Vuonna 2025 Suomessa ostetaan vain sähköautoja

dfdsfdsa

15

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö, höpö juttuja, Suomen nuiva suhtautuminen kaikkeen sähköllä liikkumiseen pitää huolen siitä että sähköautot eivät yleisty. Maahantuojat ja myyjät eivät halua niitä myydä eikä latausverkkoa maanteillä saada kuntoon. Lisäksi latauspisteiden sähkön hinnoittelu ei ole tältä planeetalta. Nykyhallitys nyhvää biolitkujen kanssa vielä 2025 kun koko muu eurooppa ajaa jo sähköpeleillä.

      • Patteri-Paavo

        Jaa, että maahantuojat ja myyjät eivät halua myydä sähköautoja? Onko sinulle kieltäydytty sellaista myymästä, vai mihin väitteesi perustuu?

        Jos itse rakentaisit kalliin latauspisteen, haluaisitko jakaa siitä sähköä ilmaiseksi tai niin halvalla, ettet saisi edes omiasi pois?

        Niin.


      • iampera

        Pakko kertoa oma kokemus uuden Amperan ostosta vuonna 2013.
        Väliraha olisi ollut kohtuuton, kun sanoin asiasta tarjottiin saman hintaista Ignisiaa 5000€ pienemmällä välirahalla. Eli kyllä koin ettei haluttu myydä.
        No ostin sitten muualta 17t ajetun Amperan käytettynä, mielestäni paras autokauppani ikinä.
        En tietenkään halua väittää että nyt tilanne olisi samanlainen sähköautokaupassa.


    • 60tkmtienpäällä

      Väliraha uuteen Amperaan 8 000e suurempi kuin vastaavaan polttomoottoripeliin. Joten kokemuksen edellisen kommentoijan kanssa samansuuntaisia. Nissan Leafin sovitut koeajot peruttiin viimehetkellä 2x ensin oli akku tyhjä ja toisella kerralla auto oli huollossa.
      Kysykääpä viikonloppunöyttelyissä sähköautoista, niin näette miten alkaa selitystä tulla miksei niitä kannata esitellä jne...

      • Zyz

        Ilmeisesti noilla sähköautoilla myyjän kate on pieni. Herääkin kysymys mahdollisen valtion ostokannustimen suhteen, viekö automyyjä kaiken alhaisilla hyvityshinnoilla?
        Eli ainoastaan käteiskauppa ja itse myymällä oman auton tulee saamaan hyödyn.
        Tämähän voikin osaltaan selittää sähköautojen vaatimatonta myyntiä.


      • Patteri-Paavo

        Kyllähän näissä tapauksissa se sähköauto toki myyty olisi, kun olisit laittanut rahat tiskiin. Kyse on vain hinnasta. Ilmeisesti sähköautojen myyntihinnat on painettu niin alhaisiksi, että katetta ei juuri ole. Silloin ei ole tinkivaraakaan hinnassa. Se, että koeajoauton akku on tyhjä tai että se on huollossa, kertoo taas vain kyseisen auton käytettävyydestä käytettävyydestä.


      • SuloK
        Patteri-Paavo kirjoitti:

        Kyllähän näissä tapauksissa se sähköauto toki myyty olisi, kun olisit laittanut rahat tiskiin. Kyse on vain hinnasta. Ilmeisesti sähköautojen myyntihinnat on painettu niin alhaisiksi, että katetta ei juuri ole. Silloin ei ole tinkivaraakaan hinnassa. Se, että koeajoauton akku on tyhjä tai että se on huollossa, kertoo taas vain kyseisen auton käytettävyydestä käytettävyydestä.

        Tuo, että sähköautojen katteet olisivat niin pienet, ettei niitä kannattaisi myydä, vaikuttaa ainakin naapurimaihin verrattuna väärinkäsitykselta. Autojen alv 0 - autoverttomia hintoja on naurettavan helppo vertailla verkossa.


    • huuhaatapukkaa

      Linkkisi ei millään tavalla tukenut otsikon väitettäsi.
      Ennustaminen on vaikeaa, tulevaisuuden varsinkin, se kuka elää vuonna 2025, näkee totuuden, tämän päivän faktojen mukaan väitteesi on ihan silkkaa huuhaata.
      Olisin mielissäni, jos sähköautot yleistyisivät, kun ja jos nykyiset ongelmat ratkeaisivat, tämän päivän tiedolla noin pikainen aikataulu on täysin utopistinen.

    • rellupösösitukka

      olen lykännyt auton ostoa sen takia kun ei ole töpseleitä täälläpäin , ostan sitten kun on hyundain tai toyotan. lataushbridin.

    • Tiiselisti

      Eihän nyt voi/kannata ostaa autoa varsinkaan uutta.

      Volvon "virallinen" arvaus että tiisseli kuolee 4.ssä vuodessa joten aika nopee kuoletusaika uudelle Volvolle..

      Sähkikset ei vielä oikeita käyttöautoja hinnat / toimintasäteen ja latauspisteiden takia.

      Samoten Liikenneministeriön ja hallitushenkilöiden sooloilun takia kannattaa parivuotta (vaalikausi) pantata ostoa ja katsoe mihin ollaan m,enossa. Nykymenolla jokatapauksessa iskee kätensä siihen itseensä kiitos tuotekehityksen ja hallituksen säätämisien..

    • uhka.katteille

      Suurempi osa autoliikkeen katteesta tulee huolloista. Sähköautoilla ei huoltoja juuri ole. Miksi perinteiset autonvalmistajat vapaaehtoisesti söisivät omia katteitaan?

      • huuhaatapukkaa

        Eihän ne sähköautotkaan huollotta kulje, niissäkin on renkaat, jarrut, jousitus, ohjausnivelet,ym. ym. kuten perinteisissä autoissakin JA sitten se voimanlähde, kaikki siihen liittyvä elektroniikka, akut ym. ym. ym. Myönnän: moottoriöljyn ja suodattimen vaihtoja ei ole, sekö oli alottajan suurin huoli?
        Kyllä nuokin huoltoja tarvitsevat, Kyllä se sähköautojen yleistymisen este on joku muu kun huoltojen kate. Tuote ei ole vielä valmis laajemmille markkinoille.


      • Huoltovapaa

        Normiautoissa myös vaihteistot, vaihteistoöljyt, monimutkaisempi voimansiirto, moottorin lukuisat liikkuvat osat kuten sylinterit, moottoriöljyt jne. Sähköautossa normaalisti kuluvia liikkuvia osia on 4-6 kpl (renkaat ja pyyhkijänsulat) kun normiautossa lienee monimutkaisten moottorien takia tuhansia kuluvia osia. Ok, sähköautossa myös jousitus/iskunvaimennus ja ohjauskomponentit.

        Teslan omistajat kertokaapas huoltoväli, oliko se 100,000-150,000 km vai sekin vain suositus?

        Totta että jos akut tulee ehkä uusia 8-10 vuoden kuluttua, tulee siitä 1500 euron keskimääräinen huoltokustannus vuotta kohden.


      • kaha53
        Huoltovapaa kirjoitti:

        Normiautoissa myös vaihteistot, vaihteistoöljyt, monimutkaisempi voimansiirto, moottorin lukuisat liikkuvat osat kuten sylinterit, moottoriöljyt jne. Sähköautossa normaalisti kuluvia liikkuvia osia on 4-6 kpl (renkaat ja pyyhkijänsulat) kun normiautossa lienee monimutkaisten moottorien takia tuhansia kuluvia osia. Ok, sähköautossa myös jousitus/iskunvaimennus ja ohjauskomponentit.

        Teslan omistajat kertokaapas huoltoväli, oliko se 100,000-150,000 km vai sekin vain suositus?

        Totta että jos akut tulee ehkä uusia 8-10 vuoden kuluttua, tulee siitä 1500 euron keskimääräinen huoltokustannus vuotta kohden.

        Ohjekirjassa 12kk/20 000km


      • turhaa.touhua
        kaha53 kirjoitti:

        Ohjekirjassa 12kk/20 000km

        Huollot Teslassa vapaaehtoisia, takuu säilyy vaikka et huollata koskaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3103
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      60
      2814
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2385
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2208
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      60
      2033
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2016
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1606
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1567
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1410
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      35
      1398
    Aihe