Kuka onkaan syyllinen Syyrian kaasuiskuun???

OnSekavaa

Maailman medioissa on viime päivinä esitetty aika mielenkiintoisia teorioita ja kysymyksiä asiasta kuten, miksi Venäjä esti asian virallisen tutkinnan, pelkäsikö ehkä itse paljastuvansa?
Tosiasiahan on ettei kapinallisilla edes ole mahdollisuuksia tuollaiseen, aika moni asiantuntija on sitä mieltä ettei ole Syyriallakaan.

Mutta kenellä on?
No esimerkiksi Venäjällä, siitähän se haluttomuus asian selvittämiseenkin voisi johtua.
Eikä tuo olisi Venäjän ensimmäinen sotarikos ja tuskin viimeinenkään, outoa kuitenkin on se että ensimmäisenä syyllisen julistanut osapuoli tekee kaikkensa ettei totuus selviäisi.

141

1271

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YK-Listat

Jenkkien URAANI aseet .

• Niin15

Joita myös Venäjä käyttää, mutta miten liittyy tähän asiaan?

• ShitSivilisaatio
        Niin15 kirjoitti:

Joita myös Venäjä käyttää, mutta miten liittyy tähän asiaan?

Huoh, ei Venäjä estänyt päätöslauselmaa tutkimisesta vaan siitä että syyllinen nimetään samalla kuin tutkinta aloitetaan. Mikä on ihan oikein, ainakin minun oikeuskäsitykseni mukaan. Jos lukisitte jotakin muutakin kuin vain lukemanne median otsikot niin olisi helpompi keskustella.

• LaatikonUlkopuolelta
        ShitSivilisaatio kirjoitti:

Huoh, ei Venäjä estänyt päätöslauselmaa tutkimisesta vaan siitä että syyllinen nimetään samalla kuin tutkinta aloitetaan. Mikä on ihan oikein, ainakin minun oikeuskäsitykseni mukaan. Jos lukisitte jotakin muutakin kuin vain lukemanne median otsikot niin olisi helpompi keskustella.

Ihan pieni oikaisu ja ilman paatosta, Venäjähän se oli ensimmäisenä nimeämässä kapinalliset iskun tekijöiksi, mutta sitä pidetään yleisesti varsin epäuskottavana ja aika moni asiantuntija käänsikin katseensa kohti Venäjää, jonka jälkeen Venäjä käytti veto-oikeuttaan ja torppasi tukinnan.

Ja juuri tuon vuoksi onkin herännyt kysymys että miksi?
        KV-media on aika lailla eri linjoilla asiassa kuin Hesari, kyllä tietoa löytyy kun vaan viitsii sitä hakea.

• Dr.Strangelove
        LaatikonUlkopuolelta kirjoitti:

Ihan pieni oikaisu ja ilman paatosta, Venäjähän se oli ensimmäisenä nimeämässä kapinalliset iskun tekijöiksi, mutta sitä pidetään yleisesti varsin epäuskottavana ja aika moni asiantuntija käänsikin katseensa kohti Venäjää, jonka jälkeen Venäjä käytti veto-oikeuttaan ja torppasi tukinnan.

Ja juuri tuon vuoksi onkin herännyt kysymys että miksi?
        KV-media on aika lailla eri linjoilla asiassa kuin Hesari, kyllä tietoa löytyy kun vaan viitsii sitä hakea.

Totuus tulee nähtäväksi kunhan tutkinta saadaan suoritettua. Ootellaan ihan rauhallisin mielin. Syyllinenkin on jo selvillä eikä se ole Assad eikä Putin

• 1X2eitasuria
        Dr.Strangelove kirjoitti:

Totuus tulee nähtäväksi kunhan tutkinta saadaan suoritettua. Ootellaan ihan rauhallisin mielin. Syyllinenkin on jo selvillä eikä se ole Assad eikä Putin

No jos vetoa pitäisi lyödä, niin juuri noita minä veikkaisin.

• kikkokok
        ShitSivilisaatio kirjoitti:

Nato-Nasse lukee Aku Ankkaa ja iltasanomia ja maailmankuva on sen mukainen..

• retrettisi

Saas nähä selviikö koskaan, helppo syyttää vaikka ketä kun et asiaa saada tutkittuu.

• syyllinen.tiedossa

Varmaan sitä jonkin aikaa vatkataan vaikkei valmista tulekaan, ja kohta sitten löytyykin jo uusi kohun aiheuttaja, niin se vaan menee.

• Vikapäätt
      • EiJatkoon

Aivan liian vaikeaa tekstiä tämän palstan lukijoille.

• HylätäänSe

Joo, ei ei kielitaito riitä alkuunkaan, ei sitten niin ei...
        Jatketaan mieluimmin joo-ei-mutu-linjalla.

• gvanizko
        EiJatkoon kirjoitti:

Aivan liian vaikeaa tekstiä tämän palstan lukijoille.

Olihan siinä kivoja värikkäitä kuvia, niistä voi päätellä että jotain on tapahtunut joskus ja jossain.

• Jotain.faktaa

Postol on Pentagonin luottomies. Hän on työskennellyt teknisenä asiantuntijana laivaston pääesikunnan Chief of Naval Operations nimisessä keskuksessa nimenomaan teknisenä asiantuntijana.
        Postol on saanut niin ystävänsä kuin vihamiehensä järkkymättömän rehellisyytensä ja kriittisyytensä ansiosta. Hän on joutunut epäsuosioon niin asevalmistajien kuin poliitikkojenkin silmissä.

Desert Storm eli Aavikkomyrskyn jälkimainingeissa sekä puolustusministeriö että Patriot-ohjuksen valmistaja uutisoivat niiden osumatarkkuudesta mutta Postol tuli tutkimuksissaan siihen tulokseen että molemmat valehtelivat. Osumatarkkuus hallituksen edustajan mukaan lähenteli 100% kun se Postolin mukaan vaihteli 70 - 80%:n välillä. Lisäksi puutteita oli myös tuhovaikutuksessa, Postolin mukaan se vaihteli 0 - 10% välillä ennakoidusta.
        Pentagonin ei-poliittiset johtajat kutsuivat Postolin kuultavakseen ja seuraus oli että Patriot-ohjusten valmistaja Raytheon määrättiin päivittämään ja korjaamaan ohjuksiaan sadoilla miljoonilla.

Postolilla on siis vankkumaton luottamus Pentagonissa vielä nykyäänkin, ei tosin Pentagonin poliittisessa johdossa. Hillary Clintonin kamppanjapäälikkö John Podestan ollessa Pentagonin johdossa Podesta yritti useasti suistaa Postolin asemaa, pahimmillaan hän syytti Postolia maanpetturuudesta.

Kuitenkin Bill Clintonin presidenttikaudella eräs hänen neuvonantajistaa (en muista nimeä) kertoi ettei mikään epäkohta korjaannu eikä mitään kehitystä ole odotettavissa ellei Postol ole uutis-lööpeissä. Pääsääntöisesti Postolia mollattiin noissa lööpeissä.

• veikaan-kimiä

Veikkaan että pohjoiskorea. Nehän niittasi sen yhdenkin siellä lentokentällä.

• perkeleen_kimi

Nii ja sillo kerran ne ampu sitä yhtä sillä yhellä tykillä siellä yhessä paikassa.

• SiisEiJatkoon
      • fghjkddsd

Joo, v...un viisasteleva punamunapääsiäsmuna akateemikko assad linkkeines, anna ihmisten keskutella aidosti keskenään ilmna ulkopellejen sivustoja!

• sotapolitiikkaa

"Tosiasiahan on ettei kapinallisilla edes ole mahdollisuuksia tuollaiseen"
      Höpö höpö, päinvastoin on todistettu, että terroristeilla on ollut kaasuaseita ja he ovat ennenkin käyttäneet niitä. 2013 kaasuisku paljastui terroristien tekemäksi.

Selitä, mikä voisi olla Venäjän motiivi tehdä kaasuisku? Entä Syyrian? Eiköhän syyllinen löydy siltä suunnalta taas, mistä viimeksikin ja mikä taho siitä hyötyi. Yksikään asiantuntija ei ole onnistunut esittämään Venäjälle ja Syyrialle mitään järjellistä motiivia, eikä sellaista ole.

Terroristeille taas motiivi on mitä ilmeisin. Olivat häviämässä kaikilla rintamilla ja mikä pahinta heille, Trump ilmoitti, ettei tavoite ole enää Assadin hallinnon kaataminen. Jotakin oli pakko tehdä, jotta saisi maailman sympatiat ja ennen kaikkea Trumpin kääntämään kelkkansa. Ne molemmat tavoitteet onnistui terroristeilla.

• RömmelinNiistäjä

Jaahas NoBoxilla katkesi taas verisuoni päästä, samalla unohtui se ettei Venäjä ole aikaisemminkaan mitään varsinaista motiivia tarvinnut.
        Vai onko sillä ollut joku motiivi kun se on matkustajakoneita pudotellut, tai muuten vaan tehtaillut sotarikoksia ihan solkenaan?

Kumpi on tärkeämpi, motiivi vai selvä syyllisyys?

• sotapolitiikkaa
        RömmelinNiistäjä kirjoitti:

Jaahas NoBoxilla katkesi taas verisuoni päästä, samalla unohtui se ettei Venäjä ole aikaisemminkaan mitään varsinaista motiivia tarvinnut.
        Vai onko sillä ollut joku motiivi kun se on matkustajakoneita pudotellut, tai muuten vaan tehtaillut sotarikoksia ihan solkenaan?

"Kumpi on tärkeämpi, motiivi vai selvä syyllisyys"

Motiivi on välttämätön, jotta joku syyllistyisi mihinkään. Ja en ole mikään NoBox. Sinä käytännössä esität, että Venäjä tehtailee sotarikoksia ihan vaan huvikseen, hetken mielijohteesta, ilman minkäänlaista motiivia. Uskotko tuohon itsekään? Ei kukaan tee mitään ilman motiivia, et sinäkään. Et mene edes paskalle, jos sinulla ei ole paskahätä.

• LoistoLekuri

Aivan oikein, motiivi Mainila tykinkuulissa oli Venäjän mutta syyllisyys Suomen, näin nämä tuomiot jaetaan. Olen samaa mieltä että logiikkasi on ylittämätön -0

• sotapolitiikkaa

Sinähän se varsinainen pelle olet. Minä puhun valtion suorittamaksi väitetystä, järjestelmällisestä sotatoimesta, jolla on poliittisesti suuret vaikutukset ja sen (olemattomista) motiiveista. Sinä linkität propagandasivustolle, jossa kuvia yksittäisten taistelijoiden tai ryhmien tekemistä ruumiinhäpäisyistä, murhista ja kidutuksista. Joista ei ole mitään todisteita, että olisivat juuri venäläisten sotilaiden tekemiä ja sivustolla mainitaankin tekijöinä epämääräisesti "militantteja". Sivuston tarkoituskin on kaikenlainen venäläisten demonisointi propagandatarkoituksessa.

Linkityksesi kertookin sinusta paljon, eikä todellakaan mitään mairittelevia asioita. Ja toiminta ei ole impulsiivista, jos sinä tollona et sen motiivia ymmärrä.

• RömmelinNiistäjä
        sotapolitiikkaa kirjoitti:

Sinähän se varsinainen pelle olet. Minä puhun valtion suorittamaksi väitetystä, järjestelmällisestä sotatoimesta, jolla on poliittisesti suuret vaikutukset ja sen (olemattomista) motiiveista. Sinä linkität propagandasivustolle, jossa kuvia yksittäisten taistelijoiden tai ryhmien tekemistä ruumiinhäpäisyistä, murhista ja kidutuksista. Joista ei ole mitään todisteita, että olisivat juuri venäläisten sotilaiden tekemiä ja sivustolla mainitaankin tekijöinä epämääräisesti "militantteja". Sivuston tarkoituskin on kaikenlainen venäläisten demonisointi propagandatarkoituksessa.

Linkityksesi kertookin sinusta paljon, eikä todellakaan mitään mairittelevia asioita. Ja toiminta ei ole impulsiivista, jos sinä tollona et sen motiivia ymmärrä.

Onhan tuo aika liikuttavaa kun vähäjärkinen yrittää esittää älykästä, et taida ymmärtää edes omia kirjoituksiasi, muiden kirjoituksista nyt puhumattakaan...

''Minä puhun valtion suorittamaksi väitetystä, järjestelmällisestä sotatoimesta''
        Kukas ne sotatoimet suorittaa jos ei ne taistelijat, vai voiko tuota Venäjän toimintaa edes nimittää sotatoimiksi?
        Et sitten selittänyt niitä motiiveja, miksi et?

Eipä tuo sinun hätäsikään juuri mairittele, mutta kertoo kyllä kaiken siitä sairaasta kiimasta millä sinä puolustat venäläisiä, eikä sinun toimintasi motiivi ainakaan jää epäselväksi.

Ps. 100% varmuudella sinä olet NoBox, eli sadan nikin sekopää, sinun tekstisi tunnistaa aina viimeistään toisesta kommentista.
        Ja jokainen voi miettiä miksi ja mihin sinä tarvitset noin monta nimimerkkiä, mikä onkaan sinun motiivisi?

• sotapolitiikkaa

Se on kyllä liikuttavaa, kun sinunlaisesi vähäjärkinen yrittää esittää älykästä. Minulla ei ole hätää, eikä kiimaa, mutta sinun kirjoituksistasi se kyllä paistaa, kaikki mitä nytkin kirjoitat, on tunteella reagointia ja mutua. Nytkin väität mutulla muka vielä 100% varmasti, että olen joku, joka en ole. Minä en kirjoita Venäjän puolesta, vaan järjen ja tasapuolisuuden puolesta.

Miksi minun pitäisi selittää yksittäisten taistelijoiden motiiveja? Olet päästäsi vialla. Yksittäisen taistelijan, tuskin edes ammattisotilaan, motiivi voi olla mikä vaan. Se voi olla henk. koht. kosto, pelkkä sadismi, huumeet ja alkoholi, siinä voi olla uskomuksellisiakin taustoja. (kasvojen leikkaaminen pois)

Valtio taas on ennen kaikkea poliittinen toimija, omia etujaan ajava toimija, sodassakin. Motiivi eri sotatoimille on aina sen oma, joko kuviteltu, tai todellinen etu. Syyrian kaasuisku on Venäjälle sotilaallisesti täysin hyödytön, Samoin Syyrialle. Poliittisesti sellaiseen syylliseksi paljastuminen taas katastrofi. Terroristeille taas hyöty sellaisen mahdollisesta feikkaamisesta on jo osoittautunut suureksi.

En siis väitä asioita ilman todisteita sataprosenttisilla varmuuksilla, kuten sinä lapsellisuuksissasi teet. Kun todisteita ei ole esitetty, todennäköisin syyllinen on suurin hyötyjä. Sekin on mahdollista, kuten julkisuudessa on esitettykin, että Syyrian koneet osuivat tarkoittamattaan terroristien kaasuvarastoon. Jolloin mitään kaasuiskua ei ollut.

• RömmelinNiistäjä

Se on kyllä liikuttavaa, kun sinunlaisesi vähäjärkinen yrittää esittää älykästä. Minulla ei ole hätää, eikä kiimaa, mutta sinun kirjoituksistasi se kyllä paistaa, kaikki mitä nytkin kirjoitat, on tunteella reagointia ja mutua. Nytkin väität mutulla muka vielä 100% varmasti, että olen joku, joka en ole. Minä en kirjoita Venäjän puolesta, vaan järjen ja tasapuolisuuden puolesta.

Miksi minun pitäisi selittää yksittäisten taistelijoiden motiiveja? Olet päästäsi vialla. Yksittäisen taistelijan, tuskin edes ammattisotilaan, motiivi voi olla mikä vaan. Se voi olla henk. koht. kosto, pelkkä sadismi, huumeet ja alkoholi, siinä voi olla uskomuksellisiakin taustoja. (kasvojen leikkaaminen pois)

Valtio taas on ennen kaikkea poliittinen toimija, omia etujaan ajava toimija, sodassakin. Motiivi eri sotatoimille on aina sen oma, joko kuviteltu, tai todellinen etu. Syyrian kaasuisku on Venäjälle sotilaallisesti täysin hyödytön, Samoin Syyrialle. Poliittisesti sellaiseen syylliseksi paljastuminen taas katastrofi. Terroristeille taas hyöty sellaisen mahdollisesta feikkaamisesta on jo osoittautunut suureksi.

En siis väitä asioita ilman todisteita sataprosenttisilla varmuuksilla, kuten sinä lapsellisuuksissasi teet. Kun todisteita ei ole esitetty, todennäköisin syyllinen on suurin hyötyjä. Sekin on mahdollista, kuten julkisuudessa on esitettykin, että Syyrian koneet osuivat tarkoittamattaan terroristien kaasuvarastoon. Jolloin mitään kaasuiskua ei ollut.

Näin väittää älykäs ja sivistynyt ihminen..
        ''Motiivi on välttämätön, jotta joku syyllistyisi mihinkään. Ja en ole mikään NoBox. Sinä käytännössä esität, että Venäjä tehtailee sotarikoksia ihan vaan huvikseen, hetken mielijohteesta, ilman minkäänlaista motiivia. Uskotko tuohon itsekään? Ei kukaan tee mitään ilman motiivia, et sinäkään. Et mene edes paskalle, jos sinulla ei ole paskahätä.

Ja seuraavassa kommentissa jatkaa.
        Ihailtavaa johdonmukaisuutta, varsinkin kun on jo kertonut kaiken olevan pelkkää propagandaa.

Noin yleisesti ottaen olisi varmaan hyvä ymmärtää edes omat kommenttinsa.

• sotapolitiikkaa

Mitä ristiriitaa tuossa muka on? Niin yksittäinen ihminen kuin valtiokin tarvitsee motiivin, vaikka mitättömänkin, toimilleen. Näyttää vahvasti siltä, että sinun ymmärryksesi on heikko, tai et tahallasi tahdo olla käsittävinäsi. Selvästi sinulla ei ole itse asiaan mitään esitettävää, siksi hyökkäät syytöksinesi lapsellisesti minun kimppuuni. Niinhän ne nulikat toimivat jäädessään väittelyssä alakynteen.

Se asiahan oli se, että Venäjällä sen enempää kuin Syyriallakaan ei näytä olevan mitään järjellistä syytä tehdä kaasuiskuja, eikä sellaisesta ole todisteita. Terroristeilla taas oli erinomainen syy lavastaa sellainen. Hyödyt heille on nähty jo, oli se lavastus tai ei.

• vuttimikäpelle

Mitä ristiriitaa tuossa muka on? Niin yksittäinen ihminen kuin valtiokin tarvitsee motiivin, vaikka mitättömänkin, toimilleen. Näyttää vahvasti siltä, että sinun ymmärryksesi on heikko, tai et tahallasi tahdo olla käsittävinäsi. Selvästi sinulla ei ole itse asiaan mitään esitettävää, siksi hyökkäät syytöksinesi lapsellisesti minun kimppuuni. Niinhän ne nulikat toimivat jäädessään väittelyssä alakynteen.

Se asiahan oli se, että Venäjällä sen enempää kuin Syyriallakaan ei näytä olevan mitään järjellistä syytä tehdä kaasuiskuja, eikä sellaisesta ole todisteita. Terroristeilla taas oli erinomainen syy lavastaa sellainen. Hyödyt heille on nähty jo, oli se lavastus tai ei.

Oikeen just niinhän sä teit kun sun motiiviteorias kumottiin, nyt on kyllä niin säälittävää rypistelyä.......

• sotapolitiikkaa

Onkos pellellä mitään sanottavaa varsinaiseen aiheeseen liittyen? Vai onkos pelle sama henkilö kuin RömmelinNiistäjä, eri nikillä vain ja murretta hämäykseksi vääntäen? Mikä motiiviteoria kumottiin ja kenen toimesta? Ei ainakaan tuo RömmelinNiistäjä kumonnut mitään, nolasi vain itsensä.

• RömmelinNiistäjä

Niin on kuin pikkulapsen kanssa kinastelisi, ''joka asiassa pitää olla motiivi'' no pitää kai, varsinkin jos ei ymmärrä edes sanan merkitystä, kunhan se vain kuulostaa jännältä.

Ei se motiivi aina ole sama asia kuin syyn ja seurauksen yhteys, joten ristiretkesi oli tuhoon tuomittu jo ennen alkamistaan.
        Ja nyt saatkin jatkaa itsesi nolaamista ihan keskenäsi, terve.

• sotapolitiikkaa

Haha, lapsi sai itkupotkuraivarin, kun loppui argumentit, ja kun multinikkeilykin paljastui...

• RömmelinNiistäjä

Haha, lapsi sai itkupotkuraivarin, kun loppui argumentit, ja kun multinikkeilykin paljastui...

Kerrohan nyt vielä että mikä kohta tuossa minun kommentissani kuvasti raivoa, tai missä kohtaa minulta loppuivat argumentit?
        Toisin kuin sinä, minä sentään pysyin alkuperäisessä asiassa.
        Omasta multinikkeilystäsikö puhut, kyllä se on ollut tiedossa ihan ensimmäisestä kommentistasi alkaen.

• fghjjkklölö

Näin väittää älykäs ja sivistynyt ihminen..
        ''Motiivi on välttämätön, jotta joku syyllistyisi mihinkään. Ja en ole mikään NoBox. Sinä käytännössä esität, että Venäjä tehtailee sotarikoksia ihan vaan huvikseen, hetken mielijohteesta, ilman minkäänlaista motiivia. Uskotko tuohon itsekään? Ei kukaan tee mitään ilman motiivia, et sinäkään. Et mene edes paskalle, jos sinulla ei ole paskahätä.

Ja seuraavassa kommentissa jatkaa.
        Ihailtavaa johdonmukaisuutta, varsinkin kun on jo kertonut kaiken olevan pelkkää propagandaa.

Noin yleisesti ottaen olisi varmaan hyvä ymmärtää edes omat kommenttinsa.

Olet sinä täydellinen reppana. Tuolla ylempänä treadissa sinua vitutti kun faka-tietoa esitettiin ja linkkejä todisteeksi.

Kirjoitit nimimerkillä fghjkddsd näin:

"Joo, v...un viisasteleva punamunapääsiäsmuna akateemikko assad linkkeines, anna ihmisten keskutella aidosti keskenään ilmna ulkopellejen sivustoja!"

Paljastit totaalisen tyhmyytesi ja samalla sen ettei sinulla ole edes kykyä oppia mitään itsenäisesti.
        Hulluus voidaan parantaa mutta tyhmyyteesi ei ole lääkettä.
        Niistele ihan omaa nenääsi, räkänokka!

• RömmelinNiistäjä
        fghjjkklölö kirjoitti:

Olet sinä täydellinen reppana. Tuolla ylempänä treadissa sinua vitutti kun faka-tietoa esitettiin ja linkkejä todisteeksi.

Kirjoitit nimimerkillä fghjkddsd näin:

"Joo, v...un viisasteleva punamunapääsiäsmuna akateemikko assad linkkeines, anna ihmisten keskutella aidosti keskenään ilmna ulkopellejen sivustoja!"

Paljastit totaalisen tyhmyytesi ja samalla sen ettei sinulla ole edes kykyä oppia mitään itsenäisesti.
        Hulluus voidaan parantaa mutta tyhmyyteesi ei ole lääkettä.
        Niistele ihan omaa nenääsi, räkänokka!

Ja taas kerran meni ohi ja pahasti, joten kysyn uudestaan.

Kerrohan nyt vielä että mikä kohta tuossa minun kommentissani kuvasti raivoa, tai missä kohtaa minulta loppuivat argumentit?
        Toisin kuin sinä, minä sentään pysyin alkuperäisessä asiassa.
        Omasta multinikkeilystäsikö puhut, kyllä se on ollut tiedossa ihan ensimmäisestä kommentistasi alkaen.

PS. kyllä nolosti taas niistit itsesi, taidat olla aika yksinkertainen......

• NoBoxx

Palstan terroristi on sekoamassa lopullisesti ja kun katsoo raukan kommentteja???
        Minä voin täysin huoletta sanoa, että ensimmäistä kommenttia kirjoitan tälle saitille, mutta kokemusta tuosta terroristista on?

• RömmelinNiistäjä
        NoBoxx kirjoitti:

Palstan terroristi on sekoamassa lopullisesti ja kun katsoo raukan kommentteja???
        Minä voin täysin huoletta sanoa, että ensimmäistä kommenttia kirjoitan tälle saitille, mutta kokemusta tuosta terroristista on?

Voi voi ainahan sinä olet sekaisin ollut, eihän kenenkään pää kestä sinun käyttämiäsi bostikmääriä ei vaikka kuinka täynnä kusta olisi.
        Joko muuten olet testannut sitä uskottavuuttasi, jos vaikka joku olisi jo unohtanut että sinut on nimetty valtakunnanvalehtelijaksikin?

• mutiaisensalkku
        LoistoLekuri kirjoitti:

Aivan oikein, motiivi Mainila tykinkuulissa oli Venäjän mutta syyllisyys Suomen, näin nämä tuomiot jaetaan. Olen samaa mieltä että logiikkasi on ylittämätön -0

Tule nyt pois sieltä Mainilasta tähän päivään.

• Mainilanuhrit

Mainilan venäläisiä uhreja ei tule unohtaa. Omat ampuivat ja murhasivat. Myöskään Suomen ei tule unohtaa kieroutta, jolla Suomi yritettiin lavastaa syylliseksi.

• dddgggg

Kyllä, kaasuiskussa on kyse mediasodasta, ei mistään muusta. Joka ei sitä huomaa on kyllä pahasti nenästä vedettävä. Ei niin toopea valtion johtajaa olekaan, joka käyttäs kaasua tilanteessa, jossa ei ole muuta kun hävittävää ja riskisti.

• dddgggg kirjoitti:

Kyllä, kaasuiskussa on kyse mediasodasta, ei mistään muusta. Joka ei sitä huomaa on kyllä pahasti nenästä vedettävä. Ei niin toopea valtion johtajaa olekaan, joka käyttäs kaasua tilanteessa, jossa ei ole muuta kun hävittävää ja riskisti.

"Ei niin toopea valtion johtajaa olekaan, joka käyttäs kaasua tilanteessa, jossa ei ole muuta kun hävittävää ja riskisti."

Ei ehkä niin toopea, mutta omaan näppäryyteensä sotkeutuvia kyllä ... "What goes around, comes around".
        Sikäli kun tulkitsen tuon lauseesi oikein, niin vertaisin sitä tilanteeseen, jossa rotta on ahdistettu nurkkaan. Mitä rotta silloin pyrkiikään tekemään, kun pakotietä ei enää ole ... ?.

IMHO.

• oikea.arvaus

Kapinallisilla ja ISISillä voi olla kemiallisia. Ovat aika ketkuja ja varkaita, ei ne varmaan niitä pysty tehtailemaan vaikka huumenappeja tehtailevatkin.

Kaikki todisteet viittaa että huumepäissään iskivät kapsia kuljettaneeseen buussiin niinkuin iskivät kaasulla lapsia vilisevään kylään.

• turhaa.temppuilua

Mihin se Venäjä jotain köyhän miehen aseita tarvitsisi? Ns. termobaariset aseet ovat tehokkaampia; paineaalto repii sisuskalut isolta säteeltä, yltää bunkkereihin saakka sekä räjähdyksen yhteydessä syntyy erittäin myrkyllisiä yhdisteitä. Niillähän se Syyrian kapinallisten moukarointi aloitetiin. Sama on sanottu suoraan Ihmisoikeusraportissa vuodelta 2000, jotta epäilevien tuomaiden ei tarvisisi räksyttää lisää asiasta: https://en.wikipedia.org/wiki/Thermobaric_weapon

Paljon todennäköisempi on Syyrian armeijan kommentti siitä, että kyseessä on kapinallisten oma varasto. Niillähän ei ole termobaarisia aseita. Pitää mennä sillä, mitä tarjolla on, ja kaiken maailman harrastelijakemistien kaasut lienevät helpommin luotavissa kuin high techiä edustavat termobaariset aseet. Eikös tuota kaasua muuten käytetty Tokion terrori-iskussakin ( https://fi.wikipedia.org/wiki/Tokion_metron_sariinikaasuisku ) ?

Kuten siellä YK:n turvallisuuskomiteassa erään edustajan suulla sanottiin, että miten USA:n "todisteisiin" voidaan luottaa, kun niihin ei ole voinut luottaa aikaisemminkaan? Varmemmaksi vakuudeksi heilutteli paperipinkkaa vuodelta 2000, joissa USA todisteli Irakin joukkotuhoaseista, joista ei koskaan löydetty merkkiäkään.

Siis ihan oikeasti, ensin myrkkykaasua kylässä, sitten kuvia kanisteista, joita oli löytynyt mukamas koneiden pudottamina, sitten samoja kanistereita JUURI SIITÄ YHDESTÄ lentohangaarista, johon YKSI ohjus oli osunut lukemattomista tukikohdista. Sattuipas sopivasti ja vielä iin päällä Turkin medikaalilausunto, vaikka on itse sekaantunut Syyrian konfliktiin. Nyt se järki käteen, oikeasti.

• normanssi5

Onhan Venäjällä ihan hurjasti vaikka kuinka hurjia aseita, vaikkei niistä tosin mikään toimi.
        Tiedä sitten että toimiiko edes noi köyhän miehen aseet?

• sotapolitiikkaa

"kanistereita JUURI SIITÄ YHDESTÄ lentohangaarista"

Ne muuten eivät olleet kaasukanistereja, vaikka muistuttivat sellaisia.

• tyytghjhjkhjhgyt

• vedit_mutkat_suoriksi

"miksi Venäjä esti asian virallisen tutkinnan, pelkäsikö ehkä itse paljastuvansa?"

Venäjä ei ole estänyt tutkintaa. On eri juttu jos YK:ssa muotoillaan sellainen päätöslauselma, että se julistaa Syyrian armeijan ja Venäjän syylliseksi ennen tutkintaa ja Venäjä estää sellaisen päätöslauselman läpimenon.

tarkoitushakuista yksinkertaistamista.

• vedät.suorat.mutkalle

Et viittis halkoa hiuksii, jatkuvastihan Venäjä käyttää veto-oikeuttaan ja kuten nytkin torppasi tutkinnan.

Kova on hätä ja epätoivoista puolustelua.

• mutkat.suoremmaksi
        vedät.suorat.mutkalle kirjoitti:

Et viittis halkoa hiuksii, jatkuvastihan Venäjä käyttää veto-oikeuttaan ja kuten nytkin torppasi tutkinnan.

Lollero. Sinä se et taida ymmärtää retorikaasta paljoa?

Mitenhän pitäisi vastata seuraavaan kysymykseen siten, että se ei tee vastaajasta epäilyttävää: "Joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen?"

Vastaa siihen kyllä tai ei, niin kysymyksenasettelu on sellainen, että se tekee vastaajasta aina syyllisen. Tuo YK:ssa ajettu lausunto on hyvä esimerkki edellisestä.

Ja millä evidensseillä sitä tutkimusta olisi lähdetty tekemään? Hangaariin photoshopatuilla tynnyreillä, tynnyreillä, jotka ovat löytyneet kapinalliskylästä, ja lisäksi Turkin valtiollisen lääkäreiden antamilla lääkärinlausunnoilla.

Itse asiassa tuo voitaisiin kääntää toisinpäin ja tehdä se Assadin ehdoilla, eli Aleposta pari lääkärinlausuntoa, muutama tynnyri Alepon läheltä (niitä tynnyreitähän on todistetusti jo kapinalliskylästä löytynyt) ja sitten ei muuta kuin väite siitä, että USA sponsoroi kapinallisten taistelukaasunkäyttöä... Mitähän luulet, että USA ja kumppanit sen jälkeen tekisivät turvallisuusneuvostossa? Menisikö tutkintaan? Itsehän jo todistavat, että kanisteritynnyreitä ja kaasua löytyy kapinalliskylästä. Aijai.

• YkPorno
        vedät.suorat.mutkalle kirjoitti:

Tiedätkö muuten kuinka paljon suomella on asioita selvitettävänä YK kanssa? Asioita joita ei laiteta kuntoon. Niitä muuten on.

• kaikenlaista.sitä.on
        YkPorno kirjoitti:

Tiedätkö muuten kuinka paljon suomella on asioita selvitettävänä YK kanssa? Asioita joita ei laiteta kuntoon. Niitä muuten on.

USA ei ole muuten allekirjoittanut edes niin perustavanlaatuista juttua kuin YK:n lastenoikeuksien sopimusta. Haagin kansainvälisen oikeuden perustamisasiakirjoihin on puolestaan lisätty pykälä, jonka mukaan kaikkien muiden maiden poliittista johtoa voidaan tuomita Haagissa LUKUUNOTTAMATTA USA:ta.

YK on USA:n käsikassara, joka sanelee, miten pitää elää, mutta USA:ta ne säännöt eivät koske. Pisteenä iin päälle suurin rahoittaja tälle "maailmanrauhan ja kaiken hyvyyden järjestölle" on itse USA. Aika moni kansainvälinen sopimuskin on todettu pitäväksi, koska tietty määrä G8 -maista ja riittävän moni (kenen mukaan?) muista maista, jotka ovat YK:ssa edustettuina, ovat ne hyväksyneet.

Vitsikkäintä tässä on se, että aina 70-luvulle saakka viidesosa maailman väestöstä oli YK:n ulkopuolella, koska USA hyväksyi Kiinaksi vain Taiwanin. Vitsit olivat myös vähissä, kun Saudi-Arabia nimitettiin YK:n ihmisoikeuskomission johtajamaaksi...

• Lyhytnäköistä

Venäjä on tunnettu siitä, että se allekirjoittaa kaikenlaisia sopimuksia, mutta ei pane niitä toimeen tai irtisanoo ne milloin huvittaa. Venäjä etsii aina ja vain propagandahyötyä tai "varastaa yhden päivän aterian".

• mutkan.jälkeen.mutka
        mutkat.suoremmaksi kirjoitti:

Lollero. Sinä se et taida ymmärtää retorikaasta paljoa?

Mitenhän pitäisi vastata seuraavaan kysymykseen siten, että se ei tee vastaajasta epäilyttävää: "Joko olet lopettanut vaimosi hakkaamisen?"

Vastaa siihen kyllä tai ei, niin kysymyksenasettelu on sellainen, että se tekee vastaajasta aina syyllisen. Tuo YK:ssa ajettu lausunto on hyvä esimerkki edellisestä.

Ja millä evidensseillä sitä tutkimusta olisi lähdetty tekemään? Hangaariin photoshopatuilla tynnyreillä, tynnyreillä, jotka ovat löytyneet kapinalliskylästä, ja lisäksi Turkin valtiollisen lääkäreiden antamilla lääkärinlausunnoilla.

Itse asiassa tuo voitaisiin kääntää toisinpäin ja tehdä se Assadin ehdoilla, eli Aleposta pari lääkärinlausuntoa, muutama tynnyri Alepon läheltä (niitä tynnyreitähän on todistetusti jo kapinalliskylästä löytynyt) ja sitten ei muuta kuin väite siitä, että USA sponsoroi kapinallisten taistelukaasunkäyttöä... Mitähän luulet, että USA ja kumppanit sen jälkeen tekisivät turvallisuusneuvostossa? Menisikö tutkintaan? Itsehän jo todistavat, että kanisteritynnyreitä ja kaasua löytyy kapinalliskylästä. Aijai.

Tiedätkö sinä edes mitä retoriikka tarkoittaa, jos vastaan kysymykseen ei, niin sinäkö sitten päätät että hakkaan edelleen vaimoani vai etten ole koskaan hakannutkaan?
        Ja kukahan ne kuvat on todistanut phtoshopatuiksi ja miksi venäläismielinen väite on mielestäsi uskottavampi kuin jokin toinen väite?

Jotenkin kommentistasi paistaa se että ymmärrät asian selvittämisen olevan kaikkien etu, mutta retorisesti ajatellen pelkäät ettet olisikaan tyytyväinen selvityksen lopputulokseen.
        Ehkäpä juuri siksi haluat opettaa ja sivistää muita kirjoittajia?

• tiedätkö_tämän

MUISTIO: D. Trumpille
      LÄHETTÄJÄ: Veteran Intelligence Professionals for Sanity (VIPS)
      AIHE: Syyria: Oliko kyseessä oikeasti ”Hyökkäys kemiallisilla aseilla”?
      1 – Kirjoitamme teille antaaksemme täysin yksiselitteisen varoituksen aseellisen yhteenoton vaarasta Venäjän kanssa, joka voi eskaloitua aina ydinsotaan saakka. Tämä uhka on lisääntynyt Syyriaan tekemänne risteilyohjushyökkäyksen jälkeen, vastatoimena väitetylle huhtikuun 4. päivänä Syyrialaisia siviilejä kohtaan kemiallisilla aseilla tehdylle hyökkäykselle.
      2 – Kontaktimme USA:n armeijan joukoissa, jotka toimivat alueella ovat kertoneet meille, että näin ei ole tapahtunut. Ei ollut Syyrian tekemää ”hyökkäystä kemiallisilla aseilla” Sen sijaan Syyrian lentokone pommitti Syyrian al-Quaedan ammusvarastoa, joka osoittautuikin olleen täynnä myrkyllisiä kemikaaleja, tuuli puhalsi tämän kemikaalipilven läheiseen kylään, jossa kuoli useita tämän seurauksena.
      3 – Tämä on sama mitä Venäläiset ja Syyrialaiset ovat sanoneet – ja mikä vielä oleellisempaa – mitä he myös uskovat tapahtuneen.
      4 – Tuleeko meidän päätellä, että Valkoinen Talo on sanellut kenraaleillemme mitä heidän tulee asiasta sanoa?
      5 – Kun Putin suostutteli Assadin 2013 luovuttamaan pois kemialliset aseensa, USA:n armeija tuhosi 600 tonnia Syyrian kemiallisia aseita vain kuudessa viikossa. Valtuutus YK:n kemiallisien aseiden käytön estävälle organisaatiolle (OPCW-UN) oli varmistaa, että kaikki kemialliset aseet tuhottiin – kuten oli valtuutus YK:n tarkastajille myös Irakin joukkotuhoaseiden osalta. YK:n tarkastajien raportti Irakin kemiallisista aseista oli totuus. Rumsfeld ja hänen kenraalinsa valehtelivat ja sama näyttää tapahtuvan nyt uudelleen. Riskit ovat nyt vielä suuremmat; luottamuksen säilyttämisen tärkeyttä Venäjän johtoon ei voi korostaa liikaa.
      6 – Syyskuussa 2013, sen jälkeen kun Putin suostutteli Assadin luovuttamaan kemialliset aseensa (antaen näin Obamalle helpon ulospääsyn tilanteesta johon hän oli joutunut), Venäjän presidentti kirjoitti mielipidekirjoituksen the New York Times -lehteen, jossa hän sanoi ”Työ- ja siviilisuhteeni Presidentti Obaman kanssa nauttii kasvavaa luottamusta. Arvostan tätä.”
      Orastava rauha tuhottiin
      7 – Hieman yli kolme vuotta myöhemmin, huhtikuun 4. päivänä 2017 Venäjän pääministeri Medvedev kuvasi absoluuttista luottamuspulaa, joka ”surullisesti vallitsi täysin raunioituneita suhteita, mikä on hyödyksi vain terroristeille”. Tämä ei ole vain surullista, mutta mielestämme täysin tarpeetonta ja mikä pahinta, vaarallista.
      8 – Moskovan peruttua sopimuksen lentotoiminnan koordinoinnista Syyriassa, kello kääntyi puoli vuotta taaksepäin viime syys-lokakuussa vallinneeseen tilanteeseen, jolloin 11 kuukautta kestäneillä vaikeilla neuvotteluilla saatiin aikaan rauhansopimus. Syyskuun 17. päivä 2016 USA:n ilmavoimat hyökkäsivät Syyrian armeijan asemiin surmaten 70 ja haavoittaen sataa. Teko romutti rauhansopimuksen, jonka Obama ja Putin olivat hyväksyneet viikkoa aiemmin. Luottamus katosi.
      9 – Syyskuun 26. päivä 2016 ulkoministeri Lavrov valitellen kirjoitti ”Hyvä ystäväni John Kerry on USA:n sotilaskoneiston raivoisan kritiikin kohteena, joka ei mitä ilmeisimmin lainkaan kuutele mitä armeijan ylin johtaja sanoo.” Lavrov kritisoi yleisesikunnan johtaja Joseph Dunfordin toimintaa, koska tämä sanoi kongressille vastustavansa ajatusta Syyriaa koskevien tiedustelutietojen jakamisesta Venäjän kanssa. ”Koska Venäjän presidentti Vladimir Putinin ja USA:n presidentti Barack Obaman rauhansopimus velvoittaa osapuolia jakamaan tiedustelutietoa keskenään” ”Tällaisien osapuolien kanssa työskenteleminen on hankalaa”.
      10 – Lokakuun 1. päivä 2016, Venäjän ulkoministeriön tiedottaja Maria Zakharova varoitti että ”Mikäli USA kohdistaa suoran hyökkäyksen Damaskosta ja Syyrian armeijaa kohtaan, se aiheuttaisi kauhistuttavan vaikutuksen suhteisiin ei vain yhdessä maassa vaan koko alueella”.
      11 – Lokakuun 6. päivä 2016, Venäjän puolustusministeriön tiedottaja kenraalimajuri Igor Konashenkov varoitti että Venäjä on varustautunut ampumaan alas kaikki tunnistamattomat lentokoneet – mukaan lukien häivekoneet – jotka lentävät Syyrian ilmatilassa. Konashenkov korosti, ettei Venäjän ilmapuolustuksella ole riittävää aikaa tunnistaa lentokoneen alkuperää.
      12 – Lokakuun 27. päivä 2016 Putin julkisesti pahoitteli että ”Henkilökohtaisesti tekemäni sopimukset USA:n Presidentin kanssa eivät ole tuottaneet tulosta” ja valitellen totesi että ”ihmiset Washingtonissa ovat valmiita tekemään kaikkeensa, etteivät nämä sopimukset toteudu” Syyrian osalta Putin totesi että ”yhteinen rintama terrorismin vastaiselle taistelulle, pitkien neuvotteluiden, valtavan työn ja vaikeiden kompromissien jälkeen puuttuu edelleen”
      13 – Romahdusaltis tila, johon USA:n ja Venäjän väliset suhteet ovat vajonneet – kehitys jossa kasvava luottamus kääntyi täydelliseksi luottamuksen puutteeksi, on varmasti monien toivomaa epävakautta, jota aseteollisuus erityisesti toivoo.

• Sotarikos

Venäjä miehittää edelleen täysin laittomasti Krimin, Etelä-Ossetian, Abhasian, Donetskin ja Luhanskin alueita sekä tukee ja yllyttää noille alueille hyysäämiään roistojoukkioita terroritekoihin. Venäjä on auttanut Syyriaa tappavien taistelukaasujen kehitystyössä, vaikka nuo kaasut ovat olleet kiellettyjä jo ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Venäjä on peittelyillän ja valehteluillaan Syyriassa osallinen erittäin raskaaseen sotarikokseen.

• onhanseon
        Sotarikos kirjoitti:

Venäjä miehittää edelleen täysin laittomasti Krimin, Etelä-Ossetian, Abhasian, Donetskin ja Luhanskin alueita sekä tukee ja yllyttää noille alueille hyysäämiään roistojoukkioita terroritekoihin. Venäjä on auttanut Syyriaa tappavien taistelukaasujen kehitystyössä, vaikka nuo kaasut ovat olleet kiellettyjä jo ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Venäjä on peittelyillän ja valehteluillaan Syyriassa osallinen erittäin raskaaseen sotarikokseen.

Niinpä, tosin ex-rommeli kyllä toteaisi että on yleisesti tiedossa ja kaikkihan sen tietävät että NATOhan se siellä öykkäröi.

• onhanseon kirjoitti:

Niinpä, tosin ex-rommeli kyllä toteaisi että on yleisesti tiedossa ja kaikkihan sen tietävät että NATOhan se siellä öykkäröi.

LOLz .... pahan faktan pistit ja siitä hyvästä ropisee. ;-)

IMHO.

• Putinkaasua

Syyrian kaasuiskuun syyllisyys on kuin Mainilan laukaukset. Totuus asiassa voi selvitä vasta sen jälkeen kun Venäjällä valta vaihtuu.
      Tehdyn sopimukseen mukaan Venäjä keräsi kaikki taistelukaasut Syyriasta ja ne piti toimittaa YK:lle. Presidentti al-Assad asetti noin miljardin yhdysvaltain dollarin hintalapun kaasuaseiden luovuttamiselle Venäjälle.

Syyrian hallitus luovutti Venäjälle vuonna 2013 – laajan kansainvälisen painostuksen ja poliittisen yhteistyön ansiosta – tappavien kemiallisten aseiden ja kemikaalivarastot, tarkan valvonnan alaisena hävitettäviksi.
      Syyrian hallussa oli muun muassa hermokaasu sariinia sekä maailman tappavimmaksi taistelukaasuksi luokiteltua VX-kaasua.

• VenäjänPääPensaassa

Venäjä on kouluttanut ja rakennuttanut Syyrian kaasuaseen rakentajat ja käyttäjät. Nyt Venäjä piilottelee taas epämiehekkäästi väärää päätään naisten pensaassa.

• Venäjävalehtelee

Venäjä on ollut jälleen asialla ja piilottelee osuuttaan ja vastuutaan. Ei onnistu.

• MahtaakoSelvitä

Eikös se Syyria luovuttanut kaikki taistelukaasunsa Venäjän haltuun jo pari vuotta sitten, vai muistanko ihan väärin?
      Ja jos ei kaasuttomat kaasuttele, niin kuka sitten?

• MahtaakoSelvitä

• onjoselvä
        MahtaakoSelvitä kirjoitti:

Joo ilmeisesti luovutti vaan puolet, no sittenhän se epäiltyjenkin määrä tuplaantui.
        Vai tekevätkö yhteistyötä?

Selvä juttuhan toi on ollu koko ajan, mutta kun syyllinen estää tutkinnan.

• VenäjänKaasu

Venäjä on aivan varmasti tiennyt Syyrian kaasuaseiden olemassaolosta ja on ollut mukana piilottelemassa ja suunnittelemassa niiden käyttöä. Tarkoitus oli testata, miten Usa nyt reagoi, kun pressa vaihtui.

• Jityrl

Valtamedialta unohtui klassisessa propagandavyörytyksessä eräs pieni asia: Syyrian kaasuaseet tuhottiin Yhdysvaltojen ja YK:n valvonnassa jo vuonna 2014. Tuolloin hävitettiin myös Syyrian kemiallisten aseiden tuotantolaitokset ja kuljetusjärjestelmätkin. Sensijaan Syyrian kapinalliset ovat jääneet kahdesti kiinni kaasuaseen käytöstä, tapauksissa joista syytettiin myös Syyrian hallitusta. Valtamedia unohti Syyrian kaasuaseiden tuhoamisen siitäkin huolimatta, että mukana oli myös suomalainen yritys, jolla on alan osaamista.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Destruction_of_Syria's_chemical_weapons
      http://www.is.fi/kotimaa/art-2000000716393.html?nomobile=4

YK selvitti kohua herättäneen kaasuiskun vuonna 2013 ja sen tekijäksi paljastui Al Nusra eli Al Qaida, joka nyt käyttää nimeä Vapaan Syyrian Armeija. Hiljattain raportoitiin kuinka ISIS käyttää kaasuasetta Mosulissa. Nyt kerrottiin sariinin käytöstä. Juuri siitä kapinalliset jäivät kiinni 2013. Jokainen voi vetää näistä tosiasioista omat johtopäätöksensä, sekä tilanteesta, Yhdysvaltojen toimista Syyriassa, että suomalaisen valtamedian jälleen kerran osoittamasta ammattitaidosta ja journalistisesta osaamisesta.
      http://www.washingtontimes.com/news/2013/may/6/syrian-rebels-used-sarin-nerve-gas-not-assads-regi/
      http://www.bbc.com/news/world-middle-east-22424188

http://rayhablogi.blogspot.in/2017/04/usa-dollari-ja-kolmas-maailmansota.html?m=0

• rkjneråhtkerewwnrlgw

• 2Xtelsto
        rkjneråhtkerewwnrlgw kirjoitti:

Katkeroitunut kenraali, jonka sanaan ei voi luottaa.

Ihan uteliaisuudesta niin kenen sanaan ajattelit voida luottaa?

• Venäjäfuulaa

Harva Venäjän sanaan luottaa, ja Syyria on liittolaisensa tavat omaava roisto.

• Enluotaa
        2Xtelsto kirjoitti:

En ainakaan zionistisiin julkaisuihin jotka edustavat Aton kulttia.

• Eiluottoa

Enluotaa. Venäläiset trollit nyt vaan tunnistaa kalkkunoiksi. Pysyisivät poissa, Eurooppa olisi sivistyneempi ilman heidän panostaan keskusteluissa.

• Taisteluraportit

USA:n tukemat "maltilliset kapinalliset" tekivät järkyttävän kylmäverisen massamurhan räjäyttämällä 2.5 tonnin räjähteen siviilejä kuljettavien linja-autojen vieressä,jolloin 126 ihmistä kuoli.Murhattujen joukossa oli 68 lasta.
        The Shocking Massacre of Kafriya and al-Fu'ah
        This video is dedicated to the souls of over 126 civilians from Kafraya and al-Fu'ah, including 68 children, who were massacred in cold blood by U.S. backed "moderate rebels".
        https://youtu.be/cbnlQgNDS90
        The shocking massacre of #Foua & #Kafraya people, in Syria -@jesuraja
        https://youtu.be/qUwxNaLm62g

• Trollitoimisto

Niin ja milloin tuo trollitehtaan "uutistoimiston" isku on tapahtunut? Tämä on hyvä tietää, että väittden voi tarkistaa muista lähteistä kuin youtubesta (trollit ovat kyllä huuhaapojuja).

• onkoreuterstrolli
        Trollitoimisto kirjoitti:

Niin ja milloin tuo trollitehtaan "uutistoimiston" isku on tapahtunut? Tämä on hyvä tietää, että väittden voi tarkistaa muista lähteistä kuin youtubesta (trollit ovat kyllä huuhaapojuja).

Niin kyllähän tästä iskusta on jo uutisoitu CNN:_ää myöden vaikkakin myöhässä. kuolleita on sen verran paljon, ettei voi vaieta ihan sivuun tätä. syylliseksi iskuun on esitetty terrorijärjestö Noureddine al_zinkiä.

http://www.syriahr.com/en/?p=64925

• nauranhuutaen
        Taisteluraportit kirjoitti:

USA:n tukemat "maltilliset kapinalliset" tekivät järkyttävän kylmäverisen massamurhan räjäyttämällä 2.5 tonnin räjähteen siviilejä kuljettavien linja-autojen vieressä,jolloin 126 ihmistä kuoli.Murhattujen joukossa oli 68 lasta.
        The Shocking Massacre of Kafriya and al-Fu'ah
        This video is dedicated to the souls of over 126 civilians from Kafraya and al-Fu'ah, including 68 children, who were massacred in cold blood by U.S. backed "moderate rebels".
        https://youtu.be/cbnlQgNDS90
        The shocking massacre of #Foua & #Kafraya people, in Syria -@jesuraja
        https://youtu.be/qUwxNaLm62g

Vai niin ja vastuu on totta kai USA:lla, mutta kun Venäjän tukema Assadin hallinto on teurastanut tuhatmäärin siviileitä niin silloin vastuu onkin NATO:lla.
        Jestas tuota pienten peikkojen logiikkaa......

• fafsads
        nauranhuutaen kirjoitti:

Vai niin ja vastuu on totta kai USA:lla, mutta kun Venäjän tukema Assadin hallinto on teurastanut tuhatmäärin siviileitä niin silloin vastuu onkin NATO:lla.

Assad on teurastanut tuhatpäin ainoastaan lännen tukemia terroristeja. Niitä joutaakin teurastaa vaikka Nato-nisti sitä vastustaakin.

• nauranhuutaen
        fafsads kirjoitti:

Assad on teurastanut tuhatpäin ainoastaan lännen tukemia terroristeja. Niitä joutaakin teurastaa vaikka Nato-nisti sitä vastustaakin.

Ja väärän tiedon määrää.......
        Ja uskoa ihmeisiin.......

• 2Xtelsto
        Enluotaa kirjoitti:

En ainakaan zionistisiin julkaisuihin jotka edustavat Aton kulttia.

No mistä se totuus sitten löytyy, sieltä idästäkö?

• Breben
        2Xtelsto kirjoitti:

Luotan vahvimmin USA:n armeijan veteraaneihin, joilla on läheisiä ystäviä ja entisiä sotakavereita Syyrian sotatoimi-alueella.
        Seuraavaksi luotan Pentagonin ase-aseasiantuntijan lausuntoihin ja hänen johtopäätöksiinsä siitä materiaalista mitä hänen tietoonsa on tullut.
        Kaikkein vähiten tai oikeammin en ollenkaan luota valehteleviin poliitikkoihin joita esim. Nato-Nasse pitää "asiantuntijoina" joiden päät kääntyivät Al-Assadin ja Putinin suuntaan ihan muutamassa minuutissa iskun jälkeen.

• preepenille
        Breben kirjoitti:

Luotan vahvimmin USA:n armeijan veteraaneihin, joilla on läheisiä ystäviä ja entisiä sotakavereita Syyrian sotatoimi-alueella.
        Seuraavaksi luotan Pentagonin ase-aseasiantuntijan lausuntoihin ja hänen johtopäätöksiinsä siitä materiaalista mitä hänen tietoonsa on tullut.
        Kaikkein vähiten tai oikeammin en ollenkaan luota valehteleviin poliitikkoihin joita esim. Nato-Nasse pitää "asiantuntijoina" joiden päät kääntyivät Al-Assadin ja Putinin suuntaan ihan muutamassa minuutissa iskun jälkeen.

Mitä päättelet siitä, että Postolin ja VIPS:n näkemykset kumoavat toisensa? Kumpi on oikeassa, sillä ainakin jomman kumman on oltava totaalisen väärässä...

• Putinin pahin pelko on totuus, olipa kyse venäjän taloudesta, varastetusta omaisuudesta, Krimistä, Syyriasta MH17:sta tai melkein mistä vaan.

• HighWay666

Lyhyesti ja ytimekkäästi, juurikin noin.

• mistämoinen

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704122200102283_ul.shtml

Asiallinen kirjoitus kaikin puolin, ja noin tuhat kertaa uskottavampi kuin Kremlin trollitehtaan selitykset, osoittaa karulla tavalla myös sen kuinka sairaita nämä palstan pari ryssän rakkia oikein ovatkaan.
      Niin ja sen että näiden parin kahjon asiantuntemus ja tarkat tiedot ovatkin omasta perseestä valuvaa tavaraa.
      Mutta meteliä kyllä jaksavat pitää.

• tohapinttu

Aika selvät on näytöt niiden parin apinan asiantuntemuksesta ja tarkoista tiedoista, ne todellakin valuvat.

• yuiopåäölk
        tohapinttu kirjoitti:

Aika selvät on näytöt niiden parin apinan asiantuntemuksesta ja tarkoista tiedoista, ne todellakin valuvat.

Olli Ainola suoraan Iltapaskan toimituksesta ja jälki on sen näköistä. Sauli varmaan tykkää lueskella tätä Ainolan pamflettia....aah hah haa
        Ja Saulin pelottelemat räkänokat ottavat kaiken tosissaan, nukkuvat parabellumi tyynyn alla ja hikoilevat ryssää peläten.

• DR.Brainstorm
        yuiopåäölk kirjoitti:

Olli Ainola suoraan Iltapaskan toimituksesta ja jälki on sen näköistä. Sauli varmaan tykkää lueskella tätä Ainolan pamflettia....aah hah haa
        Ja Saulin pelottelemat räkänokat ottavat kaiken tosissaan, nukkuvat parabellumi tyynyn alla ja hikoilevat ryssää peläten.

Oletko harkinnut hoitoon hakeutumista?

• ketku.mikä.ketku

Tällainen Iltasanomista maailmankatsomuksensa ammentanut vajakki Nato-nasse on täydellinen idiootti.
        Olet kuin hihhuli joka väittää Luomiskertomusta todeksi vaikka kaikkien tieteenalojen evidenssi tukee evoluutio-teoriaa.
        Valheet eivät muutu todeksi sillä että lehdistö jakaa niitä vuodesta toiseen. Vielä vähemmän sinun jankutuksesta.

• Gaivoo

MIT:n professori: Syyrian kemiallisten aseiden isku ei ole totta

Yksi MIT:n rakettitieteen professoreista Theodore Postol on avautunut Syyrian kemiallisten aseiden iskusta ja väittää niitä tekastuiksi.

Postolin havainnot viittaavat Assadiin päin kohdistuneisiin syytteisiin, että hänen hallintona olisi ollut kemiallisten aseiden iskun takana. Joiden syytösten takana oli valkoinen talo.

Postolin mukaan nämä väitteet perustuvat kaikki valheisiin.

Tutkiviin journalisteihin kuuluva Robert Parry taas kertoi, että hän oli saanut raportteja Syyriasta, jotka viittasivat tässä viimeisimmässä kemiallisten aseiden iskussa Saudi-Arabian ja Israelin yhteistyötä takana.

Lähteet: http://www.washingtonsblog.com/2017/04/66712.html

https://consortiumnews.com/2017/04/12/trump-withholds-syria-sarin-evidence/

• NiinTaiNäinVai

''Postolin mukaan nämä väitteet perustuvat kaikki valheisiin.''

Jännä juttu, kun taas kaikkien asiantuntijoiden mielestä juuri nämä Postolin väitteet perustuvat kaikki valheisiin.
        Joka tapauksessa tekijä on raukkamainen paskiainen, eikä varmasti tunnusta ja siksi valtaosa uskoo yleiseen mielipiteeseen.

• KremlinKalkkuna

Postol on yksi Kremlin kalkkunoista, päätä ei ole paljon, mutta ääntä irtoaa ilman järkevää sanottavaa.

• voihyvinolla
        KremlinKalkkuna kirjoitti:

Postol on yksi Kremlin kalkkunoista, päätä ei ole paljon, mutta ääntä irtoaa ilman järkevää sanottavaa.

Mahtaako olla sukua NoBoxille?

• toosi-uskottavaa

"Tutkiva journalisti" Rober Barry oli saanut raportteja Syyriasta...

• Trollitehdas

Assad oöi lähettänyt raportteja KGB:n avustamana ja kalkkunoiden oli molotettava tekstit. Aina yhtä uskottavaa venäläistä pravdaa!

• NoBoxx

Edellä taas muutaman idiootin viisastelua, muuhun ne ei ole koskaan pystyneet?
        Vai pitäisikö puhua yksikössä?

Kun tuodaan esiin hyvin perusteltua faktaa ja pohtivaa ajattelua, silloin Nato kiimakko raukoilla menee aivot solmuun.
        Kimmakolla ei ole nyt, eikä ole koskaan ollut kykyä ajatella asioita, onko se tyhmyyttä, kenpä tietää?

• räkästä-naurua
        NoBoxx kirjoitti:

Kun tuodaan esiin hyvin perusteltua faktaa ja pohtivaa ajattelua, silloin Nato kiimakko raukoilla menee aivot solmuun.
        Kimmakolla ei ole nyt, eikä ole koskaan ollut kykyä ajatella asioita, onko se tyhmyyttä, kenpä tietää?

"Hyvin perusteltua..." Räksyttämään vaan nopoksi ressukka pystyy.

• HeikotOnEväät
        NoBoxx kirjoitti:

Peilin edessäkö noin osuvaa analyysia syntyy, vai oletko viimeinkin ymmärtänyt oman osasi?
        Joka tapauksessa noinhan sinun lässytykseesi täällä suhtaudutaan.

• juurkinnoin
        HeikotOnEväät kirjoitti:

Peilin edessäkö noin osuvaa analyysia syntyy, vai oletko viimeinkin ymmärtänyt oman osasi?
        Joka tapauksessa noinhan sinun lässytykseesi täällä suhtaudutaan.

Ei ole tohon paljo lisättävää, .

• PeilistäEilistä

Nobox löysi sitten vihdoinkin peilikuvasta itsensä. Menihän siinä vähän aikaa, kun peilin taakse kurkatessa ihmetys vain kasvoi. No hauskoissa koti ideoissahan näitä peilikuviaan tökkääviä on saanut myös nauraa.

• Ja.Faktaa
        NoBoxx kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704192200105416_ul.shtml

Niin tai näin mutta sama juttu joka ainoa kerta, mitä enemmän asia alkaa selviämään sitä räikeämmin sinun selityksesi ja varmat tietosi paljastuvat lapselliseksi valehteluksi.
        Ei tuosta paljon muuta voi päätellä kuin että sinä todellakin olet maksettu trolli ja mielenvikainen palstahäirikkö.

Luulisi jo ylläpidonkin kiinnittävän huomiota asiaan, varsinkin kun se on sinun kohdallasi ihan jatkuvaa häiriköintiä ja valheiden levittämistä.

• HeikotOnEväät
        Ja.Faktaa kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201704192200105416_ul.shtml

Niin tai näin mutta sama juttu joka ainoa kerta, mitä enemmän asia alkaa selviämään sitä räikeämmin sinun selityksesi ja varmat tietosi paljastuvat lapselliseksi valehteluksi.
        Ei tuosta paljon muuta voi päätellä kuin että sinä todellakin olet maksettu trolli ja mielenvikainen palstahäirikkö.

Luulisi jo ylläpidonkin kiinnittävän huomiota asiaan, varsinkin kun se on sinun kohdallasi ihan jatkuvaa häiriköintiä ja valheiden levittämistä.

Sinäpä sen sanoit, on se varsinainen vitsaus siltä kun poistaa yhden avauksen niin välittömästi tulee sama juttu uudestaan, mutta eri nimimerkillä.
        Ja sitten se reppana vielä peukuttaa omia kommenttejaan, trollihan se on.

• RommiLapio

''Postol on eräs ansiointuneimmista Yhdysvaltain puolusministeriössä Pentagonissa työskennelleistä ase-asiantuntijoista.''

Niin sinun mielestäsi ja varmasti omasta mielestään, mutta katso mitä mieltä oikeat asiantuntijat hänen jutuistaan ovat, niistä on jo tullut yleinen naurun aihe.

• kolarissako
        RommiLapio kirjoitti:

''Postol on eräs ansiointuneimmista Yhdysvaltain puolusministeriössä Pentagonissa työskennelleistä ase-asiantuntijoista.''

Niin sinun mielestäsi ja varmasti omasta mielestään, mutta katso mitä mieltä oikeat asiantuntijat hänen jutuistaan ovat, niistä on jo tullut yleinen naurun aihe.

Kovasti oli ansioitunut ja siksi kai siirrettiin sivuunkin, kun todettiin epäpäteväksi.

• KovaSana
        kolarissako kirjoitti:

Kovasti oli ansioitunut ja siksi kai siirrettiin sivuunkin, kun todettiin epäpäteväksi.

Eikös tuo Postol työnnetty ennenaikaiselle eläkkeelle liiallisen sekoilun takia?

• Trollitehdas

Postolilla on akuutti persoonallisuushäiriö, sama luonnevika jonka voi tunnistaa jokaisesta trollista ja kremlin kalkkunasta.

• ToP33
        Trollitehdas kirjoitti:

Postolilla on akuutti persoonallisuushäiriö, sama luonnevika jonka voi tunnistaa jokaisesta trollista ja kremlin kalkkunasta.

Heh heh niinpä, eikös joku tossa arvuutellu että olis sukua noboxille?

• LastRitess
        ToP33 kirjoitti:

Ainakin niillä näyttää olevan sama diagnoosi, ja toivottomia tapauksia molemmat.

• potsol
        Trollitehdas kirjoitti:

Pravan toimittajalle tiedoksi...

Pentagon ei kysele poliitikoilta ja valehtelijoilta yhtään mitään. Sen ydinosaaminen ei voi perustua valheisiin

• potsol
        Trollitehdas kirjoitti:

Pentagon pitää Postolia edelleen luotettavana asiantuntijana.

Poliitikkojen mielipiteet eivät ohjaa heidän toimintaansa.

• potsol
        ToP33 kirjoitti:

Heh heh, Pravdan toimittajalle kelpaa näköjään kaikkien arvuuttelut.

Tietääköhän Pravdan toimittaja että hän on vuorenvarmasti sukua kastemadolle .

• Breben
        NiinTaiNäinVai kirjoitti:

''Postolin mukaan nämä väitteet perustuvat kaikki valheisiin.''

Jännä juttu, kun taas kaikkien asiantuntijoiden mielestä juuri nämä Postolin väitteet perustuvat kaikki valheisiin.
        Joka tapauksessa tekijä on raukkamainen paskiainen, eikä varmasti tunnusta ja siksi valtaosa uskoo yleiseen mielipiteeseen.

Oletkohan ihan järjissäsi. Kun erittäin tunnettu Pentagonin aseasiantuntija Theodore Postol, professoris-mies sekä fysiikasta että kansallisen turvallisuuden alalta ja joka on ollut kehittelemässä ja suunnittelemassa MX-tyypin ohjuksia ja niiden taistelukärkien latauksia niin nestemäisillä kuin kiinteillä räjähteillä (Huom. myös erilaiset kaasut taistelukärjissä) niin sinä onneton luotat enemmän Trumpin, Tillersonin ja muiden valehtelijoiden asiantuntemukseen.

Useilla journalistisilla palkinnoilla palkittu tutkiva journalisti Robert Barry on Theodore Postolin kanssa samoilla linjoilla. Barry pitää erittäin ongelmallisena sitä että Trump ei halua kuulla todellisia asiantuntijoita. Trump, Tillerson, Mattis ja kumppanit eivät halua kuunnella ketään joilla on sellaista sanottavaa joka ei sovi heidän poliittisten päämäärien tavoittamiseen

• Breben
        KovaSana kirjoitti:

Eikös tuo Postol työnnetty ennenaikaiselle eläkkeelle liiallisen sekoilun takia?

Ei työnnetty, älä valehtele.

• preepenille
        Breben kirjoitti:

Oletkohan ihan järjissäsi. Kun erittäin tunnettu Pentagonin aseasiantuntija Theodore Postol, professoris-mies sekä fysiikasta että kansallisen turvallisuuden alalta ja joka on ollut kehittelemässä ja suunnittelemassa MX-tyypin ohjuksia ja niiden taistelukärkien latauksia niin nestemäisillä kuin kiinteillä räjähteillä (Huom. myös erilaiset kaasut taistelukärjissä) niin sinä onneton luotat enemmän Trumpin, Tillersonin ja muiden valehtelijoiden asiantuntemukseen.

Useilla journalistisilla palkinnoilla palkittu tutkiva journalisti Robert Barry on Theodore Postolin kanssa samoilla linjoilla. Barry pitää erittäin ongelmallisena sitä että Trump ei halua kuulla todellisia asiantuntijoita. Trump, Tillerson, Mattis ja kumppanit eivät halua kuunnella ketään joilla on sellaista sanottavaa joka ei sovi heidän poliittisten päämäärien tavoittamiseen

MX-ohjusten taistelukärjissä ei ollut kaasuja eivätkä ne perustuneet nestemäisiin tai kiinteisiin räjähteisiin. Kyseessä on ydinase. Postolilla ei ole koskaan ollut asiantuntemusta kemiallisista aseista.

• ÄläViitsisentään
        potsol kirjoitti:

Heh heh, Pravdan toimittajalle kelpaa näköjään kaikkien arvuuttelut.

Tietääköhän Pravdan toimittaja että hän on vuorenvarmasti sukua kastemadolle .

Älä nyt vaan väitä että nopoxi olisi Pravdan toimittaja, kun ei se reppana kykene muuta toimittamaan kuin kerjuukuponkeja sossuun.

• TiedäHäntä
      • Askarrellaan

Ei vaan pahvitötteröistä ollut Patriootteja pysäyttämään, siinä kai syykin miksi ei ''maailman parasta'' ohjusjärjestelmää kukaan osta?

• RussiaToys

Pitäisiköhän tuo Venäjän aseteollisuuden nimi vaihtaa leikkikaluteollisuudeksi, saattaisi alkaa se kauppakin käymään?

• Pahvistapahvia

Pahvipäillä on lelupäivänä pörinää.

• VasilinLelu

Trolleilla voi olla ankea viikonloppu käsillä pahvisine armata-tankki leluineen. No lastenkirja pienestä fasistisen venäjän lelutankista toisi lohtua peukkua lutkuttaville trolli vasileille?

• OnBox
        VasilinLelu kirjoitti:

Trolleilla voi olla ankea viikonloppu käsillä pahvisine armata-tankki leluineen. No lastenkirja pienestä fasistisen venäjän lelutankista toisi lohtua peukkua lutkuttaville trolli vasileille?

Joo saattaa hyvinkin tulla ankeat ajat, mutta juuri tulleen tiedon mukaan jossain Lopella on tuhkamunien kinkerit ja siellä leikitään piirileikkejä mielikuvitusystävien kanssa ja podetaan ankaraa vitutusta.

• iiroonihanpelle
        OnBox kirjoitti:

Joo saattaa hyvinkin tulla ankeat ajat, mutta juuri tulleen tiedon mukaan jossain Lopella on tuhkamunien kinkerit ja siellä leikitään piirileikkejä mielikuvitusystävien kanssa ja podetaan ankaraa vitutusta.

No vitutus on varmasti kohillaan mutta kinkerit on ilmeisesti peruttu, ei kai se pieni tuhkamuna muuten uskaltaisi sinne treffikutsuja jaella....

• VladimirinOhjailut

Onko vasilin sormet taaskin vladimirin käsin ohjaamalla putkella?

• näinyleensä

Yleensähän syyllinen on se joka ei halua että asiaa tutkitaan.

• HeiVaanJaHuumorilla

Niinpä, arvaas kenen veto-oikeuden ansiosta tutkinta junnaa paikoillaan?

• RommelinNiistäjä
        HeiVaanJaHuumorilla kirjoitti:

Niinpä, arvaas kenen veto-oikeuden ansiosta tutkinta junnaa paikoillaan?

Kaikkihan tuon tietää, vaikka joku nopoxi 24/7 muuta julistaakin.

• NoBoxxx

Truthdig-sivuston 21.4. julkaisemassa artikkelissa Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (Massachusetts Institute of Technology, MIT) tieteen, teknologian ja kansainvälisen turvallisuuspolitiikan emeritusprofessori Theodore A. Postol tarkistaa ja täsmentää aiempia analyysejään Valkoisen talon 11.4. päivätystä tiedusteluraportista, jolla on oikeutettu Syyrian presidentin Bashar al-Assadin hallinnon syyllistämistä Khan Shaykhunissa 4. huhtikuuta väitetysti tehdystä sariini-iskusta.

Postolin johtopäätös on, että otettaessa huomioon tuolloin vallinneet tuuliolosuhteet sariinin leviäminen Yhdysvaltain tiedusteluraportin esittämästä paikasta olisi aiheuttanut suuren määrän uhreja paikan välittömässä läheisyydessä, koska tuulen suunta olisi kuljettanut myrkkykaasun suoraan viereiselle tiiviisti asutetulle alueelle.
      Kuitenkin useat toimittajat raportoivat väitetyltä iskupaikalta, eikä heidän raporteissaan mainittu ihmisuhreista satojenkaan metrien säteellä siitä. Postol kritisoi Valkoisen talon raporttia siitä, ettei siinä ole selvitetty, millä alueella väitetyn kaasuiskun uhrit syntyivät, ja viittaa aiempaan analyysiinsä, jonka mukaan myrkkykaasun vapautumispaikaksi väitetty kadussa oleva kuoppa ei voinut aiheutua lentokoneesta pudotetusta sariiniräjähteestä.
      POSTOL HUOMAUTTAA, ettei hänen analyysistään seuraa, ettei uhreja olisi voinut syntyä kaasuiskusta, joka olisi tehty jossain muualla kuin Valkoisen talon raportin esittämässä paikassa. Tämäkin kuitenkin merkitsisi tiedusteluraportin täydellistä kumoutumista.

Lopuksi Theodore A. Postol toteaa joutuvansa vastentahtoisesti käsittelemään asiaa, jota hän oli toivonut voivansa olla käsittelemättä.

Ilman riippumatonta mediaa, joka tarjoaa kansalaisille täsmällistä ja värittymätöntä tietoa, hallitus saa vapaat kädet toimia kuten tahtoo. Postol muistuttaa, että valtamedian tehtävä tässä tilanteessa olisi raportoida tosiseikoista, jotka ovat selvästi ja yksiselitteisesti ristiriidassa Yhdysvaltain hallituksen väitteiden kanssa.

• NoBoxxx

Näin ei ole tapahtunut, Postol toteaa ja jatkaa, että tämä on osoitus demokraattisten mekanismien lamautuneisuudesta Yhdysvalloissa. Hänen mukaansa presidentti Trump hallintoineen teki (kansainvälisen oikeuden vastaisen, toim.huom.) ohjusiskun Syyriaan ilman mitään todellisia tiedustelutietoja, tai todennäköisemmin jätti huomiotta saamansa ammattimaiset tiedustelutiedot – ottaen samalla riskin sotilaallisesta yhteenotosta Venäjän kanssa.

Postol toteaa ohjusiskun johtaneen Yhdysvaltain ja Venäjän suhteiden heikentymiseen entisestään ja vakavasti vaikeuttavan terroristijärjestö ISISin vastaista taistelua. Hän peräänkuuluttaa valtamedialta demokratian mukaisen velvollisuutensa täyttämistä ja tapahtumien asianmukaista tutkimista ja raportointia.

• NoBoxxx
        NoBoxxx kirjoitti:

Näin ei ole tapahtunut, Postol toteaa ja jatkaa, että tämä on osoitus demokraattisten mekanismien lamautuneisuudesta Yhdysvalloissa. Hänen mukaansa presidentti Trump hallintoineen teki (kansainvälisen oikeuden vastaisen, toim.huom.) ohjusiskun Syyriaan ilman mitään todellisia tiedustelutietoja, tai todennäköisemmin jätti huomiotta saamansa ammattimaiset tiedustelutiedot – ottaen samalla riskin sotilaallisesta yhteenotosta Venäjän kanssa.

Postol toteaa ohjusiskun johtaneen Yhdysvaltain ja Venäjän suhteiden heikentymiseen entisestään ja vakavasti vaikeuttavan terroristijärjestö ISISin vastaista taistelua. Hän peräänkuuluttaa valtamedialta demokratian mukaisen velvollisuutensa täyttämistä ja tapahtumien asianmukaista tutkimista ja raportointia.

Professori Postolin tukeutuminen riippumattomaan mediaan alleviivaa valtamedian (suomalaisittain Totuusmedian) epäonnistumista ja kyvyttömyyttä (ja/tai haluttomuutta) oppia historiasta. YK:n asetarkastajia Irakissa vuosina 2002–2003 johtaneen Hans Blixin sotaa edeltäneet lausunnot siitä, että mitään joukkotuhoaseita ei ollut löydetty, kaikuivat kuuroille korville Yhdysvaltain hallinnon ja massamedian paukuttaessa sotarumpuja. Seurauksena oli Irakin kaaokseen ajanut laiton, ISISin nousulle puitteet luonut hyökkäys, jonka seurauksiin on useiden tieteellisten arvioiden mukaan kuollut jopa 500 000 – 1 000 000 irakilaista.

Nyt ollaan vastaavan kaltaisessa tilanteessa: läntiset massamediat suhtautuvat kepeän välinpitämättömästi Yhdysvaltain hallinnon esittämien väitteiden vastaisiin todisteisiin, ja väitettyyn kaasuiskuun liittyvien motiivien pohdinta tai edes tosiseikkojen neutraali esittäminen vaikuttaa lähes ylivoimaiselta tehtävältä – kuten se on ollut (ainakin ilman lukijoiden tekemiä oikaisupyyntöjä) vuoden 2013 Ghoutan sariini-iskun kohdalla. Riippumatonta mediaa ja laittomia, valheilla perusteltuja sotatoimia vastustavaa kansalaisaktivismia tarvitaan jälleen kipeästi – ennen kuin on taas liian myöhäistä.

• Putinko
        NoBoxxx kirjoitti:

Professori Postolin tukeutuminen riippumattomaan mediaan alleviivaa valtamedian (suomalaisittain Totuusmedian) epäonnistumista ja kyvyttömyyttä (ja/tai haluttomuutta) oppia historiasta. YK:n asetarkastajia Irakissa vuosina 2002–2003 johtaneen Hans Blixin sotaa edeltäneet lausunnot siitä, että mitään joukkotuhoaseita ei ollut löydetty, kaikuivat kuuroille korville Yhdysvaltain hallinnon ja massamedian paukuttaessa sotarumpuja. Seurauksena oli Irakin kaaokseen ajanut laiton, ISISin nousulle puitteet luonut hyökkäys, jonka seurauksiin on useiden tieteellisten arvioiden mukaan kuollut jopa 500 000 – 1 000 000 irakilaista.

Nyt ollaan vastaavan kaltaisessa tilanteessa: läntiset massamediat suhtautuvat kepeän välinpitämättömästi Yhdysvaltain hallinnon esittämien väitteiden vastaisiin todisteisiin, ja väitettyyn kaasuiskuun liittyvien motiivien pohdinta tai edes tosiseikkojen neutraali esittäminen vaikuttaa lähes ylivoimaiselta tehtävältä – kuten se on ollut (ainakin ilman lukijoiden tekemiä oikaisupyyntöjä) vuoden 2013 Ghoutan sariini-iskun kohdalla. Riippumatonta mediaa ja laittomia, valheilla perusteltuja sotatoimia vastustavaa kansalaisaktivismia tarvitaan jälleen kipeästi – ennen kuin on taas liian myöhäistä.

Ihan selvästi on toi Postol yhtä mielisairas kuin sinäkin, tosin se taitaa sentään elättää itsensä toisin kuin sinä.
        Yhtä kaikki maksettuja trolleja olette molemmat.

• trtrtrtr
        Putinko kirjoitti:

Ihan selvästi on toi Postol yhtä mielisairas kuin sinäkin, tosin se taitaa sentään elättää itsensä toisin kuin sinä.
        Yhtä kaikki maksettuja trolleja olette molemmat.

Niin sinähän se tietenkin nämä asiat tiedät paremmin kuin kukaan Postol. SINÄ olet tietäjä, SIINÄÄ! Sinä se olet viisain, SSIIIIIIINNÄÄÄÄ!!!!!

• Putinko
        trtrtrtr kirjoitti:

Niin sinähän se tietenkin nämä asiat tiedät paremmin kuin kukaan Postol. SINÄ olet tietäjä, SIINÄÄ! Sinä se olet viisain, SSIIIIIIINNÄÄÄÄ!!!!!

No tulihan se sieltä, vaikka aika koville se tosiasioiden myöntäminen taisi sinulla ottaa...

• NoBoxxx

Postolin kaltaisia pohtijoita tarvitaan, Suomessa niitäkin on, mutta harvoin ne pääsevät mediaan?

• HeikkoaOn

Onhan niitä, mutta ovat yleensä suljetulla osastolla eikä sieltä paljon huudella ja hyvästä syystä.
        Sitä vaan ihmettelen ettet sinä vielä ole ja siksi saatkin mellastaa vapaasti.

• NoBoxxx

Trollien paikka olisi suljetulla, mutta tajua nyt ensisijaisesti oma sairautesi?
        Vai oliko tuo minun kommenttini jotenkin asiaton tuossa edellä?

• HeikkoaOn
        NoBoxxx kirjoitti:

Trollien paikka olisi suljetulla, mutta tajua nyt ensisijaisesti oma sairautesi?
        Vai oliko tuo minun kommenttini jotenkin asiaton tuossa edellä?

Eihän sitä kukaan asiattomaksi ole väittänytkään, asia nyt vaan on niin että sekä sinä että Postol olette molemmat maksettuja ja mielenvikaisia trolleja, joten ymmärrän hyvin että sinä yrität julistaa hänestä jotain asiantuntija älykköä vaikka kaikki tietävät totuuden, jopa sinä vaikket sitä itse tajuakaan.
        Ja kyllä sinä mielestäni kuuluisit sinne suljetulle osastolle, ja uskon että koko palsta on täysin samaa mieltä.

• AnsKattoos

No niin saas nähdä, CNN kertoi että Ranska esittäisi tällä viikolla todisteita siitä Syyrian kaasuiskusta.

• kovattodisteet

No joko sieltä kohta kerrotaan että Assad yhdessä venäläisten kanssa oli kaiken takana?

• entäseuraavaksi

Niinhän siinä sitten kävi, eikä kukaan yllättynyt.

• maailmanmyrkyttäjä

Trumpin vaihtoehtoinen totuus ei nyt pure. USA:n syyllisyys kaasuiskuun on kiistaton.

• HetiKerro

Linkki???

• S400onsusieitoimi

Syyrian hallintohan se iski venäläisten avustuksella mutta onneksi usa kuritti takaisin tomahawkeilla ,Putinin puntti tutisi kun venäjän ohjuspuolustus ei kyennyt tekemään mitään

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2544
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2207
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2118
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1946
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1682
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1516
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      25
      1274
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1155
    Aihe