Jos bruttopalkkani /kk on 3500€. Ja haluaisin laskuttaa työnantajaa jatkossa omalla yritykselläni, paljonko tuo vastaava summa olisi laskutettuna.
Niin että olisi varaa pitää täydet kesälomat, sairastaa n. 1,5vk/vuodessa yms. kulut.
Onko 6-7k€/kk sopiva ?
Palkan laskuttaminen
3
555
Vastaukset
- Periaatteessa_juu
Mulla on ollut aliurakoitsijoita ja kerroin on ollut 1,8.
Tosin ovat tehneet minun koneilla mutta omat työvaatteet yms. pientä. - Palkanlaskijahousuun
Tuskimpa saat yli 5 th..
Pysy palkansaajana. - yrittäjänäyli10v
Sitä on aikas vaikee laskea, kun ei tiedä millaisia kuluja sulle yrittäjänä tulee, mutta jos olisin itse tuossa tilanteessa ja saisin valita, niin jos saisin tuon 6 000e/alv0% laskuttaa samasta työstä kuin 3500e/brutto, niin kyllä yrittäjän saappaissa tekisin tuon työn. Vaikka tosiaan tuossa hävii kaikki työntekijän etuisuudet, mutta vastaavanlaisesti saisit yrittäjänä laittaa "yrityksen piikkiin" paljonkin sellaista mistä joutuisit palkansaajana normaalisti maksamaan (esim: netti, kännykkä, pc, kannettava, auto, vakuutukset, autohuollot, renkaat, työkalut, toimistotarvikkeet, toimistokalustot....tätä listaa voisin jatkaa loputtomiin).
Ehkäpä 5000e/alv0% olisi sellainen summa, että ehkäpä sitten siirtyisin jo palkanmaksajan saappaisiin., siis ehkäpä. Se riippuu paljolti siitä, että olisiko mahdollista joskus yrittäjänä saada lisää hommaa vaikka toiselle työntekijälle ja muuta lisälaskutusta.....yrittäjä olisi enempi mahdollisuuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602834
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322395- 792208
- 602043
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408