Olen siis neurologian puolella tutkittavana vapinan vuoksi. Kädet vapisee todella pahasti, samoin kuin välillä pää ja leuka. Gabapentin lääkityksellä on saatu pään ja leuan vapina kuriin, mutta käsiin ei vaikuta. Vapina on sekä lepovapinaa ja aktiovapinaa eli ihan kokoajan jtkuvaa. Pää on kuvattu, mutta mitään selittävää ei löydy, seuraavana kuvataan kaularanka. Neurologin löydöksinä myös selkeät tasapainovaikeudet, silmän nykivät seurantaliikkeet ja refleksit ovat vilkastuneet. Hänen mukaansa vapina ei ole essentiaalista, mutta ei vielä osaa oikein sanoa mikä mua vaivaa. Vapina alkoi ensin oikeasta kädestä ja ja siirtyi samanpuoleiseen jalkaan ja sen jälkeen vasen puoli aloitti vapinan. Lisäksi muita oireita on kankeus ja oikea jalka välillä ihan kuin laahaa perässä eikä tottele. Mä pelkään ihan mahdottomasti parkinsonia ja tiedän, että oireet voisivat siihen täsmätä, mutta voiko se tull 32-vuotiaalle jos suvussa ei sitä esiinny?
Voiko Parkinsoniin sairastua kolmikymppisenä?
4
830
Vastaukset
- vanhempi
Sinulle on tehty aivokuvaus, eikä oireisiisi ole siitä selittävää löydetty. Parkinsonin tauti todetaan viimeistään aivokuvauksen perusteella. Dopamiinia tuottavassa aivojen osassa, tyvitumakkeessa, kuvauksessa havaitaan muutoksia eli aivojen dopamiinin tuotanto on vähentynyt / häiriintynyt.
Voihan parkinsonin taudin saada nuorenakin, on kuitenkin vanhempien ihmisten sairaus.
Vaikuttaa, että voit ainakin parkinsonin taudin suhteen olla helpottunut. Sitähän ei ole aivokuvauksessa todettukaan. Tarvitset ehdottomasti neurologin lisätutkimuksia, joita sinulle on jo tulossakin. - r-jo
Mulle on siis tehty aivojen magneettikuvaus. Olen ymmärtänyt ettei parkinsonin tauti näkyisi siinä. Aivojen isotooppi tutkimus olisi se tutkimus jolla muutokset havaittaisiin.
- vanhempi
Pyydä ensi tilassa isotooppi tutkimusta, ja eikös se ole jo suunnitteillakin. Yritä ottaa rauhallisesti, apua kyllä saa. Juuri epätietoisuus on pahin vaihe, stressaava harhailu epätietoisuudessa, että mikä ihme vaivaa.
https://www.parkinson.fi/artikkelit/aivojen-kuvantamismenetelmat-parkinsonismissa - ProKYS
Kuvausten jälkeen kannattaa pyytää Kuopion parkinsonkirurgiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635