Kiva ja seurallinen lemmikki allergiselle?

Klaudia98

Mulla on todettu vaikka mitä allergioita, eläimistä allerginen olen ainakin kissalle, koiralle ja hevoselle. Mikä ois hyvä lemmikki allergiselle? Onko olemassa allergisoimatonta seurallista eläintä?

Näitä ominaisuuksia toivon lemmikiltä:
•Suht seurallinen mutta viihtyy yksin, (ja yhteistyöhaluinen)
• Hiljainen ja sellanen ettei tuhoa paikkoja (Asun aika tilavassa kerrostaloyksiössä)

Moni matelija ainakin tarvitsee ruuakseen jotain matoja ja eläviä hyönteisiä mitkä yököttää minua, en mielellään sellasia syöttäisi... Matelijat ei minuun muutenkaan kovin hyvin nappaa...

Kilpikonnaa olen miettinyt, mutta en tiedä tarvitsevatko ne heinää? Maakilpikonnat tietääkseni ainakin, entäs muut? Heinällekkin (timoteille), olen allerginen. Enkä ole aivan varma kilpikonnien seurallisuudesta.. Ei tarvi olla kauheen seurallinen, mutta olisi kiva sellanen eläin jonka kans vois seurustella ja tehdä kaikkea kivaa.

Tiedän että vaihtoehdot on aika vähissä. Allergia karsii monia ihania lemmikkeja pois valitettavasti.. Olen miettinyt myös sitä että ellei sopivaa lajia löydy, täytyy kai sitten tyytyä olemaan ilman lemmikkiä koko loppuikä. Sen tiedän etten halua vääränlaista lemmikkiä joka menisi heti kiertoon kun kiinnostus menee.. Vaan nimenomaan, (jos sellasta lajia enää on) kiinnostava eläin.

1

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klaudia98

Olen tullut siihen tulokseen, etten hanki mitään lemmikkiä.. Tällä hetkellä ei ainakaan ole sen aika..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33