Hamsterillani on jonkinlainen sairaus

Hamhamgurl

Roborovski hamsterillani on jonkinlainen sairaus jossa nopeasti alki tulla kaljuja kohtia ihoon sekä haavoja ja hilsettä. Olen etsinyt netistä tietoa tautiin, mutta en löydä samanlaista. Sen on ollut hamsterillani nyt huomattavissa jo neljä päivää ja nyt alkoi tulemaan keltaista ja rasvaisen näköistä hännän luokse. En silti ole varma , että onko kyseessä wet tail. Tietääky kukaan kyseistä sairautta tai hoitokeinoja?
-kaljuja kohtia
-karvan lähtöä naamasta
-paljon hilsettä ylävartalon puolella
-rasvainen turkki
-haavoja
-kutiaa

5

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LääkäriinHETI

Minkä helevetin takia sinulla on mitään elikkoa rääkättävänä?! Raasu tarvitsee kiireellisesti eläinlääkärin apua ja sen evääminen on ELÄINSUOJELURIKOS, jonka juuri myönsit julkisesti. Ei täällä kukaan voi mitään etädiagnooseja antaa, joten keskustelupalstalla kysely ei ole hoitoa. Vie se eläinlääkäriin ja sassiin, kuten eläinsuojelulaki velvoittaa. Kieriskelisitkö itse samassa kunnossa ollessasi kotona vai jokohan olisit lääkärin vastaanotolle mennyt?! Jätä eläimet hankkimatta, jollet niistä viitsi lain mukaisesti huolehtia.

• Hamhamgurl

Kiitos tiedosta. Vanhempani sanovat että suomessa hamstereille ei tehdä mitään lääkärissä vaikka olen pyytänyt menemään sinne heti kun oireet alkoivat.

• HyiHävetkää
        Hamhamgurl kirjoitti:

Kiitos tiedosta. Vanhempani sanovat että suomessa hamstereille ei tehdä mitään lääkärissä vaikka olen pyytänyt menemään sinne heti kun oireet alkoivat.

Jos vanhempiasi kiinnostaa vain se mitä Suomessa tehdään tai ei tehdä, niin kerrottakoon että Suomessa hoitamatta jättäminen on rikos. Samalla tavalla se hamsterikin kipua ja tuskaa tuntee eikä sitä ole kenelläkään mitään oikeutta eläimelle tuottaa sivusta vain katsellen. Näytäpä tämä viestiketju vanhemmille. Niitä eläimiä ei pidä hankkia ollenkaan, jos niistä vastuun kantaminen on aikuisilta ihmisiltä liikaa pyydetty.

• montajuttua

Voi olla sientä(tarttuu muuten myös ihmiseet sitten), allergiaa, mikäli hamsteri on uros toi rasvoitus voi olla tukkeutuneet rauhaset, voi olla loisia, voi olla syyhypunkki, voi olla montaa eri muutakin joka ilmenee karvanlähdollä jne. Puhelin kouraan ja varaamaan aika hamsulle lääkäriin.

• Zedä

Vanhempasi ovat väärässä. Pienikin lemmikki ansaitsee ja saa lääkärissä hoitoa ihan yhtä lailla kuin suurempi. Jos vanhempasi eivät suostu hoitamaan asiaa, voit pyytää jutteluavuksi esim. Sey:n eläinsuojeluneuvojan, joiden yhteystietoja löydät osoitteesta sey.fi

Veikkaisin jonkinlaisia loisia, mutta asiantunteva lääkäri osaa määrittää oikean syyllisen ja määrätä siihen kuuluvan hoidon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60