Joulunpyhinä tein maatalouden verojutut melkein valmiiksi. Nyt kävi niin köpelösti että tappiota tuli. Kumpi strategia on parempi?
1. Vaadin tappion vähentämistä pääomatulosta (puunmyynti).
2. Vähennän MYEL laskut henkilöverotuksessa palkkatulosta?
Tappiokikkailua
12
308
Vastaukset
- takkiintuleesilti
Siis, vähennät ne MYELit palkka tuloistasi?
- Veroparatiisi
Joo. Monella maajussilla on myös palkkatuloja. MYEL vakuutusmaksun voi vähentää joko maatalouden kirjanpidossa tai omassa (myös vaimon) veroilmoituksessaan (se keväällä tuleva esitäytetty).
- Mitähähtä
Veroparatiisi kirjoitti:
Joo. Monella maajussilla on myös palkkatuloja. MYEL vakuutusmaksun voi vähentää joko maatalouden kirjanpidossa tai omassa (myös vaimon) veroilmoituksessaan (se keväällä tuleva esitäytetty).
Jopa meinaa ettei maajussit maksa eläkkeitään, sinnoot erikoine
- jopaonsekaisin
Miten Jopan hame taas kääntyy?? Jopahan huutaa viljelijöitä menemään duuniin, eihän silloin voi olla palkka tuloja??
- päättääkääjo
jopaonsekaisin kirjoitti:
Miten Jopan hame taas kääntyy?? Jopahan huutaa viljelijöitä menemään duuniin, eihän silloin voi olla palkka tuloja??
ainahan tukijussit ruikuttavat 3-4 euron tuntipalkoista
- Niimpä--
päättääkääjo kirjoitti:
ainahan tukijussit ruikuttavat 3-4 euron tuntipalkoista
Nehän kun pakottaa kahta tai useempaa työtä lisäks tekeh että hampillekin jotaan käyttöö on :)
- fsaah
Vähennys tietysti sinne, missä sillä on suurempi rahallinen merkitys. Ja se taas riippuu ansio/pääomatulojen veroprosenteista. Tai oikeastaan ansiotulopuolella pitäisi tietää marginaaliveroprosentti.
- asiallinen_vastaus
Jospa liittyisit VKL:n jäseneksi ja kysyt neuvoa sieltä verosuunnitteluun, kuten tekevät toisetkin valistuneet veronmaksajat http://www.veronmaksajat.fi/ myös vero.fi sivuilta löydät asialliset ohjeet https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Vahennykset/Paaomatuloista_tehtavat_vahennykset(34777)
- Veroparatiisi
VLK ajaa suurituloisten asiaa ja minä en sellainen ole.
- köyhäparatiisissa
Veroparatiisi kirjoitti:
VLK ajaa suurituloisten asiaa ja minä en sellainen ole.
Höpöhöpö, tuo on turhaa luuloa! Köyhälle on suhteessa enempi hyötyä verosuunnittelusta. Saan itse joka vuosi tuon VKL-jäsenmaksun takaisin hyötynä moninkertaisesti.
- jhjhhg
köyhäparatiisissa kirjoitti:
Höpöhöpö, tuo on turhaa luuloa! Köyhälle on suhteessa enempi hyötyä verosuunnittelusta. Saan itse joka vuosi tuon VKL-jäsenmaksun takaisin hyötynä moninkertaisesti.
No ei siihen mitään VKL-jäsenyyksiä tarvita, että vertaa pääomatuloista ja ansiotuloista maksamiaan veroja toisiinsa ja laittaa vähennyksen sinne, missä siitä on enemmän hyötyä.
- köyhäparatiisissa
jhjhhg kirjoitti:
No ei siihen mitään VKL-jäsenyyksiä tarvita, että vertaa pääomatuloista ja ansiotuloista maksamiaan veroja toisiinsa ja laittaa vähennyksen sinne, missä siitä on enemmän hyötyä.
Onhan se sitten niin, jos ei halua tietoa saada lisää, ettei jäsenyyksiä tarvitse. Ei ole pakko olla jäsen, mutta omalla kohdallani olen kyllä huomannut, että on ollut paljon hyötyä. Tarvittaessa on voinnut kysyä verojuristeilta apua verotuksen suunnittelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625