Opetelkaa karatea tai judoa ja hakatkaa ne kiusaajat.
Karate
16
1088
Vastaukset
Ootkos ite ikinä harrastanu mitään itsepuolustus- tai taistelulajia? Et judoa ainakaan, tekstistäsi päätellen. Katos kun siinä on olemassa vaan sidontoja ja heittoja, tietääkseni. Ei ainakaan mitään, mikä minun mielestä "hakkaamiseen" viittaisi... Ja voin kuule ihan kokemuksesta kertoa, että eikö se kiusattu aikalailla yksinään ole ja yleensä vielä muutenkin alakynnessä, kuten esim. kokonsa puolesta?! Saanen sanoa, että mikään taistelulaji EI tee kenestäkään niin mahtavaa, että yksinään pystyisi viiden hengen vihamielisen porukan pieksämään. Varsinkin kun se yleensä on niin, että ne kiusaajat on kaikki sinua päätä pitempiä ja 20 kiloa painavampia. Ainakin ala-asteella.
Ootkos ite ikinä harrastanu mitään itsepuolustus- tai taistelulajia? Et judoa ainakaan, tekstistäsi päätellen. Katos kun siinä on olemassa vaan sidontoja ja heittoja, tietääkseni. Ei ainakaan mitään, mikä minun mielestä "hakkaamiseen" viittaisi... Ja voin kuule ihan kokemuksesta kertoa, että eikö se kiusattu aikalailla yksinään ole ja yleensä vielä muutenkin alakynnessä, kuten esim. kokonsa puolesta?! Saanen sanoa, että mikään taistelulaji EI tee kenestäkään niin mahtavaa, että yksinään pystyisi viiden hengen vihamielisen porukan pieksämään. Varsinkin kun se yleensä on niin, että ne kiusaajat on kaikki sinua päätä pitempiä ja 20 kiloa painavampia. Ainakin ala-asteella.
- Phobos
Eli tuosta päätellen et välttämättä ole itsekään harrastanut mitään itsepuolustuslajeja...?
Sanotaan nyt vaan että kyllä sä nyt aina peruskiusaajia sen 4-5 pystyt kaatamaan jos 6 vuotta harrastat. Koska tuollaiset harvemmin oikeasti tappelua osaavat, kunhan vaan valitsevat heikon uhrin.
Ja sanotaan nyt vielä että jos sen joukon "pomon" siitä pistät matalaksi niin ei välttämättä uskalla muut käydä kimppuun. Pelko on se todellinen ase, ei se ase itsessään.
Mutta itsepuolustuslajien ideana ei todellakaan ole hakata mitään kiusaajia, vaan kuten nimi sanoo, puolustautua. Ne jotka ovat parhaita taistelulajien harrastajia, ne pystyvät puolustautumaan toista vahingoittamatta.
Jotkut ovat joskus sanoneet...
"Jos pelko saa sinut tarttumaan
aseeseen, niin olet jo hävinnyt taistelun"
"Jos vihastut, olet jo hävinnyt taistelun" sioux-intiaanit
"Taisteluun joutuminen on jo tappio itsessään" karatemestari, valitettavasti en okinawalaismestareita muista ulkoa - Kokemusta on
Phobos kirjoitti:
Eli tuosta päätellen et välttämättä ole itsekään harrastanut mitään itsepuolustuslajeja...?
Sanotaan nyt vaan että kyllä sä nyt aina peruskiusaajia sen 4-5 pystyt kaatamaan jos 6 vuotta harrastat. Koska tuollaiset harvemmin oikeasti tappelua osaavat, kunhan vaan valitsevat heikon uhrin.
Ja sanotaan nyt vielä että jos sen joukon "pomon" siitä pistät matalaksi niin ei välttämättä uskalla muut käydä kimppuun. Pelko on se todellinen ase, ei se ase itsessään.
Mutta itsepuolustuslajien ideana ei todellakaan ole hakata mitään kiusaajia, vaan kuten nimi sanoo, puolustautua. Ne jotka ovat parhaita taistelulajien harrastajia, ne pystyvät puolustautumaan toista vahingoittamatta.
"Taisteluun joutuminen on jo tappio itsessään" karatemestari, valitettavasti en okinawalaismestareita muista ulkoaMutta jos on tarpeeks viisas ei tarvitse edes tapella.... Itse olen ystäviä entistet "kiusaajien" kanssa
- Phobos
Kokemusta on kirjoitti:
Mutta jos on tarpeeks viisas ei tarvitse edes tapella.... Itse olen ystäviä entistet "kiusaajien" kanssa
Sitä hieman noilla vikoilla lainauksilla tarkoitin... Että väkivalta ei ole ratkaisu, mutta jos joutuu puolustautumaan, niin silloinkin pitkään taistelulajeja harrastaneet osaavat tehdä sen pienillä vahingoilla, molemmille osapuolille.
Aina ei tarvitse hakata kaveria maahan, lukot ja hallintaotteet parempi ratkaisu... Phobos kirjoitti:
"Taisteluun joutuminen on jo tappio itsessään" karatemestari, valitettavasti en okinawalaismestareita muista ulkoaJuu kyllä olen itsekkin jo useamman vuoden harrastanut, ja voin kertoa, että ehkä se siltä metri kaheksankymmentä pitkältä köriläältä onnistuu sen 4-5 vastustajan voittaminen, muuta kun se kiusattu sitten on tämmönen 151cm pitkä tyttö, niin ei se voita niitä. Ja voin kertoa tuon ihan kuule omasta kokemuksesta. Kun ne peruskiusaajat on sinua itteäsi kaks kertaa painavampia ja tulee porukassa, niin ei niitä kaada kukaan helposti.
Ja miten luulet, onko se "pomo" se joka siinä lähtee kiusattavan päälle tulemaan? Ei todellakaan! Se on kuule yleensä joku joka yrittää sitä pomoa mielistellä, joka oikeesti alkaa kimppuun käydä.
Minä haluisin olla näkemässä, kun sinun kokoon suhteutetaan tuo 4-5 vastustajaa, samassa suhteessa missä ne tuolla ihan oikeesti jossain ala-asteella on. Siinä vaiheessa kun sulla on itteäsi neljä vuotta vanhempia ja puoli metriä pitempiä vastustajia, jotka ihan oikeesti lyö ja potkii, niin kaadatko niitä siinä niin helposti kun väität. Olkoonkin, että olet 6 vuotta karatea harrastanut, ei se silti anna kun pikkusen tasotusta.
Ite olen sitä mieltä, että puheesta ei pidä välittää, mutta jos kimppuun käy, niin sillon juostaan karkuun, Ja jos ei pääse, niin sillon vasta tapellaan.- emella
Phobos kirjoitti:
Sitä hieman noilla vikoilla lainauksilla tarkoitin... Että väkivalta ei ole ratkaisu, mutta jos joutuu puolustautumaan, niin silloinkin pitkään taistelulajeja harrastaneet osaavat tehdä sen pienillä vahingoilla, molemmille osapuolille.
Aina ei tarvitse hakata kaveria maahan, lukot ja hallintaotteet parempi ratkaisu...Ja mitä ne neljä muuta tekee sillon, kun sinä pitelet niitten pomoa paikollaan maassa?
- Phobos
Fella kirjoitti:
Juu kyllä olen itsekkin jo useamman vuoden harrastanut, ja voin kertoa, että ehkä se siltä metri kaheksankymmentä pitkältä köriläältä onnistuu sen 4-5 vastustajan voittaminen, muuta kun se kiusattu sitten on tämmönen 151cm pitkä tyttö, niin ei se voita niitä. Ja voin kertoa tuon ihan kuule omasta kokemuksesta. Kun ne peruskiusaajat on sinua itteäsi kaks kertaa painavampia ja tulee porukassa, niin ei niitä kaada kukaan helposti.
Ja miten luulet, onko se "pomo" se joka siinä lähtee kiusattavan päälle tulemaan? Ei todellakaan! Se on kuule yleensä joku joka yrittää sitä pomoa mielistellä, joka oikeesti alkaa kimppuun käydä.
Minä haluisin olla näkemässä, kun sinun kokoon suhteutetaan tuo 4-5 vastustajaa, samassa suhteessa missä ne tuolla ihan oikeesti jossain ala-asteella on. Siinä vaiheessa kun sulla on itteäsi neljä vuotta vanhempia ja puoli metriä pitempiä vastustajia, jotka ihan oikeesti lyö ja potkii, niin kaadatko niitä siinä niin helposti kun väität. Olkoonkin, että olet 6 vuotta karatea harrastanut, ei se silti anna kun pikkusen tasotusta.
Ite olen sitä mieltä, että puheesta ei pidä välittää, mutta jos kimppuun käy, niin sillon juostaan karkuun, Ja jos ei pääse, niin sillon vasta tapellaan.Huomioithan että sanon lopussa että taistelu itsessään on jo tappio... Ei väkivalta ole ratkaisu. Mutta usein pelko on ainoa mitä tarvitset aseeksesi. Se että muut tietävät että voit heidän hyökätessä tehdä parille ekalle jotain pitää heidät kauempana.
Itse olen nähnyt kun 165 cm pitkä tyttö heittää mustan vyön 110 kg kokoluokkaa olevan karatekan pois kimpustaan, tosin kyseinen oli harjoittelutilanne, mutta silti koolla ei ole niinkään väliä. Kyse on siitä mihin suuntaan liike on menossa.
Jos oma liikkeeni hyökätessäni sinun kimppuusi on menossa eteenpäin, jonne sen ohjaat, niin varmasti lennän. (itse juuri sellainen 185 cm pitkä)
Siis ei tietenkään 13 vuotias visko 17-vuotiaita, mutta onko tarkoituskaan? Siinä vaiheessa pyydetään apua... Tai siinä vaiheessa on syytä mennä muiden apuun.
Eikai nyt ala-asteella tuollainen toimikaan, en sitä sanokaan, mutta uskon että tässä oli kyse myös vanhemmista henkilöistä. - Phobos
emella kirjoitti:
Ja mitä ne neljä muuta tekee sillon, kun sinä pitelet niitten pomoa paikollaan maassa?
Jos on fiksuja niin pysyttelee kaukana... Usein juuri se että uhri ei uskalla tehdä mitään antaa mahdollisuuden hyökätä ja kiusata.
Kysynpä nyt suoraan että jos olisit kiusaaja, ja valitset itsellesi kohteen. Porukan pomo sitten päättää mennä retuuttamaan mutta uhri laittaa hänet maahan, niin oletko itse seuraavana ilolla kokeilemassa miten sinulle käy?
Itse en todellakaan olisi... Mutta siis kunnon tappelussa tietenkin valitaan sellainen tekniikka että se loppuu siihen... Mutta esimerkiksi lukkotekniikkaa käyttämällä voi sitä yhtä henkilöä pitää itsesi ja muun porukan edessä ja sen mukaan toimia miten muut kiusaajat toimivat.
- neiti
Itsepuolustuslajeja ei harjoitella, jotta voisi hakata kiusaajat, hölömö. Niitä harjoitellaan, jotta voisi puolustaa itseään vaaratilanteessa. Esim. JOS kiusaaja aikoo hakata sinut, voit käyttää taitojasi puolustaaksesi itseäsi, mutta lain rajoissa. Itse syyllistyy rikokseen jos menee tuosta vaan mottamaan kuonoon jotakin.
- gjhghj
ei sihin mitään karatea tarvii osata, pelkkä tylsä kirves ja naulapyssy
- Hevijätkä
ja varmaan niiden lisäksi japanilainen katana,liekinheitin ja m4a1 carbine-rynnäkkökivääri m203 kranaatinheittimellä?
- bubu
Hevijätkä kirjoitti:
ja varmaan niiden lisäksi japanilainen katana,liekinheitin ja m4a1 carbine-rynnäkkökivääri m203 kranaatinheittimellä?
...se ois kiellettyä! judoa, karatea yms. itsepuolustus lajia ei saa käyttää väärin/turhaan. Tiedän, koska kaverini harrastaa karatea, ja heille on opetettu jo ekoissa treeneissä, että jos nyt esim. sinun kohdallasi hakkaisit ne ilman vaaratilanneta, kiusaajasi voivat viedä sinut oikeuteen, ja nauravat sinulle entistä enemmän, kun saat judo-harrastus kiellon, ja joudut maksamaan hakatulle ihmiselle. Mieti ennen kuin teet mitään! kerro vaikkapa opelle, tai naura vain niille kiusaajilles!
- ...
jos joku haukkuu nii sun pitää vaa haukkuu takasin tai lähtä karkuu...=)
Aikido... taistelulaji joka on täysin itsepuolustusta... vaatii aikaa et sitä voi käyttää tappelus mutta kun sen saa toimimaan tarkoituksen mukaisesti sitä pystyy välttämään hyökkäyksen ja väistelemään... ja tarvittaessa paiskomaan itteänsä 2 kertaa isompia ja painavampia...
- Pertti Keinonen
Krav Maga on yksi raaimmista taistelu lajeista mitä on.- se on k-18. mutta ootteko ikinä ihmetelly, että ???mitä järkeä??? kaikki me eletään vaan oma aikamme. oma 80 vuotta. lapsuus,nuoruus,aikuistuminen,aikuisuus,vanhuus --> kuolema. mitä järkeä on tuhlata elämästään yhtä ainutta sekunttia toisten kiusaamiseen. sen ajan.. sen pienen ajan voi käyttää hyviin asioihin. kuten syöminen, kävely, nukkuminen, ja opiskelu kaikessa yksin kertaisuudessaan ovat hyviä asioita. En ole mikään hippi liikkeen edustaja. Mutta ----MINUN---MIELESTÄNI--- on silti hyvä jos kaikki erot ihmisissä. kaikki paheet. kaikki hyveet. voidaan hyväksyä. Rakkautta vaan kaikile ja hyvää yötä. Eläkää hyvin. Tämäkin internetissä vietetty tylsä voi olla hyvä, jos siitä tekee hyvän. . ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069