Mun kani on papanoinut kahden päivän aikana paljon vähemmän kuin yleensä, mutta se on syönyt ja liikkunut suht. normaalisti. Oon miettinyt että voisko kyseessä olla lievä ummetus tai suolitukos ja kannattaako sille antaa parafiiniöljyä. Papanoita on kuitenkin tullut hieman. Mitä siis kannattais tehä?
Kanin suolitukos/ummetus
2
82
Vastaukset
- Puppelit
Pelletit hetkeksi jemmaan;heinää,yrttejä,salaattia,porkkanaa ja seuraa,että juo vettä. Ananastölkin mehu voi auttaa, jos tulee ummetus,ruiskulla suuhun. Heinä voi olla huonolaatuista, siksi ei maistu.
- Zedä
Ei parafiiniöljyä varmuuden vuoksi, se auttaa vain varmoissa tukoksissa, muuten pahentaa tilannetta. Ananasmehukaan ei auta mihinkään oikeasti.
Pääasia että heinää menee mahdollisimman paljon. Jos heinä on kunnossa ja maistuu hyvin, niin anna pelkkää sitä jonkin aikaa. Suolisto-ongelmia ehkäisee parhaiten kun kani saa mahdollisimman paljon heinää javähän muuta.
Onhan pellettien määrä kohtuullinen (1rkl/kilo painoa/päivä)? Sokerisia tuoreita kuten porkkanaa ja hedelmiä kannattaa antaa vain satunnaisesti, yrttejä ja muita lehtiä voi hyvin syödä päivittäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670