Oli eräässä pienemässä yrityksessä töissä 7 kuukautta.
Kun oli ollut töissä 6 kuukautta, huomasin että minulle on maksettu kaikki palkat vanhentuneesta palkkataulukosta. Eli tuntipalkka oli otettu vanhentuneesta palkataulukosta, jossa on hieman huonommat palkat. Huomautin asiasta, niin työnantajani sanoi, että näitä sattuu aina välillä ja että palkanlaskija on mokannut. Maksoi sitten palkat uudestaan. Summa oli lopulta yli 200€ ! Mutta kun katsoin, niin palkat oli taas maksettu osittain väärin. Huomautin asiasta, ja pomoni sanoi, että maksetaan uudelleen. Kirjoitti oikein post-in lapulle, että muistaa. Niitä ei ikinä kuitenkaan maksettu.
Rupesin katsomaan muutenkin palkkanauhojani ja nopealla vilkaisulla löysin yhden palkkalaskelman, josta puuttui 5 tunnin palkat. Vaikka olin ilmoittanut ne ajoissa. Ilmoitin tästäkin asiasta, mutta näitäkään ei ikinä maksettu.
Sen lisäksi huomasin, että kaikki iltalisät oli maksamatta, vaikka olin tehnyt jonkun verran iltatyötä. Sopimuksessa kuitenkin lukee, että iltalisät maksetaan.
Irtisanouduin heti, kun sain muualta töitä. Viimeisessä palkkalaskelmassa ei kuitenkaan ollut lomakorvauksia. Lomakorvaukset työnantaja kuitenkin suostui maksamaan, kun laitoin viestiä että miksi lomakorvaukset puuttuu viimeisestä palkasta?
Jäi kyllä todella kusetettu olo. Itse olen vähän sellainen tyhmä, että luotan aina työnantajaan , että se maksaa kaikki rehellisesti. En siis tarkasta palkkalaskelmia koskaan.
Oliko kyseessä kusetus vai "palkanlaskijan moka" ? Mielipiteitä?
Kusettiko työnantaja?
HuonoMaine
2
326
Vastaukset
- Palkanlaskija
Veikkaan että kyseessä on maksu haluton työnantaja .
Palkka tulee perille kun ilmoitat että otat työsuojelupiiriin yhteyttä jos ×-tuntejasi ym puuttuvia rahoja ei ala tulla sekä, muista vaatia myös viivästyskorko palkallesi. - SarjaKuristaja
Olen ollut monissa työpaikoissa ja luottamus siihen että duunarin asiat hoidettaisiin kunnolla on kyllä rapissut oikein kuin raspilla vedelty... Kannattaa pitää puoliaan. Voi äveriäs pomokin olla huonomuistinen. Kaikki on mahdollista ja teollisuuslaitosten nurkista löytyy monenmoisia sällejä eikä kaikki ole huipputyyppejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911214Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221068- 70810
- 48804
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53750- 60659
- 33652
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva48652- 52617
- 50595