Korvauksia peruuntuneista/myöhästyneistä lennoista

olis.kiva.tietää

Miten hyvin olette niitä saaneet esim yli 3h myöhästymisistä vai onko tarjottu aina force majoria eikä rahoja ole kuulunut. Miten kuluttajariitalautakunnan kautta tehdyillä valituksilla?

16

2484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korwauksia

      Minä sain äskettäin syksyn 2015 pakettimatkan lennon myöhästymisestä (11h) korvauksia 400€ lentoyhtiöltä (jet Time). Matkanjärjestäjä antoi tuolloin matkan jälkeen 42€ enkä silloin tiennyt, että lentoyhtiöltä voi hakea myös. 3v aikaa hakea. Laitoin sähköpostia yhtiölle, laittoivat sähköpostiin lomakkeen , jonka palautin sähköpostitse. Käsittelyaika oli n. 7viikkoa ja vastauksen jälkeen rahat tuli tilille viikossa.

      • olis.kiva.tietää

        Kiitos vastauksesta. Oliko syynä koneen tekninen vika?


      • Ihmettelenvaan

        TUI vastasi meille, etteivät he korvaa mitään, jos haemme vakiokorvausta. Valehteleeko TUI vai onko vain 1 matkustaja saanut "vahingossa" tms myös matkanjärjestäjältä korvausta? Lainaus TUIn kirjeestä:
        Haluamme vielä ystävällisesti tuoda esille, että me matkanjärjestäjänä noudatamme Yleisiä valmismatkaehtoja, valmismatkalakia ja Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätöksiä.
        Tuotte esille, että olette hakemassa lentoyhtiö Thomson Airwaysiltä vakiokorvausta. Meidän korvauksemme on pienempi, joten mikäli haette lentoyhtiön korvausta, niin se kattaa menetetyn loma-ajan kohteessa. Samasta virheestä ei voi saada kaksinkertaisia korvauksia.
        Myöhästymiskorvaus perustuu EU -asetukseen, joka koskee lentoyhtiöiden velvollisuuksia lennon peruutus-, ylivaraus ja viivästymistilanteessa. Meidän toimintaamme matkanjärjestäjänä säätelee siis yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki sekä yleiset valmismatkaehdot. Mahdollinen korvausvaatimus EU -asetuksen perusteella tuleekin aina tehdä suoraan lentoyhtiölle. Pyydämme teitä siis ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan Thomson Airwaysiin, sähköpostitse osoitteeseen Aftertravel.flightdelay@thomson.co.uk


      • TUIbyebye

      • humaani_juristi
        Ihmettelenvaan kirjoitti:

        TUI vastasi meille, etteivät he korvaa mitään, jos haemme vakiokorvausta. Valehteleeko TUI vai onko vain 1 matkustaja saanut "vahingossa" tms myös matkanjärjestäjältä korvausta? Lainaus TUIn kirjeestä:
        Haluamme vielä ystävällisesti tuoda esille, että me matkanjärjestäjänä noudatamme Yleisiä valmismatkaehtoja, valmismatkalakia ja Kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätöksiä.
        Tuotte esille, että olette hakemassa lentoyhtiö Thomson Airwaysiltä vakiokorvausta. Meidän korvauksemme on pienempi, joten mikäli haette lentoyhtiön korvausta, niin se kattaa menetetyn loma-ajan kohteessa. Samasta virheestä ei voi saada kaksinkertaisia korvauksia.
        Myöhästymiskorvaus perustuu EU -asetukseen, joka koskee lentoyhtiöiden velvollisuuksia lennon peruutus-, ylivaraus ja viivästymistilanteessa. Meidän toimintaamme matkanjärjestäjänä säätelee siis yksityiskohtaisempi ja kattavampi valmismatkalaki sekä yleiset valmismatkaehdot. Mahdollinen korvausvaatimus EU -asetuksen perusteella tuleekin aina tehdä suoraan lentoyhtiölle. Pyydämme teitä siis ystävällisesti ottamaan yhteyttä suoraan Thomson Airwaysiin, sähköpostitse osoitteeseen Aftertravel.flightdelay@thomson.co.uk

        Matkanjärjestäjä ei ole velvollinen suorittamaan tuota vakiokorvausta, vaan lentoyhtiö. Ja kyllä, jos saa vakiokorvauksen, niin pääsäännön mukaan matkayhtiö ei ole enää korvausvelvollinen "rikastumiskiellon " perusteella.


      • Anonyymi

    • Korwauksia

      Juu. Ilmanvaihdossa oli jotain häikkää, Kööpenhaminassa sitä kävivät korjaamassa.

    • santtu.1975

      Muutama vuosi sitten Norwegianin Bangkok - Oslo - (H:ki) lentomme lähti 13-14h. aikataulusta myöhässä (odotusaika Norwegianin "piikkiin" lentokenttähotellilla), ja lopulta Helsingissä olimme noin 22h. myöhässä alkuperäisestä aikataulusta myöhässä (uudelleenreititys Oslo - Tukholma - H:ki).
      Norwegian vetosi koneen teknisiin ongelmiin, mutta Airhelp palvelun kautta saimme sitten lopulta (lähes vuosi lennon jälkeen) tuon 2*600€ vakiokorvauksen (josta Airhelp otti palvelumaksunaan 2*150€).

    • Hei,

      Olen hakenut sekä itselleni, että asiakkailleni useita kertoja ja aina olen saanut ilman kuluttajariitalautakuntaa, kun kyse teknisestä viasta. Ainoana poikkeuksen Finnair, jonka kanssa joutuu taistelemaan yleensä pidempään.

    • tyhjälupaus

      Lentoyhtiöt järjestään ensin kieltäytyvät maksamasta vedoten millon mihinkin tekosyyhyn. Jos jaksaa tapella, niin korvauksen voi saada. Moni ei jaksa.

    • maksamalla.sain

      Käytin apuna yhtä netissäkin mainostavaa firmaa. Ilmoitus korvausten hyväksymisestä tuli noin 3 viikossa. Palkkio on kaikkine kuluineen (% alv) kolmannes korvaussummasta mutta tuskin olisi tullut itse edes lähetettyä lentoyhtiölle koko korvaushakemusta tai sitten kielteisen päätöksen tullessa riitautettua korvauksia.

      • Onpas suolainen hinta. Itse haen asiakkaalle korvauksen 20 %:n osuudella saatavasta korvaussummasta (sis. alv.)


    • AirBerlin

      Itse sain Air Berliiniltä myöhästyneestä lennosta korvaukseksi koodin jolla pitäisi saada 400eur alennus seuraavasta lennosta. Nyt kun varaisin lentoa air berlinin sivuilta niin ei ole missään vaiheessa varausta sellaista kohtaa johon tuon alennuskoodin voisi laittaa. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä koodin käytöstä.

      • SamaKorvausRahana

        Oltiinkohan samalla lennolla 30.06.2017, TXL-HEL. Valitsin itse rahallisen korvauksen.
        1.8.2017 tuli 400 € tilille.


    • Vamosala

      Jos käytit mobiiliversiota niin kokeilepas työpöytänäkymää. (Tai ota yhteys heidän as.palveluunsa.)

    • AB8071

      Siellä se on sivulla missä matkustajan osoitetietoja kirjotetaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3101
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1170
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1086
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    Aihe