Lämmitysjärjestelmän valinta

Kesäauto

Nuukana miehenä valitsin Truma ilmämmitteisen matkailuauton, mutta en yritäkkään siinä talvella asua niinkuin jotkut höperöt, jotka luulevat sitä talvikäyttöön tarkoitetuksi ja sitten lentsussa köhivät kun ilmalämmitys kuivaa hengitystiet hlv:ttiin.

18

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on neljäs matkailuauto menossa ja jokainen on ollut Trumalla varustettu. Kaikilla olen matkaillut talvella joskin kahteen ensimmäiseen alkovimalliin laitoin välipuhaltimen siihen alkoviin menevään letkuun koska se pituutensa johdosta tuotti aika vähän lämpöä alkoviin mutta tilanne korjaantui.

Truma jossa nykyään on reilun 1,5 kW:n vastukset riittää nykyautolla kokemuksesta ainakin -30C lämpötiloissa. Tuota nenän kuivumista on varmasti keskuslämmityksessäkin jos letkut eivät vuoda ja siihen on hyvä lääke ostaa muutamalla eurolla nenän kostutussuihke apteekista. Minua ei tosin ole vaivannut enempää kuin kotonakaan.

Uudet Trumat kierrättävät ilmaa joten raitisilma on hankittava muualta venttiilien kautta. Olen nähnyt sellaisenkin mallin jossa se ottaa ilmaa altaan ja puhaltaa sitä lämmitettynä huusholliin.

• adriatwin

Meillä retkeilyautossa truma, ihan hyvä laite, mutta harmi kun on sängyn alla.
      Liian kova ääni. Ja vieläkin uudessa mallissa samassa paikassa. Adria twin

• Joksuneuvoo

Kyllä rumatikin voi asentaa auton ulkopuolellekin. On sama mistä se kylmää puhaltaa

• Hauskanpittoon

Ei tämä meillä ilmalämmittäjillä ole pelkkää nuukutta, kun valikoi tämän halvemman ja kesällä vaan käyttää jää rahoja Viruvalkiaan, suven menoihin.

• PalstavahtiJoksukysyy

Onko keskuslämmössä muuta etua, että on tasainen lämpö ja se on äänetön ja tarkenee kylmälläkin ilmalla??

• Kysynpähänvaan

Eikö ylläpito voisi kokonaan estää, tai ainakin poistaa kaikki tuon kotkalaisen Reino Jokisen lähettämät viestit?

• JoksuKuopiosta

Minä se vaan kirjoittelen tänne aina päheitä juttuja Reinostani ja rumatikistä täsmänä.
      Olen Kuopion kuuluisin lehdenjakaja

• ylijänniteJoksu

"ylijännite" Voi vittu toi on hyvä Joksulta. Ei ole ihme . että yönsä valvoo!!!!!!

• Normaaliaahtaudessakusta

Harmaakusihanan alla on talviasujilla keltainen reikä lumessa muistutuksena lavuaariin kusemisesta.

• Eipuhaltelemalla

Ei kyllä puhaltelemalla tositalvena kämppää pidetä tasalämpöisenä.

• Valkiaan

Puhallin on kyllä aika edullinen, melkeinpä halpa, rahaa jää kesänrientoihin "Viruvalkiaan"

• Luulitteälyävän

Nuukuuspuhallin on tarkoitettu kesäasujille, sekä talvikäyttöön luuleville mömmöille.

Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7300
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      738
      3551
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      356
      1887
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      85
      1435
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe