Milloin serie A:n finaalit pelataan?

Ihan ummikko

Olen surffaillut tuntikausia netissä ja löysin jostain jopa serie A:n otteluohjelman - viimeinen runkosarjan matsi näkyi olevan 29.5.

Vai oliko? Jatkuuko sarja syksyllä ja vasta sitten finaalit?

Olen ihan oikeasti totaalisen pihalla näistä, mutta olis kiva yllättää mies matkalla jalkapallon lähteille.. ilmeisesti kesäkuussa ei kuitenkaan palloilua sen paremmin Italiassa kuin Ranskassakaan näe??

Auttakaa, kiitos... :)

4

442

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raul Madrid

Ei Euroopan jalkapallosarjoissa pelata finaalia, eikä niin ollen play-offejakaan. Ne sarjat ovat yksinkertaisia, eli jokainen joukkue, otetaan esimerkiksi vaikkapa Real Madrid, pelaa sarjan jokaista muuta joukkuetta vastaan kahdesti, eli siis kerran kotona ja kerran vieraissa. Kaudessa jokainen joukkue pelaa siis 34-38 ottelua riippuen kuinka monta joukkuetta on kyseisen maan pääsarjassa, esim. siis Espanjassa 38 ottelua koska joukkueita on 20, omaa joukkuetta vastaan ei kuitenkaan pelata sen paremmin kotona kuin vieraissakaan siksi otteluita on 38 eikä 40. Kun tarvittava määrä matseja on pelattu, pokaali annetaan eniten pisteitä keränneelle joukkuueelle. Sarja on siis Yksinkertainen , pelkkä runkosarja ei play-offeja eikä siis finaaleitakaan!!!! Vrt. jääkiekon SM-Liigaan, jossa on runkosarja ja play-offit. SM-Liiga on kaksinkertainen sarja

Kaikki Euroopan futissarjat päättyvät toukokuussa ja alkavat uudestaan elo-syyskuussa! Vrt. Jääkiekon SM-Liigan alkamis ja päättymis ajankohtaa.

Olet siis oikeassa kesäkuussa ei ole mitään muuta kuin joukkueiden harjoituksia tai parhaimmassa tapauksessa ystävyysotteluita, joilla ei ole mitään todellista arvoa,

• ...ukkos,...

niin osta lippu Champions Leaguen finaaliin. Pelataan 25.5. Istanbulissa. En kylläkään tiedä onko liput loppuunmyyty tai onko myyntiä edes alotettu mutta ukkos varmaan tykkäis. Jos taas Italiaan haluatte niin kannattaa seurata tuon liigan otteluita, josko Milan, Inter tai Juventus pääsisi välierävaiheeseen. Nuo ottelut pelataan huhti-toukokuun vaihteessa. Ja panokset ovat kovat.

• Kirppu

Serie A:ssa ei pelata finaaleja... Runkosarjan voittaja vie koko potin... Niin se menee...:)

• jsl

...jos kaksi joukkuetta on sarjan päätteeksi tasapisteissä, maalisuhteilla ei väliä, pelataan "finaali" eli yksi ratkaiseva ottelu.(en ole tosin satavarma pelataanko 1 vai 2 ottelua, veikkaisin että 1, mutta 1 joka tapauksessa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60