TuSetan transryhmä kokemuksia

Onko jollain kokemuksia ryhmästä, onko oikeasti avoin paikka tavata muita?
Jäänyt toimistolla käymisestä todella huonoja kokemuksia!

10

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merimarsu

Ryhmiä on kaksi, transsukupuolisille ja muunsukupuolisille suunnattu ryhmä, sekä transvestiittien ryhmä. Kumpaa ryhmistä tarkoitat?

• Tarkoitin transryhmää

• MiksiNiitäHuonoja
        D.K kirjoitti:

Tarkoitin transryhmää

kokemuksia on tullut?

• On hakuttu neekeriksi.. Mutta otan härkää sarvista ja mene su tapaamiseen.

• Merimarsu

No huh, toi on erittäin asiatonta käytöstä. Peussääntönä kuitenkin ryhmäissä on ettei toisesta ihmisestä sanota mitään, ei varsinkaan negatiivista ja sitten vieä tuollainen kommentti tullut sinulle vastaan.

• Merimarsu

Ryhmä on avoin paikka tavata ja saada vertaistukea. Ryhmän vetäjien tehtävä on antaa tilaa ryhmäläisille ja pitää tilanne turvallisena. Ryhmätapaamiset ovat tietenkin pitkälti sellaisia minkälaisiksi ryhmäläiset ne tekevät. Tavallisesti tämä tarkoittaa rauhallista keskustelua, jossa huomioidaan kaikki läsnäolijat heidän toiveidensa mukaan eli äänessä ei tarvitse olla. Satunnaisesti tapaamisissa on ollut henkilöitä jotka ovat toiminnallaan rikkoneet vuorovaikutuksen ja toisten kunnioittamisen sääntöjä mutta nämä tilanteet ovat sellaisia joihin vetäjien tulee puuttua ja puuttuvatkin.

Jäin miettimään tuota toimistolla käymistä, tarkoitatko sillä juuri transryhmiä vai TuSetan toimintaa. Transryhmähän käyttää TuSetan tilaa mutta ei ole osa TuSetan toimintaa. Omat kokemukset TuSetasta ovat sellaiset etten jäsenyyttä harkitse.

• Kinostisanoismo

Itseä kans kiinnostaisi tietää myös ihan yleisesti kokemuksia vertaistukiryhmistä. Onko niissä vapaata hengailua ja juttelua vai ohjattua keskustelua aiheesta x? Itse tahtoisin lähinnä tutustua muihin "samanlaisiin" enkä muuten ole tekemisissä lgbt-jengin kanssa.

• Merimarsu

Kinostisanoismo, ryhmät ovat eri paikkakunnilla erilaisia. Osassa on keskustelulle teema, osassa juttelu vapaamuotoista yhdessä hegailua. Eivät nuo ryhmät taida missään olla mitään "nyt istutte ja puhutte tästä aiheesta" -henkisiä tapaamisia, vaan juurikin sitä kokemusten, ajatusten ja tunteiden jakamista ihmisten kanssa jotka pystyvät ymmärtämään kokemustasi ja samaistumaan kokemaasi. Vertaistuki on kuitenkin sitä kuulemista ja kuulluksi tulemista ja siten parhaimmilaan tärkeä voimavara. Voi myös olla helpottavaa olla seurassa jossa kokemaasi ei suhtauduta nurjasti etkä joudu perustelemaan tai puolustelemaan sitä. Suosittelen kokeilemaan ryhmiä. Onko ne sitten itselle se hyvä tukimuoto selviää kyllä siellä sitten. Pelättävää ryhmään menemisessä ei ole.

• Merimarsu

D.K. miten meni ryhmässä.?Toivottavasti ei haukuttu ja oli mielenkiintoista.

• Olin nössö enkä uskaltautunut paikalle :D toivottavasti ens kerralla uskaltaudun.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33