toivonrippeen normaalista teveen elämästä. Juuso lueskelin juttujasi hiukan.. mikä on MCC?Mulla rytmäreiden lisäksi tullut sellainen taipumus tuonne vasemmalle kainalon alapuolelle rinnasivuun, että siellä sillointällöin pullistuu joku ulos, joskus ihan rytmintahtiin joskus muuten vaan. Kuin elohiiri, mut ei ole se. Nyt vuoden verran ollut ja sivuääni 1/6, mitäsit tarkoittaakin...Ja ne muljahtelut kestää joskus kokopäivän, jopa kaksi ja voi olla viikonkin pois. Onko kyse supistelutaipumuksesta, kun mitään ei löydy. Rasitus tehty hiukan st-laskua ja ekg aina hyvä. Ei mitään jatkotutkimusmahd.lääkäri näe tarpeelliseksi. Omegaa oon nyt vetänyt sit pariviikkoa ja kipu kädestä kaikonnut, mutta rytinät jatkuu.
rytmihäiriöt vei viimeisenkin
6
1584
Vastaukset
- Juuso
Nämä rytmit ym rintatuntemukset tuntuvat olevan palstan vakio kamaa. Lienevät aika yleisiä ja sitten myös lääkäreille hankalia. Enpä ole oikein itsekään saanut vastausta siihen, että mihin asti mikäkin on "normaalia". Viimeksi lääkäri sanoi, että sitten vasta kannattaa rytmeistä huolestua kun taju menee! Sittenpä taitaa olla jo muitten huolia. Samoin ei ole minulle myöskään selvinnyt, kuinka paljon on huolestuttava st-lasku rasituksessa. Onko se 1mm vai 2mm vai vielä enemmän? Ehkä siellakin pitää taju mennä, ennen kuin joku huolestuu. Yritä nyt sitten näitten kanssa elää, kun joka kolmannella tulee lisälyönti eikä kunnolla pysty edes tasamaalla kulkemaan.
No, sydänkuntoutuksessa laskettin leikkiä, että sydän on siitä hyvä elin, että se yleensä kestää ihmiselon loppuun asti! Muut saattavat lakata toimimasta jo aiemmin. - eräs...
...
Tuttua vaivaa,nuo rytmihäiriöt,eteisvärinät,flimmerit,flutterit.Olen kärsinyt niistä v.sta-96.Olen syönyt monta sorttia lääkkeitä niihin,aina niitä tulee,olen ollut tänä aikana sähköisesä rytminsiirrossa jotain yli 20 kertaa.Tekivät sydänablaation Oulussa 2v sitten,siinä mennään katetreilla eteiseen sisälle ja pienillä sähköimpulsseilla ns.hermoja kuoletetaan jotka aiheuttavat väärän rytmin syntymistä.Onnistui kohtalaisesti,en tartte ota mitään lääkettä enään,kun ne ei auta kuitenkaan.Vieläkin räpsähtää väärälle rytmille,ehkä noin kk,n välein.Otan toki ensiapulääkkeeksi spesicor nimisen lääkkeen ja oottelen vaan, se menee sitten tasaseksi kuin huomaamattani.Olen lääkäreiden kans sopinut että saan olla kotona.kyllästyin niin hyppiä ensiavussa.Tuo pullistuma voi olla palleatyrä,ittelläni on sekin.Epäilenkin että se laukaisee rytmihäiriön joskus.saan häiriön yleensä yöllä kun olen syönyt paljon.Kannattaa jutella lääkärin kans tuosta ablaatiosta jos tilanne jatkuu pahana.Ne ei helposti myönny siihen.Monet lääkkeet pitää kokeilla läpi.Tällaisia kokemuksia mulla.Pärjään kyllä,kun en stressaa tuosta,vaikka hyvähän se on sanoa,ressaahan se kun se lyö pois rytmin kohdalta.Vältä syödä täysiä mahallisia,jaksamisia.
- toivonripe
kiitos vastauksesta -/sista. Päivä kerrallaan. Palleatyrästä...näkyykö se gastrokopiassa?
- Tytsä
Mulla kans tehty ablaatio ja löytyikin kuulemma melkoisen paha rytmihäiriö joka siis yritettiin kuudesti "polttaa" umpeen leikkauksessa.. Adrenaliinia annettiin ja sähkö impulsseja melkoiset määrät, että aika rankka kokemus koko operaatio.. Oli vaan niin vahva se rata mulla. Mut nyt ollut paljon parempi olo, vaikka leikkauksesta vasta 4kk.. väsyttää vieläkin ja kaikki ylimääräinen liikkuminen vie heikkoon kuntoon, mutta enää en menetä tajuntaani ja saa epilepsiaa muistuttavia kohtauksia..huh! ja rytmi pysyy melko hyvässä tahdissa liikkuessa sekä levossa. Mulla oli kans joka päivä jos jonkinlaista häiriötä ja väsymys hirvittävä kokoajan.. ruokahalukin on palaillut pikkuhiljaa. =) positiivista mieltä vaan ja päivä kerrallaan..
Tsemppiä teille! - jooopah
Tytsä kirjoitti:
Mulla kans tehty ablaatio ja löytyikin kuulemma melkoisen paha rytmihäiriö joka siis yritettiin kuudesti "polttaa" umpeen leikkauksessa.. Adrenaliinia annettiin ja sähkö impulsseja melkoiset määrät, että aika rankka kokemus koko operaatio.. Oli vaan niin vahva se rata mulla. Mut nyt ollut paljon parempi olo, vaikka leikkauksesta vasta 4kk.. väsyttää vieläkin ja kaikki ylimääräinen liikkuminen vie heikkoon kuntoon, mutta enää en menetä tajuntaani ja saa epilepsiaa muistuttavia kohtauksia..huh! ja rytmi pysyy melko hyvässä tahdissa liikkuessa sekä levossa. Mulla oli kans joka päivä jos jonkinlaista häiriötä ja väsymys hirvittävä kokoajan.. ruokahalukin on palaillut pikkuhiljaa. =) positiivista mieltä vaan ja päivä kerrallaan..
Tsemppiä teille!Millaisia oli ne kohtaukset, joita sait? Entä millasessa kunnossa olit sen oikoradan kanssa vai mikä se oli.. Kerrohan.
Kuinka pahoja ja millasia rytmihäiriöitä sul oli ja oliko muuten tosi paha olo? VÄsymys?
kiitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527080Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7053202Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1171413Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2211221Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081