... miten ajatellaan tasa-arvoisesta avioliittolaista, muistakaa se. Siihen sillä ei ole osaa eikä arpaa, paitsi propagandan muodossa, ja osa meistä sentään on propagandalle immuuneja.
Itse kyllä ihmettelen miten kirkko antaa valtiovallan sanoa mitä sen kuuluu tehdä. Kristinuskon perusta ei ole hallitus, vaan Raamattu, Jumalan käskyt. Ja avioliiton määritelmä on Raamatussa ei voi olla yhtään selkeämpi: avioliitto on naisen ja miehen välinen liitto, ja juuri sille Jumala on antaa siunauksensa.
Samaa sukupuolta olevia liittoja voidaan kutsua joksikin muuksi kuin avioliitoksi. Mutta silti papin pitää sanoa niin, nyky-yhteiskunnan odotuksia mielistellääkseen Jumalan sijaan. Mitäpä Jumala siitäkin ajattelisi, jos pappi valehtelisi asiasta? Pidättekö te siitä, että annetaan suostumus johonkin teidän puolestanne, vaikka te ette sitä antaisi?
Itse asiassa sateenkaariseksuaalitkin matkivat niin sängyssä kuin elämäntyylissään että toinen on mies ja toinen nainen, mutta silti välttelevät sitä todellista diiliä kuin kissa kuumaa puuroa. Tuntuu minusta itsepetokselta sekin.
Sellaista päivää ei tulekaan, että sateenkaariseksuaalisuus on täysin kaikkien hyväksymää, sillä yksin oma biologiamme jo puhuu sitä vastaan. Kyseisten ihmisten on paras vain hyväksyä tämä fakta ja jättää meidät vannoutuneet heterot rauhaan.
Miksikö? Seksuaalisesta suuntautumisesta on tullut jo melkein jonkin uskonnon kaltainen. Fallossymbolia palvotaan kuin jotakin jumalaa. En jaksaisi enää kuulla siitä mitään, niin kuin olen kuullut mediasta viime vuodet jatkuvalla syötöllä.
Sitä paitsi, ryhmä ei ole enää ryhmä jos se ei pidä enää huolta periaatteistaan. Tässä valossa luterilainen kirkko onkin jo varsin vesittynyt instituutio.
Keskittykää olemaan aitoja kristittyjä, ei aitoja luterilaisia.
Valtiovalta voi sanoa miten tehdään, mutta ei ...
18
196
Vastaukset
Kuten on koko ajan kerrottu, vastoin mitä aa-fanit ovat väittäneet, mielipiteen-, uskonnon- ja sananvapaus eivät katoa avioliittolain myötä.
- Monta-Pohdintaa
Näin pähkinänkuoressa, sitähän minäkin. Mitä siitä, vaikka politiikassa kaikki ei menisikään oman uskon mukaisesti? Pääasia on kuitenkin joka tilanteessa että on uskollinen itselleen ja Jumalalle, tapahtui mitä tahansa.
- saastaatäynnä
Ev.lut.kirkko on HÄPÄISSYT ITSE ITSENSÄ, piispojensa johdolla. Ei tuollaiselta voi mitään hyvää edes odottaa. Ihmettelen miten kukaan USKOVA, voi tuolla olla.
Ja ihmettelen myös, miten eduskunnassa jonka pitäisi olla KANSANEDUSTAMA, mistä he palkkansa saavat, on vain pienen marginaanlin edustajia eli homojen.
Setalaisiako nämä 120 edustajaa ovat. ? saastaatäynnä kirjoitti:
Ev.lut.kirkko on HÄPÄISSYT ITSE ITSENSÄ, piispojensa johdolla. Ei tuollaiselta voi mitään hyvää edes odottaa. Ihmettelen miten kukaan USKOVA, voi tuolla olla.
Ja ihmettelen myös, miten eduskunnassa jonka pitäisi olla KANSANEDUSTAMA, mistä he palkkansa saavat, on vain pienen marginaanlin edustajia eli homojen.
Setalaisiako nämä 120 edustajaa ovat. ?Suurin osa, ylivoimaisesti suurin osa, uuden avioliittolain kannattajista on heteroja.
saastaatäynnä kirjoitti:
Setalaisiako nämä 120 edustajaa ovat. ?Avioliitto ei ole niinkään pappien asia, vaan Maistraatin. Vain noin 10 pappia yli tuhannesta aikoo vihkiä homoja.
Mutta miten ihmeessä minun tuleva avioliittoni voidaan kokea "propagandana"? Älkää nyt aivan hulluja olko!
- ei.lisättävää
Hyvin kirjoitit Monta-Pohdintaa.
1.3.2017 ja sen jälkeen ne on ihan vaan avioliittoja, oli sitten kyseessä liitto miehen ja naisen, miehen ja miehen tai naisen ja naisen välillä.
Tämä sekopäinen ap ei sitä muuksi muuta.
Yrittäkäähän sopeutua, jookos?- Monta-Pohdintaa
Kristillisen avioliiton on määritellyt Jumala, ei ihminen.
- osapuolikuuro
Monta-Pohdintaa kirjoitti:
Sovitaanpa ihan ihmisten kesken nämä maalliset asiat.
- kjhgkjhkhjkhk
Monta-Pohdintaa kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua tämä kristillinen avioliitto on määritelty?
Fundisrajakit ovat ahdistuneina vaarallisia vain itselleen, muita se ei haittaa. Tervemenoa, manalan ovet ovat auki.
- Erotettava-valtiosta
Olen ollut aina sitä mieltä, että kirkko on erotettava valtiosta kuten Ranskassa on tehty. Se on tullut taas kerran selväksi näiden keskustelujen vuoksi. Tähän liittyen tarvitaan kansalaisaloite asian eteenpäin viemiseksi. On väärin, että kirkolla on verottajan suojeluksessa oikeus kantaa veroja. On myös väärin, että kirkolliset piirit tehtailevat lakeja, jotka vaikuttavat myös niihin, jotka eivät ole kirkon jäseniä eli kaikkiin kansalaisiin. Näin on tilanne vain diktatuureissa ja kiihkouskovaisissa muslimimaissa kuten Iranissa. Sitten, kun kirkko on erotettu valtiosta ja se kerää jäseniltään jäsenmaksuja, niin melskatkoot niissä temppeleissään kuten haluavat kunhan eivät sotke tavallisen kansalaisen elämää.
- kerro.meillekin
Erotettava-valtiosta kirjoitti:
Olen ollut aina sitä mieltä, että kirkko on erotettava valtiosta kuten Ranskassa on tehty. Se on tullut taas kerran selväksi näiden keskustelujen vuoksi. Tähän liittyen tarvitaan kansalaisaloite asian eteenpäin viemiseksi. On väärin, että kirkolla on verottajan suojeluksessa oikeus kantaa veroja. On myös väärin, että kirkolliset piirit tehtailevat lakeja, jotka vaikuttavat myös niihin, jotka eivät ole kirkon jäseniä eli kaikkiin kansalaisiin. Näin on tilanne vain diktatuureissa ja kiihkouskovaisissa muslimimaissa kuten Iranissa. Sitten, kun kirkko on erotettu valtiosta ja se kerää jäseniltään jäsenmaksuja, niin melskatkoot niissä temppeleissään kuten haluavat kunhan eivät sotke tavallisen kansalaisen elämää.
Miten kirkko sotkee sinun elämääsi?
- Herran.tertut
Monta-Pohdintaa kirjoitti: "Itse asiassa sateenkaariseksuaalitkin matkivat niin sängyssä kuin elämäntyylissään että toinen on mies ja toinen nainen, mutta silti välttelevät sitä todellista diiliä kuin kissa kuumaa puuroa. Tuntuu minusta itsepetokselta sekin."<
En ole kuullutkaan, miten se ilmenee? Oletko saanut tuon idean raamatun "ei saa maata miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan" -höperehtimisestä, vai oletko jossain päätynyt tuollaiseen tilanteeseen? Voisitko avautua?
Kysyin aikoinaan kapakassa vanhalta homomieheltä, että mistä ihmeestä on peräisin käsitys, että homosuhteissa olisi toinen nainen ja toinen mies? Mies kertoi, että kun homoseksuaalisuus oli rikos, niin homoilla piti olla varalta myös naisen nimi, jotta keskustelu vaikkapa baaritiskillä onnistuisi luontevasti, ilman, että alkoi sivullisten nyrkit heilua. Sillä ei tietenkään kannattanut mennä sanomaan: "Näin tuossa päivällä Antin ja Timpan Askossa, olivat parisänkyä ostamassa". Tai: "olivat Marko ja Hannu eilen täällä, ovat kuulemma muuttaneet viikonloppuna yhteen". - VaiMitä
Tyypit jotka asettavat uskomuksensa ja raamattunsa yhdessä säädettyjen lakien edelle olisi syytä lukita telkien taakse ja pysyvästi. Syynä tietysti maanpetos ja terrori-iskun suunnittelu.
Jos ne pitää pitää lukkojen takana mielenterveyssyistä niin siinäkin tapauksessa olisi hyvä heittää avaimet jorpakkoon. Se on jo aikaa sitten nähty että kiimaisiin jeesuksenmorsiamiin ei mikään järkipuhe tehoa.
Vaikken olekaan mikään eutanasian kannattaja niin kuolemantuomion palauttamista voisi kyllä harkita. Vaikka tavallisesta murhasta elinkautinen riittääkin niin kiihkokristittyjen suunnittelemasta tuomionpäivän joukkotuhonnasta pitäisi kyllä mätkäistä ihan kovimman mukaan.- kerrotko.meille
Miten se joka pitää aviollittoa vain naisen ja miehen liittona rikkoo Suomen lakia?
kerrotko.meille kirjoitti:
Miten se joka pitää aviollittoa vain naisen ja miehen liittona rikkoo Suomen lakia?
Miten kysymyksesi liittyy edelliseen viestiin, Räyhis?
Kyllä sä kipeästi tarvitsisit viereesi äidin joka sanoo mitä voi kysyä ja mitä ei, kun kerran oma järki ei sano mitn.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734269Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921223
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66918Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia114855Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65826
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245789- 37773