Muutin ilomielin Joensuusta pois Etelä-Suomeen vuosituhannen vaihteessa, asuttuani ja kasvettuani siinä kaupungissa 20 vuotta. Vanhempani eivät myöskään jääneet kaupunkiin ja muuttivat takaisin synnyinseudulleen manseen. Suurin osa kavereista asuu ja opiskelee muualla, mutta käyvät säännöllisesti kotiseudulla. Toisin kuin minä, tapaan kavereita muualla Suomessa. Mutta jessus, kun minua vaivaa kaikokaipuu Joensuuhun..
Totta, vaate- ym. tarjonta oli (on) kaupungissa surkea. Totta, murteelleni naurettiin, kun muutin etelään. Totta, olin automaattisesti rasisti muualta tulleiden silmissä. Totta, huumorintajuni on omituinen.
Vuosien saatossa olen kuitenkin oppinut arvostamaan Joensuuta, vaikka oli se kyllä aika kaheli paikka kasvaa! Hyvässä mielessä.. :) Ikävä on vanhaa Kerubia (toista kotiani), sitä hyvää grilliä siinä vieressä, Ilosaarirockia, pussikaljaa Ilosaaressa, jokea, mökkiä, uimarantoja, ihmisiä, murretta.. ja loppumattomia kesäöitä. Välimatka Joensuuhun on avannut silmäni vai mahdanko olla tulossa vanhaksi? Kun saisin vaan vielä kerran "vaihtaa farkut verkkarihousuun", edes viikoksi.. siis kaikkea hyvää sinne kotiseudulle Pohjois-Karjalaan :)
Aika kultaa muistot?
12
1654
Vastaukset
- nainen-76
Niin todellakin kultaa. Itse muutin myös samoihin aikoihin Etelä-suomeen työn perässä. Helsinki kutsui, perustin perheen ja sain työkokemusta. Nyt ollaan sit lännessä, Mansessa. Kohta tullut asuttua joka kolkassa ja loppujen lopuks tää suomi on niin pieni..enää se lappi puuttuu mut toistaseks ei sinne ole hinkua!
Joensuu on hieno kaupunki ainaki kesällä ja itselläkin ikävä jokilaivan terassia, ilosaarirockia, viehkaa, gold finger-ravintolaa,kaikkia kivoja "sekoiluja huolettomina nuoruusvuosina". Niin se aika vaan rientää... Vielä muutama ystävä asuu edelleen siellä ja tulee käytyä melko usein- eihän
noista ole jäljellä kuin ilosaari-rock sekään ei ole nykuisin ilosaaressa ja jokilaiva. Viehka ja gold-finger tehneet konkan aikapäiviä sitten.
- onnistui
olin poissa melkein 20 vuotta työn perässä ja silti maailmalla kaipaili kesäistä joensuuta.Toteutin unelmani ja naiseni kanssa muutettiin takaisin kun työtilanne salli ja eipä ole kaduttanut.Kyllä meikäläiselle riittää Joensuun palvelut täysin,ehkä kaipaan
- onnistui
..jatkoa,siis ehkä kaipaan ravintolaelämään rokkibaaria enkä vain noita "ketjujen" omistamia paikkoja.Eli muutto onnistui eikä maailmalle tee mieli.(enää)
- Pian paluumuuttaja
onnistui kirjoitti:
..jatkoa,siis ehkä kaipaan ravintolaelämään rokkibaaria enkä vain noita "ketjujen" omistamia paikkoja.Eli muutto onnistui eikä maailmalle tee mieli.(enää)
Joo pysykää vaan siellä älkääkä haaveilko mihinkään Helsinkiin sieltä!! Ja sellainen koulutus perseen alle, että töitä löytyy muualtakin kuin etelästä, kaikki mediajutut ym. seksikkäät ammatit voi sitten unohtaa!!
Etelässä on elintila vedetty niin ahtaalle, että elo on sellaista anteeksi kuin minäkin olen täällä tyyppistä. Tilaa ei ole mihinkään ja struktuuri aivan lävestä. Tontit 300 neliötä ja talon saa sijoittaa miten päin vaan ja minkävärisen ym. muotoisen suurin piirtein vaan. Arvatkaa miltä se näyttää!
Talvea ei osata elää lainkaan, eikä oikein mitään muutakaan. Talvella pienimmätkin tien jätetään auraamatta lumisateiden jälkeen ja kylvetään pelkästään rekkakaupalla suolaa. Kaikki on niin ruskeassa paskassa monta kuukautta ettei viitsi oikein mihinkään lähteä.
Narkkarit juoksee pitkin kaupunkia ja joukkoliikennettä ei viitsi käyttää kun sillä pilaa päivänsä kun menee lähijunaan kuuntelemaan ja haistelemaan sitä junttihelsinkiläistä tunnelmaa! Siis ainakin mulla jo pelkkä helsingin slangi saa voimaan pahoin, mutta hyvin sopii paikkaan - korostaa tätä vallitsevaa tyhmyyttä.
YM YM. Mutta nuoren kapinallisenhan pitää näyttää olevansa kingi elämässään ja käydä asumassa muualla. Tietysti hyvä voi ollakin käydä, mutta suurin osa kaipaa takuulla takaisin!! - ...
Pian paluumuuttaja kirjoitti:
Joo pysykää vaan siellä älkääkä haaveilko mihinkään Helsinkiin sieltä!! Ja sellainen koulutus perseen alle, että töitä löytyy muualtakin kuin etelästä, kaikki mediajutut ym. seksikkäät ammatit voi sitten unohtaa!!
Etelässä on elintila vedetty niin ahtaalle, että elo on sellaista anteeksi kuin minäkin olen täällä tyyppistä. Tilaa ei ole mihinkään ja struktuuri aivan lävestä. Tontit 300 neliötä ja talon saa sijoittaa miten päin vaan ja minkävärisen ym. muotoisen suurin piirtein vaan. Arvatkaa miltä se näyttää!
Talvea ei osata elää lainkaan, eikä oikein mitään muutakaan. Talvella pienimmätkin tien jätetään auraamatta lumisateiden jälkeen ja kylvetään pelkästään rekkakaupalla suolaa. Kaikki on niin ruskeassa paskassa monta kuukautta ettei viitsi oikein mihinkään lähteä.
Narkkarit juoksee pitkin kaupunkia ja joukkoliikennettä ei viitsi käyttää kun sillä pilaa päivänsä kun menee lähijunaan kuuntelemaan ja haistelemaan sitä junttihelsinkiläistä tunnelmaa! Siis ainakin mulla jo pelkkä helsingin slangi saa voimaan pahoin, mutta hyvin sopii paikkaan - korostaa tätä vallitsevaa tyhmyyttä.
YM YM. Mutta nuoren kapinallisenhan pitää näyttää olevansa kingi elämässään ja käydä asumassa muualla. Tietysti hyvä voi ollakin käydä, mutta suurin osa kaipaa takuulla takaisin!!Ei se kaikilla niin vaan oo valinnanvapaus valitettavasti. Jos on käynyt kymmenenkin vuoden ajan korkeakoulua, niin varmasti haluaa tehdä sitä työtä mihin on pätevä ja vaivaa nähnyt. Tosiaan "seksikkäisiin" ammatteihin ei Joensuussa ole mahdollisuutta. Tämä on valitettavaa.One life, one soul. Life is a bitch and then you die...
- lörööön
... kirjoitti:
Ei se kaikilla niin vaan oo valinnanvapaus valitettavasti. Jos on käynyt kymmenenkin vuoden ajan korkeakoulua, niin varmasti haluaa tehdä sitä työtä mihin on pätevä ja vaivaa nähnyt. Tosiaan "seksikkäisiin" ammatteihin ei Joensuussa ole mahdollisuutta. Tämä on valitettavaa.One life, one soul. Life is a bitch and then you die...
Joensuun seksikkäimmät ammatit top5
1.putkimies
2.keinosiementäjä
3.lentokentän huoltomies
4.luutnantti
5.autoliikkeen myyjä - ...
lörööön kirjoitti:
1.putkimies
2.keinosiementäjä
3.lentokentän huoltomies
4.luutnantti
5.autoliikkeen myyjäSait "nuorehkon" naisimmeisen hyvälle tuulelle!!! Kiitos siitä ja hymyjä sulle ; )
lörööön kirjoitti:
1.putkimies
2.keinosiementäjä
3.lentokentän huoltomies
4.luutnantti
5.autoliikkeen myyjäSait yhden naisimmeisen hyvälle tuulelle... kiitos siitä...;)
- Mies
Pian paluumuuttaja kirjoitti:
YM YM. Mutta nuoren kapinallisenhan pitää näyttää olevansa kingi elämässään ja käydä asumassa muualla. Tietysti hyvä voi ollakin käydä, mutta suurin osa kaipaa takuulla takaisin!!"Etelässä on elintila vedetty niin ahtaalle".
Samaa voisi sanoa rantakylästä ja utrasta. Pian paluumuuttaja kirjoitti:
YM YM. Mutta nuoren kapinallisenhan pitää näyttää olevansa kingi elämässään ja käydä asumassa muualla. Tietysti hyvä voi ollakin käydä, mutta suurin osa kaipaa takuulla takaisin!!Etelä-Suomesta kotoisin ja en sinne kaipaa kuten ei kukaan kavereistanikaan jotks takaisin ovat muuttaneet.Ei ole järki-ihmisen paikka asua ja olla pitemmän päälle.Mieluummin työttömänä täällä kuin Helsingissä muuta kuin joskus käymässä.
Onhan Joensuussakin vikoja ettei laskutaito riitä,mutta silti aina parempi.
- h4t3
Joensuu on suomen villi-länsi jossa paukkuraudat paukkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046