Först skaffar man de här två "normbarnen "och sedan litet senare ett barn till för finlandssvenskhetens skull.
Finlandssvenska familjer har ofta tre barn.
9
95
Vastaukset
- fosterländska
Två barn för Finland och ett för Svenskfinland.
- mekko.pystyssä
Lestadiolaiset pukkaavat ulos 10-15 lasta, ehkäisy on kielletty.
- lagomärbäst
Så många gör inte vi som inte är gudliga.
- trebarnsmamma33
Det finns ju folk som inte alls skaffar barn, så det jämnar ut sig.
- vårplikt
Vi måste ju se till att svenskspråkiga finländare inte tar slut.
- fyrastycken
Är man riktigt fosterländsk så skaffar man ännu ett barn till.
av våra barn fick två nog av trakasserierna på grund av modersmålet och flyttade utomlands. Ingen av dem räknar med att flytta tillbaka för de vill inte låta sina barn växa upp i den här hotfulla miljön
- dåligtspråkklimat
Tyvärr är det många svenskspråkiga ungdomar som känner sig tvingade att lämna sitt fosterland.
- mormortillsju
Sedan får man ju hoppas att barnen fortsätter på samma linje.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233520- 122346
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241428
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141246