mulle kävi sellanen juttu eilen että auto rupes savuttamaan ja öljyvalo rupes palamaan ja auto sammu eikä lähtenyt käyntiin. Hinasin sen merkkikorjaamolle jossa se oli ollut viikkoa aikaisemmin vuosihuollossa. Soittivat tänään että moottori on leikannut kiinni eikä auta muu kun vaihtaa moottori uuteen. He sanoivat että öljyn paine anturi on irronnut/tippunut eikä heillä ole mitään osuutta asiaan. haluisin vaan tietää että voiko se noin vaan "tippua" vai yrittääkö ne vaan huijaa ettei ne joudu korvaamaan sitä? vakuutus ei korvaa mitään vaikka on kasko. Ne oli kuitenkin vaihtanut uudet öljyt et jos se ois siinä samalla irronnu..
moottori leikkas kiinni
37
10633
Vastaukset
- pohjalevy
Huono on tilanteesi. Öljynpaineanturiin ei käsittääkseni öljynvaihdossa tarvitse koskea, joten sikäli korjaamo on vahvoilla. Tottahan se voi anturi irrota ihan siinä missä jokin muukin osa. Jonkin verran tietenkin tuo epäilyttää, jos viikko huollon jälkeen anturi löytyy tieltä...
Itselläni yksi jäähdytysjärjestelmän putki alkoi vuotaa heti huollon jälkeen. Huolto kiisti aiheuttaneensa vuodon. Mietin hetken, ja laitatin suosiolla uuden putken omaan laskuun. En olisi millään voinut osoittaa korjaamon vikaa, ja lisäksi se vuoto oli metalliputken mutkassa, jossa metalli on muutenkin ohuempaa. On vaan tuo koneen uusiksilaitto aikas verran arvokkaampaa kuin yhden putkken vaihto...
Yleensähän tuo öljynpainevalo ei syty samalla hetkellä kun moottori jysähtää kiinni. Mutta jos paineanturi oli persiillään, niin ehkä sitten. Öljynpainevalohan on sellainen, että jos se syttyy, niin auto parkkeerataan siihen paikkaan. Muutoin käy niin kuin sinullekin kävi... - Kiristäjä
Taisi käydä niin, että huoltomieheltä jäi tyhjennystulppa kiristämättä ja itse asiassa se irtosi. Koska silloin syy-yhteys olisi ilmeinen, väittävät nyt, että anturi se olikin, joka oli irronnut. Auto olisi pitänyt viedä eri korjaamoon, kuin missä "huolto" tehtiin.
Joka tapauksessa mittaritaulussa on öljynpainevalo, jonka syttymistä kuljettajan on jatkuvasti tarkkailtava ja pysäytettävä moottori välittömästi, jos valo syttyy.- Rita
Soitin sille vahingontarkastajalle ja se sano että tulee katsomaan sitä autoa tänään. Tosi hyvä!
- Rita
Rita kirjoitti:
Soitin sille vahingontarkastajalle ja se sano että tulee katsomaan sitä autoa tänään. Tosi hyvä!
Eihän se tarkastaja eilen kerenny käydä kattoo sitä. Sano soittavansa tänään että se laittaa jonkun katsomaan sitä. No eihän se oo soittanu eikä se vastaa puhelimeen. Nyt rupee jo pikkasen vituttaa tää tilanne ku ei saa mitään vastauksia tilanteesta.
- näkee
mistä öljyt tullu pihalle, eli mistä on sotkeutunut öljyyn.
- Rita
Mä yritän soitella fennian vahingon tarkastajalle jos pääsis kattoon autoa..
ois ainakin joku puolueeton osapuoli joka ymmärtää autoista jotakin..- öljy vaihtamatta
Huolto valutti vanhat öljyt ulos, mutta unohti laittaa uudet sisään. Ja nyt eivät halua maksaa
uutta moottoria. Turha sinne nyt enää on mitään puolueetonta asiantuntijaa laittaa, vaikka alkutilanne olisi ollut mikä niin nyt se on sellainen jonka korjaamo haluaa sen olevan.
- Masa
Paljonko kilsoja sulla ehti tulla ton merkkihuollon jälkeen, kummeniä vaiko satoja? Jäikö mihinkään öljylammikkoa auton alle, esim. siihen paikkaan jossa yritit käynnistää uudestaan? Pidä huoli että se tavarantarkastaja kattoo sen paineanturin kunnolla. Jos siinä on murtopinta, siitä näkee onko väsymismurtuma tapahtunut pitkän ajan kuluessa vai onko se saanut yhden iskumaisen kuormituksen. Jos anturi on ehjä eli se on irronnut kierteeltä, pitäisi katsoa onko siinä työkalusta jäljet vaiko 15 000 km pölyt päällä. Tosta öljynpaineenmerkkivalon syttymisestä mulla on aika paljon kokemusta; yleensä se ilmoittaa että moottorisi on jo hajonnut.
- Rita
Se oli viime maanantaina 180 tuhannen vuosihuollossa
(joka on nyt tehty kaksi kertaa kun luulin ettei sille ole tehty sitä huoltoa vielä) ja ajoa kerkes tulla jotain 30 km sen jälkeen. Eli ei sen huollon puuttesta ainakaan ois pitäny hajota=)
- valehtelee
Öljynpaineanturi sytyttää merkkivalon maadottamalla.Jos anturi irtoaa tai katkeaa öljynpainevalo EI VOI SYTTYÄ.
Poikkeuksen tekee Mersu ja BMW jotka ilmoittavat merkkivalolla öljynpinnan laskun. - Remppa
Normaalin huollon yhteydessä ei pidellä anturia ollenkaan. Miksi jatkoit ajamista vaikka öljyvalo paloi? Kuvitteletko sen olevan joku koristevalo????????
- Rita
Öljyvalo rupesi palamaan vasta kun auto rupesi savuamaan, en kerennyt montaakaan metriä ajaa kunnes moottori sammui.
Rita kirjoitti:
Öljyvalo rupesi palamaan vasta kun auto rupesi savuamaan, en kerennyt montaakaan metriä ajaa kunnes moottori sammui.
Kyllä siinä nyt on jäänyt melkoisen varmasti öljynpoistotulppa sormitiukkuuteen öljynvaihdon jälkeen ja öljyt valuneet tielle. Ei öljykellot itsekseen irtoile ja normaalitapauksessa öljynpaineen merkkivalo ei syty ollenkaan jos öljykello irtoaa. Eli huolto on töpännyt ja yrittää maksattaa töppäyksensä sinulla, vaikka heillä on vakuutus töllaisia tapauksia varten.
Tee poliisille tutkimuspyyntö epäillystä petoksesta. Poliisi osaa kuulustella huoltomiehen ja / tai vian diagnosoijan niin, että totuus (toivottavasti) paljastuu.
Näitä tällaisia petoksia tapahtuu todella PALJON ja suurissakin merkkiliikkeissä.
Pidän peukkuja Sinulle
sitroen, autoteknikko, asentajanakin leipänsä tienennut
PS Kiinnostaisi autosi merkki ja huoltofirma paikkakunta. Tulisi vähän tietoa mahdollisille asiakkaille.- tör..
sitroen kirjoitti:
Kyllä siinä nyt on jäänyt melkoisen varmasti öljynpoistotulppa sormitiukkuuteen öljynvaihdon jälkeen ja öljyt valuneet tielle. Ei öljykellot itsekseen irtoile ja normaalitapauksessa öljynpaineen merkkivalo ei syty ollenkaan jos öljykello irtoaa. Eli huolto on töpännyt ja yrittää maksattaa töppäyksensä sinulla, vaikka heillä on vakuutus töllaisia tapauksia varten.
Tee poliisille tutkimuspyyntö epäillystä petoksesta. Poliisi osaa kuulustella huoltomiehen ja / tai vian diagnosoijan niin, että totuus (toivottavasti) paljastuu.
Näitä tällaisia petoksia tapahtuu todella PALJON ja suurissakin merkkiliikkeissä.
Pidän peukkuja Sinulle
sitroen, autoteknikko, asentajanakin leipänsä tienennut
PS Kiinnostaisi autosi merkki ja huoltofirma paikkakunta. Tulisi vähän tietoa mahdollisille asiakkaille.kyjuttu me saittilaiset tuemme sinua henkisesti ja ilmoita tämä huolloon nimi, sieltä johtopuolelta lähtee joku työttömyyskortistoon,jos ei päitä putoile niin julistamme ko firman boikottiin,kiviautokin pantiin ojennukseen
- Rita
tör.. kirjoitti:
kyjuttu me saittilaiset tuemme sinua henkisesti ja ilmoita tämä huolloon nimi, sieltä johtopuolelta lähtee joku työttömyyskortistoon,jos ei päitä putoile niin julistamme ko firman boikottiin,kiviautokin pantiin ojennukseen
Vakuutustarkastaja kävi kattomassa ja sano että se on tippunu/irronnut se anturi, eli huoltamo ei korvaa mitään kun ei ole heidän vika. No, taitaa mennä melkeen koko auton arvo uuteen moottoriin. Paska juttu.
- Reiska
Rita kirjoitti:
Vakuutustarkastaja kävi kattomassa ja sano että se on tippunu/irronnut se anturi, eli huoltamo ei korvaa mitään kun ei ole heidän vika. No, taitaa mennä melkeen koko auton arvo uuteen moottoriin. Paska juttu.
Vastaava käytetty moottori autopurkaamosta ei paljoa maksa, etenkään sellaisesta purkaamosta, joka rahtaa niitä keskieuroopasta. Teetä sellaisen moottorin vaihto, jos nyt yleensä koko hommaan kannattaa ryhtyä. Merkkiliike yrittää myydä asiakkaalle huippukalliin vaihtomoottorin.
- Rita
Reiska kirjoitti:
Vastaava käytetty moottori autopurkaamosta ei paljoa maksa, etenkään sellaisesta purkaamosta, joka rahtaa niitä keskieuroopasta. Teetä sellaisen moottorin vaihto, jos nyt yleensä koko hommaan kannattaa ryhtyä. Merkkiliike yrittää myydä asiakkaalle huippukalliin vaihtomoottorin.
Kelailin että jos ostais saksasta kolaroidun/käytetyn sportti clion ja heittäis sen moottorin tohon plus muut palikat mitä se vaatii..
Ärsyttäis maksaa niin paljoo ihan samasta moottorista mikä siinä oli(1.2). Täytyy vaan yrittää selvittää onko se teknillisesti ja lainmukaisesti mahdollista vaihtaa niitä tekniikoita. - saisit
Rita kirjoitti:
Kelailin että jos ostais saksasta kolaroidun/käytetyn sportti clion ja heittäis sen moottorin tohon plus muut palikat mitä se vaatii..
Ärsyttäis maksaa niin paljoo ihan samasta moottorista mikä siinä oli(1.2). Täytyy vaan yrittää selvittää onko se teknillisesti ja lainmukaisesti mahdollista vaihtaa niitä tekniikoita.ilmaiseksi vähän käytetyn öljypropun.
- Rita
saisit kirjoitti:
ilmaiseksi vähän käytetyn öljypropun.
Kiitos vaan.
- LAUTAKUNTAAN
Rita kirjoitti:
Kiitos vaan.
Kyllä sulla nyt maksatetaan ihan toisten
tekemiä vahinkoja. Ja isoja.
Korjaamo maksamaan.
Niillä on sitäpaitsi vastuuvakuutus.
Vie asia Kuluttajavakuutus lautakuntaan,
niille tää asia kuuluu. - Rita
LAUTAKUNTAAN kirjoitti:
Kyllä sulla nyt maksatetaan ihan toisten
tekemiä vahinkoja. Ja isoja.
Korjaamo maksamaan.
Niillä on sitäpaitsi vastuuvakuutus.
Vie asia Kuluttajavakuutus lautakuntaan,
niille tää asia kuuluu.Mikä pointti siinä on viedä asiaa eteenpäin jos vakuutustarkastaja sanoo että se ei ollut korjaamon vika. Anturi oli irronnut. Ketä mun pitäis syyttää kun kukaan ei ole syyllinen?
Rita kirjoitti:
Mikä pointti siinä on viedä asiaa eteenpäin jos vakuutustarkastaja sanoo että se ei ollut korjaamon vika. Anturi oli irronnut. Ketä mun pitäis syyttää kun kukaan ei ole syyllinen?
öljykellot irtoile itsekseen ja ei varmasti öljynpaineen merkkivalo syty, jos öljykello irtoaa!
Usko nyt hyvä tyttö asiantuntijaa!
Vakuutustarkastaja ei ole autoalan asiantuntija eikä tunne välttämättä autotekniikkaa ollenkaan.
Jos öljykello puuttuu, se on aivan varmasti irrotettu korjaamolla rikoksen "todisteeksi". Tosiasiassa öljyproppu on jäänyt käsitiukkuuteen, irronnut ajaessa ja valuttanut öljyt tielle.
Sinulla AIVAN VARMASTI yritetään nyt maksattaa toisen töppäys.
Vie asia poliisille tutkimuspyyntönä mahdollista rikosilmoitusta varten.
Minuunkin voit ottaa emaililla yhteyttä, jos asiantuntijaa tarvitaan.
Tiedän tapauksen, että Karhulan Veholla tunaroitiin BMW:n automaattilaatikon kanssa viikkotolkulla, kun ei osattu. Asiakas maksoi yhden automaattilaatikon hinnan, vika oli toisesta päästä irronnut vaijeri, jonka puolessa tunnissa vaihtaa. Iso merkkiliike tunaroi itse ja maksatti asiakkaalla mahtavan laskun turhasta työstä ja turhista varaosista. Tapahtui viitisen vuotta sitten.
ÄLÄ jätä asiaa tähän!- Rita
sitroen kirjoitti:
öljykellot irtoile itsekseen ja ei varmasti öljynpaineen merkkivalo syty, jos öljykello irtoaa!
Usko nyt hyvä tyttö asiantuntijaa!
Vakuutustarkastaja ei ole autoalan asiantuntija eikä tunne välttämättä autotekniikkaa ollenkaan.
Jos öljykello puuttuu, se on aivan varmasti irrotettu korjaamolla rikoksen "todisteeksi". Tosiasiassa öljyproppu on jäänyt käsitiukkuuteen, irronnut ajaessa ja valuttanut öljyt tielle.
Sinulla AIVAN VARMASTI yritetään nyt maksattaa toisen töppäys.
Vie asia poliisille tutkimuspyyntönä mahdollista rikosilmoitusta varten.
Minuunkin voit ottaa emaililla yhteyttä, jos asiantuntijaa tarvitaan.
Tiedän tapauksen, että Karhulan Veholla tunaroitiin BMW:n automaattilaatikon kanssa viikkotolkulla, kun ei osattu. Asiakas maksoi yhden automaattilaatikon hinnan, vika oli toisesta päästä irronnut vaijeri, jonka puolessa tunnissa vaihtaa. Iso merkkiliike tunaroi itse ja maksatti asiakkaalla mahtavan laskun turhasta työstä ja turhista varaosista. Tapahtui viitisen vuotta sitten.
ÄLÄ jätä asiaa tähän!Se oli autovahinkotarkastaja. sen kuulema näkee jos se on ollut se anturi koska ne öljyt on tullu sitä kautta ulos, tai jotain sellasta se selitti. Sit se jotain sano että kyllä se valo voi palaa jos ne, öö olikohan se johdot osuu auton runkoon niin se pystyy maadottamaan sen jotenkin siitä.. sori vähän sekava viesti mut en oikein ymmärrä autoista mitään niin piti vähän soveltaa..
- Rita
Rita kirjoitti:
Se oli autovahinkotarkastaja. sen kuulema näkee jos se on ollut se anturi koska ne öljyt on tullu sitä kautta ulos, tai jotain sellasta se selitti. Sit se jotain sano että kyllä se valo voi palaa jos ne, öö olikohan se johdot osuu auton runkoon niin se pystyy maadottamaan sen jotenkin siitä.. sori vähän sekava viesti mut en oikein ymmärrä autoista mitään niin piti vähän soveltaa..
Mut jos se öljy jutskan korkki on laitettu huonosti kiinni niin eikö silloin pitäis olla autotallin lattia ihan öljynen? En ainakaan nähnyt lattialla öljyä.. se oli kuitenkin ollut siellä tallissa viikon verran..
- Rita
Rita kirjoitti:
Mut jos se öljy jutskan korkki on laitettu huonosti kiinni niin eikö silloin pitäis olla autotallin lattia ihan öljynen? En ainakaan nähnyt lattialla öljyä.. se oli kuitenkin ollut siellä tallissa viikon verran..
Nyt joudun vielä maksamaan sen paskan hinauksesta joku 90 euroo vaikka hinaus matka on noin 1-2 km.
- jr1980
Rita kirjoitti:
Kelailin että jos ostais saksasta kolaroidun/käytetyn sportti clion ja heittäis sen moottorin tohon plus muut palikat mitä se vaatii..
Ärsyttäis maksaa niin paljoo ihan samasta moottorista mikä siinä oli(1.2). Täytyy vaan yrittää selvittää onko se teknillisesti ja lainmukaisesti mahdollista vaihtaa niitä tekniikoita.Kannattaa tarkistaa se että, jos auton tehot nousee liikaa alkuperäisestä moottorinvaihdossa niin auto pitää muutoskatsastaa ja tehdä myös jotain muutoksia jarruihin ja mahdollisesti alustaan vaikka sportissa olisikin ihan sama alusta. Ne säännöt on vähän outoja, mut en ole varma joten kannattaa tarkistaa tietäväisemmältä.
- asentaja2005
Rita kirjoitti:
Nyt joudun vielä maksamaan sen paskan hinauksesta joku 90 euroo vaikka hinaus matka on noin 1-2 km.
taitaa olla niin että anturin onkin irronnut ja öljyä on tullut ulos ja jossakin vaiheessa(liian myöhään) anturi onkin koskenyt runkoon ja saanyt maadoituksen, mutta aika hämärää että se kokonaan pois lähtisi niin että johtokin siinä olis kiinni. tuskin korjaamo rupeaa puhtaasti kusettamaan,
ja siellä huollossahan se aina asiakkoiden mielestä auto rikki saadaan.. joskus itselle on käynyt ihme mäihiä kun ottaa auton halliin ja aamulla menee töihin ja starttaa esim. jako voi hypätä ja venttiilit vituiks... eikä varmaan ole sen vika kuka virta avainta on kääntäny.. selitäppä siin sit asiakkaalle et se hajos sillee.. ikävää mutta totta että moottori kyllä ei tollasessa tapaukses mee korjaamon piikkiin....
- agrhh
Voi v***u eksä tajua et ihmiset yrittää neuvoo sua asiassa ja sä vain inttäät jostain v***n vakuutustarkastajasta. Ei ne kädettömat juntin mitään ymmärrä autojen tekniikasta. Osaavat vai kattoo jos koriin on tullu joku lommo. Autokorjaamossa ne on kusettanu sitä tarkastajaa kun ei näköjään tajua et ölynpaineanturi ei noin vain tipahda. Eikä se voi mistään johdoista maadoittaa koska siinä on kunnon liitin ikä mikään pilipali amisviritys. Eivät oo kunnolla kiristäneet proppua ja nyt viel lypsäävät susta rahatkin ulos kun et tajua viedä asiaa eteenpäin.
- Rita
Oon nyt puhunu muutaman tyypin kanssa jotka ymmärtää jotain autoista niin ne on sanoneet että se on mahdollista irrota mutta harvinaista. Linkki öljynpaineanturista:
http://www.lautamakimotorsport.fi/moottori.htm
"Anturissa on paikka myös erilliselle maadoitusjohdolle jolloin esim. anturin irtoaminen sytyttää valon"..
Täytyy pyytää vielä joku lappu kirjallisena että mitä on tapahtunut. Käyn huomenna hakee sen auton ja pyydän sen samalla.
- volkkari
Volkkari on ainoa auto mistä anturi katkeaa itsekseen.Omaan piikkiin menee jos sulla on volkkari.
- Rita
Ei oo volkkaria vaan renaultti.
- volkkari
Rita kirjoitti:
Ei oo volkkaria vaan renaultti.
Renault ei voi sytyttää öljynpainevaloa jos anturi irtoaa tai katkeaa.Ovat jättäneet todennäköisesti pohjapropun tai suodattimen löysälle.Jos Renaultin öljynpainevalo palaa on anturin PAKKO olla paikallaan.
- Jamppa1
Rita, sympatiani ovat puolellasi asiassa. Ikävää että kone kilahti, sulla on vaan osunut ns. huono säkä kohdalle. Sulla on myöskin osunut kohdalle täällä muutamia todella huonoja neuvoja.
Kertomasi perusteella autostasi on jostain syystä (mahd. löystyminen itsekseen alumiinikannesta) irronnut öljynpaineanturi, jonka paikalta öljyt ovat valuneet ulos aiheuttaen moottorivaurion. Öljyvalon palamisen laita on epäilemättä kuten sanot, valon toiminnan tuntien se voi joko palaa tai ei tälläisessä tapauksessa. Riippuu tuleeko öljyt ulos ennen vai jälkeen anturin lopullisen irtoamisen ja miten anturi sattuu putoamaan ja maadottumaan.
Et ole kertonut mitään syytä miksi voisi olettaa anturin löystyneen huollossa. Jos anturi olisi vaihdettu asia olisi toisin, kun sitä ei ole vaihdettu, ei siihen ole ollut aihetta koskea huollossa.
Ei ole myöskään mitään aihetta olettaa öljyn tyhjennyspropun jääneen löysälle. Jos näin olisi käynyt, olisi öljy valunut ulos hiljalleen jättäen jälkiä maahan eikä pitkin konehuonetta kuten nyt on ilmeisesti käynyt. Tekevälle sattuu, proppu voi jäädä löysälle, näin on käynyt myös omalle kohdalle, siis asiakkaana.
Nythän oleellista on myös juridisessa mielessä se mitä mieltä tämä vahinkotarkastaja on. Hän on koulutettu ammattilainen joka osaa epäilemättä kertoa mistä öljy on tullut ulos. Itse uskoisin häntä mieluummin kuin eräitä jotka koohottavat että huollon vika näkemättä koko tapausta.
En sano etteikö huolloissa tehtäisi virheitä, epärehellisiäkin liikkeitä löytyy mutta en kuitenkaan suosittele nostamaan asiasta kannetta koska siihen ei yksinkertaisesti ole perustetta. Jutun voittamiseksi sinulla olisi näyttövelvollisuus siitä että moottori on hajonnut juuri liikkeen toiminnan takia. Näytön puuttuessa häviäisit jutun ja joutuisit korvaamaan myös vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
Olet varmasti järkevä nainen ja mietit kaksi kertaa ennen kun lähdet mukaan jonkun besserwisserin koohotukseen, tasoa "eksää tajuu". Ei koko maailma ole salaliittoa tai kusetusta, välillä näitä vaan sattuu. Mullakin kilahti vaihteisto kerran kun ajoin kytkimen vaihdon jälkeen pajalta kotiin. Ei mitään tekemistä edeltäneen rempan kanssa enkä yrittänyt siksi vierittää sit kenenkään niskaan.
Jos päätät hankkia vaihtomoottorin, suosittelen tutustumaan www.motorteam.fi.
Menestystä rellun kanssa!- Rita
Soitin eilen fenniaan ja kysyin että haluisko ne maksaa sen auton hinausen pois sieltä(ei halunnu, joka ei ollu mikään yllätys, mut yritimpä kuitenkin) kyselin samalla vähän siitä henkilöstä joka kävi katsomassa sitä autoa että mitä tekee ja osaako asiansa, niin se täti sano että se on autovahinkotarkastaja joka tuntee kyllä autot.
Musta kyllä tuntuu että uskon sitä tarkastajaa, koska miksi se valehtelis? Sano olevansa varma asiasta että se ei ollut korjaamon vika.
Löysin tämmösen sivun kans..
hinnat on yli puolet halvempia kun mitä oon kattonu muualta.
http://www.tonistakeover.com/tekniikat.htm - MATTI HKI
Rita kirjoitti:
Soitin eilen fenniaan ja kysyin että haluisko ne maksaa sen auton hinausen pois sieltä(ei halunnu, joka ei ollu mikään yllätys, mut yritimpä kuitenkin) kyselin samalla vähän siitä henkilöstä joka kävi katsomassa sitä autoa että mitä tekee ja osaako asiansa, niin se täti sano että se on autovahinkotarkastaja joka tuntee kyllä autot.
Musta kyllä tuntuu että uskon sitä tarkastajaa, koska miksi se valehtelis? Sano olevansa varma asiasta että se ei ollut korjaamon vika.
Löysin tämmösen sivun kans..
hinnat on yli puolet halvempia kun mitä oon kattonu muualta.
http://www.tonistakeover.com/tekniikat.htmTommoinen paineenalaisen anturin "korkkaaminen"
ulos haperoista alumiinikierteistään
( todennäköisesti siis näin )
haiskahtaa vahvasti perinteisesti Rellulta.
He ovat erikoistuneet tällaisiin paskajuttuihin.
Sellainen valumetalli on
joskus kuin räkää.
Vähän kuin kierteittäisi 10 millin ruuvia kovavatsaisen lokin sanonko mä mihin.
Kyllä siinä tulppa lentää!
Varsinkin näin, voi kierre olla hapero, jos anturi
on jos jostain syystä jo jouduttu
ottamaan aikaisemmin irralleen, esim
jakoremmiremotissa, pakoputkihommassa,
sytystyslaitteiden tms nykimisten korjauksissa.
Eli että juntturi on ollut töiden tiellä.
Ylipäätään kierteiden väsääminen johonkin
alumiiniseen sylinterikanteen tulevaan anturiin
on siis hämärää puuhaa.
Jos osaat katsoa netistä googlella
Saksalaisen , oliko nyt ADAC, tai mikä julkaisee
katsastusvikatilaston tasoja,
niin Renault johtaa kolmessa autojen
kokoryhmässä ja neljännessä se
on kakkonen.
Riesaa on vaikka muille jakaa.
Toisaalta on tietysti mahdollista että
juntturi on saanut hieman monoa tai lapaa,
ja kyllä jos kärry huollossa on, sopisi
asentajien hieman katsella mistä kaikkialta
koneen paineenalaisista kohdista öljyt tihkuvat.
Tällä on somaa ennaltaehkäisevää vaikutusta.
On aivan mahdollista että anturi on ollut vähintään märkä öljystä ja sotkenut
ympäristönsä jo silloin kun autosi kävi pajalla.
Ei vuoto ole ollutmikään rukousvastaus siihen kun sinä kävit taas kuskiksi.
Tätä asiaa mösjöö Vakuutustarkastajakaan ei voi tietää .
Vuotojen hakeminen kuuluu asentajan ammattitaitoon. Jos kone heittää öljyt tai glykolit esim jakopään hammashihnaan on
vauriot usein samaa vaikeusastetta kuin sulla nyt. - Öljyt pellolle
MATTI HKI kirjoitti:
Tommoinen paineenalaisen anturin "korkkaaminen"
ulos haperoista alumiinikierteistään
( todennäköisesti siis näin )
haiskahtaa vahvasti perinteisesti Rellulta.
He ovat erikoistuneet tällaisiin paskajuttuihin.
Sellainen valumetalli on
joskus kuin räkää.
Vähän kuin kierteittäisi 10 millin ruuvia kovavatsaisen lokin sanonko mä mihin.
Kyllä siinä tulppa lentää!
Varsinkin näin, voi kierre olla hapero, jos anturi
on jos jostain syystä jo jouduttu
ottamaan aikaisemmin irralleen, esim
jakoremmiremotissa, pakoputkihommassa,
sytystyslaitteiden tms nykimisten korjauksissa.
Eli että juntturi on ollut töiden tiellä.
Ylipäätään kierteiden väsääminen johonkin
alumiiniseen sylinterikanteen tulevaan anturiin
on siis hämärää puuhaa.
Jos osaat katsoa netistä googlella
Saksalaisen , oliko nyt ADAC, tai mikä julkaisee
katsastusvikatilaston tasoja,
niin Renault johtaa kolmessa autojen
kokoryhmässä ja neljännessä se
on kakkonen.
Riesaa on vaikka muille jakaa.
Toisaalta on tietysti mahdollista että
juntturi on saanut hieman monoa tai lapaa,
ja kyllä jos kärry huollossa on, sopisi
asentajien hieman katsella mistä kaikkialta
koneen paineenalaisista kohdista öljyt tihkuvat.
Tällä on somaa ennaltaehkäisevää vaikutusta.
On aivan mahdollista että anturi on ollut vähintään märkä öljystä ja sotkenut
ympäristönsä jo silloin kun autosi kävi pajalla.
Ei vuoto ole ollutmikään rukousvastaus siihen kun sinä kävit taas kuskiksi.
Tätä asiaa mösjöö Vakuutustarkastajakaan ei voi tietää .
Vuotojen hakeminen kuuluu asentajan ammattitaitoon. Jos kone heittää öljyt tai glykolit esim jakopään hammashihnaan on
vauriot usein samaa vaikeusastetta kuin sulla nyt.Niin se vaan on, että mainio autotehdas Volkswagenkin on naimisissa anturien mätänmisten ja pettämisten kanssa.
Anturi yksinkertaisesti alkaa jotenkin
joko keskeltä jostain, tai sitten ulkopuolisesta
kierteestään vuotaa !!!! ja öljypumppu painaa
öljyt sumuna ympäri konetilaa.
Joissakin antureissa on sentään 2 johdinta joten
jotakin asialle on yritetty - ja kun öljy loppuu koneesta
niin valokin ehkä palaa - ei oo öljyä !!!
Ihanaa.
Ei siis vain Rellu !
Parannusehdotus
arvoisile tehtailijoille : siirtäkää anturi jatkoletkulla
kojelautaan vaikkapa sytkärin tilalle. Silloin
tihutyö käy ilmi välittömästi eikä koko konetta tarvitse maksaa.
Ja tupakointihan on muutenkin
epäterveellistä.
Tulee muuten mieleen parin vuoden
takaiset ranskalaisherkut - erään
automerkin robotilla prässätty muovipäätyinen lämppärin kenno alkoi vuotaa
vuoden iässä - ihanaa saada lämpimät glykolit
koneesta nilkolle. - Karvakelle
Öljyt pellolle kirjoitti:
Niin se vaan on, että mainio autotehdas Volkswagenkin on naimisissa anturien mätänmisten ja pettämisten kanssa.
Anturi yksinkertaisesti alkaa jotenkin
joko keskeltä jostain, tai sitten ulkopuolisesta
kierteestään vuotaa !!!! ja öljypumppu painaa
öljyt sumuna ympäri konetilaa.
Joissakin antureissa on sentään 2 johdinta joten
jotakin asialle on yritetty - ja kun öljy loppuu koneesta
niin valokin ehkä palaa - ei oo öljyä !!!
Ihanaa.
Ei siis vain Rellu !
Parannusehdotus
arvoisile tehtailijoille : siirtäkää anturi jatkoletkulla
kojelautaan vaikkapa sytkärin tilalle. Silloin
tihutyö käy ilmi välittömästi eikä koko konetta tarvitse maksaa.
Ja tupakointihan on muutenkin
epäterveellistä.
Tulee muuten mieleen parin vuoden
takaiset ranskalaisherkut - erään
automerkin robotilla prässätty muovipäätyinen lämppärin kenno alkoi vuotaa
vuoden iässä - ihanaa saada lämpimät glykolit
koneesta nilkolle.Sellanen pirra olis hyvö niinku rekassa..jos on jotai hamaa tullu niin sen kirotun pillin vinkuna soi päässä vielä yölläkin ku pitäis nukkua.
Ei tuu pahemmin ajeltua ku valot palaa.
2000vm. ladassa on ainakin erikseen öljyn määrämittari. Valo syttyy kun öljy loppuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577320Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393594Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3711978Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651816- 861459
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164