Siinä kysymys, jos tietäisin vastauksen, olisin paljon viisaampi. Miksi kumppanin löytäminen on niin kamalan vaikeaa? Olen siis pian 30-vuotias mies, ihan tavallinen mies. Minulla on hyvin menestyvä yritys ja kaikki asiat muutenkin kunnossa ja harrastan säännöllisesti liikuntaa. Olen kyllä kyennyt luomaan kontakteja naisiin, mutta ne kaatuvat lähes aina samalla tavalla, naisesta ei yhtäkkiä kuulukaan enää mitään.
Alkaa tuntua jo epätoivoiselta, eikä enää huvita lähestyä naisia, kun eivät ne sitten kuitenkaan kiinnostu tai halua mitään vakavampaa suhdetta kehitellä kanssani. Nettideittejä olen myös kokeillut, ja kirjoitellut naisille, mutta eipä sieltä vastauksia tule koskaan. Alkaa jo tuntua siltä, että loppuelämän joutuu viettämään yksin.
Miksi ihmeessä on niin vaikeaa löytää ihan tavallinen naine tavalliselle miehelle?
Miksi kumppanin löytäminen on niin vaikeaa?
27
1046
Vastaukset
- tämäseon
koska sun tavallisuus ei oo muiden tavallisuutta
ks myös kiintymyssuhdeteoria - hyöty.on.rakkaus
Koska et anna resurssejasi tarpeeksi naiselle ja naisen käyttöön. Mies on juuri niin arvokas naiselle kuin hän saa tältä hyötyä ja resursseja. Vaikka olisit maailman rikkain mies ja et anna naiselle mitään ja jos nainen ei hyödy sinusta mitään niin olet köyhän miehen kanssa samassa asemassa. Naiset eivät tykkää piheistä miehistä tulee juuri tästä.
- kunhanhöpiset
Eihän se noinkaan mene. Provomielessä voi kirjoittaa mitä vaan.
Mulle esimerkiksi on sama antaako mies resursseja vai ei. En halua muuten parisuhdetta. Pärjään omillani oikein hyvin. - tietäjä.taisi.tietää
kunhanhöpiset kirjoitti:
Eihän se noinkaan mene. Provomielessä voi kirjoittaa mitä vaan.
Mulle esimerkiksi on sama antaako mies resursseja vai ei. En halua muuten parisuhdetta. Pärjään omillani oikein hyvin."Mulle esimerkiksi on sama antaako mies resursseja vai ei = En halua muuten parisuhdetta." :D
- Expihtarikurppa
Jos onnistut solmimaan kontakteja, mutta sitten naiset katoavat, niin kysymys kuuluu: mikä on se yksi yhdistävä tekijä noissa tapauksissa?
Sinä.
Millainen on luonteesi? Millaista seuraa olet? Oletko arka, varovainen, hiljainen, jyrkkä, totinen, tylsä, omiin tapoihin kangistunut jne?Niin. Täälläkun tykätään matemaattisesti ratkoa ongelmia, niin tuon yhtälön ainoa yhteinen tekijä on aloittaja itse.
Sitä on vielä ihan turha kysyä minusta muilta. Se pitäisi kysyä itseltään. 😊- jyrkkäkin.pehmenee
mitä tarkoitat jyrkällä tai totisella
Luonne on se mikä ratkaisee. Myös itse pitää, pitää aktiivisesti ja kysyä oltaisko?. Eihän ne siihen jää roikkumaan tuuleen.
Minä oletan että kohtalaisen "ätmikin" voi saada naisen jos vain uskaltaa ottaa riskejä.
En tunne naisettomia miehiä, mutta mulla oli about 3 vuotta sitten työkaverina sellainen ätmimäinen tyyppi. Mua hävetti seurata hänen säntäilyään naisten perässä, mutta parissa vuodessa tyyppi löysi itselleen naisen, ja kuulemani mukaan nätin sellaisen.Tunnen kans pari peräkammarinpoikaa. Heitä yhdistää outous. He ovat vähän hyypiömäisiä. Normaalisti tosi sellaisia tasaisia, ehkä vähän liiankin tasaisia, persoonia, mutta joissain tilanteissa sitten yhtäkkiä tosi kärkkäitä ja räjähtämisherkkiä. Ottavat itteensä jostain ihmejutuista. Tuntuu kuin olisi vähän luonteessa vikaa. Tästä se yleensä on kiinni. Erityisesti jos suhteissa pääset alkuun, mutta ne eivät tunnu jatkuvan. Naisissa on kuitenkin samanlaisia hyypiömäisiä tyyppejä. Tiedä myös tällaisen lähes peräkammarinpojaksi jääneen, joka kuitenkin löysi tosi oudon itseään n. 10 vuotta vanhemman taiteilijanaisen. Se suhde kyllä oli outo, ja kahteen vuoteen eivät viettäneet yötä yhdessä (tosin en ole udellut mitenkä sänkyrintamalla muuten.)
Itselläni tuntuu, että jos suhde pääsee alkuun, niin nainen olisi lähes poikkeuksetta halukas sitoutumaan. Itse olen sitten joutunut lähtemään, vaikka olen kyllä pyrkinyt pitämään tosi korkeaa rimaa sille, että aloitan edes suhdetta.
- ihmettelen.M
Itseäni ihmetyttää lähinnä se kun ei tunnu kelpaavan juuri kenellekään ok-tasoiselle naiselle.
Nettideiteissä ja tindereissä on tuhansia naisia ja heistä ei kukaan kiinnostu minusta :S - Pillujen--asiantuntija
Koska naisten hybergamia on vallannut tämän maan. Et ole tarpeeksi jännä.
- Status_yhä_tärkeämpää
Olen mies.
Kyllä se on vaikka 90-lukuun verrattuna mennyt vaikeammaksi, allekirjoitan tänä YLE:n jutun aika monsesta kohtaa: http://yle.fi/uutiset/3-9594360
"Ennen riitti, että mies ei juonut liikaa ja nainen piti kodin siistinä. Nykyään parisuhde on valinta ja vierelle ei oteta ketä tahansa. Nyt haetaan sielunkumppania. "
Ehkä yhdistelmä naisten korkeampaa koulutusta ja taloudellista riippumattomuuttaa sekä somen ja netin piirtämä ruusuinen kuva jossa kaikilla on niin täydellinen elämä on aiheuttanut paineita miehille olla enemmän vaan ulkonäkö-statusobjekteja jotta jokaisen naisen täydelllinen somepäivitys olisi mahdollinen?- Ddffgg
En usko, että kyse olisi siitä, että naiset vaativat jonkilaista statusmiestä itselleen, ajat ovat muuttuneet ja kumppanin pitäisi olla sellainen josta aidosti pitää. Nykyään ihmisillä on mahdollisuus vapaampaan ja itsenäisempään elämään kuin menneinä vuosikymmeninä tai -satoina ja myös parisuhteen toivotaan nykyään perustuvan vapaa-ehtoisuuteen ja romanttisen rakkauden ideaaliin, eikä vaikkapa toimeentulon turvaamisen pakkoon tai sosiaaliseen paineeseen. Tämän seurauksena ovat myös toiveet ja odotukset parisuhteen ja kumppanin suhteen huomattavasti korkeamalla kuin aikaisemmin. Toisinaan varmaan liiankin korkealla. Mitä enemmän odotuksia ja kriteereitä ihmisillä on, sen harvemman kanssa natsaa, koska vastapuolellakin on sitten aina ne omat kriteerinsä joihin olisi myös itse sovittava.
- niiiiintotta
Ohhoh.. Pistitpä todella mielenkiintoisen linkin! Jokaisen pitäisi lukea tuo..
- 12121212121212
Tuo ei mene läpi.
Jos kyse olisi siitä että halutaan sielunkumppani, potentiaalisten naisten määrä vähenisi kautta linjan. Todellisuudessa on niin että miehiltä joilta löytyy _ulkonäköä_ ja _statusta_, riippumatta luonteesta, menee paremmin kuin koskaan. Kaikilla muilla miehillä, riippumatta luonteesta, menee huonommin kuin koskaan.
Koko höpinä sielunkumppanista on täyttä roskaa silloin kun faktat osoittavat että kyse on pinnallisista asioista. 12121212121212 kirjoitti:
Tuo ei mene läpi.
Jos kyse olisi siitä että halutaan sielunkumppani, potentiaalisten naisten määrä vähenisi kautta linjan. Todellisuudessa on niin että miehiltä joilta löytyy _ulkonäköä_ ja _statusta_, riippumatta luonteesta, menee paremmin kuin koskaan. Kaikilla muilla miehillä, riippumatta luonteesta, menee huonommin kuin koskaan.
Koko höpinä sielunkumppanista on täyttä roskaa silloin kun faktat osoittavat että kyse on pinnallisista asioista... Noh, Paha tuota on kiistääkään, jos/kun viralliset "tutkimukset" ja Yksilöiden omat EmpiirisetTutkimukset ja havainnot tukevat tätä asiaa.. ;D
- DoubtofOrderap
121212... lienee sekä oikeassa että väärässä. Väitän, että potentiaalisten naisten määrä ON pudonnut kautta linjan. Nahoissaan sen tuntevat kaikki muut miehet, paitsi ne tasokkaimmat. He eivät ole havainneet muutosta, miksi? Jos tarjonta ylittää kysynnän enemmän kuin tarpeeksi, ei haittaa pätkääkään vaikka puolet potentiaalisista naisista häviäisi..
- 12121212121212
DoubtofOrderap kirjoitti:
121212... lienee sekä oikeassa että väärässä. Väitän, että potentiaalisten naisten määrä ON pudonnut kautta linjan. Nahoissaan sen tuntevat kaikki muut miehet, paitsi ne tasokkaimmat. He eivät ole havainneet muutosta, miksi? Jos tarjonta ylittää kysynnän enemmän kuin tarpeeksi, ei haittaa pätkääkään vaikka puolet potentiaalisista naisista häviäisi..
Ei. Tilastot todistavat että olen täysin oikeassa.
Ynnätäänpä yhteen seuraavat fakfat. Entiseen verrattuna,
- suurempi osa naisista sinkkuilee
- ihmiset pariutuvat ja lisääntyvät vanhempina
- mediaaninaisen seksikumppanien määrä on kasvanut suhteessa mediaanimieheen (nyt se on tuplasti enemmän)
- miehissä on aikaisempaa enemmän neitsyitä ja toisaalta yli 50 seksikumppanin panomiehiä
ts. naiset viettävät aikaisempaa suuremman osan elämästään sinkkuina, mutta enemmistö harrastaa irtosuhteita/panosuhteita. Ne sinkkunaiset jotka olivat ennen ketmin kanssa suhteessa, harrastavat nyt irtosuhteilua/panosuhteilua ytmien kanssa.
Kyllä, _parisuhteeseen_ halukkaiden naisten määrä on pudonnut. Mutta lienee selvää ettei rajanveto seksisuhteiden ja parisuhteiden välillä ole selvä, eikä jokainen sinkkunainen ole sitä ehdottomasti jos "sopiva" mies sattuu kohdalle.
Mikä johtaa siihen että yhä useampi KTN, sen sijaan että pariutuisi KTM:n kanssa, jää pitkäksi aikaa haaveilemaan ytmistä - mahdollisesti toimien yhden sellaisen Tinder-panoleluna toivoessaan parisuhdetta.
Toisin sanottuna, myös parisuhdemielessä ytmien tilanne on luultavasti jopa parantunut - ketmien tilanteen heikentyessä eniten. Seksin suhteen ytmeillä on oikea kulta-aika.
- Mies28v-
Sama ongelma kuin niin monella muullakin miehellä tällä palstalla. En ole löytänyt koskaan naista enkä suurella varmuudella tule ikinä löytämäänkään. Itsellä kyllä on elämän perusasiat vielä huonommin kuin aloittajalla. On paljon henkisiä ongelmia enkä ole oikeastaan edes yrittänyt luoda kontakteja naisiin kun jotenkin aavistan sen jo ennakkoon ettei siitä kuitenkaan mitään tulisi.
Tiedän kyllä jo yrittämättäkin etten ole sellainen jännämies mitä naiset hakee joten ei minun kannata pelata peliä jossa minulla ei ole mitään voitettavaa. On näköjään vain hyväksyttävä se fakta että koko elämä menee ilman mitään suhteita ja seksiä tai jos ei hyväksy niin sitten on varmaan tehtävä itsemurha.- jännä.mies
Henkisten ongelmien selättäminen voisi johtaa sut parempaan elämään.
- Mies28v-
No mut milläs ne selätät kun on jo kaikkea tullut kokeiltua? Enkä usko että se henkisten ongelmien selättäminenkään enää näin "vanhana" johtais naisen ja seksin saamiseen.
- SolitudeMan1977
Niin se vaan on. On hyväksyttävä ikiyksinäisyys ja rakkauden kokematta jääminen. Nykyään hyvin hyvin harvat löytävät rakkaussuhteen/avioliiton. Rakkaus on kylmennyt. Hyväksytään tämä ja jatketaan. Yksin loppuun saakka.
Tsemppiä ja voimia kaikille yksinäisille seksittömyydessä eläville ihmisille!- jännä.mies
Säkin voit saada tyydyttävän seksielämän itsesi kanssa.
Liian harvoin tarjottu selitys on SATTUMA.
Suomessa on 3 miljoonaa miestä. Oletetaan että jokainen etsii vakavaa parisuhdetta keskimäärin kaksi kertaa elämässään. Siinä on jo kuusimiljoonaa etsijää.
On aika ilmeistä että jollakulla ei onnistu vaikka yksittäisen onnistumisen tn olisikin suuri.
Hyvä puoli on että seuraavassa arvonnassa olet mukana taas ihan yhtä hyvillä tn:illä kuin kaikki muutkin.- Wing-Man
Moro...ite käyn gymillä-lenkillä-pukeudun siististi rafloihin yms...mistä päin olet,?..oikeastaan itse etin wing-man rafloihin joku joka viihtyy muualla kuin lähiökuppilassa & räkälöissä. Ois kiva saada seuraa tuohon parinetsintään..älä heitä pyyhettä kehään vielä !....Itse olen Helsingistä, mut vastaile tähän mailiin: http://aijaa.com/d2jD5W ....koko kesä edessä ja se alkaa NYT :):)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423