Hei,
En tiedä onko tämä aivan älyttömiä kysymyksiä ja onko edes laillisesti mahdollista menetellä näin, mutta kysytään silti.
Tarkoituksena on perustaa toiminimellä yritys ja vuokrata liikekiinteistö. Yrityksen perustaja ei ole täyttä viikkoa töissä, vaan tarkoituksena on palkata suoraan toinen työntekijä, joka tulisi alkuun palkkatuella. Onko tämä mahdollista?
Toisekseen, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun perustetaan yritys toiminimellä, jonka tarkoitus on myydä käytettyjä huonekaluja eteenpäin? Tarvitaanko jotain lupia, jos niin mitä? Kun ostetaan käytetty tavara sisään ja se myydään, niin maksetaanko tästä täysi alv (24 prosentia) vai sovelletaanko jotain muuta? Mitä muita kuluja liikekiinteistön lisäksi tällaisella yrityksellä on?
Toiminimen perustaminen ja palkkaus
5
263
Vastaukset
- fdsk
Palkkaaminen toiminimellä on mahdollista aivan hyvin. Palkkaukseen sisältyy sivukulut, myynnistä 24% ALV, YEL pitää maksaa jonkun kokoisena myös. Excel ja netti auttaa yrityksen tässä vaiheessa huomattavasti.
- Riittalii
Kannattaisi kysyä verottajalta. Täältä saa vain mutuvastauksia.
- 554664
Kannattaa selvittää itselleen tuo käytettyjen tavaroiden alv-menettely - muuten olet konkassa hetkessä...
- ymsymsyms
"......tarkoituksena on palkata suoraan toinen työntekijä, joka tulisi alkuun palkkatuella. Onko tämä mahdollista? "
- Toki on mahdollista
"Tarvitaanko jotain lupia, jos niin mitä? "
- Vastuuvakuutus on hyvä olla
"Kun ostetaan käytetty tavara sisään ja se myydään, niin maksetaanko tästä täysi alv (24 prosentia) vai sovelletaanko jotain muuta? "
- alv 24%
"Mitä muita kuluja liikekiinteistön lisäksi tällaisella yrityksellä on?"
- yel, yrityksen toiminnan- ja omaisuusvakuutukset, työntekijän palkan sivukulut, puh- ja nettiliittymät, auto sen kaikki kulut, ennakkoverot, toimitilakulut (sähkö, vesi, yms....)....yms...yms....- 578853
Käytetyn tavaran alv - lue tämä niin että ymmärrät:
https://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Arvonlisaverotus/Kaytettyjen_tavaroiden_seka_taide_kerail(14300)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329