Ei-uskova pappi?

kysymysvaan

Onko mielestänne normaalia ja miten tavallista, että seurakunnan pappi tunnustautuu ei-uskovaksi? Näitä juttuja kuulee aina välillä mutta vasta nyt ensimmäisen kerran kohtasin tällaisen papin. Juttelimme jonkin aikaa ja puhe eteni uskonkriiseihin ja vastaaviin. Yllättäen pappi ehdotti ratkaisuksi esittämääni pulmalliseen tilanteeseen ihan selvästi syntistä vaihtoehtoa. Taisin vähän tuhahtaa ja kysyin eikö pappi tiedä sen olevan Raamatun vastaista. Hän vastasi siihen että kuka sen mitenkin ymmärtää. Kysyin eikö hän tiedä kirjoitusten olevan 100% Jumalan sanaa. Kuulemma silti ihmiskäsien kirjoittamaa, muunneltua ja eri aikoina eri tavoin tulkittua. Lopulta kysyin uskooko hän Raamattuun ollenkaan ja mitä Jeesus hänelle elämässä merkitsee ja siihen kuului vastaus että ei perinteisessä mielessä, saattaisinpa joku pitää harhaoppisenakin.

Saako seurakunnassa toimiva pappi tunnustaa näitä asioita tavalliselle kirkon rivijäsenelle? Eikö epäuskoisen papin tulisi erota tehtävästään tai ainakin asettua sivuun siksi aikaa, kunnes saa ajatuksensa takaisin oikeille urille? Kyllä Herra voi auttaa myös elämässä kipuilevia pappeja jos he osaavat nöyrtyä ja tunnustaa epäuskonsa. Minusta tuntuu että tämä pappi on keskittynyt ihan muihin asioihin, kuin hyvässä uskonelämässä kilvoitteluun tai Jumalan mielen mukaiseen elämään. Mahtaako taustalla olla vielä muutakin ja nämä vain "jäävuoren huippu".

5

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehellisyysonhyve

Taisipa olla harvinaisen rehellinen pappi.

• järkikäteenhei

Mikä Raamatun versio on 100% Jumalan sanaa?

Ei voi olla kuin yksi 100% versio. Muiden versioiden % täytyy olla alle 100, jos ne poikkeavat i:n pisteen verran siitä sataprosenttisesta versiosta.

Jos tiedät jonkin version olevan sellainen niin miksi juuri se versio olisi "sataprosenttinen"?

• Normaalia

Harvemmin papit ovat kristittyja.

• sdfsdfsd

Papit ovat kilttejä humanisteja, joilla ei ole edes halua pysyä sanassa. Hyvin harvassa on uskovia pappeja.

• En tunne jokaista pappia niin tarkkaan että voisin tähän varmuudella vastata. Mutta sen perusteella mitä olen julistusta kuullut ja siitä tiedän niin ev. lut. papeista aniharva taitaa olla uskossa ja välittää Raamatusta Jumalan sanana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe