Kertokaapa rakkaat palstalaiset, missä seurakunnassa opetetaan raitista opetusta?
Onko olemassa evankelistaa, jonka usko on tervettä ja Raamatun mukaista?
Vaikuttaa siltä, että väärän sanan puhujia riittää vapaittenkin suuntien parissa enemmän kuin riittävästi.
Tahdon kuulla raitista opetusta.
Mistä raitista sanomaa ja opetusta?
50
740
Vastaukset
- RaitisLuterilainenOppi
Käsite "raitis sanoma ja opetus" on suhteellinen, sillä tietenkin kukin, eriuskoinen uskoo itse edustavansa "raitista opetusta".
Mikä on sinun määritelmäsi "raittiista opetuksesta"? Et käytä sanaa "oppi", vaan "opetus" ja nämä ovat eri käsitteitä. Et siis kannata mitään oppia, vaan "opetusta".
Jos ensin kerrot määrittämäsi raittiin opetuksen, sitten kai joku toinenkin samanlainen "raitis" tietää vastata.
Entä "raitis sanoma"? Odotatko profetiaa? Profeettoihin ei tänä päivänä kannattaisi juurikaan luottaa. Raittiit profetiat, eli todella Itse Jumalan Pyhästä Hengestä lähtöiset, ovat harvinaisia.
Itse en osaa vastata, sillä kannatan enemmän oppia kuin opetusta. Oppi lähtee Jumalasta, opetus ihmisestä.
.- 1234567---
Pois poikenneet ! Ensin Jumalan antama sapatti arkipäiväistettiin, niin monet opettavatkin, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille.
Vähitellen naisista tehtiin pappeja Raamatun vastaisesti. Nyt sitten suuri osa on vähitellen hyväksymässä homo ja lesboliitot. Nämä kaikki muutokset ovat kauhistuttavia.
Alajärven Vapaaseurakunnalla on asiallista ja raamatullista opetusta, ainakin päätellen pastori Miika Halosen videoista youtubessa: https://www.youtube.com/watch?v=t4Eik-d2KKc
- hmhmm
Ja kyseinen henkilö linkittää mm.Tiaista, Bakeria ja Bill Johnsonia....kiitos, mutta ei kiitos.
- vaikeata.löytää
Tahtoo olla monenlaista hapatusta joka puolella, joten varmaan on vaikeaa löytää.
Itse olen todennut, että opetus pitää saada suoraan Herralta Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, sillä luotettavia opettajia en ole löytänyt.
Se on itse asiassa uudessa liitossa tarkoituskin, eli saada ITSELLE opetus, eli toisen valmis opetus ei hyödytä uskovaa, vaan sen kautta helposti voi vain eksyä eksyneen kanssa.
Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'.
Luotettavin opettaja on siis Opettaja:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Eli tutki ja lue itse, ja ano Herralta apua ja tukea ja johdatusta opiskelussasi.
Tämä on ollut minun Tieni, eli tiedän mistä kirjoitan, ja paljolta eksytykseltä olen säästynyt tämän ansioista !
Herra sinua siunatkoon ja auttakoon, se jo on hienoa kuulla, että janoat Totuutta ja opetusta, vain harvalla sitä todellista halua nykyään on. Mene Lähetyshiippakunnan tilaisuuksiin tai kuuntele netistä saarnoja. On todella kirkasta ja selvää Jumalan sanaa. Katso paikkakuntaasi lähinnä oleva Lähetyshiippakunnan seurakunta.
- näin.on
Lue itse Raamatusta. On sinusta kiinni, hyväksytkö kaiken Raamatusta. Moni ei hyväksy ja sen jälkeen etsii opettajia korvasyyhyyn keksimään tekosyitä, miksei pitäisi uskoa Raamattua. Ne jotka uskovat Raamattua, he löytävät oikean paikan uskovien yhteydelle ja hyvä opettajat.
- Herätyys
Kyllä sen parhain mahdollinen alkuperäinen Krist. oppi löytyy Raamatun UT, Kristuksen Jeesuksen ja / apostoliensa opetuksista ja ohjeista. Joka vain ne haluaa omaksi parhaakseen / muidenkin parhaaksi, pelastuksekseen omaksua, ja alkaa ojentautumaan ja elämään ja toimimaan niiden mukaisesti.
Jeesuksen nimessä... näin alkanut. vähäinen, Totuudessa / valkeudessa pysyvä ja mukaisesti, jo pidemmän aikaa elänyt ja toiminut.
Nyt, jo pidemmän aikaa niitä muita, Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi Hänen ,"maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimivia / vaikuttavia APOSTOLISIA seurakuntiaan rakentavaan Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.
Niitä muita tähän em. Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen kutsuttuja etsivä / peräänkuulutteleva, vaan ei vieläkään ketään, edes millään tavalla kiinnostunuttakaan, näiltä foorumeiltakaan löytänyt.- näin.on
Pelkkä UT ei riitä. Pitää opiskella koko Raamattu ja ymmärtää Jeesuksen ajan juutalaisuutta. Muuten ymmärrät väärin sekä UT että Raamattua muutenkin.
- Herättelevä
näin.on kirjoitti:
Pelkkä UT ei riitä. Pitää opiskella koko Raamattu ja ymmärtää Jeesuksen ajan juutalaisuutta. Muuten ymmärrät väärin sekä UT että Raamattua muutenkin.
Raamatun UT mukaan saatu Pyhähenki opettaa jokaista vilpitöntä etsijää, (etsikko ajassa elävää) joka Häntä Kristusta Jeesusta ja Hänen, kaikille hyväksi, tahtoaan rukoillen etsii.
- katsotuota
Siiloan seurakunta Helsingissä, taitaa lukea kyltissä Siloam.Voi kuunnella saarnoja.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj8zdXDlfDSAhXFKiwKHUJTCg4QFggfMAA&url=http://siiloan.fi/&usg=AFQjCNFyV0gu6Kj9XEH1mh9smeJNRMNHWA&bvm=bv.150729734,d.bGg - elämän-janoinen
Kokeile Kallion seurakuntaa! Ihmiset ovat kovasti tykänneet tapahtumista siellä.
http://kallionseurakunta.fi- Ei.kuulosta.hyvältä
Päivi ja Niilo Räsäsen luento kristillisestä avioliitosta aiheutti raamattutapahtuman siirtämisen Kallion kirkosta. Siirron taustalla on reformaatioaiheiseen tapahtumaan sisältyvä avioliittoluento, jonka ei katsottu sopivan Kallion kirkkoon.
- IrjaAskola
Eikös tämä ole suomen liberaalein seurakunta sateenkaarimessuineen... Opetusta en tuolta ainakaan lähtisi hakemaan.
- tuulamarjukka
Miksi et? Sieltä saa sanan ravitsevaa maitoa ystävällisessä hengessä. Noista tilaisuuksista ovat useat tykänneet siis ihan tosissaan. Kohtaa ja tule kohdatuksi, tee hengen työtä rakkaudessa <3
- äläseuraaeksyttäjiä
Puhuin aikoinaan kallion ev.lut.seurakunnan papin kanssa Roomalaiskirjeestä. Kun sanoin "Jumala sanoo tässä...", hän keskeytti ja sanoi: "Jumalako, vai Paavali." Tämä kallion kirkon pappi ei usko, että Raamattu on Jumalan Sanaa. Koko ev.lut.kirkko on täysin luopunut ja tekee yhteistyötä katolisen kirkon kanssa. Ekumenia on yksi lopunajan eksytyksistä. Jumala käskee eroamaan vääristä yhteistöistä ja harhaopeista.
Lisäksi on eksytystä paikoissa, joissa esim. "juovutaan hengestä". On paljon paljon harhaoppia ja sitä, että seurataan vääriä henkiä, myös muualla. Todella tärkeä tuntea Jumalan Sana, ja pysyä siinä. Jos joku puhuu jotain Jumalan Sanan vastaista, ko. puhe ei ole Herralta. On myös ymmärrettävä Raamattu oikein. Monet tekevät oppeja muutamasta jakeesta unohtamalla Raamatun kokonaisilmoituksen ja niitä kyseisiä jakeitakaan ymmärtämättä. Raamatussa on viisautta, joka pitää ymmärtää Pyhässä Hengessä.
- eräs-toinen
Livenä ei raitista opetusta suomeksi tällä hetkellä ole tarjolla, mutta kirjoitettuna sitä löytyy runsaasti.
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/
Ulkomailla on samaa hyvää Jumalan sanaa kuultavana myös livenä, mutta ei Suomessa. - PasiToivonen
Mäntän Helluntaiseurakunta, Vilppulan Vapaakirkko. Suvaitsevat minua.
https://mhsrk.fi/
http://www.manttavilppulanvapaaseurakunta.net/ Raitista sanaa on saatavissa lukemattomissa seurakunnissa ympäri maata. Käykää rohkesti tutustumassa.
- fghfghfg
Hellaripastorien saarnat ovat suurimmaksi osaksi tänä päivänä heikkoja. En suosittele viisauden etsimistä pastoreista, jotka eivät noudata Raamattua. Lue itse Raamatusta.
- RealSana
Näinä viimeisten päivien viimeisinä aikoina on maailmassa monen sortin eksytystä. Jos jostain löytyy seurakunta, jossa saarnataan vanha helluntailaisuutta, niin ehkä sinne. Parasta ihan itse lukea Raamattua.
- etsivä.löytää
En suosittele !
- pitkäänhellari
Tuskin on Suomessa ketään ja ei ainakaan ketään tällä palstalla ole mainittua julistajaa, joka ei olisi saanut moitetta.
Kun on tullut uskoon, pyytää Herralta Sanan leipää, niin Hän antaa.
On totta että on toisilla erityistä armoitusta ja elävät lähellä Jumalaa ja sana on voimallista. Julistajatkin ovat vajavaisia ihmisiä ja heillä on taistelut niin kuin meillä jokaisella. Ei vaadita heiltäkään yli voimien ja mahdottomia.
Ei odoteta ihmisiltä vaan Jumalalta.
Eiköhän sinun omalla paikkakunnalla ole näitä Sanan palvelijoita. Jos Jumalalla olisi yhtä tiukat vaatimukset oikeaoppisuuden suhteen kuin monilla uskovilla, ei taivaaseen pääsisi kukaan.
- eräs-toinen
Suuri osa näistä "oikeaoppisista" ei pääse itse taivasten valtakuntaan. He huomaavat tulleensa ulos heitetyiksi Kristuksen tulemuksessa. Heille "oppi" oli elämä, mutta Jumalan lapsille "elämä" on yhteyttä pyhässä hengessä isän ja pojan kanssa ja "Kristuksen elämä meissä" sen sijaan, että se olisi jokin oikea opillinen ymmärrys joistakin vaikeatajuisista Raamatun kohdista.
- JumalaOnValo
Se, joka ei ole syntynyt uudesti ylhäältä Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, ei voi nähdä eikä päästä sisälle Jumalan valtakuntaa. Mutta se, joka on uudestisyntynyt Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, hän on uudestisyntymisessä päässyt jo sisälle Jumalan valtakuntaan. Hän on sisällä Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus Kristus on hänessä.
Uudestisyntynyt uskova odottaa sitä lopullista Uutta Jerusalemia joka laskeutuu alas taivaasta Jumalan luota ja jonka Jumala itse on valmistanut. Kaupunki on
2 300 kilometriä korkea
2 300 kilometriä pitkä
2 300 kilometriä leveä
Siis, nämä ovat sen uuden Jerusalemin KAUPUNGIN mitat. Sitten maa, jossa tämä uusi Jerusalem on, voi olla vaikka kuinka suuri. Se ei ole tämä planeetta vaan se on uusi maa jonka Herra Jumala on luonut sen jälkeen kun tämä planeetta palaa tulipätsissä niin kuumana että alkuaineetkin kuumuudesta hajoavat, ts. tuhoutuvat.
Tämä uusi kaupunki, Uusi Jerusalem, ei tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta sillä Jumalan kirkkaus valaiseen sen ja sen lamppu on Karitsa. Jumala itse on sen kaupungin valo. Jumala on valo. Tämän kaupungin (Jumalan valossa) valossa kaikki kansat vaeltavat ja tuovat sinne kalleuksiaan.
Kannattaa pitää huoli siitä että on uudestisyntynyt Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, ja että Kristus asuu sydämessä. Kannattaa myös kilvoitella päästäkseen sisälle tähän kaupunkiin. Lähempää tietoa kaupungista voidaan lukea Ilmestyskirjasta sen luvuista 21 ja 22. - eräs-toinen
JumalaOnValo kirjoitti:
Se, joka ei ole syntynyt uudesti ylhäältä Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, ei voi nähdä eikä päästä sisälle Jumalan valtakuntaa. Mutta se, joka on uudestisyntynyt Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, hän on uudestisyntymisessä päässyt jo sisälle Jumalan valtakuntaan. Hän on sisällä Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus Kristus on hänessä.
Uudestisyntynyt uskova odottaa sitä lopullista Uutta Jerusalemia joka laskeutuu alas taivaasta Jumalan luota ja jonka Jumala itse on valmistanut. Kaupunki on
2 300 kilometriä korkea
2 300 kilometriä pitkä
2 300 kilometriä leveä
Siis, nämä ovat sen uuden Jerusalemin KAUPUNGIN mitat. Sitten maa, jossa tämä uusi Jerusalem on, voi olla vaikka kuinka suuri. Se ei ole tämä planeetta vaan se on uusi maa jonka Herra Jumala on luonut sen jälkeen kun tämä planeetta palaa tulipätsissä niin kuumana että alkuaineetkin kuumuudesta hajoavat, ts. tuhoutuvat.
Tämä uusi kaupunki, Uusi Jerusalem, ei tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta sillä Jumalan kirkkaus valaiseen sen ja sen lamppu on Karitsa. Jumala itse on sen kaupungin valo. Jumala on valo. Tämän kaupungin (Jumalan valossa) valossa kaikki kansat vaeltavat ja tuovat sinne kalleuksiaan.
Kannattaa pitää huoli siitä että on uudestisyntynyt Sanasta ja Hengestä; Jumalasta, ja että Kristus asuu sydämessä. Kannattaa myös kilvoitella päästäkseen sisälle tähän kaupunkiin. Lähempää tietoa kaupungista voidaan lukea Ilmestyskirjasta sen luvuista 21 ja 22.Kirjaimen mukaan eksyneet eivät ymmärrä edes sitä, että uusi Jerusalem on elävistä Jumalan lapsista koostuva uskovien yhteisö, Jumalan seurakunta, ei jokin kivistä ja arvometalleista tehty rakennelma.
Jumalan seurakunta laskeutuu alas taivaasta Karitsan häiden jälkeen ja se on täydellinen, mitä iankaikkista täydellisyyttä kuvaavat mitat 12 000 vakomittaa kuvaavat. (Ilm 21)
Kirjaimen eksyttämät sielulliset ihmiset odottavat jotakin kivistä ja jalometalleista rakennettua kaupunkia tulevaksi alas taivaasta, mutta hengestä syntyneet tietävät, että me olemme itse se kaupunki ja sen pylväät, jotka alas taivaasta tulevat. (Ilm 3:12; 21) Ei kultaa eikä jalolkiviä vaan eläviä ihmisiä, elävän Jumalan lapsia. - JumalaOnValo
eräs-toinen kirjoitti:
Kirjaimen mukaan eksyneet eivät ymmärrä edes sitä, että uusi Jerusalem on elävistä Jumalan lapsista koostuva uskovien yhteisö, Jumalan seurakunta, ei jokin kivistä ja arvometalleista tehty rakennelma.
Jumalan seurakunta laskeutuu alas taivaasta Karitsan häiden jälkeen ja se on täydellinen, mitä iankaikkista täydellisyyttä kuvaavat mitat 12 000 vakomittaa kuvaavat. (Ilm 21)
Kirjaimen eksyttämät sielulliset ihmiset odottavat jotakin kivistä ja jalometalleista rakennettua kaupunkia tulevaksi alas taivaasta, mutta hengestä syntyneet tietävät, että me olemme itse se kaupunki ja sen pylväät, jotka alas taivaasta tulevat. (Ilm 3:12; 21) Ei kultaa eikä jalolkiviä vaan eläviä ihmisiä, elävän Jumalan lapsia.>>>Kirjaimen mukaan eksyneet eivät ymmärrä edes sitä, että uusi Jerusalem on elävistä Jumalan lapsista koostuva uskovien yhteisö, Jumalan seurakunta, ei jokin kivistä ja arvometalleista tehty rakennelma. <<<
Ei sinun olisi tarvinnut kertoa ettet usko Jumalan Sanaa. Olet kertonut sen jo monta kertaa. Niin en ihmettele ettet usko että uusi Jerusalem on todellinen Jumalan valmistama kaupunki vaikka Raamattu sen kertoo ihan selvästi. Sen kadut ovat puhdasta kultaa, ikään kuin läpinäkyvää lasia. Lue Ilm 21:10- 21. Kaupungin peruskivi on jaspis, toinen safiiri, kolmas kalsedoni, neljäs smaragdi, viides sardonyksi, kuudes karneoli, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi jne jne.....(Ilm 21:19-21).
Ei todellakaan vaikuta siltä että kaupunki koostuisi pelastuneista ihmisistä. Ilmestyskirja kertoo että pelastuneet pääsevät sisälle kaupunkiin, eivät ole itse se kaupunki (Ilm 21:27).
Jos me alamme tekemään sinun tekemiä mielettömiä ja mielikuvitukseen perustuvia tulkintoja Raamatun Sanasta, kohta meillä on mitä ihmeellisimpiä oppeja ja vaikka minkälaisia oppeja. Kukaan ei enää tietäisi että mitä Raamattu oikestaan tarkoittaa koska se ei tarkoitakaan sitä mitä siinä on. Jumala todistaa Ilmestyskirjan sanoista: "Nämä sanat ovat luotettavat ja todet" (Ilm 22:6). Ja sinä sanot etteivät ole todet?????
Ilm 22:14. "Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi oikeus elämän puuhun ja että he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin." - JumalaOnValo
eräs-toinen kirjoitti:
Kirjaimen mukaan eksyneet eivät ymmärrä edes sitä, että uusi Jerusalem on elävistä Jumalan lapsista koostuva uskovien yhteisö, Jumalan seurakunta, ei jokin kivistä ja arvometalleista tehty rakennelma.
Kirjaimen eksyttämät sielulliset ihmiset odottavat jotakin kivistä ja jalometalleista rakennettua kaupunkia tulevaksi alas taivaasta, mutta hengestä syntyneet tietävät, että me olemme itse se kaupunki ja sen pylväät, jotka alas taivaasta tulevat. (Ilm 3:12; 21) Ei kultaa eikä jalolkiviä vaan eläviä ihmisiä, elävän Jumalan lapsia.>>>Jumalan seurakunta laskeutuu alas taivaasta Karitsan häiden jälkeen<<<
Uusi Jerusalem, Jumalan valmistama kaupunki, laskeutuu alas taivaasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, ei Karitsan häiden jälkeen. Karitsan häät alkavat ennen tuhatvuotista valtakuntaa. Jeesus tulee seurakuntansa kanssa häistä tänne maan päälle ja perustaa tuhatvuotisen valtakunnan.
Kun kaupunki laskeutuu alas taivaasta, viimeinenkin tuomio on suoritettu ja tämä planeetta, jolla tuhatvuotinen valtakunta vietetään, on palaa tulipätsissä niin että alkuaineetkin kuumuudesta sulavat. "Uudeksi minä teen kaiken" Hän sanoi myös: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat luotettavat ja todet" (Ilm 21:5).
Lue 2 Piet 3:5-13 ja huomaa järjestys: häät ovat pidetty (tuhatvuotisen valtakunnan edellä) ja tuomiot julistettu (tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen) ja tämä planeetta hävinnyt (tuomioiden jälkeen) ja Jumala luo uuden maan ja uudet taivaat joissa vanhurskaat asuvat. Sen uuden maan päälle Jumala tuo pyhän kaupungin uuden Jerusalemin. Lue myös lm 20 - 22 luvut ja tutki tätä tapahtumien järjestystä; sama järjestys kuin Pietarin Kirjeessä. - OikeaOppinen
>>>Jos Jumalalla olisi yhtä tiukat vaatimukset oikeaoppisuuden suhteen kuin monilla uskovilla, ei taivaaseen pääsisi kukaan.<<<
Oikeaoppisuus ei ole taivaaseen pääsyn edellytys mikäli opissa ei olla aivan niin pahasti metsässä että menetetään pelastus. Ei siis voida uskoa aivan mitä oppia tahansa ja olla pelastuksessa sisällä. Pelastus on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa ja uskossa Häneen. Siksi...
"Oikeaoppisilla uskovilla" ei ole vaatimuksia oikeasta opista taivaaseen pääsyn suhteen. Kaikki olemme vajavia opissa ja ymmärryksessä. TYäydellinen oikeaoppisuus ei siis voi olla taivaaseen pääsyn edellytys. Mutta seurakunnan palvelijoiden täytyy pyrkiä opettamaan uskoville oikeaa oppia koska sen kautta ihminen kasvaa uskossa ja oppii tuntemaan Jumalaa ja hengellisiä asioita. Ei uskova kasva terveesti väärästä opista. Eikä hän opi tuntemaan Jumalaa väärän opin kautta. Siksi tahdotaan tuoda oikeaa, ei väärää. - RealSana
eräs-toinen kirjoitti:
Suuri osa näistä "oikeaoppisista" ei pääse itse taivasten valtakuntaan. He huomaavat tulleensa ulos heitetyiksi Kristuksen tulemuksessa. Heille "oppi" oli elämä, mutta Jumalan lapsille "elämä" on yhteyttä pyhässä hengessä isän ja pojan kanssa ja "Kristuksen elämä meissä" sen sijaan, että se olisi jokin oikea opillinen ymmärrys joistakin vaikeatajuisista Raamatun kohdista.
eräs-toinen, suoltaa tännekin saatanallisia oppejaan. Hän jopa kirjoittaa Isän ja Pojan Pyhän Hengen pienellä alkukirjaimella. Paha tuo esille pahaa, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
- Aamutuimaan
RealSana kirjoitti:
eräs-toinen, suoltaa tännekin saatanallisia oppejaan. Hän jopa kirjoittaa Isän ja Pojan Pyhän Hengen pienellä alkukirjaimella. Paha tuo esille pahaa, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Sinulla on kyllä kovasti intoa Jumalan puolesta mutta onko sinulla yhtään itse kritiikkiä ?
- RealSana
Aamutuimaan kirjoitti:
Sinulla on kyllä kovasti intoa Jumalan puolesta mutta onko sinulla yhtään itse kritiikkiä ?
Aamutuimaan, mitä horiset??? Meinaatko ottaa tuomarin viran???
- TotuuttaRakkaudessa
Suositus janoaville sieluille...rikotuillekin, huomenna su k15 Karakallion kappelissa evankelista PVesavaara!
Huomenna sunnuntaina 26.3. klo 11 kannattaa kuunnella Yle Radio 1:stä Vapaakirkon Juamlanpalvelus Porista. Saarnan pitää Mika Tapio, todella raitista Jumalan Sanaa opettava pastori.
- SANAN.POHJALLE.TAKAISIN
Kiitos vinkeistä! Taidetaan kuunnella Mikaa, tuntematon hlö meille tähänasti. Käytetään henkien erottelun Armoitusta Sanan pohjalta, kuitenkin viisasta!
- uskovainen_
Suosittelen Outi Cappelin opetuksia.
- rgvbnkl
Jukka Norvanto opettaa Radio Deissä.
- YstKoht
JN.n olis soveliasta pitäytyä 33/38 Raamatussa (ei myöntyä 92väännökseen)!
- räksynräksyn
YstKoht kirjoitti:
JN.n olis soveliasta pitäytyä 33/38 Raamatussa (ei myöntyä 92väännökseen)!
Käyttää molempia.
- gvbbg
Suomessa on se hyvä puoli, että täällä voi lukea Raamattua. Tosin jotkut ihmiset, jotka eivät Raamattua tunne, pitävät sitä ahdistavana kirjana, jota se ei ole. Rukoile, että Jumala itse puhuisi sinulle. Jeesus haluaa pelastaa ihmisiä, eikä ahdistaa ihmisiä.
- eräs-toinen
Jos joku jaksaa lukea sen sijaan että kuuntelisi, niin tuolta löytyy:
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/
Onko täällä niitä, jotka toivoisivat youtube videoita näistä aiheista? - markku.lievonen
Täältä saa erittäin raitista opetusta;
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27. Mutta te - teissä pysyy se VOITELU / voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
Niin,voisi yleistäen sanoa, miten jokainen uskonnolllinen pulue vie josakin harhaan ja siksi on jopa väärin aliarvioida saadun voitelun merkitystä.
Niinm, tänä aikana on ihmeen paljon vallalla ajatus, miten kaikki on ihmisvetoista. Harvassa on ihmiset, jotka aidosti uskovat miten Pyhä Henki / JUMALA saattaa ihmiseen uskon ja tekee tahtokmisen ja tekemisen jne.... Sama tilanne on opetuksen suhteen. Lukeehan Raamatussa selkeästi, miten Pyhä Henki on annattu opettajaksi ja ohjaajaksi.
Vai ymmärrsinkö aloituksen väärin?- the-naked-truth
Sinun änkytys ja lukihäiriö tekevät vaikeaksi ymmärtää Jumalan sanaa sellaisena kuin se on meille annettu. Sinun ylpeytesi estää sinua tunnustamasta niitä virhetulkintoja, joita olet tehnyt Raamatusta. Olet eksynyt pois totuudesta, kun luulet, että Jumala vaikuttaa synnin tekemistä ja homoseksuaalisuudesta ei voi parantua, niin että homosta tulisi hetero.
- Ei_Hellari
One way mission ja Satamaseurakunnat.
Tässä hyvä Jumalanpalvelus Porin Vapaakirkosta viime sunnuntailta. http://areena.yle.fi/1-3964180?autoplay=true
Tässä hyvä Jumalanpalvelus Porin Vapaakirkosta viime sunnuntailta. http://areena.yle.fi/1-3964180?autoplay=true
- markku.lievonen
En tiedä miten laajasti helluntalaisuuteen liittyy syvä luopumus, joka on johtanut mm politikointiin eli ihmisten alistamiseen. Jumalattomien ihmisten lain alle alistamiseen. Hallitseminen uskonnolla.
Tämä lihallisuus on ainakin täällä päin yleistynyt ,- vaikka ihmiset tiedostavat ,- mutta eivät usko, miten maailma elää omaa elämää ja uskovat elävät omaa arvomaailmaansa.
Niin, Raamatussa on selkeä opetus uskosta eli ihmisen on ensin synnyttävä JUMALASTA / saada usko ja tämän jälkeen tällä uskolla vahvistaa JUMALAN lain. Nyt jumalattomat ihmiset politikoinnilla pyritään alistamaan uskomattomina elämään JUMALAN lain alaisina.
Jokainen täydessä ymmärrytksessä oleva ihminen ymmärtää mihin tämä johtaa ja on johtanut. Ihmisen lihallisuuden uhmaan ja kapinaan. Aivan sama ilmiö kuin uskolla lasta alistaminen. Lapsen kehitys häiriintyy ja siten koko itsenäistyminen näivettyy.
Niin, jos esim. Kristillinen puolue saisi maassamme totaalisen vallan, niin maamme maaperä muuttuisi Lähi-Idän kaltaiseksi taistelutantereeksi. Ihmiset joutuisivat elämään vasten omaa tahtoaan ja rikkomalla hallitsijan säädöksiä ,- rangaistaisiin. Uskonnon vallan avulla alisteut ihmiset tulisivat uhmakkaiksi ja alkaisivat vastustamaan alistajaansa. Tulisi totaalinen valta taistelu kuin todelllisuudessa on monissa Islamisistisissa maissa heimojen kesken. Mutta,- kiittäkäämme JUMALAA, ettei tämä toteudu maassamme. Kristillinen puolue ei koskaan tule saamaan kuin muutaman prosentin kannatuksen eli sen, mitä on uskonnollisten ihmisten määrä ja näin JUMALAN sanaa ei tahrita laajemmin.
Niin, helluntalaisuuskin on unohtanut Jeesuksen opetuksen; "Antakaa kuolleet haudata kuolleensa , mutta seuraa sinä minua".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565450Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387- 1141647
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2441637- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3271164Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3221157