Kuinka paljon syötte makkaraa.....itselläni menee 400gramman paketti viikossa.
paljonko syötte makkaraa
57
809
Vastaukset
- mandarin-
Yritän vältellä mahdollisimman paljon, mutta joskus äärimmäisessä hädässä tulee ostettua. Viime vuonna ehkä noin kaksi kertaa, mutta olin suurimman osan vuotta työkkärin koulutuksessa, josta sain korotettua työttömyysrahaa ja 9/päivä kulukorvausta, joten pärjäilin ihan hyvin.
Top-2 ruoka-aineet joita välttelen:
1. Makkaranakki
2. Makarooni varsinkin valkea
3. Suklaa- koitanvälttää
Koitan välttää makaronia nimittäin tulee korvista ulos
- Rakettisapgetti
koitanvälttää kirjoitti:
Koitan välttää makaronia nimittäin tulee korvista ulos
Anna mennä vaan, piä nenästäkiinni ja korviin pumpulia, niin menee mahaan asti.
Ei saa tuhlata makaroonia.
HK bleu koska lidl halpa ja hyvän makoisa, pari pakettia vko.
- helkkarinhyvääää
Helkkarin hyvä hk blöö viilto ja siihen juustoa ja perunamuusia slurps
- köyhäkokkaa
Vältän prosessoitua lihaa, joten makkaraa syön todella harvoin. Makkara on suhteessa melko kallista, jos vertaa siihen mitä tarjouksissa myydään broileria, kalaa ja naudan- ja sianlihaa.
Jos ostan makkaraa, ostan sellaista missä on oikeaa lihaa, ei mitään kamaraa ja lihaan verratavia ruhon osia. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/24/mita-ovat-lihaan-verrattavat-aineet-makkarassa
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/111782-paljastus-makkarasta-naissa-lihaa-0
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/kuluttaja-yllattavat-nakkifaktat-koottiin-mita-eroa-on-nakilla-ja-makkaralla/5018922
Jotain kuvastanee sekin, että isoisäni kävi kerran makkaratehtaalla ja ei syönnyt sen jälkeen makkaraa... Itse käytän ruuanvalmistukseen ja syön sellaista makkaraa, että voin käydä tehtaalla katsomasssa niiden valmistusta.- mandarin-
Makkaraa tuleekin ostettua vain hätätilanteessa, kun on vaikka ainoastaan euro rahaa, niin jollain 0,7€:llä saa jonkun teurasjätepötkön ja 0,3€:llä makaroonipussukan. Ällöttää ajatuskin tuosta, joten pitää olla todella nälissään, että tuota söisin.
- poprillinsaat
Osta mielummin poprilli ni sen saat 1eurolla ja pannulle kotona ja keitä perunoita ni sulla on ruoka.
- eurollasaaaaa
Eurollakin saa jo maistuvamman makkaran mutta jotkut uunilenkit siasus ei oo makkaraa nähnytkään.Oma merkkini ni poprilli ok.
Yllättävän laatutietoisia ihmisiä heti ilmestyy kun kyse makkarasta ja kieltävät ettei syö makkaraa juupa juu.- mandariinia
Syötkö itse sitten kaiken minkä vaan halvalla saat? Vaikka mulla ei ole paljon rahaa, niin yritän siltikin syödä niin terveellisesti kun vain voi.
- terveellisestiterveel
Kyse ei ole nyt mistään terveellisyys kampanjasta vaan kysymys että paljonko viikossa menee,makkarasta voi tehdä kastikkeen,keiton tai ihan maistuva sellaisenaan toki unohtamatta uunimakkaraa tai slurps pyttipannu.
- tähäkipuiluu
400mg ibuprofeenia viikossa kolmisenkymmentä tablettia.
- taitaasärkyjä
No taitaa sitten särkyjä olla tuolla määrällä.
- ei.enää.magg
punanen lenkki ehkä kerran kk tai 2 kk muuta makkaraa ei nykyään mene. Ennen olin makkaran ystävä enemmänkin, mutta näköjään siitäki saa tarpeekseen.
- kerranviikossasss
Kerran viikossa tulee syötyä ja kesällä useemmin.
- PötköLenkki
Töihin ostelen vähän mitä sattuu, eli uunilenkkiäkin joskus.
Sellanen paketti per viikko on varmaan aikalailla liki totuutta.
Tietysti kesäaikaan tulee grillailtua ja pakkohan sitä grillimakkaraakin on olla sen grillipihvin lisukkeena, eli silloin varmaan kuluu enempikin.
Joskus tosin Punaista Lenkkiä kun on tarjouksessa, niin ostan sitä enempikin sitten.
Kiuasmakkaraksi tai ihan vain soppaan. - roletaari
Tarjouksista riippuen muutaman kerran vuodessa.
Superale nakeista valmistan makkarakastiketta ja -soppaa.
Lihaisia ja mausteisia grillimakkaroita kärtsään tilaisuuden tullen.
Katson pötyköistä protsku- ja rasvapitoisuudet.
En käytä leikkelemakkaroita lainkaan mutta eukolla on usein jääkaapissa jotain puolisalamia. - eimuutakunmakaroonia
Ei ole varaa makkaraan. Ehkä joka kolma vuosi.
Syömme makaroonia. - hkhgh
Kohta joku kysyy paljoko syötte jauhelihaa ;D
- ollaans.asiallisia
Hei tää on köyhien palsta
Tuskin monellakaan köyhällä varaa makkaraan? se kun aika pitkälle jalostettu tuote
köyhät syö itse kaadettuu riistaa (kokolihaa)
itse kasvatettuu perunaa/vihanneksii (luomu tuotteita)jne
Niillä kun on 8/h päivässä enempi aikaa tähän kuin esim: jollain teollisuus duunarilla ja pysyy viellä yleiskunto hyvänä riistaa metsästäessä/kuokkiessa.- ensyömakkaraa
Kyllähän juttu on niin, että halpismakkarasyönti on sitä köyhyyttä, eikä ole kyse silloin rahasta!
Oikeaa ruokaa saa edullisesti, ei tarvitse syödä mitään "karjunkorvia karvoineen" ja minne menee keuhkot ja utareet, ei tee edes mieli ajatella. - munuaispiiras
ensyömakkaraa kirjoitti:
Kyllähän juttu on niin, että halpismakkarasyönti on sitä köyhyyttä, eikä ole kyse silloin rahasta!
Oikeaa ruokaa saa edullisesti, ei tarvitse syödä mitään "karjunkorvia karvoineen" ja minne menee keuhkot ja utareet, ei tee edes mieli ajatella.Ennen keuhkojakin syötiin ja ihan syötävänä ruokana pidettiin. Samoin munuaisia, potkaa, maksaa, sydäntä, veriruokia.
Itse en syö noista ainoatakaan, ehkä potkaa joskus. - roletaari
munuaispiiras kirjoitti:
Ennen keuhkojakin syötiin ja ihan syötävänä ruokana pidettiin. Samoin munuaisia, potkaa, maksaa, sydäntä, veriruokia.
Itse en syö noista ainoatakaan, ehkä potkaa joskus.Keuhkoa ei ole saatavana ja sisäelimet ovat kalliita. Söisin mielelläni mutta hinta katkoittaa.
Joskus ovat sian munuaiset ja kielet siedettävissä hinnoissa.
- sdvasa
Riippuu mihin hintaan asuu. Vois olla varaakin ;D
- järjestely-kysymys
Toki tunnen määkin köyhii joiden asuinmenot maksaa sossu ja ne on muuttannu viroon yhteisasumiseen Suomen kämpät "jokka sossu" maksaa ne on vuokrannu kovaan hintaan suomalaisille (viellä töissäoleville) työläisille saavat näin työttömyyskorvausta vuokratuloja (valtion ilmatteeks antamasta asunnosta) ja elelevät leveesti virossa jonka keskipalkka vain 1200€ kk (suomes 3000 € kk)
eli köyhä ja virallisestti köyhä 2 eri asiaa - xcvvn
Ja ei hävetä.
- ihme-asenne
xcvvn kirjoitti:
Ja ei hävetä.
Ai se jos töissäkäyvälle pienipalkkaselle järjestää kohtuuhintasen asumisen hesassa?
pitäskö sitä hävetä?
- ertykl
Syökää paljon kalaa! Ja vihanneksia!
- paisut.kun.pulla
Syökää hampurilaisia mäkkäristä !!!
- iodshj
Ostan makkaraa ehkä kerran kuussa mikä tarkoittaa, että teen siitä 2 ateriaa.
- ryynimakkaraaaaa
Tänään söin ryynimakkaraa,perunoita,suolakurkkuja,aikas namulin makuisia noi ryynimakkarat kun lämmitin valurautapannulla
- huono_ruokavalio
Paljon hiilihydraatteja ja vähän proteiinia. Jopa suolakurkussa on sokeria. C-vitamiinia häviävän pieni määrä suositellusta. Luultavasti myös lian vähän kuitua, ellet syönyt perunoitasi kuorineen.
- naapurinomenat
Syökää naapurin kana.
- pahaapahkaa
Mää en syö makkaraa ollenkaan pärjään ilmankin.
- makkaraapataan
Kyllä makkarasta voi vaihteeksi silloin tällöin tehdä ruokaa, kaikenlaisia reseptejä on nettikin pullollaan. Kasviksilla kevennetään, makkara ei yleensä ole pääosassa niissä resepteissä, vain yksi ainesosa kasvisten ja perunan lisänä.
- kerranviikossassa
Kerran viikossa tulee valmistettua makkarasta ruokaa joko kastike tai keitto.
- kyllämaistuuuuuu
Makkara on suomalaisten suosikkigrillattava. Peräti 77 prosenttia suomalaisista syö grillimakkaraa. 76 prosenttia talouksista ostaa sitä grillikäyttöön.
Makkaraa syödään ympäri Suomen, mutta tietyissä osissa maata sen kulutus on korkeampaa kuin muualla.
– Itä-Suomessa ja Pohjanmaalla yli 80 prosenttia talouksista ostaa grillimakkaraa grillauskäyttöön, kertoo markkinoinnin ja kuluttajatutkimuksen johtaja Pasi Luostarinen Atrialta.
– Jos joku pitää mainita Suomen grillauspyhätöksi, ojentaisin kruunun Itä-Suomelle.
Luostarinen uskoo, että Itä-Suomen kovaan makkarankulutukseen vaikuttavat osaltaan kesälomalaiset, jotka viettävät kesää- lissää.maggaraa
Tutkimustulokset vahvistavat, että Itä-Suomessa asuu eniten läskejä.
"Ylipainoisten määrässä on selviä alueellisia eroja. Yleisintä lihavuus on Kainuussa, Etelä-Savossa, Etelä-Pohjanmaalla, Pohjois-Karjalassa, Satakunnassa ja Kanta-Hämeessä. Mutta miksi kainuulaiset ovat muita lihavampia?
Se on hyvä kysymys. Perinteiset kulttuuritekijät ovat toki siellä, kuten se, minkä tyyppiseen ravintoon on totuttua. Kasviksia ei syödä, voita käytetään kovinkin usein ja liikuntaa ei välttämättä harrasteta samalla tavalla kuin muilla alueilla, Kaikkonen luettelee."
- jhtfdtygho
Kerran, pari viikossa teen makkararuokaa. On se halvimmillaan aika edullista kuitenkin. Äijä vetäis niin paljon kuin sielu sietää, aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi... Mut mä olenkin pirullinen ämmä enkä osta makkaraa sille.
- suosteltavavihannes
Niin makkara on suositeltava vihannes ja joka päivä syödä.
- keppiheppi
Miksi kala on ilmaista, eikö se maksa veroa??
- heppilääää
Kala luistaa veroasioissa.Itte en syö makkaraa ollenkaan vaan makaronia ja vehnäjauhoja pelkästään noooh vähän vettä sekaan.
- keppiheppi
Voiko haukea laittaa makaronilaatikkoon, aika häijymaku voi olla, mut jos käyttää tummaa makaronia ja ruisjauhoja, ketsuppi ei käy ainakaan, ehkä puolukka kastike tai karpalohillo?
- makkarakastikeeeee
Sillon tällön teen makkarakastikkeen ja siihen sivuun keitän perunoita,porkkanaa ja lisukkeena suolakurkkua tai etikkapunajuuria.
- TyötönPoikamies
Ostin juuri 4,5 eurolla 1,6 kilon pötkön Gouteria, palastelin sen valmiiksi kuuteen pussiin ja pistin pussit pakkaseen. Saan siitä valmistettua yhteensä kolme makkarakeittoa ja kolme makkarakastiketta, kymmenkunta päivää tälläinen hoikka poikamies noita syö.
- minäittekulinaristi
Juur paistom mustaamakkaraa,Siähen kylkee panin pualukkahilloo,jauhopernaa,sipulirenkaita ja pyäräyti valkosoosi.
Ommuutem piru hywää Tapolaa nääs!- tapolamaistunut
Tapola kyllä maistunut noin 40 vuotta.
- mazamazamaza
ja 40 vuotiaalle tapolalle maistu nykäsen jotikkä?
- nooohnykänennn
Noooh Nykänen kyllä varmaan anto omaa kiekuraaaa makkaraplikalle. Kyllä varmaan kelpas heräillä krapuloissa kun sai suoraan tehtaalta tuotua mustaamakkaraa ja varm lihojakin.
- affes
Just meni uuniin kabanossii
- oletkinaluokan
Oletkin a luokan lihansyöjä
- vilhelmiinat
Makaronia ja makkaraa, päälle Lidlin ketsuppia alle euron kilon pänikkä.
Harvoin. Syömäkelpoisia ovat kyllä ryynärit ja braaatwurstit,. Joskus harvoin "jostain" kumman syystä HK bleu mutta vain kylmänä.
- namnamnam
Nam nam ryynäriä ja suolakurkkuja ja toki keitetyt perunat.
- metukkaaa
Joo metukkaa. Nam nam nam :-)
- Joka.päivä
Joka päivä 400 gramman halpalenkki lärviin. Kun on tilipäivä teen siihen viiltoja joihin laitan juustoa ja sitten uuniin, on muuten hyvää!
- ennenkun
Ennen kun alkaa syömään niin hk blööö paketti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774814- 123376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402223Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471936Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6791903- 1171831
- 1381747
- 451515
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431