Hallitus ajaa yritysten etua – eikä enää edes peittele sitä
Hallitus ei enää itsekään usko kikyn tervehdyttävän taloutta. Kyseessä on avoimesti vain tulonsiirto työntekijöiltä yrityksille,
Professorit laskevat, että yli vuoden kestäneen tuskallisen väännön jälkeen syntynyt hallituksen lempilapsi ei auta Suomen taloutta lainkaan, vaan päinvastoin syö julkiseen talouteen pysyvän puolen miljardin euron loven.
Toisin sanoen suuren yhteiskunnallisen hankkeen seurauksena työntekijöiden työaika pitenee ja raportin mukaan valtio velkaantuu entistä vauhdikkaammin. Lienee turvallista sanoa, että tähän vain harva maa pystyy.
Arviointineuvoston raportti on omiaan voimistamaan kriittisiä ääniä, joiden mukaan hallitus ajaa päähankkeellaan pelkästään yritysten omistajien etuja.
Mielenkiintoista on se, että oikeastaan hallitus ei muuta väitäkään.
Vaikka valtiovarainministeriö seisoo arvionsa takana, ei se enää veronkevennysten jälkeen laske kilpailukykysopimuksen tuovan valtion kassaan rahaa: kuten arviointineuvosto raportissaan huomauttaa, ministeriö arvioi sopimuksen pitkällä aikavälillä ”kustannusneutraaliksi”.
Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että velkaantumisen lopettamisen tärkeimmäksi tavoitteeseen nimennyt hallitus käytti vuoden runnoakseen läpi sopimuksen, jonka se ei itsekään usko helpottavan taloustilannetta tippaakaan.
hallitus ei missään vaiheessa pyrkinytkään kilpailukykysopimuksella vahvistamaan julkista taloutta, vaan se yksinkertaisesti halusi suosia yrityksiä niiden työntekijöiden kustannuksella.
Valtion kirstuun ei tulevina vuosina virtaa varainministeriön omienkaan laskelmien mukaan yhtään enempää rahaa, mutta varmaa on, että yritysten omistajien voitot kasvavat kustannusten laskun ansiosta.
alun perin Suomen pelastajaksi mainostettu sopimus on nyt avoimesti vain ja ainoastaan tulonsiirto työntekijöiltä työnantajille.
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005060064.html
Spipilän kiky olikin kansankusetusta!
gbgbgbgbgbbgg
4
93
Vastaukset
- Läskinaamalusimaan
Kenet tämä yllätti?
Kiky, ja vene vero, ja mp vero, trafi tasa verot, jne..
ovat oikealta nimeltään matu veroja.- zxlkhxcdf
Hyvä aloitus.
- gbgbgbgbgbbgg
Meillä Venäjällä tuollaista ei pääse tapahtumaan. Yrittäjät tekevät itsemurhan ampumalla itseään niskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955