Lomatoimisto nuolee

isännätkuriin

Meillä täällä etelä-savossa on kumman nuoleskeleva asenne suhteessa maidontuottajiin. Tuottaja näyttää olevan HERRA. Vaikka saavat ilmaista palvelua veronmaksajilta!

8

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkkonummilta

Mene polvillesi ja ano puheenvuoroa.

• UusiKateudenaihe

Lomitustoiminta on maatalousyrittäjiä varten, joten kenen muun tarpeiden mukaan se sitten pitäisi toimia? Yleensä kyllä lomatoimisto ja yrittäjät toimivat hyvässä yhteisymmärryksessä, kaikki koettaa puhaltaa yhteen hiileen.

• kateelliset

Hah. Olen itse ollut lomittamassa Etelä-Savossakin ja ihan samanlaista oli siellä ja samanlaisesti tein työni ja samanlainen talo kun missä tahansa muuallakin.
      Eikä lomatoimisto siellä ketään nuoleskellut, lomatoimiston ohjaajat ovat asiakaspalvelijoita myös, kuten on lomittajakin. Se unohtuu ehkä joltain joskus. Asiat on hyvä hoitaa fiksusti ja yhteisymmärryksessä.
      En edes tiedä miten lomatoimisto voisi tilallisia edes mitenkään erikoisesti mielistellä ystävällisen asiakaspalvelun lisäksi jos sekään mitään nuoleskelua on. Lomapäiviä kun ei saa enempää eikä niitä voi toimistosta syyttä antaakaan, valvontaa on kaikilla portailla.
      Tilallinen et ole näemmä itse etkä osaa perustella väittämääsi joten todeta voi että olet taas näitä kaveri kateellisia...

• kallatjärvessä

Taitaa olla Seppo Tikkalasta?

• isännätkuriin

Katsotaan selkeitä turvallisuuspuutteita läpi sormien.

• kateelliset

Turvallisuuspuutteita kun on vähän joka tilalla jos lähdetään miettimään... Monellakos on ne rehuluukut vintin lattiassa kaiteilla varustetut jne.? Lomittajan kansiotkin puuttuu monilta ja kestohuomautuksen aihe taitaa olla. Tarkkaan syynäävät täällä johtajalomittajat paikat. Ja sikatiloillakin on löytynyt jos jonkinlaista huomautettavaa pimeistä rappusista ja vaarallisista sähkövirityksistä lähtien. Jossain siipikarjatilallahan meni lomittajan jalka tohjoksi lannanpoistolaitteeseen en tiedä mikä laite ja mikä tilanne oli. Jokin ruuvikuljetin kai. Selkeisiin turvallisuuspuutteisiin puututaan kyllä kaikkialla. Kateushan on kai se jos itseltä löytyykin jotain huomautettavaa eikä naapurilta...

• Kaikkitietävät

Lomittajat katsovat paremminkin turvallisuus- ja muitakin tilan ohjeita läpi sormien, eli niistä piutpaut välittävät. Kirjallisesta lomitusohjeesta eräs tuttu emäntä antoi kerran kuvaavan esimerkin: kun annat kirjan lomittajalle käteen se lasketaan lähimmälle tasaiselle pinnalle ja aletaan tehdä ominpäin töitä.

• kateelliset

Tuo riippuu hyvin paljon lomittajasta. Tiedän monta paikkaa jossa minkääntasoista ohjetta mistään ei löydy tai ovat merkittävästi vanhentuneita, parhaimmassa tapauksessa ollaan sitten naama vihreänä valittamassa jälkeenpäin ettei lomittaja pärjännyt itsenäisesti vaan joutui kesken loman kysymään jotain.
        Tärkeät ajantasaiset puhelinnumerot olisi oltava selkeästi näkösällä, vaan vielä turhan monessa paikassa lomittaja joutuu kissojen koirien kanssa niitä etsimään hätätilanteessakin kun pitäisi saada kiireesti yhteys esim. siihen tilalliseen tai hoitavaan eläinlääkäriin.
        Turvallisuuskohdat olisi kyllä syytä käydä perehdytyskäynnillä läpi kädestä pitäen mutta paperilla nekin on syytä olla siltäkin varalta että tulee yllättävä lomittajamuutos kesken loman tms. Muista lomittajista en osaa sanoa mitään mutta itse hyödynnän ohjeet siinämäärin kun niitä hyödyntää voi=miten niitä on olemassa/miten ajan tasalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1254
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      824
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      820
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      760
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      695
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      672
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60