Pääsenkö taivaaseen?

Nikke

Allekirjoittanut on uskova, luterilainen kristitty. Olen aika kirkollinen ja lähimpänä itseäni herätysliikkeistä ovat evankelisuus (www.sley.fi) ja jossain määrin Ev.lut. Kansanlähetyksen edustama viidesläisyys (www.sekl.fi).

Kristillisissä piireissä kun olen pitkään pyörinyt, niin olen oppinut tuntemaan myös lestadiolaisia (vanhoillis- ja esikoislestadiolaisia sekä myös rauhansanalaisia). Arvostan suuresti heitä kaikkia ihmisinä ja pidän heitä (/teitä) veljinä ja sisarina Kristuksessa.

Itseasiassa vaikka mm. kaste- ja ehtoollisnäkemys eroaakin, niin arvostan myös mm. helluntailaisia ja vapaakirkkoon kuuluvia sekä pidän myös heitä veljinäni ja sisarinani Kristuksessa.

Olisinkin nyt kysynyt teiltä, että pääseekö mielestänne tällainen kaveri taivaaseen vai koliseeko helvetin portit, kun kutsu käy?

Vastauksen yhteydessä pyydän kertomaan, että mihin lestadiolaisuuteen suuntaan kuulutte. Jos viitsitte, niin kertokaa toki myös historiaa, kuinka olette liikkeen hengelliseksi kodiksi löytäneet.

55

3438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On vain kahdenlaista uskoa: elävää ja kuollutta. Vain elävä usko kestää kuolemassa. Ei ole turhaan saarnattu hengellisestä raittiudesta lukittujen ovien takana perustetussa seurakunnassa.

• tarkenna.

Mitä haluat kertoa sanallasi lukitut ovet?
        Johtopäätöksiä voimme vetää, mutta kertoisitko itse.

• tarkenna. kirjoitti:

Mitä haluat kertoa sanallasi lukitut ovet?
        Johtopäätöksiä voimme vetää, mutta kertoisitko itse.

Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Joh. 20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        Joh. 20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

• tarkentasitko.
        ElDorado kirjoitti:

Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        Joh. 20:20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        Joh. 20:21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        Joh. 20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        Joh. 20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."

Et vastannut kysymykseen, vaan siteerasit raamattua. Ettei tarvitse yrittää ymmärtää rivienvälissä olevaa tietoa, niin kysyn suoraan.

Tarkoitatko lukittuen ovien takana olevaa seurakuntaa olevan lestadiolaisuus ja pelkästään lestadiolaisuus?

Kiitos vastauksesta.

• tarkentasitko. kirjoitti:

Et vastannut kysymykseen, vaan siteerasit raamattua. Ettei tarvitse yrittää ymmärtää rivienvälissä olevaa tietoa, niin kysyn suoraan.

Tarkoitatko lukittuen ovien takana olevaa seurakuntaa olevan lestadiolaisuus ja pelkästään lestadiolaisuus?

Kiitos vastauksesta.

Lukittujen ovien takana perustettu seurakunta on esikoisten seurakunta (apostolinen seurakunta), jonka esikoinen on itse Kristus.

Jos olisit itse lestadiolainen, niin et varmaan pitäisi lestadiolaisuutta seurakuntana. Mielestäni tämä seurakunta on täällä maan päällä se Jumalan lapsien yhteisö, joka on rauhan (=rakkauden) siteellä yhdistetty toisiinsa, ja mikä on lähimpänä Raamatullista totuutta ja apostolista seurakuntaa. Itse olen kokenut, että tämä seurakunta löytyy ainakin esikoislestadiolaisten keskeltä, kun sitä oikein etsii. Miksi näin? Siellä saarnataan elävä ja puhdas kaksiteräinen Jumalan Sana muotoon katsomatta. Näin yksinkertaisesti uskon.

Lukittujen ovien (=sydämen ovien) takana emme enää istu, sillä olemme uudestisyntyneitä Jumalan lapsia. Näiden lukittujen ovien takana nimittäin tapahtui opetuslapsien uudestisyntyminen.

• seurakuntanne rajat.
        ElDorado kirjoitti:

Lukittujen ovien takana perustettu seurakunta on esikoisten seurakunta (apostolinen seurakunta), jonka esikoinen on itse Kristus.

Jos olisit itse lestadiolainen, niin et varmaan pitäisi lestadiolaisuutta seurakuntana. Mielestäni tämä seurakunta on täällä maan päällä se Jumalan lapsien yhteisö, joka on rauhan (=rakkauden) siteellä yhdistetty toisiinsa, ja mikä on lähimpänä Raamatullista totuutta ja apostolista seurakuntaa. Itse olen kokenut, että tämä seurakunta löytyy ainakin esikoislestadiolaisten keskeltä, kun sitä oikein etsii. Miksi näin? Siellä saarnataan elävä ja puhdas kaksiteräinen Jumalan Sana muotoon katsomatta. Näin yksinkertaisesti uskon.

Lukittujen ovien (=sydämen ovien) takana emme enää istu, sillä olemme uudestisyntyneitä Jumalan lapsia. Näiden lukittujen ovien takana nimittäin tapahtui opetuslapsien uudestisyntyminen.

ts. Välttämättä näin ajatellen srk.n rajaviivan paikka ei ole esikoislestadiolaisuus. Mutta esikoislestadiolainenkin voi pelastua, kun uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan.
        Sama pätee muihinkin. Mutta vielä, jos käsitetään seurakunta sana käsitteeksi Herran omista, niin Hänellä on ollut seurakuntansa, (pelastuvat henkilöt) jo maailman perustamisesta asti.
        Tälleen nyt.

• seurakuntanne rajat. kirjoitti:

ts. Välttämättä näin ajatellen srk.n rajaviivan paikka ei ole esikoislestadiolaisuus. Mutta esikoislestadiolainenkin voi pelastua, kun uskoo Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan.
        Sama pätee muihinkin. Mutta vielä, jos käsitetään seurakunta sana käsitteeksi Herran omista, niin Hänellä on ollut seurakuntansa, (pelastuvat henkilöt) jo maailman perustamisesta asti.
        Tälleen nyt.

Huomasit asian aivan oikein. Pysyn uskossani korostaessani erityisesti uudestisyntymistä ja omia kokemuksiani. Jos tunnet hengen yhteyttä ja pysyt rakkaudessa oikean armonjärjestyksen kokeneiden kristittyjen kanssa, niin olet ilmeisesti tullut tähän lammashuoneeseen, jossa ylipaimenena on Herra Jeesus.

• saanut
        ElDorado kirjoitti:

Huomasit asian aivan oikein. Pysyn uskossani korostaessani erityisesti uudestisyntymistä ja omia kokemuksiani. Jos tunnet hengen yhteyttä ja pysyt rakkaudessa oikean armonjärjestyksen kokeneiden kristittyjen kanssa, niin olet ilmeisesti tullut tähän lammashuoneeseen, jossa ylipaimenena on Herra Jeesus.

Hieman jatkan vielä, tosin käyn harvoin sivuillanne....

Ylipaimeneni on Jeesus Kristus, Hänen armostaan olen saanut syntini anteeksi. Se lammastarha jossa olen, on kirjoitettu elämänkirjaan nimi, sen kirjan kirjoittaja on Herra itse. Jos tulemuksensa viipyy ja nukun kuoleman uneen, niin tiedän Hänellä olevan kuoleman ja tuonelan avaimet. Saan kuulla Hänen äänensä, viimeisen pasuunan soidessa ja Ylienkelin äänen kajahtaessa. Kristuksessa kuolleet nousevat ensin jne..... tässä lupauksessa astuu moni Kristitty täällä ajassa. Toivottavasti näette muuallakin Herran laumaa. Siunausta... sinulle...Eldorado... vmp... kirjoitteli.

käytän vanhaa käännöstä 1 Kor 15:52. Ajan rahdussa, silmänräpäyksessä, viimeisellä basunalla; sillä basuna soi, ja kuolleet pitää turmelematoinna nouseman ylös ja me tulemme muutetuksi.
        53. Sillä tämä katoova pitää pukeman päällensä katoomattomuuden ja kuoleva pukee päällensä kuolemattomuuden.
        54. Mutta koska katoova pukee päällensä katoomattomuuden ja kuoleva pukee päällensä kuolemattomuuden, silloin täytetään se sana, joka kirjoitettu on: kuolema on nielty voitossa.
        55. Kuolema, kussa on sinun otas? Helvetti, kussa on sinun voittos?
        56. Mutta kuoleman ota on synti ja synnin voima on laki.
        57. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka meille voiton antanut on meidän Herran Jesuksen Kristuksen kautta!
        58. Sentähden, minun rakkaat veljeni, olkaat vahvat, järkähtymättä ja aina yltäkylläiset Herran töissä, tietäen, ettei teidän työnne ole turha Herrassa.

• yksiuskoyksikaste
        ElDorado kirjoitti:

Pysyt uskossa korostaen uudestisyntymistä ja omia kokemuksiasi? Eli korostaen siis jotain omaa, mitä sinä olet tehnyt?
        Sinäkö uudestisynnytit itsesi, vai Jumala Pyhän Henkensä kautta?
        Perustuuko uskosi kokemuksiisi, vai Jumalan Sanan lupauksiin?

• n.d.e,
        ElDorado kirjoitti:

Yritätkö salakavalasti todistaa, että Jeesus on lähettänyt mm. omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisen kristinuskon asialle viemään ihmiskuntaa taivaaseen opeillaa???
        ja teoillaan???

-Jeesusta seuranneiden kristillisten tappamiset ja pakko käännyttämiset kristityiksi
        -reistiretket murhineen, raiskauksineen, ryöstöineen jne.
        -pakana vainot murhineen, raiskauksineen, ryöstöineen jne.
        -noitavainot murhineen, raiskauksineen, ryöstöineen jne. uhreina lapsiakin
        jne....

Minulla on sellainen tunne, että kun tutkii asioita rikollisen kristinuskon suhteen niin heillä on sama oppi kuin vapaamuurareilla, Luciferin asialla!

• aameen
        ElDorado kirjoitti:

ElDoraradolle :-)))))))) Niin aina juu. Lueppa Raamatusta kuolleen uskon tuntomerkit! Jeesuksen velipåuoli Jaakob selittää sen sinulle. Sellainen usko josta ei seuraa tekoja, on kuollutta uskoa.

Sinulta jäi tärkein havaitsematta, kuulijat eivät suinkaan olleet lestadiolaisia vaan Jeesuksen opetuslapsia. Meitä on tälläkin hetkellä miljoonia kaikkialla maapallolla. Hajaannuksissa syntynyt väärä seurakuntaoppi on pureutunut todella syvälle eri lestadiolaisryhmiin. "Vain me pelastumme", väite ei perustu Jumalan sanaan ollenkaan vaan on sen vastainen oppi. Roomalaiskatolilaisilta matkittu!

Room. 10:8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

->

***) Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

• +++

Se ei sua paljon auta viimeisellä tuomiolla, sanotaan sulle täällä niin tai näin! Ei vaikutusta Korkeimman tuomarin edessä... Eli, etsi itsellesi varmuus sielusi autuudesta jostain muualta, Thanks.

• Jo-ke

Vai mistä sinä tuossa puhuIt? Kuule........
        VAIN JEESUS PELASTAA!

• pronssienkeli

ei ihminen päätä kuka taivaaseen pääsee mutta raamatussa kyllä sanotaan että uskosta ihminen pelastuu. en ole lestadiolainen, sanonpa vain että heidän Jumalansa ei ole se kristinuskon rakastava ja armollinen Jumala joka ottaa vastaan häneen uskovat ja muutkin. Ja jos uskot varmasti pelastut.

• Jumala on täydellinen vanhurskaus ja täydellinen rakkaus. Jumala tuli maailmaan ihmiseksi, jotta me voisimme olla yhtä Jumalan kanssa.

Olet oikeassa, että vain Kristus on tuomari viimeisellä tuomiolla. Meidän kristittyjen tehtävä ja velvollisuus on kuitenkin kertoa totuus muotoon katsomatta. Niinkuin Jumala on mittaamaton, niin on Hänen vaikutuspiirinsä myös mittaamaton. Kristus on ovi ja Pyhä Henki ovenvartija.

Ainoaan oikeaan lammashuoneeseen tullaan vain, uudestisyntymän kautta. Tämä uudestisyntyminen voi olla kovin kivulias, kuten se oli omalla kohdallani. Mutta en perusta uskoani mihinkään uudestisyntymisen kokemuksiin, vaan yksin Kristukseen. Jos on tullut tähän lammashuoneeseen, niin on yhdistetty kristittyin kanssa rakkauteen, vaikka olisi muuallakin kuin meidän keskellämme uskon käsittänyt.

Aikaisemmin korostin jo hengellisen raittiuden merkitystä. Emme tarvitse mitään uutta tähän kristillisyyteen, vaikka kovasti maailma meille tänä päivänä paineita asettaa.

• Omppu

Terppa! Ei oo meijän ihmisten tehtävä tehdä tuomiopäätöksiä. Jos olet epävarma, niin etsi niin kauan kunnes löydät. Olen Esikoislestadiolainen.

• Uskotaan

Olen usein ihmetellyt, miten Jumala - sydänten tuntija - raaskii heittää ainuttakaan ihmistä helvettiin. Minä - heikko ihminen - en voisi. Olen omassa ammatissani, jossa olen ollut yli 30 vuotta, oppinut rakastamaan kaikenlaisia ihmisiä.

• Tie-toinen

Kaikkihan sinne pääsevät. Ainakin, jos pastori Kylliäisen kirjaan "Kaikki pääsevät taivaaseen" on uskomista. Ja onhan Kylliäinen ev.lut-kirkkokunnan pappi ( siis vahvasti ja valalla sitoutunut Pyhään Raamattuun ja Lutherin oppiin )!

• Kylli

Kylliäinen ei ole sitoutunut lainkaan Lutherin oppiin.

• Olenko oikeassa?

ivaileva vanhoillislestadiolainen, joka opetat herätysliikkeesi tavoin Raamatun vastaista "vain me" oppia eli että vain vanhoillislestadiolaiset kelpaavat Jumalalle.

Tämän omavanhurskauden huippuopin on tarjoillut vl-herätysliikkeelle kaiken valheen isä eli sielunvihollinen.

• ...arvelit väärin
        Olenko oikeassa? kirjoitti:

ivaileva vanhoillislestadiolainen, joka opetat herätysliikkeesi tavoin Raamatun vastaista "vain me" oppia eli että vain vanhoillislestadiolaiset kelpaavat Jumalalle.

Tämän omavanhurskauden huippuopin on tarjoillut vl-herätysliikkeelle kaiken valheen isä eli sielunvihollinen.

Kaikki antamani tiedot koskivat tosiaan itseäni.

Minua vaan kiinnostaa, että kuinka te asian näette myös uskovina ihmisinä. Oman näkemyksenihän tuossa jo kerroinkin, joka meidän kristittyjen pelastumisen suhteen on... no sanoisinko aika ekumeeninen.

• Olenko oikeassa?
        ...arvelit väärin kirjoitti:

Kaikki antamani tiedot koskivat tosiaan itseäni.

Minua vaan kiinnostaa, että kuinka te asian näette myös uskovina ihmisinä. Oman näkemyksenihän tuossa jo kerroinkin, joka meidän kristittyjen pelastumisen suhteen on... no sanoisinko aika ekumeeninen.

kenelle kysymykseni oli. Se ei ollut sinulle.

• itseänne sanasta...

Morot! Tulin just töistä ja muutaman ajatuksen luin.

Tähän on vaan pakko sanoa se, että etsikää itseänne Jumalan sanasta. käykää kirkossa, seuroissa... missä Jumalan sanaa kuulette.

Itse en koe vielä olevani Jumalan lapsi, uudesti syntynyt, mutta toivon Jumalan sanan kirkastuvan minulle jossain vaiheessa. Olkaa siis kärsivällisiä, niin kuin meitä neuvotaan...

Jumala on Jeesuksen kautta luvannut meille niin suuria asioita, mitä emme millään järjellä pysty ymmärtämään. Esim. sillon kun meillä on erittäin vaikeata, niin Jumala on meitä lähempänä kuin voimme edes aavistaa. Tällöin me vain ajattelemme sitä, että missä on nyt minun Jumalani? Miksei hän nyt minua auta?
      Se vaan ei mene niin... Jumala varmasti auttaa joikaista joka jaksaa uskoa... mutta miten tuon elävän uskon saisi sydämeensä??? Mielestäni ei millään muulla kuin uskomalla ja Jumalan sanaa tutkimaalla/Jumalan sanan ääressä olemalla.

Itse olen NIIN hukassa ja saanut kovia koettelemuksia elämässä, mitkä minut ovat "herättäneen". Tahdon uskoa ja rukoilla Jumalan armoa itsenikin päälle, koska olen niin äärettömän syntinen ihminen ja viallinen monessa...
      Toisoisin vain saavani joskus itselleni sen elävän uskon ja saisin syntyä uudelleen sydämessäni...

Voimia ja Jumalan siunausta kaikille!

• tyttö

On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät on kutsuttu, on yksi. Ef.4:4 KAIKKI jotka sydämestään uskovat Jeesukseen lihaksi tulleena Jumalan poikana, joka kuoli ristillä sinun ja minun syntien vuoksi, pelastuu!! "Firmalla"ei ole väliä olit sitten ev.lut.tai vapaakirkkolainen! Jos voit sanoa tuntevasi Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanasi, olet pelastettu tuomionpäivänä! siunausta ja etsi lakkaamatta Herraa!

• puhuu

asiaa!

• --------------------

Kyllä on väliä... Kun/Jos seurakunnan paimenena on esim. vapaamuurari pappi joita suomessa arvioidaan olevan 40-80 niin Luciferin palvelijoiksi eksytettyjä on paljon!!!

http://www.tv7.fi/vod/player.html;jsessionid=F7BB0714B4ACEBB425CFF30B0CE7C025?id=15677

Mieti myös kristinuskon historiaa, Jeesus seuranneiden kristillisten tappamiset, pakko käännyytämiset miekan voimalla, pakan vainot, ristiretket, noitavainot joissa tapettii uskovaisia, lapsiakin jne jne.........

Mitä sanoo omatuntosi kirkollisveron maksamisesta ja lähetystyö rikollisuuden tukemisesta, tilaatko murhia Jumalaa, Jeesusta ja Pyhää Henkeä pilkaten???

http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

• Ateisti

Miten on mahdollista, että vain lestadiolaiset "omasta mielestään" pääsevät taivaaseen. Minne menevät muut uskossa elävät?
      Jos tunnette yhdenkään ihmisen, joka on päässyt tieteellisesti todistettavasti sinne "taivaaseenne" kertokaa muillekin, olis kiva tietää tarkemmin ko. paikasta.
      Koko touhunne on maallikkosaarnaajien naurettavien sääntöjen mukaan hihhulointia.
      Tunnen henkilökohtaisesti muutamia vl henkilöitä ja heitä suurempia kusettajia ei maa päällään kanna.
      Mutta jeesuksen sovintoveressä jopa kaveri voi kuittata suuretkin kuprut?

• kuullut

Eräs kirkontyöntekijä haastoi taivaasta, kuinka siellä Jeesuksen omat kulkivat Vapahtajan kanssa. Erään oven kohdalla Jeesus sanoi: Shhhh!!! nyt hiljaa tämän oven kohdalla, mennään hiljaa ohi.
        No toiset ihmeissään miksi? Jeesus vastasi: Siellä on niitä Lestadiolaisisa, he luulevat olevansa ainoita täällä.

• Matkalainen
        kuullut kirjoitti:

Eräs kirkontyöntekijä haastoi taivaasta, kuinka siellä Jeesuksen omat kulkivat Vapahtajan kanssa. Erään oven kohdalla Jeesus sanoi: Shhhh!!! nyt hiljaa tämän oven kohdalla, mennään hiljaa ohi.
        No toiset ihmeissään miksi? Jeesus vastasi: Siellä on niitä Lestadiolaisisa, he luulevat olevansa ainoita täällä.

jonka annoit meille lestdiolaisille. Eräs on kuitenkin kerran sanonut:"..saavat kerran nähdä, ketä he (pilkkaajat) ovat pistäneet..".
        Tie taivaaseen on ohdakkeinen ja kaita. Ei sinne mennä vihellelen ja vitsillen, kuten nimimerkki "kuullut" näyttää luulevan. Tuossa nimimerkissä on muuten kirjoitusvirhe; toinen u-kirjain tulee olla O, siis "kuollut", nimittäin hengellisesti.

• vaan johtopäätös sanastanne
        Matkalainen kirjoitti:

jonka annoit meille lestdiolaisille. Eräs on kuitenkin kerran sanonut:"..saavat kerran nähdä, ketä he (pilkkaajat) ovat pistäneet..".
        Tie taivaaseen on ohdakkeinen ja kaita. Ei sinne mennä vihellelen ja vitsillen, kuten nimimerkki "kuullut" näyttää luulevan. Tuossa nimimerkissä on muuten kirjoitusvirhe; toinen u-kirjain tulee olla O, siis "kuollut", nimittäin hengellisesti.

Katsos ystävä, ei tämä ole piikki vaan johtopäätös sanastanne. Jos sanotte, että vain teidän kauttanne pelastutaan, tai saarnanne kautta pelastutaan, niin taivaassahan ei teidän mielestänne ole muita kuin te omat. No Jeesus meni valmistamaan sijaa, ja Hän tekee varmaan teille sijan. No Vapahtajaan uskovat saavat syntinsä anteeksi, elämänkijan merkinnät on taivaassa, ei Lestadiolaisten kirjoissa, niin Jeesus tekee sijan myös omilleen. No nyt kun ylösnousemus tapahtuu, niin kaikki Herran omat on siellä läsnä, tuntuisi luonnolliselle, että saatte oman "loossinne" sielläkin. Ei tule paha mieli kun sinne tuli naapurin Kallekin, vaikkapa se kurja vääräuskoinen, mitä sanoisin.. Helluntalainen, Vapaakirkollinen tai muu sellainen.

Vai olenko ymmärtänyt väärin sanomanne, että ulkopuolen teitä ei ole "avainvaltaa".

• marrtta poika

Vanhempani ovat pohjammaalta ja kuuluivat oulun rauhanyhdistykseen mielestäni et pääse taivaaseen koska kysyt netissä tuon luontoisia kysymyksiä

• Tie-toinen On

kysyvä tieltä eksy! Ellei nyt sitten satu eksymään VL-oppiin ja porukkaan. Heidän mukaansahan lähinnä taivasta on silloin, kun asustaa Oulussa ja saa elämänohjeet SRK:sta. Ja jos vielä jaksaa totena uskoa kaiken sen, niin Taivas on taattu!

• viitti
        Tie-toinen On kirjoitti:

kysyvä tieltä eksy! Ellei nyt sitten satu eksymään VL-oppiin ja porukkaan. Heidän mukaansahan lähinnä taivasta on silloin, kun asustaa Oulussa ja saa elämänohjeet SRK:sta. Ja jos vielä jaksaa totena uskoa kaiken sen, niin Taivas on taattu!

kirjoitella asiasta, josta ei ole Tie-TO-A

• tietoa on
        viitti kirjoitti:

kirjoitella asiasta, josta ei ole Tie-TO-A

lue ennustus. jos ei toteudu olen väärässä meidän tiimi pelaa spiritismiä.

• --------------

Jumalan Valtakunnan oikeudet ovat Heidän oikeuksia!

Jeesus sovitti syntiin pakotettujen synnit. Kaikkia syntejä ei Jeesus sovittanut sillä jos Jeesus oli kaikki synnit ennakkoon sovittanut niin Jeesuksen ei olis tarvinnut Jumalan Moosekselle antamaa Lakia vahvistaa!

• Nastaboi

Virsikirjan lopusta löytyy apostolinen uskontunnustus. Jos seisot tämän tunnustuksen takana, on uskomme sama. Tällöin tunnustat myös ruumiin ylösnousemuksen ja iankaikkisen elämän, eli uskosi on sinut kerran pelastava.

Olen esikoislestadiolainen. Uskossa olen ollut koko elämäni, siitä asti kun minut jo lapsena siihen kastettiin.

• uskoon

kastamishetkellä!!??

• Nastaboi
        uskoon kirjoitti:

kastamishetkellä!!??

Anteeksi, mutta mielelläni vastaisin edes jollekin nimimerkille. Ärsyttävä tapa kirjoittaa lauseen ensimmäinen sana otsikoksi, toinen nimimerkiksi ja kolmas viestiksi.

Kasteessa minut otettiin seurakunnan yhteyteen ja Jumalan lapseksi. Siitä en voi tietää, oliko minulla usko jo ennen kastetoimitusta, mutta siitä olen varma, että sillä hetkellä se minulle lahjoitettiin ja siinä armoliitossa olen saanut elää tähän päivään asti. Ja mitä muuta on parannuksen tekeminen kuin palaamista kasteen armoliittoon?

• Leevi
        Nastaboi kirjoitti:

Anteeksi, mutta mielelläni vastaisin edes jollekin nimimerkille. Ärsyttävä tapa kirjoittaa lauseen ensimmäinen sana otsikoksi, toinen nimimerkiksi ja kolmas viestiksi.

Kasteessa minut otettiin seurakunnan yhteyteen ja Jumalan lapseksi. Siitä en voi tietää, oliko minulla usko jo ennen kastetoimitusta, mutta siitä olen varma, että sillä hetkellä se minulle lahjoitettiin ja siinä armoliitossa olen saanut elää tähän päivään asti. Ja mitä muuta on parannuksen tekeminen kuin palaamista kasteen armoliittoon?

Kasteessa otettiin seurakunnan yhteyteen, uskoa lapsella on Jeesuksen todistuksen mukaan, siitä ei tarvitse epäillä. Mutta tapahtuiko kasteessa myöskin tuo uudestisyntyminen. Lestadius kirjoittaa niin monta kertaa kun ihminen on langennut pois armosta on hänen on uudestisynnyttävä. Kaikki me olemme pois poikenneet, ei ole yhden yhtäkään, joka ei olisi pois poikennut. Jotkut pitävät ja rakentavat uskon ja uudestisyntymän tuon lapsikasteen varaan vaikka kyllä elämällään ovat sen kieltäneet. Näinhän tapahtuu juuri tuolla meidän kirkossamme, heistä Lestadius on käyttänyt nimitystä kastetut pakanat.

• el-kirahwi
        Leevi kirjoitti:

Kasteessa otettiin seurakunnan yhteyteen, uskoa lapsella on Jeesuksen todistuksen mukaan, siitä ei tarvitse epäillä. Mutta tapahtuiko kasteessa myöskin tuo uudestisyntyminen. Lestadius kirjoittaa niin monta kertaa kun ihminen on langennut pois armosta on hänen on uudestisynnyttävä. Kaikki me olemme pois poikenneet, ei ole yhden yhtäkään, joka ei olisi pois poikennut. Jotkut pitävät ja rakentavat uskon ja uudestisyntymän tuon lapsikasteen varaan vaikka kyllä elämällään ovat sen kieltäneet. Näinhän tapahtuu juuri tuolla meidän kirkossamme, heistä Lestadius on käyttänyt nimitystä kastetut pakanat.

Jos on lukenut kristinuskon alkuaikojen kirjoituksia, ei liene mahdollista kieltää, että alkukirkossa uudestisyntyminen liitettiin nimenomaan kasteeseen, ja nimenomaan kasteeseen vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (eikä siis mihinkään "tulikasteeseen". Mutta minusta tuntuu, että kiistoja tässä asiassa aiheuttaa ehkä eniten se, että uudestisyntyminen ja kaste mielletään jotenkin staattisesti, eli kerran tapahtuneiksi tapahtumiksi, eikä dynaamisesti jatkuvaksi tapahtumaksi, jossa kaste on sen tapahtuman alku ja koko sen jälkeinen elämä on elämää kasteessa ja jatkuvaa uudestisyntymistä kohti sitä kun kaste ja uudestisyntyminen astuvat täyteen voimaansa ylösnousemuksessa.

• Puppe
        el-kirahwi kirjoitti:

Jos on lukenut kristinuskon alkuaikojen kirjoituksia, ei liene mahdollista kieltää, että alkukirkossa uudestisyntyminen liitettiin nimenomaan kasteeseen, ja nimenomaan kasteeseen vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (eikä siis mihinkään "tulikasteeseen". Mutta minusta tuntuu, että kiistoja tässä asiassa aiheuttaa ehkä eniten se, että uudestisyntyminen ja kaste mielletään jotenkin staattisesti, eli kerran tapahtuneiksi tapahtumiksi, eikä dynaamisesti jatkuvaksi tapahtumaksi, jossa kaste on sen tapahtuman alku ja koko sen jälkeinen elämä on elämää kasteessa ja jatkuvaa uudestisyntymistä kohti sitä kun kaste ja uudestisyntyminen astuvat täyteen voimaansa ylösnousemuksessa.

Osui nappiin. Juuri nain asia on Raamattuin jälkeen.

• Dynastia
        Puppe kirjoitti:

Osui nappiin. Juuri nain asia on Raamattuin jälkeen.

Ai jaa kui sie sen mahoit sit ymmärsit olikosse staattinen vai dynaaminen, mahdoiks tietää noit sanoi ollekka. Miust ympärileikkaus on ain ollu kasteen esikuva ja Pyhän Hengen kaste seuraa perässä joka Jeesus antaa.

• Urho.
        el-kirahwi kirjoitti:

Tuo väite ei kyllä taida pitää paikkansa alkuseurakunnasta, onhan tuo Pyhä Henkikin jo saatu peräti kolmella eritavalla, viittaan apostolien tekoraamattuun. Eiköhän tämä meidänkin testamenttikin ole juuri kasattu alkuseurakunnan toimesta siihen muotoon kuin se meillä nyt on. Kuinka alkuseurakunta nyt olisi ollut nyt uudestisyntymästä kovin eri linjoilla olihan heillä samat testamentit kuin meilläkin. Tässä nyt halutaan tuoda tätä meidän myöhempien aikojen luterialais näkemystä esille omien mieltymysten valossa ja korvasyyhyssä.

• ---------------
        el-kirahwi kirjoitti:

kaste & uudesti syntymimen kristityille; harhaoppi!

Jokainen ihminen syntyy Jumalan Valtakunnan kaltaisen, Jeesuksen antaman tiedon mukaan.
        Jumalan valtakunnassa ei ole syntiä eikä perisyntiä! PERISYNTI ON RIKOLLISTEN HARHAOPPI!
        Rikollisuuteen kastetun "uudelleen syntyminen" on sitä, että kastettu luopuu, sitä ymmärtämättä Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja manipuloidaan vastaan ottamaan rikollisen kristinuskon harhaoppia, Lusiferin palvelusta!!!

Ainoa aito kaste ja sen ymmärtäminen on mielestäni tässä:
        Johanneksen evankeliumi:

3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

/Ensin lapsi syntyy raskauden alkaessa VEDESSÄ JA HENGESSÄ ja silloin lapsi saa Jumalallisuuden sielun, elämän kirja ja elämän ohjeet.

/Toinen, siis se uudelleen syntyminen tapahtuu kun lapsi tulee pois äidinsä kohdusta Jumalan Valtakunnan kaltaisena Jumalallisen kasteen saaneena äidinsä lapsivedessä.

Jeesuksen tekojen mukaisesti (kastamaton ryöväri) asiaa ajatellen niin alkuperäinen; väärentämätön vuorisaarnan on ilmeisesti tällainen:
        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikkien kansojen joukosta minulle

opetuslapsia, minun nimessäni opettamalla heitä pitämään

kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,

minä olen teidän kanssanne kaikki päivät, maailmanajan

loppuun asti."

Näitä rikoksia tekevät ja teettävät kirkollisverojen ja lähetytyö rikollisuutta rahoittavat eivät Jumalan ja Jeesuksen Lakia kunnioita joten Luciferillä on salakavat kannattajat:

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

• Jeesus on tie

Avaajalle: Usko Jeesukseen pelastaa. Lestadiolaiset ovat tunnuatuksensa mukaisesti luterilaisia vakaumukseltaan. Kaikki me Jeesukseen uskovat olemme veljiä ja sisaria keskenämme, valitettavasti lestadiolaisuuteen hajaannuksissa pesiytynyt Raamatun vastainen ekslusiivinen seurakuntaoppi eristää monia heistä rakastavasta yhteydestä maailmanlaajuiseen Kristuksen seurakuntaan.

• -------------

Veljet ja sisaret ovat antaneet tunnustuksen etteivät ole järkeviä, ymmärtäväisiä ja kieltävät jopa ihmisille säädetyt Lait eli siis että hyväksi olevanne ihmisiä vaan petoja:

Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

Luterilais / lestadiolaisuuden uskovaiset ovat herra epäjumalaltaan käskyn saaneita:
        Luder/Lutheri opettaa:

Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Tätä kirkollisveroilla ja lähetystyö rikollisuutta tukemalla rahoitatte; Esimerkki epäjumalan antaman käskyn seurauksista:

epäjumala:
        Lutheri asetti itse itsensä epäjumalaksi ja puhdisti pois Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetukset!!!

herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky, TÄTÄ EI OLE RAAMATUSSA, eikä Jumalan ja Jeesuksen antamana!!!:

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan ja kieltää palvelemasta muita jumalia, Jumalaa ja Jeesustakin!!!

Sitä on uskon veljeys ja sisaruus Luciferille uskovaisten piirissä!

• Jeesus on tie

Jos sinulla on usko Jeesukseen sydämessäsi, niin pääset taivaaseen. Yhdessä kaikkien meidän Jeesukseen uskovien kanssa.

Valitettavasti lestadiolaisuudessa, likimain kautta linjan, omaksuttiin hajannusten aikaan raamatunvastainen "vain me" seurakuntaoppi.
      Johtajat korotettiin "ensimmäisiksi ja parhaiksi" (Lestadius), kalliiksi ja erehtymättömiksi (lapinvanhimmat ja lähetyssaarnaajat,) - koko muun seurakunnan yläpuolella oleviksi herroiksi ja mestareiks joita ei kukaan saa arvostellai. Ihminen korotettiinlestadiolaisuudessa paikalle joka on YKSIN JEESUKSELLE kuuluva.

• Jumala ompi linnamme

Juuri näin se on...jos meillä on usko sydämessämme Jeesukseen Kristukseen Vapahtajanamme, Sovittajanamme ja Lunastajanamme taivas on meidän kotinamme jo täällä maan päällä...odotamme Herraa Jeesusta noutamaan meidät pian taivaan kotiin!

Ylistys, kunnia ja palvonta Isälle ja Pojalle Herralle Jeesukselle ja suloiselle Pyhälle Hengelle nyt ja iankaikkisesti. Amen.

Jääkäämme Jumalan Rauhaan ja Turvaan!

• savon ukko

Sinä kuulut lusifferukselle helvetin hevosmies. Sinun puhepölpötyksesi on vain helisevä tiuku ja kilisevä kulkunen.

Sinulla ei ole mitään oikeutta ja valtaa määräillä ihmisten määritellä ihmisten uskoja ja taivaaseen menoja.

Sinä edustat juuri sitä"vain me lestadiolaiset " linjaa. Olet mitään sanomaton maassa möyrivä toisia syyttelevä päätön olio.

Oletko vielä valmis ampumaan savon ukolle kuulaa kallooon. Lue tarkkaan raamatusta, löytyykö sieltä sellainen käsky. Jospa vaikka löytyis" Paavalin pahoista teoista "

En sitten lähde laputtamaan....

• Armolla,, uskoen

Pääset taivaaseen,, helposti,

• v,.d.ep

Jumalan Valtakunta ei ole taivaassa!!!
        Uskovaisten juttua niin monet muutkin asiat.

• Gapriel.
        v,.d.ep kirjoitti:

Jumalan Valtakunta ei ole taivaassa!!!
        Uskovaisten juttua niin monet muutkin asiat.

Ei ole niin , tällähetkellä se on pininä palasina täällä maan
        päällä , mutta ei siitä ole haittaakan , koska kun Jeesus
        lähtee suorittamaan ViimeistäTuomiota , Aloittaa Jumala
        Luomisen Uuden taivaan ja uuen maan , sen jäkeen on
        Jumalan /Jeesuksen valtakunta Taivaassa .Kaikki muut
        puheet on huu haata. Maailmassa ei ole nyt yhtään isopaa
        valtakuntaa , kuin Omantunnon ja sydämen kokoisia .
        Totta niitä on sitten n. 7 Miljardia kapaletta.

• Vieraalla maalla.

Olkaa levolliset!

Joka hetki lähestymme porttia , jossa EUROJA EI TUNNETA !

Tuonen viita.
      Rauhan viita.
      Kaukana on vaino riita

• savon ukko

Lasarus se istuu taivaassa, rikasmies helevetin vaivassa.
        tekopyhät he ei pääse taivaaseen, sinne menee pakanat ja vaivaset.

Ojaan ajo Jeesuksen tiellä sattunut, syntikuorma ojaan kaatunut.
        Hevosmies helvetin nyt työtä sai, unelma taivaaseen valheta nyt vain.

Helevetin hevosmies se ajelee, syntisillä kärryillä kolistelee.
        Portti tuonelaan aukaistaan, syntejään nyt sinne menee maksamaa.

• Diablo-omillensa

Et! Joudut helvetin tuuleen!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe