edelleenkään, jos ei taivu ja alistu sun persestelylle ja outoilulle.. Vaikka Sinun kaltaisesi sen niin ottaakin.. ;P

" tarvitse tähdätä toisen mielipiteiden muuttamiseen vaan sen ensisijainen tehtävä tulisi olla omien mielipiteiden tarkistaminen."

Setä ottaa omasta neuvosta vain Vaarin.. ;D

Se on edelleenkin niin, että minä saan herättää ja käynnistää Just niin paljon mietiskelyjä, pohdintoja yms., sekä varoittaa jne. ihmisiä asioista, jotka tiedän omasta kokemuksesta, havainnoista, kuin myös muiden vastaavista voivan aiheuttaa ihmisille Suurempia tai Pienempiä karikkoja heidän elämänsä varrella.. ;P

Minä en tuputa omia kommenttejani pureskelematta yhtään kenellekään vaan herätän ehkä heille ennemminkin kipinän miettimään ja pohdiskelemaan asioita.. Minä olen aina sanonut, että Jokainen Ihminen Löytää Itsestään Vastaukset Itselleen ja se pitää paikkansa.. ;P

Minä toivon Totisesti, että yhä useampi tutustuu itseensä (ItseTuntemus) niin hyvin kuin vain pystyy ja pyrkiimyös oppimaan muista ihmisistä (IhmisTuntemus) niin paljon kuin vain pystyy.. ;P

Ja etsii tietoa monista eri lähteistä, eikä niele Pureskelematta mun kommentteja sen enempää, kuin muidenkaan.. ;P

Sinä itse jälleen kerran yrität itse sitä mistä Yrität Outoillen syyttää minua.. ;P

Sinä et todellakaan päätä sitä, mitä ihmiset saavat oppia ja tutkia.. Niin itsestään, kuin muista.. ;P

Etkä ole edelleenkään mikään MieliPideSheriffi, joka päättää mitä ihmiset saa sanoa ja mitä ei.. Tai mistä saa puhua ja mistä ei.. Tai miten saa puhua ja miten ei.. ;D

Sut on Mitattu, Sut on Punnittu ja Sut on Tunnistettu.. Tiedän mikä olet ja miten toimit.. Tämä kaikki mitä teet ja miten käyttäydyt on kuin seuraisi valmista Kaavaa.. Ei tarvitse olla edes Ennustaja.. Ei tarvitse kuin tuntea kyseinen persoona/luonne tyyppi tarpeeksi hyvin.. ;P

Mulla on sen verran omakohtaisia kokemuksia, että vaikka jotain eroavaisuuksia onkin, niin en ylläty ollenkaan mistään sun jutuista.. On kuin Tuttua Kirjaa lukisi.. ;P

Sinä itse konfliktisi Rakensit ja Napin Painajana toimi Atanna, joka antoi sulle Viimeisen Voimaannuttavan Rohkaisun Konfliktiin.. Jokaisella on tässä "pelissä" roolinsa.. ;P

Ei ole haastamista edelleenkään, jos ei taivu ja alistu sun persestelylle ja outoilulle.. Vaikka Sinun kaltaisesi sen niin ottaakin.. ;P

" tarvitse tähdätä toisen mielipiteiden muuttamiseen vaan sen ensisijainen tehtävä tulisi olla omien mielipiteiden tarkistaminen."

Setä ottaa omasta neuvosta vain Vaarin.. ;D

Se on edelleenkin niin, että minä saan herättää ja käynnistää Just niin paljon mietiskelyjä, pohdintoja yms., sekä varoittaa jne. ihmisiä asioista, jotka tiedän omasta kokemuksesta, havainnoista, kuin myös muiden vastaavista voivan aiheuttaa ihmisille Suurempia tai Pienempiä karikkoja heidän elämänsä varrella.. ;P

Minä en tuputa omia kommenttejani pureskelematta yhtään kenellekään vaan herätän ehkä heille ennemminkin kipinän miettimään ja pohdiskelemaan asioita.. Minä olen aina sanonut, että Jokainen Ihminen Löytää Itsestään Vastaukset Itselleen ja se pitää paikkansa.. ;P

Minä toivon Totisesti, että yhä useampi tutustuu itseensä (ItseTuntemus) niin hyvin kuin vain pystyy ja pyrkiimyös oppimaan muista ihmisistä (IhmisTuntemus) niin paljon kuin vain pystyy.. ;P

Ja etsii tietoa monista eri lähteistä, eikä niele Pureskelematta mun kommentteja sen enempää, kuin muidenkaan.. ;P

Sinä itse jälleen kerran yrität itse sitä mistä Yrität Outoillen syyttää minua.. ;P

Sinä et todellakaan päätä sitä, mitä ihmiset saavat oppia ja tutkia.. Niin itsestään, kuin muista.. ;P

Etkä ole edelleenkään mikään MieliPideSheriffi, joka päättää mitä ihmiset saa sanoa ja mitä ei.. Tai mistä saa puhua ja mistä ei.. Tai miten saa puhua ja miten ei.. ;D

Sut on Mitattu, Sut on Punnittu ja Sut on Tunnistettu.. Tiedän mikä olet ja miten toimit.. Tämä kaikki mitä teet ja miten käyttäydyt on kuin seuraisi valmista Kaavaa.. Ei tarvitse olla edes Ennustaja.. Ei tarvitse kuin tuntea kyseinen persoona/luonne tyyppi tarpeeksi hyvin.. ;P

Mulla on sen verran omakohtaisia kokemuksia, että vaikka jotain eroavaisuuksia onkin, niin en ylläty ollenkaan mistään sun jutuista.. On kuin Tuttua Kirjaa lukisi.. ;P

Sut on Mitattu, Sut on Punnittu ja Sut on Tunnistettu.. Tiedän mikä olet ja miten toimit.

Joo, ja huoraksi todettu...sähän Nuuskis plagioit mun kommenttejani. Pikkaisen muutat mutta kyllä mä omat jätökseni tunnistan.

• Pertti-setä kirjoitti:

Sut on Mitattu, Sut on Punnittu ja Sut on Tunnistettu.. Tiedän mikä olet ja miten toimit.

Joo, ja huoraksi todettu...sähän Nuuskis plagioit mun kommenttejani. Pikkaisen muutat mutta kyllä mä omat jätökseni tunnistan.

Noihan on Vanhoja Fraaseja.. Joten moni on käyttänyt ja soveltanut niitä missä milloinkin.. ;P

En tosin ole nähnyt Sinun käyttäneen missää tai jos olet mulle laittanut tuollaista kommenttia, niin olen jo täysin unohtanut.. ;P

Enkä ole Sua Maksulliseksi kutsunut.. Sekin on taas sun omia juttuja.. ;D

Noihan on Vanhoja Fraaseja.. Joten moni on käyttänyt ja soveltanut niitä missä milloinkin.. ;P

En tosin ole nähnyt Sinun käyttäneen missää tai jos olet mulle laittanut tuollaista kommenttia, niin olen jo täysin unohtanut.. ;P

Enkä ole Sua Maksulliseksi kutsunut.. Sekin on taas sun omia juttuja.. ;D

Jossain kommentissani heitin jotain siihen suuntaan että "sinut on punnittu ja huoraksi todettu", taisi olla nikille "auttakaaihastunutta".

Relaa vähän Nuuskis, ei ole syytä olla varpasillaan.

• Pertti-setä kirjoitti:

Jossain kommentissani heitin jotain siihen suuntaan että "sinut on punnittu ja huoraksi todettu", taisi olla nikille "auttakaaihastunutta".

Relaa vähän Nuuskis, ei ole syytä olla varpasillaan.

PakkoOlla.. Se tekee vain hyvää SinisilleSilmille.. ShokkiHoito on parasta hoitoa siihen "vaivaan".. Etten vain taas ala ItsePetostelemaan liiaksi.. ;D

Tuon lausahduksen ja sen eri versiot taitaa olla Raamatusta peräisin.. "sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu".. ;P

Sitä näkee eri versioissa siellä ja täällä.. Siksi varmaan on jäänyt monelle mieleen ja sen kanssa erillaisia AjatusLeikkejä harrastetaan.. ;P

PakkoOlla.. Se tekee vain hyvää SinisilleSilmille.. ShokkiHoito on parasta hoitoa siihen "vaivaan".. Etten vain taas ala ItsePetostelemaan liiaksi.. ;D

Tuon lausahduksen ja sen eri versiot taitaa olla Raamatusta peräisin.. "sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu".. ;P

Sitä näkee eri versioissa siellä ja täällä.. Siksi varmaan on jäänyt monelle mieleen ja sen kanssa erillaisia AjatusLeikkejä harrastetaan.. ;P

Raamattu on multa pakanalta jääny lukematta, mutta noita sitaatteja voi tulla vaikka mistä...

Mä en käsitä noita sun SinistenSilmienSyndroomiasi, ItsePetosteluksiasi ja Shokkohoitojasi, olen kohtalaisen yksinkertainen ihminen noilla aallonpituuksilla.

Mä punnitsen sanat, ne on mun työkalu ja mä en lähtökohtaisesti oleta mitään sillä olettaminen on myyntimiehelle invalidisoiva ominaisuus. Mä ymmärrän suoraa puhetta ja puhun itse suoraan.

• Pertti-setä kirjoitti:

Raamattu on multa pakanalta jääny lukematta, mutta noita sitaatteja voi tulla vaikka mistä...

Mä en käsitä noita sun SinistenSilmienSyndroomiasi, ItsePetosteluksiasi ja Shokkohoitojasi, olen kohtalaisen yksinkertainen ihminen noilla aallonpituuksilla.

Mä punnitsen sanat, ne on mun työkalu ja mä en lähtökohtaisesti oleta mitään sillä olettaminen on myyntimiehelle invalidisoiva ominaisuus. Mä ymmärrän suoraa puhetta ja puhun itse suoraan.

Ne on maalailuja ja Vertauksia eri asioista monesti.. ;P

"SinistenSilmienSyndroomiasi" = Naivi, Hyväuskoinen (joidenkin mielestä tämän takia "tyhmä"), uskoo ihmisistä liian hyvää liian usein jne..jne.. ;P

"ItsePetosteluksiasi" = Itsepetos, pettää itseään uskomalla paikkaansa pitämättömiin asioihin ja uskottelemalla asioita itselleen pääsääntöisesti tiedostamattaan jne.. jne.. ;P

"Shokkihoitojasi" = Kovaa opetusta miten asiat oikeasti ovat sillä tavalla, että varmasti menee jakeluun.. Jopa pahalla ja ikävällä tavalla tapahtuvaa oppimista jne..jne.. ;P

En itsekään ole paljon Raamattua avannut siiten riparin.. Googletin vain tuon pikaisesti.. ;P

Maalailen ja kirjoittelen ihan fiiliksen mukaan, joten jos et jotain ymmärrä, niin anna olla.. ainakin silloin jos en keskustele ja kommentoi silloin just sun kanssa.. Joku ehkä ymmärtää mun maailailuja ja vertauksia ja joku ei.. Ja hyvä niin.. ;P

Ne on maalailuja ja Vertauksia eri asioista monesti.. ;P

"SinistenSilmienSyndroomiasi" = Naivi, Hyväuskoinen (joidenkin mielestä tämän takia "tyhmä"), uskoo ihmisistä liian hyvää liian usein jne..jne.. ;P

"ItsePetosteluksiasi" = Itsepetos, pettää itseään uskomalla paikkaansa pitämättömiin asioihin ja uskottelemalla asioita itselleen pääsääntöisesti tiedostamattaan jne.. jne.. ;P

"Shokkihoitojasi" = Kovaa opetusta miten asiat oikeasti ovat sillä tavalla, että varmasti menee jakeluun.. Jopa pahalla ja ikävällä tavalla tapahtuvaa oppimista jne..jne.. ;P

En itsekään ole paljon Raamattua avannut siiten riparin.. Googletin vain tuon pikaisesti.. ;P

Maalailen ja kirjoittelen ihan fiiliksen mukaan, joten jos et jotain ymmärrä, niin anna olla.. ainakin silloin jos en keskustele ja kommentoi silloin just sun kanssa.. Joku ehkä ymmärtää mun maailailuja ja vertauksia ja joku ei.. Ja hyvä niin.. ;P

Hyvä tietää vähän perussanastoa, vaikka itse suosin aina suoraa puhetta.

• olensuunnitellut

aion asua lasteni kanssa vielä monta vuotta

• Mieluiten asuisin naisen kanssa pari vuotta eri asunnoissa.

Naisella saisi olla aika helvetin hieno asunto hyvällä sijainnilla että suostuisin tämän asunnon laittamamaan myyntiin tai vuokralle ja muuttamaan naisen luokse.

Naisella olisi täällä hyvin tilaa asua, eikä joutuisi maksamaana asumisesta kovinkaan paljon. Mutta jos nainen osoittautuisi hankalaksi ja vittumaiseksi niin lentäisi pihalle todella nopeasti.

• "Mutta jos nainen osoittautuisi hankalaksi ja vittumaiseksi niin lentäisi pihalle todella nopeasti."

Luultavasti noin kävisi sinun kanssasi koska seura tekee kaltaisekseen.

• ouitty kirjoitti:

"Mutta jos nainen osoittautuisi hankalaksi ja vittumaiseksi niin lentäisi pihalle todella nopeasti."

Luultavasti noin kävisi sinun kanssasi koska seura tekee kaltaisekseen.

Ei minua voi omasta asunnostani heittää ulos.

• super-atm kirjoitti:

Ei minua voi omasta asunnostani heittää ulos.

Kukaan ole sinua heittämässäkään. Mutta tartuttaisit vittumaisuutesi naiseen. On tosin epätodennäköistä, että kukaan kanssasi muuttaisikaan asumaan. En usko, että olet mukava mies oikeasti niin kuin väität. Aiemmin uskoin. :)

• ouitty kirjoitti:

Kukaan ole sinua heittämässäkään. Mutta tartuttaisit vittumaisuutesi naiseen. On tosin epätodennäköistä, että kukaan kanssasi muuttaisikaan asumaan. En usko, että olet mukava mies oikeasti niin kuin väität. Aiemmin uskoin. :)

Olen mukava mies, mutta ruman ulkonäköni vuoksi minun kanssa ei haluta seurustella.

Jotkut yh-naiset ovat halunneet seurustella kanssani omaisuuteni ja tulojeni vuoksi. Yh-naisen takia minun olisi pitänyt myydä hyvä asuntoni ja ostaa perheasunto jostain hevon perseestä ja käyttää suurin osa tuloistani toisten miesten äpärälasten elättämiseen.

• super-atm kirjoitti:

Olen mukava mies, mutta ruman ulkonäköni vuoksi minun kanssa ei haluta seurustella.

Jotkut yh-naiset ovat halunneet seurustella kanssani omaisuuteni ja tulojeni vuoksi. Yh-naisen takia minun olisi pitänyt myydä hyvä asuntoni ja ostaa perheasunto jostain hevon perseestä ja käyttää suurin osa tuloistani toisten miesten äpärälasten elättämiseen.

"Olen mukava mies"

Miksi sitten tänään sanoit taas ikävästi vaikka en aloittanut? Voisit enemmän sitä mukavuutta näyttää palstallakin etkä piilotella. :)

"Yh-naisen takia minun olisi pitänyt myydä hyvä asuntoni ja ostaa perheasunto jostain hevon perseestä ja käyttää suurin osa tuloistani toisten miesten äpärälasten elättämiseen."

Ymmärrän kyllä täysin tuon, en itsekään alkaisi toisten lapsia elättämään. Minua muutenkin varmaan häiritsisi jos miehellä olisi lapsi, vaikka lapsista pidänkin.

• ouitty kirjoitti:

"Olen mukava mies"

Miksi sitten tänään sanoit taas ikävästi vaikka en aloittanut? Voisit enemmän sitä mukavuutta näyttää palstallakin etkä piilotella. :)

"Yh-naisen takia minun olisi pitänyt myydä hyvä asuntoni ja ostaa perheasunto jostain hevon perseestä ja käyttää suurin osa tuloistani toisten miesten äpärälasten elättämiseen."

Ymmärrän kyllä täysin tuon, en itsekään alkaisi toisten lapsia elättämään. Minua muutenkin varmaan häiritsisi jos miehellä olisi lapsi, vaikka lapsista pidänkin.

"Miksi sitten tänään sanoit taas ikävästi vaikka en aloittanut? Voisit enemmän sitä mukavuutta näyttää palstallakin etkä piilotella. :)"

En jaksa aina olla mukava. Etenkin kuin tällä palstalla naiset suorastaan toivovat että heidän ilman ilmaista seksiä ja parisuhdetta jättämät miehet voisivat lähinnä tappaa itsensä.

"Ymmärrän kyllä täysin tuon, en itsekään alkaisi toisten lapsia elättämään. Minua muutenkin varmaan häiritsisi jos miehellä olisi lapsi, vaikka lapsista pidänkin."

Tuossa huomaa naisten ja etenkin feministien "tasa-arvon" ristiriitaisuuden. Suurin osa naisista vaatii että miesten pitää hyväksyä että naisella on toisen miehen lapsia, mutta itse eivät tosiaankaan halua hoitaa ja elättää jokun toisen naisen lapsia.

• super-atm kirjoitti:

"Miksi sitten tänään sanoit taas ikävästi vaikka en aloittanut? Voisit enemmän sitä mukavuutta näyttää palstallakin etkä piilotella. :)"

En jaksa aina olla mukava. Etenkin kuin tällä palstalla naiset suorastaan toivovat että heidän ilman ilmaista seksiä ja parisuhdetta jättämät miehet voisivat lähinnä tappaa itsensä.

"Ymmärrän kyllä täysin tuon, en itsekään alkaisi toisten lapsia elättämään. Minua muutenkin varmaan häiritsisi jos miehellä olisi lapsi, vaikka lapsista pidänkin."

Tuossa huomaa naisten ja etenkin feministien "tasa-arvon" ristiriitaisuuden. Suurin osa naisista vaatii että miesten pitää hyväksyä että naisella on toisen miehen lapsia, mutta itse eivät tosiaankaan halua hoitaa ja elättää jokun toisen naisen lapsia.

"Etenkin kuin tällä palstalla naiset suorastaan toivovat että heidän ilman ilmaista seksiä ja parisuhdetta jättämät miehet voisivat lähinnä tappaa itsensä."

Eivätkä toivo. Ehkä ärsytettyinä ovat jotakin sanoneet (?), mutta kukaan täysjärkinen ei sellaista oikeasti toivo.

"Suurin osa naisista vaatii että miesten pitää hyväksyä että naisella on toisen miehen lapsia, mutta itse eivät tosiaankaan halua hoitaa ja elättää jokun toisen naisen lapsia."

No en minä vaadi ainakaan. Minusta on ihan ymmärrettävää, jos mies ei halua elätettäväkseen toisen lapsia.

• ouitty kirjoitti:

"Etenkin kuin tällä palstalla naiset suorastaan toivovat että heidän ilman ilmaista seksiä ja parisuhdetta jättämät miehet voisivat lähinnä tappaa itsensä."

Eivätkä toivo. Ehkä ärsytettyinä ovat jotakin sanoneet (?), mutta kukaan täysjärkinen ei sellaista oikeasti toivo.

"Suurin osa naisista vaatii että miesten pitää hyväksyä että naisella on toisen miehen lapsia, mutta itse eivät tosiaankaan halua hoitaa ja elättää jokun toisen naisen lapsia."

No en minä vaadi ainakaan. Minusta on ihan ymmärrettävää, jos mies ei halua elätettäväkseen toisen lapsia.

"Eivätkä toivo. Ehkä ärsytettyinä ovat jotakin sanoneet (?), mutta kukaan täysjärkinen ei sellaista oikeasti toivo."

Kyllä toivovat. Ensin naiset jättävät ison osan miehistä elämään yksin. Sen jälkeeen alkaa järjetön syyllistäminen ja pilkkaaminen. Eli ensin naiset aiheuttavat mielenterveysongelmia ja masennusta omalla toiminnallaan ja sitten vielä syyllistävät uhreja ja potkivat maassa makaavia. Todella säälittävää ja tyhmää toimintaa naisilta.

• super-atm kirjoitti:

"Eivätkä toivo. Ehkä ärsytettyinä ovat jotakin sanoneet (?), mutta kukaan täysjärkinen ei sellaista oikeasti toivo."

Kyllä toivovat. Ensin naiset jättävät ison osan miehistä elämään yksin. Sen jälkeeen alkaa järjetön syyllistäminen ja pilkkaaminen. Eli ensin naiset aiheuttavat mielenterveysongelmia ja masennusta omalla toiminnallaan ja sitten vielä syyllistävät uhreja ja potkivat maassa makaavia. Todella säälittävää ja tyhmää toimintaa naisilta.

Kyllä se pilkkaaminen johtuu varmasti siitä, että miehet ilkeilevät ensin. :)

Kun tulin tänne palstalle ensimmäistä kertaa, ihmettelin täällä olevien miesten ylimielisyyttä ja törkeitä aloituksia, joissa pilkattiin naisia. Näin naisten puolustautuvan haukkumalla takaisin (ja lähdin siihen itsekin mukaan). Näin minä rehellisesti sanoen olen asian nähnyt alusta asti. Niin metsä vastaa kuin jne.

"Eli ensin naiset aiheuttavat mielenterveysongelmia ja masennusta"

Oletko ollut itse koskaan oikeasti masentunut tilanteestasi?

• ouitty kirjoitti:

Kyllä se pilkkaaminen johtuu varmasti siitä, että miehet ilkeilevät ensin. :)

Kun tulin tänne palstalle ensimmäistä kertaa, ihmettelin täällä olevien miesten ylimielisyyttä ja törkeitä aloituksia, joissa pilkattiin naisia. Näin naisten puolustautuvan haukkumalla takaisin (ja lähdin siihen itsekin mukaan). Näin minä rehellisesti sanoen olen asian nähnyt alusta asti. Niin metsä vastaa kuin jne.

"Eli ensin naiset aiheuttavat mielenterveysongelmia ja masennusta"

Oletko ollut itse koskaan oikeasti masentunut tilanteestasi?

"Kyllä se pilkkaaminen johtuu varmasti siitä, että miehet ilkeilevät ensin. :)"

Ei johdu. Mieti miten paljon naiset ovat vastaamatta esimerkiksi nettitreffeillä miesten asiallisiin viesteihin. Tai miten kylmästi baareissa naiset suhtautuvat miehiin jotka tulevat heille juttelemaan.

"Oletko ollut itse koskaan oikeasti masentunut tilanteestasi?"

Vuosia sitten nuorempana olin lievästi masentunut kun ymmärsin etten saa itselleni koskaan naista. Samalla seurasin miten lapsuudenkaverit muuttivat tyttöystäviensä kanssa asumaan, menivät naimisiin ja saivat lapsia. Minulla on kuitenkin vahva luonne ja nykyisin pärjään oikein hyvin yksin.

• super-atm kirjoitti:

"Kyllä se pilkkaaminen johtuu varmasti siitä, että miehet ilkeilevät ensin. :)"

Ei johdu. Mieti miten paljon naiset ovat vastaamatta esimerkiksi nettitreffeillä miesten asiallisiin viesteihin. Tai miten kylmästi baareissa naiset suhtautuvat miehiin jotka tulevat heille juttelemaan.

"Oletko ollut itse koskaan oikeasti masentunut tilanteestasi?"

Vuosia sitten nuorempana olin lievästi masentunut kun ymmärsin etten saa itselleni koskaan naista. Samalla seurasin miten lapsuudenkaverit muuttivat tyttöystäviensä kanssa asumaan, menivät naimisiin ja saivat lapsia. Minulla on kuitenkin vahva luonne ja nykyisin pärjään oikein hyvin yksin.

No puhuin nyt lähinnä tästä palstasta. En ole koskaan ollut nettitreffeillä, siitä en siis tiedä mitään. Baareissa ja muualla olen kyllä aina suhtautunut ystävällisesti kaikkiin. Valitettavasti miehet ovat vain joskus tulkinneet normaalin kohteliaisuuden ja ystävällisyyden kiinnostukseksi. :)

Miten sinuun on tarkalleen ottaen suhtauduttu? Käsketty painumaan pois?

"Vuosia sitten nuorempana olin lievästi masentunut kun ymmärsin etten saa itselleni koskaan naista."

En muuten edes tiedä ikääsi.

"Minulla on kuitenkin vahva luonne ja nykyisin pärjään oikein hyvin yksin."

Hyvä jos pärjäät. Minullakin on ollut elämässä sellainen vaikea asia, joka piti vain lopulta hyväksyä. Olin myös varmaankin lievästi masentunut tuolloin. :)

• ouitty kirjoitti:

No puhuin nyt lähinnä tästä palstasta. En ole koskaan ollut nettitreffeillä, siitä en siis tiedä mitään. Baareissa ja muualla olen kyllä aina suhtautunut ystävällisesti kaikkiin. Valitettavasti miehet ovat vain joskus tulkinneet normaalin kohteliaisuuden ja ystävällisyyden kiinnostukseksi. :)

Miten sinuun on tarkalleen ottaen suhtauduttu? Käsketty painumaan pois?

"Vuosia sitten nuorempana olin lievästi masentunut kun ymmärsin etten saa itselleni koskaan naista."

En muuten edes tiedä ikääsi.

"Minulla on kuitenkin vahva luonne ja nykyisin pärjään oikein hyvin yksin."

Hyvä jos pärjäät. Minullakin on ollut elämässä sellainen vaikea asia, joka piti vain lopulta hyväksyä. Olin myös varmaankin lievästi masentunut tuolloin. :)

"Miten sinuun on tarkalleen ottaen suhtauduttu? Käsketty painumaan pois?"

Missä? Netissä yleisintä on vastaamattomuus ja hiljaisuus, niin kuin oikeastaan netin ulkopuolellakin. Keksitty tekosyitä miksi ei haluta tutustua ja tavata.

• super-atm kirjoitti:

"Miten sinuun on tarkalleen ottaen suhtauduttu? Käsketty painumaan pois?"

Missä? Netissä yleisintä on vastaamattomuus ja hiljaisuus, niin kuin oikeastaan netin ulkopuolellakin. Keksitty tekosyitä miksi ei haluta tutustua ja tavata.

Tarkoitin lähinnä baaritilanteita ja vastaavia, irl siis. Eli kun menet juttelemaan vaikka baarissa, niin nainen tylysti vain on hiljaa?

Tuo on kyllä kurjaa, pitäisi ihmisellä sentään käytöstavat olla. :( Itse en kehtaisi tuollaista tehdä kenellekään. Mutta jotkut naiset ovat sellaisia ärsyttäviä prinsessoja ja luulevat itsestään liikoja :)

• ouitty kirjoitti:

Tarkoitin lähinnä baaritilanteita ja vastaavia, irl siis. Eli kun menet juttelemaan vaikka baarissa, niin nainen tylysti vain on hiljaa?

Tuo on kyllä kurjaa, pitäisi ihmisellä sentään käytöstavat olla. :( Itse en kehtaisi tuollaista tehdä kenellekään. Mutta jotkut naiset ovat sellaisia ärsyttäviä prinsessoja ja luulevat itsestään liikoja :)

Baarissa sanovat että ovat juuri lähtemässä... ja vaihtavat vain pöytää, tai menevät vessassa käymään eivätkä tule takaisin. Ovat sanoneet että anteeksi keskustelen vain kavereideni kanssa eivätkä ole etsimässä mitään. Seuraavaksi kuitenkin juttelevat jonkun toisen miehen kanssa.

Ymmärrän että naisilla on tietynlainen suoja koko ajan päällä rumaa miestä kohtaan, mutta joskus olisi mukava jutella. Normaalia kanssakäymistä siis. Ei ole kovin mukavaa kun kaikki kääntää selkänsä ja käyttäytyy kuin minua ei olisi olemassakaan.

• super-atm kirjoitti:

Baarissa sanovat että ovat juuri lähtemässä... ja vaihtavat vain pöytää, tai menevät vessassa käymään eivätkä tule takaisin. Ovat sanoneet että anteeksi keskustelen vain kavereideni kanssa eivätkä ole etsimässä mitään. Seuraavaksi kuitenkin juttelevat jonkun toisen miehen kanssa.

Ymmärrän että naisilla on tietynlainen suoja koko ajan päällä rumaa miestä kohtaan, mutta joskus olisi mukava jutella. Normaalia kanssakäymistä siis. Ei ole kovin mukavaa kun kaikki kääntää selkänsä ja käyttäytyy kuin minua ei olisi olemassakaan.

Tuo on heiltä kyllä todella noloa. Surullista sinun kannaltasi :( En oikein tiedä mitä sanoa...

Olen kyllä kokenut jonkinlaista syrjimistä minäkin, mutta silloin tällöin yksittäisiltä henkilöiltä, jotka syystä tai toisesta eivät ole sietäneet olemustani. Joskus edelleen vihastun kun muistelen noita. :)

Mutta idioottejahan tuollaiset ihmiset ovat.

• Minulle kahden asunnon systeemi on ainoa vaihtoehto. Olen niin introvertti, että tarvitsen sen oman tilani, aikani ja rauhani. Kun on tottunut asumaan yksinään ja päättämään itse asioistaan, ei tuohon ihan äkkiä kukaan sovi sekaan. En muutenkaan ole 24/7 suhteen puolustaja, molemmilla pitää olla omaakin elämää. Tähän saakka on toiminut hyvin tuo tyyli.

Boheemiuteni ilmenee myös siivouksen suhteen, siivoan kun huvittaa eli en. Kun toinen tulee kylään, voi vähän raivata, mutta erillään asuminen ei vaadi jatkuvaa stressaamista likaisesta kahvikupista väärällä pöydällä tai muutamasta lattialla lojuvasta vaateläjästä. Mua ei epäjärjestys haittaa, lika kylläkin, mutta ei silläkään ole kiire.

Ei sitä koskaan tiedä. Voihan olla, että joskus asiat menee siihen pisteeseen, että tulee hankittua joku yhteinenkin paikka. Jos ei ihan yhteistä asuntoa, niin mun mielestäni se vois olla vaikka erämökki... :)

• Ikis..M

Pertti-setä vie sut kaupungin sykkeeseen :) ja laittaa siivoamaan ryysyläjät lattioilta :) Mutta se mikä on hyvä sinun kannalta on kertonut aiemmassakin liitossaan kokanneensa pitäneensä keittiön siistinä niin sinähän pääset aika vähällä loppupelissä.

• Sä et silti täysin tyrmää yhteenmuuttoa jos tilanne luisuu niin pitkälle...mä luulen että suurin osa haluaa tunnustella uutta suhdetta omissa poteroissaan mutta kun se tunne kumppaniin vahvistuu niin houkutus yhteenmuuttoon kasvaa.

Toi erämökkijuttu olisi sikasiisti, mökki syrjässä jossa viettäisi vaikka kesälomat. Siinä saisi samalla myös kesälomaromanssin kun muutoin olisi sitten omaakin aikaa ilman liian tiivistä suhteilua.

• Pertti-setä kirjoitti:

Sä et silti täysin tyrmää yhteenmuuttoa jos tilanne luisuu niin pitkälle...mä luulen että suurin osa haluaa tunnustella uutta suhdetta omissa poteroissaan mutta kun se tunne kumppaniin vahvistuu niin houkutus yhteenmuuttoon kasvaa.

Toi erämökkijuttu olisi sikasiisti, mökki syrjässä jossa viettäisi vaikka kesälomat. Siinä saisi samalla myös kesälomaromanssin kun muutoin olisi sitten omaakin aikaa ilman liian tiivistä suhteilua.

Kukaan ei oikeasti kestäisi asua mun kanssani, ei kannattaisi edes kokeilla :)

Jonkilainen sopu voisi säilyä, kun kumpikin saisi pitää oman asuntonsa siinä kunnossa kun haluaisi. Mulla on huono nalkutuksensietokyky.

• exex-atn kirjoitti:

Kukaan ei oikeasti kestäisi asua mun kanssani, ei kannattaisi edes kokeilla :)

Jonkilainen sopu voisi säilyä, kun kumpikin saisi pitää oman asuntonsa siinä kunnossa kun haluaisi. Mulla on huono nalkutuksensietokyky.

Suhde voisi muotoutua ongelmalliseksi jos kumpikaan ei siivoaisi asuntoaan...olisi pakko ostaa joku erämökki kutupaikaksi...

Kai sulla joskus on niin siistiä että päästät miehiä kotiisi?

• Pertti-setä kirjoitti:

Suhde voisi muotoutua ongelmalliseksi jos kumpikaan ei siivoaisi asuntoaan...olisi pakko ostaa joku erämökki kutupaikaksi...

Kai sulla joskus on niin siistiä että päästät miehiä kotiisi?

On mulla nytkin kolli kylässä, sellainen tummahipiäinen komistus. Se ei pienistä sotkuista valita :)

• exex-atn kirjoitti:

On mulla nytkin kolli kylässä, sellainen tummahipiäinen komistus. Se ei pienistä sotkuista valita :)

Eikös sulla ollut niitä lampaitakin...vai oliko ne vasta tilauksessa?

• Pertti-setä kirjoitti:

Eikös sulla ollut niitä lampaitakin...vai oliko ne vasta tilauksessa?

Eiku päätinkin kerätä 70 kissaa. Kyllä niistäkin karvaa lähtee.

• exex-atn kirjoitti:

Eiku päätinkin kerätä 70 kissaa. Kyllä niistäkin karvaa lähtee.

Voi sissus, kissatarha siis...et sitten miettinyt että sussa olisi kissaa ihan riittävästi yhden miehen tarpeisiin.

Ainoa paikka pitää hauskaa kanssasi olisi kait se erämökki, tuskin sä kissalaumaa sinne veisit...?

• Pertti-setä kirjoitti:

Voi sissus, kissatarha siis...et sitten miettinyt että sussa olisi kissaa ihan riittävästi yhden miehen tarpeisiin.

Ainoa paikka pitää hauskaa kanssasi olisi kait se erämökki, tuskin sä kissalaumaa sinne veisit...?

Minäkin mietin, että tuollainen erämökki olisi sopivasti irti kummankin omista elämistä (ja eläimistä), olisi ihan kokonaan aikaa vain toiselle. Sitten vois taas palata vaikka viikonlopun vietosta oman elämänsä pariin. Täydellistä laatuaikaa, yksin ja yhdessä.

Mussa voi olla kissaa ihan tarpeeksi, mutta mun ikäisillä ja vähän nuoremmillakin miehillä alkaa olemaan jo vähän ongelmia kollaamisen kanssa, etenkin jos elämäntavat on niitä tavallisia.

• exex-atn kirjoitti:

Minäkin mietin, että tuollainen erämökki olisi sopivasti irti kummankin omista elämistä (ja eläimistä), olisi ihan kokonaan aikaa vain toiselle. Sitten vois taas palata vaikka viikonlopun vietosta oman elämänsä pariin. Täydellistä laatuaikaa, yksin ja yhdessä.

Mussa voi olla kissaa ihan tarpeeksi, mutta mun ikäisillä ja vähän nuoremmillakin miehillä alkaa olemaan jo vähän ongelmia kollaamisen kanssa, etenkin jos elämäntavat on niitä tavallisia.

Kivaltahan tuollainen kuulostaisi, ja joillekin varmasti ideaaliratkaisu.

Putosin kärryiltä tuon kollaamisen kanssa, en tunne sanaa...missä iässä kollaaminen vaikeutuu ja minkälaiset elämäntavat auttaisi kollaamaan pidempään..?

• Pertti-setä kirjoitti:

Kivaltahan tuollainen kuulostaisi, ja joillekin varmasti ideaaliratkaisu.

Putosin kärryiltä tuon kollaamisen kanssa, en tunne sanaa...missä iässä kollaaminen vaikeutuu ja minkälaiset elämäntavat auttaisi kollaamaan pidempään..?

Kollikissat mouruavat. Kun ne on riiulla, ne kollaa. :)

Nelikymppisistä näkee jo aika selvästi, miten on eletty. Kroppa ja mieli voi olla itsestään huolta pitäneellä paremmassa kunnossa kuin 20 -vuotiaalla. Liikkuminen voi näyttää jo eläkeläisten köpöttelyltä. Mieskunto kärsii huonoista elintavoista, ei jaksa vaikka pystyisi. Tiedän muuten muutaman nelikymppisen miehen, jotka ovat viime aikoina lopettaneet tupakoinnin. Ainakin yksi sanoi suoraan, että potenssi parani.

• exex-atn kirjoitti:

Kollikissat mouruavat. Kun ne on riiulla, ne kollaa. :)

Nelikymppisistä näkee jo aika selvästi, miten on eletty. Kroppa ja mieli voi olla itsestään huolta pitäneellä paremmassa kunnossa kuin 20 -vuotiaalla. Liikkuminen voi näyttää jo eläkeläisten köpöttelyltä. Mieskunto kärsii huonoista elintavoista, ei jaksa vaikka pystyisi. Tiedän muuten muutaman nelikymppisen miehen, jotka ovat viime aikoina lopettaneet tupakoinnin. Ainakin yksi sanoi suoraan, että potenssi parani.

Vai sellaista kollaamista oli mielessä, kivaahan sekin on.

Ei mulla tuon kollaamisen kanssa ole ollut ongelmia kun siihen olen ryhtynyt, mutta avioeron jälkeen homma on jäänyt vähemmälle. Tupakoinnin lopetin vuosi takaperin mutta sinkkumiehenä sen vaikutusta mieskuntoon on vaikea hahmottaa, asian tutkiminen vaatisi himokkaan kumppanin ja pitkän viikonlopun niin ei tarvisi spekuloida.

Ei musta tässä kunnossa ole urheilusuorituksia tekemään eikä mua ulkonäön perusteella urheilijaksi erehtyisi luulemaan, mutta riuska mies minä edelleen olen ja erittäin liikunnallinen taustani on edelleen nähtävissä olemuksestani.

• poavo

Puistattaa ajatuskin jostain kommuunielämisestä.Ennenpitkää alkavat rähinät,k uppikunnat ja siihen hajoaa. Kaikki syyttelevät toisiaan. Satun tietämään.

• Kyse oli parisuhteesta, ei sen kummemmasta kommuunielämästä.

• En ole koskaan yksin asunut. Eli en tiedä mitä on hoitaa laskuja. Muutaman kerran painostanut että saan maksaa. Kun tiedä mitä sit jos tuo kupsahtaa😓

• Olet siis parisuhdehuora.

• super-atm kirjoitti:

Olet siis parisuhdehuora.

Se että raha tulee kummallekkin tilille ja maksaa tililtäni periaateessa kaiken.

En ole ollut kuin tämän miehen kanssa aikuisikäni ja huoraa minusta ei tule tekemällä vaikka hän haluaakin sellaisen, sen leikit kuulostaa siltä.

Puolivitsillä aikoo kaiken sit laittaa omiin nimiin ja pakottaa tekemään rahaa vasten jotain ja totesin että se on sit meidän suhteen loppu. Niitäkin naisia saa ilman että joudun olemaan epäinhimillisillä oloissa.

Se kuulostaa pikku hiljaa vaan likaisemmalta ettei ole sit mun juttu enää.

• valtakunta kirjoitti:

Se että raha tulee kummallekkin tilille ja maksaa tililtäni periaateessa kaiken.

En ole ollut kuin tämän miehen kanssa aikuisikäni ja huoraa minusta ei tule tekemällä vaikka hän haluaakin sellaisen, sen leikit kuulostaa siltä.

Puolivitsillä aikoo kaiken sit laittaa omiin nimiin ja pakottaa tekemään rahaa vasten jotain ja totesin että se on sit meidän suhteen loppu. Niitäkin naisia saa ilman että joudun olemaan epäinhimillisillä oloissa.

Se kuulostaa pikku hiljaa vaan likaisemmalta ettei ole sit mun juttu enää.

Tottakai sinunkin pitäisi tehdä jotain, koska elät miehesi rahoilla. Mikään ei ole ilmaista.

• super-atm kirjoitti:

Tottakai sinunkin pitäisi tehdä jotain, koska elät miehesi rahoilla. Mikään ei ole ilmaista.

Ei sillä rahaa tuu. Ja jos alkaa tulemaan muutan muualle jos käytös muuttuu törkeäksi meidän rahat on jaettu(menojen mukaan) alusta asti ja jako pysyy. Miten tästä muutumme.
        Kaikki on mun nimissä koska sillä oli nimi mennyt.Isäni maksoi ne velat pois, vielä kun oli yritys isälläni.

Taijat olla vaan ahne, ei mikään muu selitä sun käytöstä.
        Meillä kysytään lupa käyttää rahoja toisilta. Hänkin lupaa kysyy jos jotain tarvitsee käyttää selityksen kera.

• valtakunta kirjoitti:

Ei sillä rahaa tuu. Ja jos alkaa tulemaan muutan muualle jos käytös muuttuu törkeäksi meidän rahat on jaettu(menojen mukaan) alusta asti ja jako pysyy. Miten tästä muutumme.
        Kaikki on mun nimissä koska sillä oli nimi mennyt.Isäni maksoi ne velat pois, vielä kun oli yritys isälläni.

Taijat olla vaan ahne, ei mikään muu selitä sun käytöstä.
        Meillä kysytään lupa käyttää rahoja toisilta. Hänkin lupaa kysyy jos jotain tarvitsee käyttää selityksen kera.

Oon minä piruilu kun tarkistaa kaikki eurojack-potit etten näe häntä enää kun saa voiton.

Mutta aina väittää toisin.

• valtakunta kirjoitti:

Oon minä piruilu kun tarkistaa kaikki eurojack-potit etten näe häntä enää kun saa voiton.

Mutta aina väittää toisin.

Oletko käynyt peruskoulun loppuun?

• super-atm kirjoitti:

On lopputodistus vaikka se ei ole minkään arvoinen koska en oppinut asioita, joita olisi pitänyt osata. Oli siis surkea tietoisuus miksi edes koulua käytiin. En tiennyt mutta eipä ollut sosiaalista verkostoa.

Lapseni nyt tietää miksi😂 kun minulle sitä ei koskaa selvitetty, eikä ollut kuin perhe tulvaisuuden kuvana.
        Teen sen minkä parhaiten osaan.😂 ja tottakai ukkoni nyt opiskelee lukionkin suoritti. Yliopistossa on ja on ajatellut kyllä alankin vaihtoa.

Mutta tätä tää on 2tuntia riitelin lapsosien kanssa . En anna tahtojen mukaan edetä kun tehdään tuhmaan silloin asioita riidellään ja selvitellään. Lopulta tahtojen taisto odotellaan että toinen muuttaa mielen ja selvittelyä.

Halusitko jostain nyt vie riidellä🤔

• super-atm kirjoitti:

Jos nyt on isä vasta minun aikuisiällä ihan häkeltynyt kun oon alkanut puhumaan hänelle. Sinäänsä en ole koskaa tajunnut etten ole puhunut hänelle.

Oon tässä ihmetellyt miten ihmeessä rikkaasta suvusta, eivät tajua ihmisten heikkouksia ja niiden tukemisia joten eivät kärsisi sitten näistä heikoista osapuolista jotka tiedä mitä elämältä odottais.

Ookko tajunnut jos emolta viedään liian aikaisin pennut etteivät opi kaikkia taitoja ja joitain häiriöitäkin esiintyy mutta voihan emokin olla häiriöinen

Huonoissa oloissa eläinkunnan emot tappaa kuin puput jälkikasvunsa jos ei ole ravintoa tai stressitöntä elinympäristöä.

Voitaisiin ottaa oppia vähän eläinkunnalta emon vaikutusta pienokaiseen. Onhan näitä eläin "kokeita", tehty kautta aikain.

• itsekäsmies

Tämä kuulostaa aika itsekkäältä, mutta mielestäni helpointa olisi, jos nainen muuttaisi ensiksi luokseni asumaan ja jonkun ajan jälkeen etsisimme oman asunnon. Jos naisella on ennestään (minua parempi) omistusasunto ja joutuisin muuttamaan hänen luoksensa niin se ei tuntuisi luontevalta. En osaa oikein sanoa miksi.

• aviomies34

Kyllä lusikat pitää olla samassa asunnossa. Löysin tyttöystävän kun olin armeijassa ja olin lomilla baarissa juhlimassa , olin 20 vuotias ja ollaan nyt 14 vuotta asuttu saman katon alla. Tyttöystävä pyysi silloin aikoinaan baari illan jälkeen luokseen yöksi ja sille tielle jäin. Asuin sen luona pari vuotta kunnes muutettiin isompaan asuntoon kun saatiin lapsi.

• Tulit sitten tuon kertomaan sinkkupalstalle, vitun idiootti.

• omalapsionykkönen

En haluaisi asua koko aikaa yhdessä, kun mulla on poika joka ei mielellään halua asua vieraan ihmisen kanssa.

• Jos ei olla perhettä perustamassa, tai osapuolilla on jo omat lapset, niin erikseen asuminen on varmaankin parempi ratkaisu, vaikka taloudelliselta ja käytännölliseltä kantilta ajateltuna yhteisasumisessa on tietty puolensakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3460
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2286
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1935
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1889
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1517
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1423
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1281
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe