Ostakaa ulkolaista ruokaa

hullukansa

Se on halvempaa kuin suomalainen. Me ei osteta ikinä suomlaista.

Ulkolaista 3-4 samaan hintaan kuin suomalaista yhden. Hullua ostaa ylihintaisia ruokia. Mitään eroa ei ole kuin se hinta.

Sitten Luomu on pelkkää kusetusta. Eräs tuktija kertoi että luomua ei ole olemassakaan, se on aivan samaa kuin mikä tahansa muu tuote. Mitään eroa ei ole siinäkään kuin hinta.

Suomalaiset ova niin kusetettavissa.

Jos sanotaan että tämä on erittäin terveellistä vaikke ole niin kansa uskoo. Hassua, itse en ole koskaan uskonut, ostan aina ulkolaista ja sitä mitä haluan syödä. Minuun ei vaikuta kukaan. Teen aina omat päätökset.

34

569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joomuttamiten

Just joo... Ja millähän ne ulkomaalaiset safkat ostetaan? Et vissiin ole kuullut puhuttavan kauppataseesta! Kerro nyt talousnero, että mitä me myydään ulkomaille niin, että saadaan ne safkat maksettua?

Luomusta olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että täyttä kusetusta. Millään tutkimuksella ei ole voitu erottaa luomuviljeltyä tuotetta eroon muuten tuotetusta. Luomussa myydään vain mielikuvia ja verrattavissa lähinnä uskontoon. Luomutuotetun elintarvikkeen hiilijalanjälki on lisäksi aika suuri!

Jopa Tsernobylissa voi kasvattaa luomua! Ja niitä kasviksia voi syödä!!!

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?FSNSESS=01o90buj8fri09hni5f4o6oqo4&topic=98850.0;wap2
      http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/566941/Tutkimus Tshernobylin laskeuma ei lisannyt syopia Suomessa

• todellatehotonta

Miljadri vuodessa Suomen veroja suoraan ulkomaan tuotantoon, ei edes 10% dumppierää saada vastikkeeksi. Ulkolaisen pitäisi olla jo ilmaista ja jopa kaupan maksaa sen ostamisesta korvausta.

• ryönhakija

Minäkin ostan vain ulkomaalaista, koska en halua tukea kepulaisia maataloustukijulleja.

Suosi ulkomaalaista, potki kepulaista.

• vajakkienvajakki

Omiin muroihin kuset sinäkin ymmärtämätön.

• Qwertyuiiooppååå
        vajakkienvajakki kirjoitti:

Omiin muroihin kuset sinäkin ymmärtämätön.

Hyvin sanottu.

• miksvaikeeks

Miks niin vaikeeks tehdä asiat että vaan ulkomaalaisia tuotteita ostais, niin eihän aloittaja makkaraa syö, broileri, jauheliha, kananmunia. Kyllä huomaa ettei jotkut seuraa politiikkaa ollenkaan mikä liitty maatalouteen. Maanviljelijät saavat tukiaisia sen takia kun liityimme eu. Suurin osa maanviljelijöistä haluaisi rahan siitä mitä tuottaa eikä byrokratian kautta tukiaisina.

• paraskotimainen

en osta ulkolaista kuin hedelmät joita ei täällä kasva.Miksi ostaisin.On rahaa ostaa kotimaista.Enkä halua rikastuttaa olkomaisia keinottelijoita.Jää rahat kotimaahan.Olisin valmis maksamaan enemmänkin, kunhan on kotimaista ja laadukasta.

• samahommaaa

Sama homma ja jos kotimainen kaalliimpaa ni ostaa vähemmän.

• paraskotimainen
        samahommaaa kirjoitti:

Sama homma ja jos kotimainen kaalliimpaa ni ostaa vähemmän.

Ulkolaisia eineksiä...hyi, jotain suolaa niin paljon jotta vesi sitoutuu lisä painoksi, rasvaa ja sokeria. Siinä se autuus.
        Liha varsinkin kannattaa ostaa kalliimmasta päästä, on vähemmän rasvaa ja jänteitä, saa kokorahalla kunnon ruokaa eikä roskiin mene suurin osa ,niinkuin halvemmista paloista.
        Siitä 'vähemmästä' saa enemmän oikeasti, kun kaikki on syötävää.

• entäsmakuuuu

Entäs maku sitten esim, ulkolaisen ja kotimaisen välillä mutta keskitalvella tomaatin hinta hunajainen niin sillon en osta mutta nyt kylläkin 2-3 tomaattia ni eipä kauheita maksaan tule.

• paraskotimainen
        entäsmakuuuu kirjoitti:

Entäs maku sitten esim, ulkolaisen ja kotimaisen välillä mutta keskitalvella tomaatin hinta hunajainen niin sillon en osta mutta nyt kylläkin 2-3 tomaattia ni eipä kauheita maksaan tule.

on myynnissä ns. 'toisenlaisia tomaatteja', kotimaisia ja samasta paikasta kuin muutkin, mutta ovat hiukan 'pintaviallisia'.Eli koko on vaihteleva ja muoto ei niin pyöreä kuin muuten.Hinta alle 2e/kg ja ovat hyvän makuisia, ne pienimmät etenkin.Saatavilla läpi vuoden.Muuten menisi jätteisiin mutta nyt on hyvä kun näin myydään.Samoin on 'käyriä kurkkuja' jatkuvasti ale hintaan.Prismassa täällä ainakin, muista ketjuista en tiedä.Ne vähän jemmassa muitten seassa mutta löytyy kuhan vähän katselee tai kysyy ns. toisenlaista tomaattia.

• kotimaistakiitos
      • eerueuyrueyuery

Suomen hinnat ovat riistohintoja. Itse ostan aina ulkolaista niitä saa enempi kun suomlaista ylihintaista. Viikolla ostin ulkolaisia omenoita 0,85 senttiä kilo suomalaiset omenat 3,80 kilo. Oli kiva kattoo kun ulkolaiset hedelmät oli tehneet kauppansa tiskillä ja kotimaisia hedelmiä oli hyllyt pullollaan... Niin kaikki ostaa ulkolaista. Miksi maksaa liikaa kun ainoa ero on hinnassa.

• 787897878
        eerueuyrueyuery kirjoitti:

Suomen hinnat ovat riistohintoja. Itse ostan aina ulkolaista niitä saa enempi kun suomlaista ylihintaista. Viikolla ostin ulkolaisia omenoita 0,85 senttiä kilo suomalaiset omenat 3,80 kilo. Oli kiva kattoo kun ulkolaiset hedelmät oli tehneet kauppansa tiskillä ja kotimaisia hedelmiä oli hyllyt pullollaan... Niin kaikki ostaa ulkolaista. Miksi maksaa liikaa kun ainoa ero on hinnassa.

Mene sinä Espanjaan katsomaan missä ne omenat ja vihannekset kasvavat ja tule takaisin juttelemaan niistä eroista.

• noomenaaaaa

No omenoita nyt voi ostaa ulkolaisia ja itse tykkään puolalaisista kun sopivan makoisia. Banaania saa kohtuulliseen hintaan.

• Ostin vahingossa ulkolaista leikkelettä, kun en ollut tarkkana. Annoin kissoille ja koiralle. Pelkkä hajukin ällötti. Pitää oikein miettiä, että mitä ulkolaista ostan, ehkä kissanruokaa. Onko joku löytänyt jonkun ratkaisun, mitä kotimaista ostaa kissalle.

• eieieieieieiei

Mulle käy noin usein kun ostan suomalaista ruokaa. Jauheliha täysin kelvotonta, ja vähemmän aina kuin mitä pitäisi olla. Kanan koivet haisee aina oudolle kun on niin marinoitu että vanhan lihan saa marinaadissa näyttämään uudelta mutta liha on kevotonta ja vanhaa.
        Ostin omenia, sisältä täysin mätiä,.
        Kurkut ja tomaatit voi luoja mitä soossia. Käyriä käppyröitä joissa pinta on niin kurttuinen kun mummon naama. Tomaatit kivi kovia. Ei ei ei...

Ja hinta!!!! Suomalaisen tuote on niin kallista että ulkolaista ostat monta samalla hinnalla kuin suomlaista.

Ei ihme et suomalasiet on köyhiä kun suomi tuottaa vanhaa ja mätää ruokaa ja piilottaa sen marinaadiin.
        Aina kun olen ulkolaista ostanut niin tuote on ollut erinomaista.

• justväärinpäin

Heh kirjoitit justiin väärinpäin miten menee ulkolaisten ja kotimaisten tuotteiden. Voi voi kuule ei broilerin koivet kerkiä vanhentuun vaan käyttöön, riippuu siitä mistä ihmeen kaupasta ostat ni vie tuotteet sitten takas.

• paraskotimainen
        eieieieieieiei kirjoitti:

Mulle käy noin usein kun ostan suomalaista ruokaa. Jauheliha täysin kelvotonta, ja vähemmän aina kuin mitä pitäisi olla. Kanan koivet haisee aina oudolle kun on niin marinoitu että vanhan lihan saa marinaadissa näyttämään uudelta mutta liha on kevotonta ja vanhaa.
        Ostin omenia, sisältä täysin mätiä,.
        Kurkut ja tomaatit voi luoja mitä soossia. Käyriä käppyröitä joissa pinta on niin kurttuinen kun mummon naama. Tomaatit kivi kovia. Ei ei ei...

Ja hinta!!!! Suomalaisen tuote on niin kallista että ulkolaista ostat monta samalla hinnalla kuin suomlaista.

Ei ihme et suomalasiet on köyhiä kun suomi tuottaa vanhaa ja mätää ruokaa ja piilottaa sen marinaadiin.
        Aina kun olen ulkolaista ostanut niin tuote on ollut erinomaista.

jauheliha on tuoretta kun sen jauhatat valitsemastasi paistipalasta tai jauhat itse, vaatii tieety jotta on oma mylly.
        Miksi ostat jotain marinadi koipia, niitä polvilumpioita nyt kukaan syö.Osta marinoimatonta kananpojanfilettä nimetyltä tilalta äläkä jotain ulkolaisia täällä marinoituja.
        kotimaiset omenat loppuu aina ekana ne menee kui kuumillekiville, jono on aina laarilla, niin kauan kuin riittää.Nythän ne on jo loppu olleet jokapaikasta.

• vinjetti

Jus joo maalaiset ovat nousseet pirtin penkiltä puoltamaan rahastustaan.

• Latopakolaiset

Ostamalla ulkomaista ruokaa edistät suomalaisia viljelijöitä oikeasti töitä tekemään,nyt ne tukiaisten eli sosiaaliavustuksilla elävät loiset vaan loisii

• vncmnvmnmmcnmcmcv

Juuri näin. Suomalaiset maatilalliset ei ole käyhiä. heillä on iso tila, isot pellot, valtava märä koneita, uusia autoja, satoja lem´hmiä, kanoja, lampaita, sikoja... myydään vihanneksia, kukkia, lihaa, marjoja... perunoita.....

Hui hai, senkun ahnethtii. lisäksi tulee tukiaisia ja jos sato menee plilalle saadaan satovahinkokorvauksia.

• satakolmekymmentä
        vncmnvmnmmcnmcmcv kirjoitti:

Juuri näin. Suomalaiset maatilalliset ei ole käyhiä. heillä on iso tila, isot pellot, valtava märä koneita, uusia autoja, satoja lem´hmiä, kanoja, lampaita, sikoja... myydään vihanneksia, kukkia, lihaa, marjoja... perunoita.....

Hui hai, senkun ahnethtii. lisäksi tulee tukiaisia ja jos sato menee plilalle saadaan satovahinkokorvauksia.

Onko sinulla edes yhtään viljelijää tiedossa, joka olisi saannut korvauksia satovahingoista? Minä olen itse viljelijä ja en tiedä yhtään!
        Satovahinkojen korvauksen voisi lopettaa, siitä ei ole kuin haittaa viljelijöiden maineelle. Tuhon on oltava käytännössä totaalinen, että saisi korvauksen jotenkin, lisäksi on omavastuu, joka vähennetään. Korvauksen perusteena oleva viitesato on myös niin olematon, että lopulla korvauksella ei todellakaan ole enään vahingon suuruuteen nähden juuri merkitystä. Ihan esimerkkinä, olet sijoittanut 20000€ omaa rahaa tuotantopanoksiin ja saat satovahinkokorvauksena 3500€, edellyttäen, että olet käyttänyt virkamiehen tarkastamassa ja hyväksymässä satovahingot. Virkamiehen tarkastus maksaa, sekä matkakorvaukset, jotka tosin voi vähentää verotuksessa, mutta silti.

Joka päivä lopettaa 4-5 maatilaa, kun ei ole jatkajaa ja viljelijät eivät itse jaksa enään. Hanki oma tila ja ala viljelijäksi! Minunkaan tilalle (130ha) ei ole jatkajaa, omat lapset eivät ala tähän kurjuuteen , kun ovat nähneet tätä riittävästi. Alamme olemaan vaimoni kanssa kohta eläkeiässä, joten tästäkin tilasta joku saisi itselleen "kultakaivoksen".

• paraskotimainen
        satakolmekymmentä kirjoitti:

Onko sinulla edes yhtään viljelijää tiedossa, joka olisi saannut korvauksia satovahingoista? Minä olen itse viljelijä ja en tiedä yhtään!
        Satovahinkojen korvauksen voisi lopettaa, siitä ei ole kuin haittaa viljelijöiden maineelle. Tuhon on oltava käytännössä totaalinen, että saisi korvauksen jotenkin, lisäksi on omavastuu, joka vähennetään. Korvauksen perusteena oleva viitesato on myös niin olematon, että lopulla korvauksella ei todellakaan ole enään vahingon suuruuteen nähden juuri merkitystä. Ihan esimerkkinä, olet sijoittanut 20000€ omaa rahaa tuotantopanoksiin ja saat satovahinkokorvauksena 3500€, edellyttäen, että olet käyttänyt virkamiehen tarkastamassa ja hyväksymässä satovahingot. Virkamiehen tarkastus maksaa, sekä matkakorvaukset, jotka tosin voi vähentää verotuksessa, mutta silti.

Joka päivä lopettaa 4-5 maatilaa, kun ei ole jatkajaa ja viljelijät eivät itse jaksa enään. Hanki oma tila ja ala viljelijäksi! Minunkaan tilalle (130ha) ei ole jatkajaa, omat lapset eivät ala tähän kurjuuteen , kun ovat nähneet tätä riittävästi. Alamme olemaan vaimoni kanssa kohta eläkeiässä, joten tästäkin tilasta joku saisi itselleen "kultakaivoksen".

Kiitos siitä että olette jaksaneet tännekin asti.Olen pientilan tyttö, tosin 1960 luvulla oli se mamman ja papan 'tila' jolla asuin kun omat vanhempani oli kyvyttömiä vanhemmuuteen, jo silloin.
        Eipä siinä paljon mitään jäänyt maitotilistä kun kustannukset maksoi.Mamma sai ostettua hamekankaan kerran 3/v.Kaikki meni mitä tulikin, eikä mihinkään huvituksiin, joita ei tuolloin edes ollut maapaikoissa.Ainoa 'tuki' oli pinta-ala lisä, jota maksettiin muistaakseni ha-perusteella.Pari sataa markkaa taisi tulla/v.
        Nykyisin on huomattavasti vaikeampaa, on eu-paperit ym aikaa viepä kirjallisuuden teko, ja ennenkaikkea eu korvausten myöhästely jonka takia kärsii eläimet kuin hoitajansakin.En voi tajuta mikä siinä mättää jottei voi ajoissa hoitaa.
        Ymmärtämättömät luulee rikkaaksi kun on pakko olla koneet ja suurimäärä eöäimiä ennenkuin edes jotenkin kannattaa.Ei tajua että ne on työkalut ja työpaikka, jonka joutuu itse kustantamaan ennenkuin voi muille ruokaa tuottaa.Pitäisi panna nämä sossutuilla elävät saman eteen, jotta luo oma työpaikkasi itse.Tee mitä haluat, mutta kustanna ihan itse.Ja kaikki sossurahat vek'.Loppuisi tuo ikuinen valitus.
        Sitten kun ne rakennukset ja koneet on hankittu niin niitä myös on ylläpidettävä, ei se riitä että ne on.Se vähä mitä rahana tulee niin menee siihen ylläpitoon.Käytännössä teet töitä liki ympärivuorokautisia päiviä jotta saat ylläpidettyä sitä ympärivuorokautista työtä.Ruokapalkalla.
        Kuka siihen ryhtyisi näistä marisijoista, tuskin löytyy ainuttakaan.
        Toivon kaikkea hyvää kaikille viljelijöille ja karjankasvattajille, voimia selvitä .Ja kiitos että jaksatte, arvostamme kovasti panostanne ,jotta saamme hyvää ja laadukasta ruokaa joka päivä pöytäämme.

• HarIeyman

Minä ostin ulkolaisen Harley Davidsonin (1600cc).

• uygfhasb

Aloittaja on harvinaisen tietämätön ihminen, mutta sitäkin vakuuttuneempi omien mielipiteittensä oikeellisuudesta.

(Veikkaanpa, että aloittaja ei lue kirjoja.)

• viisaluonnostaan

Joillakin on luontainen kyky tietämyksessä, joidenkin tarvii etsiä tietoa.
        Luonnonlahjakkuus pärjää paremmin kuin kirjoja pänttääjä.

• drftyghb
        viisaluonnostaan kirjoitti:

Joillakin on luontainen kyky tietämyksessä, joidenkin tarvii etsiä tietoa.
        Luonnonlahjakkuus pärjää paremmin kuin kirjoja pänttääjä.

Tuostakin puuttui oikea tieto (Luonnonlahjakkuus pärjää ilman kirjoja.).

Pärjääminen on eri asia kuin tasapainoinen ja (henkisesti) rikas elämä. Kaikki lisätieto on ihmiselle tietenkin ainoastaan hyväksi, sen luontaisen kekseliäisyyden ja älykkyyden lisäksikin.

• kooosupermarket

Minä käyn vain supermarketissa ja maksan 3 kertaa enemmän ruuasta, ihan vaan sen takia että keskon herroilla säilyy miljoonatulot.

• ajattelemmeitseämme

Miksi maksat maahisille ylihintaa, kun itse siitä kärsit??? Osta ulkolaista ruokaa, saat kolme-neljä kiloa omppoja kun suomalaista saat yhden jos sitäkään.

Suomalainen ruoka on rahastusta, kusetusta, ja mitään muuta eroa ei ole kuin hinta.

Suomalainen lohi 12 e/kilo... kuvitelkaa!!!!!! Ennen se oli 4,99 e ja sillon ostettiin aina kaksi kalaa kerralla. Nyt ei olla lohta ostettu muutamaan vuoteen kun lainkaan kun kaupat ylihinnottelee.

Me äänestämme kalliin ruuan puoleen jättämällä ostamatta ja ostamalla ulkolaista.

Kyllä kannattaa, olemme sästäneet monta sataa

• vihervassari

Mutta täytyyhän meidän pakolaiset elättää.

• rahaeioleei
        vihervassari kirjoitti:

Mutta täytyyhän meidän pakolaiset elättää.

Totta, ja heillehän kaikki ruoka ei kelpaa, pitää olla kallisa ja hyvää jota voi hotellin hoteissa syödä.

Syödään me suomalaiset vaan kaurapuuroa ja hieniä ja sen semmoista, maksellaan me muiden syömiset ja tyydytään me lapsinemme heiniin ja kaurapuuroon.

• 774411
        ajattelemmeitseämme kirjoitti:

Miksi maksat maahisille ylihintaa, kun itse siitä kärsit??? Osta ulkolaista ruokaa, saat kolme-neljä kiloa omppoja kun suomalaista saat yhden jos sitäkään.

Suomalainen ruoka on rahastusta, kusetusta, ja mitään muuta eroa ei ole kuin hinta.

Suomalainen lohi 12 e/kilo... kuvitelkaa!!!!!! Ennen se oli 4,99 e ja sillon ostettiin aina kaksi kalaa kerralla. Nyt ei olla lohta ostettu muutamaan vuoteen kun lainkaan kun kaupat ylihinnottelee.

Me äänestämme kalliin ruuan puoleen jättämällä ostamatta ja ostamalla ulkolaista.

Kyllä kannattaa, olemme sästäneet monta sataa

lohi maksoi markka-aikana 100mk kg joulukuussa, eikä sitä muutamalla markalla muulloinkaan saanut.Nykyisin on halpaa

• järkihänsensanoo

Ostan aina kotimaista ja mieluummin lähialueella tuotettua.
      Marjat ja sienet talvkaudeksi kerätään kesällä ja syksyllä lähiseudun metsistä.
      Suomalaisesta luonnosta saa aromaattisia ja huippu laadukkaita marjoja ja sieniä.
      Oma kasvimaa tuottaa kesäaikaan salaatit ja vihannekset, sekä syksyllä juurekset.
      Kurkut ja kurpitsat säilötään talveksi ja pakkaset on täynnä herukoita jne.
      Omien puiden omenoita syödään vielä joulunakin.

Onhan noista keräämisistä oma vaivansa, mutta kunto pysyy hyvänä ja luonnossa on terveellistä liikkua, sekä nauttia ainutlaatuisista Suomen jokamiehen oikeuksista.

Vältän kaikkea ulkomaalaista, kuin ruttoa, koska kotimaassa on parempi laatu ja valuutat sekä vaihtotaseet pysyy kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe