Eli pitäisi saada riittävän hyvä kone digitaaliseen piirtämiseen, ja kannettava koska vietän "liikkuvaa" elämää ja kone olis hyvä pystyä pitämään matkassa... Ilmeisesti ainakin ram ja näytön ominaisuudet olis tärkeät, joten mitähän noiden pitäisi olla ja mihin muuhun kiinnittää huomiota? Kannettava siis hakusessa ja varaa ei ole applen koneisiin, vaikka ilmeisesti ne olisivat parhaita(?), eli mielellään alle tonnin hintaluokassa pitäis pysyä.
- Ram; montako gigaa?
- Näytön ominaisuudet; mihin kiinnittää huomiota?
- Mitä muuta pitäisi huomioida?
Kannettava tietokone piirtämiseen
7
2244
Vastaukset
Microsoftin Surface Pro 4 näppäimistöllä varustettuna voisi olla yksi vaihtoehto. Sen mukana tulee kynän kaltainen tikku, jolla voi raaputtaa suoraan kosketusnäytölle.
- TontsaTheArtist
Mulla on piirtopöytä olemassa, eli en tarvi välttämättä kosketusnäyttöä... Mutta joo, kiitti tästä ehdotuksesta ja pitänee katsella tuotakin. Saa laittaa muitakin ehdotuksia.
- swegfewsg
8GB RAM:ia riittää varmuudella piirtelyyn / kuvankäsittelyyn. Varauksella riittää nippa nappa myös kevyt animointiin sekä 1080p video editointiin - Viimeksi mainittuun myös i5 tai i7 tasoinen prosessori.
Näytön kohdalla kannattaa kiinnittää huomiota itselleen riittävään kokoon/kuvatarkkuuteen, sekä näytön väritoiston- ja kontrastin laatuun. IPS LED-näyttö tulee ensimmäisenä mieleen.
Tuossa yksi esimerkki alta tonnin ja 17” Full HD näytöllä (IPS).
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/32669/hnvqs/Lenovo-Ideapad-700-15-6-kannettava-Win-10-64-bit-musta- swegfewsg
Korjaan, kyseessä 15" näyttöllä oleva läppäri.
- maksarungosta
Alle tonnin hintaluokassa kannattaa ehkä hiukan tinkiä koneen teknisistä suorituskykyominaisuuksista jos koneen pitää kestää myös kantamista...nuo ideapadit eivät ole mitään reissukoneita. Halvemman pään Thinkpad tai ProBook hoitaisi homman ainkin kestomielessä paremmin.
- szafafawsf
maksarungosta kirjoitti:
Alle tonnin hintaluokassa kannattaa ehkä hiukan tinkiä koneen teknisistä suorituskykyominaisuuksista jos koneen pitää kestää myös kantamista...nuo ideapadit eivät ole mitään reissukoneita. Halvemman pään Thinkpad tai ProBook hoitaisi homman ainkin kestomielessä paremmin.
Heh, ei niitä Full HD / IPS näyttöllä varustettuja läppäreitä nyt oikein löydä esim. mistään 500-800€ haarukasta. Toinen yleinen fakta on se, että mitä halvemman ostat, niin sitä heikko laatuisempaa elektroniikkaa myös sisällä, mikä vuorostaan määritelee sen kestävyyden ja toimivuuden.
Ymmärsin että digitaalinen piirtäminen oli se pääjuttu. - TontsaTheArtist
szafafawsf kirjoitti:
Heh, ei niitä Full HD / IPS näyttöllä varustettuja läppäreitä nyt oikein löydä esim. mistään 500-800€ haarukasta. Toinen yleinen fakta on se, että mitä halvemman ostat, niin sitä heikko laatuisempaa elektroniikkaa myös sisällä, mikä vuorostaan määritelee sen kestävyyden ja toimivuuden.
Ymmärsin että digitaalinen piirtäminen oli se pääjuttu.Juu, piirtäminen pääjuttu... Tietysti aina parempi jos kestää ympäriinsä roudaamistakin. Kiitti muuten kaikille vastanneille, ja neuvoja saa toki tulla lisääkin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955