Olen 27-vuotias ja olisi aikeissa mennä opiskelemaan kemiaa. Olen kuullut, että tuossa ajassa on mahdollista suorittaa kyseinen tutkinto. Ikääkin on sen verran, että tutkinto olisi kiva saada nopeasti. Kuulostaako tuo realistiselta jos keskittyisi hyvin opintoihin? Ilman kuitenkaan mitään tyyliin 80-tuntisia opiskeluviikkoja. Mihinkään pippaloihin ym. skeidaan ei tulisi tuhlautumaan aikaa.
Maisteriksi kolmessa vuodessa?
3
205
Vastaukset
- aikapeto
Jos aikomuksena on opiskella sekä kandin että maisterin tutkinto, 3 vuotta tuntuu siihen vähältä. Joku pystyy ihmeisiin, useimmat eivät. Kandi maisteri on 300 op eli suorituksia tarvittaisi 100 op lukuvuodessa. Ei mikään pikkujuttu, useimmilta onnistuu puolet tästä.
En tunne kemian opintoja, mutta opintoihin saattaa sisältyä työskentelyä laboratoriossa, mitä tuskin voi nopeuttaa millään. Sivuaineetkin varmaan tarvitaan. Sanoisin, että tehokkaasti opiskellen 4 vuotta olisi mahdollinen. - nanokemia
Olen 20v ja opiskelen kemiaa ja nanoa sivuaineena. Aijon olla kandi kolmessavuodessa.
Pisteitä on nyt kertynyt 42 tähän mennessä. Puolessavuodessa pisteitä tarvitaan 30.(Kela)
Laboratodion pakolliset jaksot on nyt suoritettuna.
Bilettämään ei siis ole hinkua, jos meinaa saada opinnot pois päiväjärjestyksestä ja hyvän todistuksen, alle 4-5 ei saa olla.Sitten kranu ja maisteriksi, tohtorikin...... - vanhakemisti
Uudessa tutkintojärjestelmässä on helppo valmistua nopeasti, koska hankalat kurssit voi vaihtaa kevyempiin. Vanhassa tutkintojärjestelmässä piti melkein hakea kuu taivaalta. Professorit laittoivat kursseihin mitä halusivat opiskelijoista välittämättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1961523Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231278- 521042
- 72955
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102824
- 82820
- 42804