Uskoakseen Raamattuun, hihhulit vaativat uskon kohteen olevan olemassa ilman todisteita. Uskolla he kuitenkin tarkoittavat hihhulistista "uskoa", jonka ennakkoehtoihin kuuluu jo se, että Jumalaa tai yliluonnollisia asioita ei saa epäillä hetkeäkään. Sitten he sanovat, että Jumala on olemassa, vaikka hänestä ei ole mitään todistetta.
Jos hihhulistinen"usko" on niin alkeellisella tasolla, ettei se pysty todistamaan edes Jumalan olemassaoloa ja sulkee siksi järjen jo ennalta pois laskelmistaan, niin silloin on parasta sulkea pois myös koko uskonnollinen "loogisuus" ja vaihtaa se aikuisuuteen, jolla on vastaukset niihin kysymyksiin, jota hihhulistinen "usko" luikertelee pakoon.
p.s. Rehellinen totuus ei ole ristiriidassa logiikan olemassaolon ja realistisuuden kanssa.
Hihhulistisen Raamatun heikkous
55
531
Vastaukset
- wind-
Ateistinen suhtautuminen Raamattuun on kuin lukisi fysiikan kirjaa ja on merkillistä etteivät esimerkiksi Psalmit herätä ihmisiä unesta. Jumalan rakkaus välittyy historiallisina viisauksina jotka ovat elämää kantavia ja heikkoinakin hetkinä turvaa, lohtua ja luottamusta antavia.
- lue.enemmän
Oletko lukenut tai yrittänyt lukea muita kirjoja kuin Raamattua? Vaikkapa sellaisia, joissa on runoja?
- q.v
Tiesitkö, että Psalmit ovat lähes kokonaan kopioitu varhaisemmasta Egyptiläisestä Aten Jumalalle omistetusta hymnistä?
Tiesitkö Saulin, Davidin ja Salomonin olevan todennäköisesti keksittyjä kuninkaita, joita ei koskaan ollut. Juutalainen papisto keksi 800-700 eaa kansalle historiaa ja näitä kuninkaita ei koskaan oikeasti ollut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_influences_in_the_Hebrew_Bible - TyhmäPaimenPoika
q.v kirjoitti:
Tiesitkö, että Psalmit ovat lähes kokonaan kopioitu varhaisemmasta Egyptiläisestä Aten Jumalalle omistetusta hymnistä?
Tiesitkö Saulin, Davidin ja Salomonin olevan todennäköisesti keksittyjä kuninkaita, joita ei koskaan ollut. Juutalainen papisto keksi 800-700 eaa kansalle historiaa ja näitä kuninkaita ei koskaan oikeasti ollut.
https://en.wikipedia.org/wiki/Egyptian_influences_in_the_Hebrew_Bible" Tiesitkö, että Psalmit ovat lähes kokonaan kopioitu varhaisemmasta Egyptiläisestä Aten Jumalalle omistetusta hymnistä? "
Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Raamatussa taitaa kyl olla aika paljon noita psalmei... Mä kävin lukemassa ton hymnin eikä se kyl ollu kovin pitkä ( tosin voihan se olla et se on oikeesti pidempiki )... Toi Aten Jumalalle omistettu hymni kuullosti ainaki mun mielestä siltä et siinä kerrottais auringosta... - q.v
TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Tiesitkö, että Psalmit ovat lähes kokonaan kopioitu varhaisemmasta Egyptiläisestä Aten Jumalalle omistetusta hymnistä? "
Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Raamatussa taitaa kyl olla aika paljon noita psalmei... Mä kävin lukemassa ton hymnin eikä se kyl ollu kovin pitkä ( tosin voihan se olla et se on oikeesti pidempiki )... Toi Aten Jumalalle omistettu hymni kuullosti ainaki mun mielestä siltä et siinä kerrottais auringosta...Haluatko lisää tietoa Raamatusta, kuten miten Salomonin viisaukset ovat saaneet vaikutusta lähellä olevista kulttuureista.
Not The Wisdom Of Solomon - part one
https://youtu.be/D7YHOCZqV2E
Miksi Jumala kopioi omaan kirjaansa pakanoiden viisauksia? - A.Teisti
TyhmäPaimenPoika kirjoitti:
" Tiesitkö, että Psalmit ovat lähes kokonaan kopioitu varhaisemmasta Egyptiläisestä Aten Jumalalle omistetusta hymnistä? "
Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä? Raamatussa taitaa kyl olla aika paljon noita psalmei... Mä kävin lukemassa ton hymnin eikä se kyl ollu kovin pitkä ( tosin voihan se olla et se on oikeesti pidempiki )... Toi Aten Jumalalle omistettu hymni kuullosti ainaki mun mielestä siltä et siinä kerrottais auringosta...>>"Toi Aten Jumalalle omistettu hymni kuullosti ainaki mun mielestä siltä et siinä kerrottais auringosta..."
Johtuisiko ehkä siitä, että Aton (tai Aten) oli auringonjumala?
- NytJumalanhullu
"Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy" Hepr. 11:1
"Usko merkitsee sitä, että olemme niin vakuuttuneita Raamattuun kirjattujen Jumalan lupausten ehdottomasta totuudesta, että toimimme niitten varassa" (vapaasti selitetty)
- Sanot, että uskovat ei voi todistaa Jumalan olemassaoloa, ei niin, mutta Jumala on todistanut ja ilmoittanut meille itsensä. :D
Se riittää. Jos ihminen ottaa Jumalan Sanan ilmoituksen tosissaan ja elää sen mukaan, se toimii, Sanan lupaukset toteutuu.
Sisäisen ihmisen uudestisyntyminen ja uusi elämä Jumalan Hengen läsnäolossa antaa ehdottoman varmuuden Jumalan todellisuudesta ja joka Jumalaan turvaa, ei joudu häpeään luottamusasiassa.
Tätä ei voi ateistinen maailma käsittää, koska se ei edes käsitä, mitä usko Jeesuksen Kristuksen kautta Jumalaan on.
Ateistien jutut ovat valitettavasti tietämättömyydestä johtuen surullista kuultavaa, säälittäviä. Ateistinen asenne elämään estää todellisen elämän löytymisen. Jos luulet, että uskova ihminen ei osaa elää, et tiedä TODELLISESTA elämästä paljoakaan.
Jeesus sanoo "Joka kadottaa elämänsä Minun ja evankeliumin tähden, hän löytää sen".
Jos joku uskoo Jeesukseen ja luopuu elämässään tyhjänpäiväisistä ja vähemmän tärkeistä asioista, saa tilalle todellisen elämän avaimet, sen elämän, joka on rauhaa, rakkautta, iloa, ystävällisyyttä, hyvyyttä, laupetta, hyvää hedelmää, pyrkkien vaikuttamaan toistenkin parasta.
Jeesuksen esimerkki olkoon kaikkien esikuvana elämään.
Olen itse elänyt todeksi asian.
Jeesus sanoo:
Joh. 20:
27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen." 28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" 29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat (ylionnelliset) ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat! "
Tuo pitää 100% paikkansa.
t. Jumalanhullu"- Sanot, että uskovat ei voi todistaa Jumalan olemassaoloa, ei niin, mutta Jumala on todistanut ja ilmoittanut meille itsensä. :D"
Kuten ovat kaikennäköiset mönkijät, lierot ja hirviöt todistaneet olemassaolonsa juoppohulluuskohtauksesta kärsivälle.
"Ne tunkeutuvat jalkojen välistä, viuhuvat ympäriinsä ilmassa, peittävät ruoan; kaikkialla vilisee 'kultasiipisiä' hämähäkkejä, koppakuoriaisia, lutikoita, käärmeitä, pitkäsarvisia hyönteisiä, rottia, koiria, petoeläimiä"
http://www.mlang.name/elias/canetti.html#delirium
Uskovaisen väittämän mukaan nuo ötökät ja kaikki muut mitä delirium tremens - kohtauksessa koetaan ovat olemassaolevia.
- NytJumalanhullu
Voi Jenis, minulla on iso pen.. Tuo pitää 100% paikkansa.
Olen itse elänyt todeksi asian.
Jeesus sanoo:
oh,
t. Jumalanhullu Absoluuttista totuutta ei taida olla edes olemassakaan. Totuushan muuttuu, on henkilökohtainen. Totuus perustuu joihinkin todisteihin mutta jos ja kun nämä todisteet muuttuvat myös niihin perustuvat totuudet muuttuvat, jos halutaan selitys ihmisen itsensä muodostoman totuuden ulkopuolisille asioille tarvitaan uskoa, totuus on myös henkilökohtainen, jotkut tarvitsevat enemmän todisteita kuin toiset.
Uskon merkitystä kannattaa tarkastella mitä se vaikuttaa ihmisen elämään, jotkut se pelastaa alkoholismilta, joillekin helpottaa ahdistusta, joillekin lisää ahdistusta jne..
Uskokaa tai olkaa uskomatta.
Pidämme totuutena että kaksi plus kaksi on neljä mutta jos heräämme yhtenä aamuna totuuteen että kaksi plus kaksi EI olekaan neljä, niin jotain outoa on tapahtunut ehkä Paavo Väyrynen on valittu Suomen presidentiksi.- Mark.luuvitonen
Joka tapauksessa täydellinen huijaus on törkeää valehtelua.
Kannatan uskonnonvapautta. Uskon ei tarvitse perustua tosiasioihin, jotkut nyt vaan tarvitsevat uskoa. Tarvitaanko uskoa siihen että autoja on olemassa, siihen riittää pelkkä tieto mutta 2000 vuotta sitten olisi tarvittu uskoa siihen että autoja tulee olemaan.
Kun uskovainen ja ateisti kuolevat toinen heistä hämmästyy tai ei kumpikaan.
- pikku.lammas
Usko elävään Jumalaan ei ole mielipide tai harrastus.
Usko syntyy kun Jumala kutsuu ja itse vastaa myöntävästi.
Miksi ateistisesti tahtoo jankata, en usko,en varmalla usko. Kun voisi pitää oven auki ylöspäin ja jopa pyytää vastauksia sinnikkäästi.
Joku on ateisti kovien kokemuksiensa vuoksi, syyttävät Herraa niistä.
Paholainen kun kaiken pahan alku ja juuri on tietysti.- Mark.luuvitonen
Usko pitää ovea auki vain hautaan. Katsos sinne sinunkin ruumiisi tungetaan.
Paholainen on satua, koska en ole saatananpalvoja kuten sinä.
Elävä jumala on vain uskovan omassa mielessä. Toivo kuolemattomuudesta ja omasta erinomaisuudesta ajavat moiseen uskoon.
Ateisti on yleensä huomattavasti avoimempi, on valmis uskomaan heti kun riittävä osoitus jumalan olemassaolosta hänelle esitetään. Kannattaisi uskovankin oikeasti miettiä miksi uskoo, mikä on se syy miksi on varma jumalansa olemassaolosta. Näin ei kuitenkaan tapahdu, uskova vain jatkaa uskomistaan omaan erehtymättömyyteesä ja erinomaisuuteensa.
En tunne yhtään ateistia joka olisi jättänyt uskon jonkin ikävän tapahtuman vuoksi, kaikki ovat joko olleet aina ateisteja tai tulleet johtopäätökseen jumalien olemattomuudesta lukemalla ja tutustumalla maailmaan.
On hyvin helppoa nähdä, että jumlat ovat ihmisten keksimiä. Siihen ei tarvita kovin paljoa lahjoja, avoin milei ja kiinnostus asioihin riittää.- lapset.tulee.pelastaa
Yleisin syy uskovaisuuteen on jo lapsena tapahtunut aivopesu jota häveliäisyyssyistä kutsutaan indoktrinoinninksi. Jos maailma ja ihmiskunta halutaan pelastaa niin työ on aloitettava pelastamalla lapset uskisaivopesulta. Lapsissa on ihmiskunnan tulevaisuus mutta ihmiskunnalla ei ole tulevaisuutta jos se on fundamentalistihihhulien käsissä.
- kapitalistiporsas
lapset.tulee.pelastaa kirjoitti:
Yleisin syy uskovaisuuteen on jo lapsena tapahtunut aivopesu jota häveliäisyyssyistä kutsutaan indoktrinoinninksi. Jos maailma ja ihmiskunta halutaan pelastaa niin työ on aloitettava pelastamalla lapset uskisaivopesulta. Lapsissa on ihmiskunnan tulevaisuus mutta ihmiskunnalla ei ole tulevaisuutta jos se on fundamentalistihihhulien käsissä.
Kato,sossuko se sitten siinä,hallituksen kapitalistiriistäjien ja lapsibisneksen pyörittäjien aisankannattaja! Hyi sinua, sinulta tulee suojella lapsia,jotka ovat ahtaasen mieleesi syyttömiä-mitäs pahaa sinulle pienenä tehtiin,kun noin kieroon ajatusmaailmaan kasvoit? Lue kirja "hukassa huostassa" ja ala pelastamaan sen jälkeen vain itseäsi.
- TyhmäPaimenPoika
" Elävä jumala on vain uskovan omassa mielessä. "
Sä kirjotit niin ku sä tietäisit ja olisit varma siitä et se mitä sä kirjotat on totuus... Voisit sä kertoo mulle et mistä sä tiiät ja miten sä voit olla varma siitä et Jumala on vaan uskovan mielessä?
" Toivo kuolemattomuudesta ja omasta erinomaisuudesta ajavat moiseen uskoon. "
Mistä sä sen tiiät ja miten sä voit olla varma siitä?
" Kannattaisi uskovankin oikeasti miettiä miksi uskoo, mikä on se syy miksi on varma jumalansa olemassaolosta. "
Ehkä sun kannattaa miettii sitä et miks sä et usko Jumalaan ja et mistä se johtuu ettet sä usko...
" Näin ei kuitenkaan tapahdu, uskova vain jatkaa uskomistaan omaan erehtymättömyyteesä ja erinomaisuuteensa. "
Onks sulla joku joku yliluonnollinen kyky minkä avulla sä tiiät tämmösii asioita?
" On hyvin helppoa nähdä, että jumlat ovat ihmisten keksimiä. "
No sulle se ehkä onki helppoo jos sulla on kerta jotain yliluonnollisii kykyi...
- najuka
Voi noita hölmöläisiä,jotka vihaavat Jumalaa ja samalla myös meitä uskovia.Huom:Tämä maallinen elämä on tarkoitettu valmistautumista ikuista elämää varten,koska meille on annettu ikuinen sielu.Sentähden valinta on tehtävä tämän elämän aikana,olemmehan Jumalan viljaa.Tässä elämässä Jumala haluaa erottaa hyvän viljan akanoista.Moni ajattelee että miksi joutua ikuiseen tuleen tämän lyhyen synnillisen elämän takia,taas Huom.onha teille annettu mahdollisuus valintaan,miksi ette valinneet sitä oikeaa,josta teille on puhuttu monen monituista kertaa,miksi se on niiiin vaikeaa tunnustaa Jeesus pelastajakseen.Niin, ettehän te halua nöyrtyä Jumalan kasvojen edessä,koska saatana pitää teitä otteessaan.!
Sinullakin menee sekaisin "uskon puute" ja "viha" uskontoa taikka jumalia kohtaan, vaikka nämä ovat todellakin eri asia :)
- najuka
Oudoksuva kirjoitti:
Sinullakin menee sekaisin "uskon puute" ja "viha" uskontoa taikka jumalia kohtaan, vaikka nämä ovat todellakin eri asia :)
Onhan aivan selvästi nähty monissa kijoituksissa,miten jotkut Jumalan kieltäjät hyökkäävät vihan voimalla uskovien kirjoituksia vastaan.Sitten vielä:kun et keksi muuta kommentoitavaa,niin älä takerru pikkuasioihin,-kuten yleensä ateisti tekee!
najuka kirjoitti:
Onhan aivan selvästi nähty monissa kijoituksissa,miten jotkut Jumalan kieltäjät hyökkäävät vihan voimalla uskovien kirjoituksia vastaan.Sitten vielä:kun et keksi muuta kommentoitavaa,niin älä takerru pikkuasioihin,-kuten yleensä ateisti tekee!
Kun isäsi sanoi sinulle, että "Kyynärpäät pois pöydältä!" niin sinun mielestäsi sanoessaan noin isäsi vihasi sinua?
najuka kirjoitti:
Marathustran vastaus yllä itseasiassa tiivisti pointin todella hyvin.
Ja jos uskovainen perustaa koko väittämänsä ateisteista siihen että he ovat vihan täyteisiä, jos heissä ei ole vihaa muuttuu koko väite valheeksi :)
Tämän takia perusolettamuksen (johon kaikki muu perustuu) oleminen väärässä ei ole "pikkuasia" vaan vetää maton uskovaisen väitteiden alta.koska meille on annettu ikuinen sielu.
Missä sun "sielusi" vaelsi ennen sun syntymää?
"Sentähden valinta on tehtävä tämän elämän aikana,olemmehan Jumalan viljaa.T"
Minkä näiden 500000 ihmisen keksimän jumalan viljaa?
"Tässä elämässä Jumala haluaa erottaa hyvän viljan akanoista.Moni ajattelee että miksi joutua ikuiseen tuleen tämän lyhyen synnillisen elämän takia,taas Huom.onha teille annettu mahdollisuus valintaan,miksi ette valinneet sitä oikeaa,"
Mistä sinä TIEDÄT että valitsit oikein???
"josta teille on puhuttu monen monituista kertaa,miksi se on niiiin vaikeaa tunnustaa Jeesus pelastajakseen.Niin, ettehän te halua nöyrtyä Jumalan kasvojen edessä,koska saatana pitää teitä otteessaan.!"
Sorry...en kumartele jonkun toisen mielikuvitushamoja. Sama pätee myös kuvittelemaasi "saatanaan" :)
- najuka
Olen onnellinen,että sain jo lapsena oppia tuntemaan Jumalan rakkauden,sille eivät mitkää hihhuliateistit voi mitään!
- Mark.luuvitonen
Keksityn olennon rakkaus Wau! Muut eivät sitten sinua rakastakaan :D
"Uskoakseen Raamattuun, hihhulit vaativat uskon kohteen olevan olemassa ilman todisteita.2
kukaan ei ole ateisti, siksi ettei olisi todisteita Jumalasta, vaan hän on ateisti, koska ei HALUA tunnustaa Jumalan olemassaoloa.
Syy, miksi hän ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa on, että hän tietää, että samalla kun hän tunnustaa Jumalan olemassaolon, hän myös joutuu vastuuseen Jumalan edessä.- Mark.luuvitonen
Puhut sujuvasti paskaa, mutta sehän onkin uskovaisen ainoa turva. Se Jumala kun puuttuu kaiken aikaa, yhä, aina ja edelleen. Pyydä se Jumala tänne joskus kommentoimaan, ettei sinun yksinäsi tarvitse käydä täällä valehtelemassa.
PS. Kuoleman jälkeen ei ole mitään.
Ateistien logiikka perustuu virheellisesti todisteisiin. Heidän logiikkansa mukaan leipuria ei voi olla olemassa, koska leivästä ei löydy todisteita leipurista.
- Mark.luuvitonen
Olen nähnyt montakin leipuria, mutta se sinun Jumalasi on edelleen pelkkää paskapuhetta. Oma logiikkasi on perseestä.
Ateisti ei löydä todisteita Jumalasta samasta syystä, kuin rosvo ei löydä poliisia tai hiiri ei löydä kissaa!
- Mark.luuvitonen
Uskovan mielestä sudet ja kissat ovat todiste Jumalasta, koska Jumala on paitsi hukassa myös täysin kateissa.
Ateistien tiede on kovin alkeellisella tasolla kun ei pysty todistamaan edes Jumalan olemassaoloa.
- Mark.luuvitonen
Uskovaiset ovat yksinkertaisia tolloja, koska luulevat ihmisen keksimää Jumalaa oikeaksi. Mitään realistista todistetta heillä ei ole esittää esimerkiksi Jumalan itsensä kirjoittamaa Raamattua.
Uskova henkilö on niin älykäs, että tietää Jumalan olevan olemassa ilman todisteitakin (vaikka niitäkin on)
- NAJUKA
marathustra kirjoitti:
Uskova on niin älykäs, että vertaa Kekkosta jumalolentoihin.
kUKAAN OLE TÄÄLLÄ VERRANNUT kEKKOSTA JUMALAAN,VIISAUS JA YMMÄRRYS TULEVAT JUMALALTA!
- Mark.luuvitonen
Uskova on se verran älykäs, että menee halpaan.
NAJUKA kirjoitti:
kUKAAN OLE TÄÄLLÄ VERRANNUT kEKKOSTA JUMALAAN,VIISAUS JA YMMÄRRYS TULEVAT JUMALALTA!
kUKAAN OLE TÄÄLLÄ VERRANNUT kEKKOSTA JUMALAAN
Mark valitettavasti on :D
- NAJUKA
MAAILMANKAIKKEUDEN ENSIMMÄINEN ATEISTI ON ITSE PIRU,SITÄKÖ OLENTOA HALUAT MIELUUMMIN SEURATA?
- Mark.luuvitonen
Olet saatananpalvoja. Kukaan muu ei usko mokomaan satuolentoon.
"MAAILMANKAIKKEUDEN ENSIMMÄINEN ATEISTI ON ITSE PIRU,SITÄKÖ OLENTOA HALUAT MIELUUMMIN SEURATA?"
Raamatun mukaan, kristinuskon paholainen ei voinut olla ateisti sillä tarinan mukaan hän uskoi "Jumalan" olemassaoloon.
- najuka
Uskova ihminen ei voi olla mikään saatananpalvoja.Tässä se taas nähdään,miten ateisti yrittää hyökätä uskovien kimppuun kun ei muuta enää voi.Ateistit luulevat olevansa/tulevansa niiiiin viisaiksi,mutta todellisuudessa tyhmemmiksi he tulevat,-sanotaan tämäkin lause siinä "satukirjassa".
Vastaisitko tuolla ylempänä kysymykseeni, jossa kysyin vihaako isäsi sinua jos komentaa ottamaan sinua kyynärpäät pois pöydältä? Tai vihasiko opettajasi sinua koulussa, jos joutui pyytämään sinua olemaan hiljaa?
Vai vihaanko nyt sinua, kun pyydän sinua käymään keskustelun loppuun?- Mark.luuvitonen
"Uskova ihminen ei voi olla mikään saatananpalvoja"
Uskovat nimenomaan uskovat Saatanan olemassaoloon eli he palvovat Saatanaa. Ateistit eivät saatanoille kumartele kuten typerät hihhulit, saatananpalvojat!!!
Miksi ateistit ovat niin vihaisia Jumalalle jos he eivät Jumalaan usko ? Ketään ei Suomessa eikä monessa muussa maassa pakoteta uskomaan. Älkää uskoko, ketään ei kiinnosta uskotteko vai ette.
Koska muuta kuin uskovaisten kuvitelmissa, ei tätä "vihaisuutta" esiinny. Ateistit ovat vain useasti pyytäneet edes yhtä todistetta jumaluuksista mutta vielä ei ole tullut :)
Oudoksuva kirjoitti:
Koska muuta kuin uskovaisten kuvitelmissa, ei tätä "vihaisuutta" esiinny. Ateistit ovat vain useasti pyytäneet edes yhtä todistetta jumaluuksista mutta vielä ei ole tullut :)
Tuo "ateistit vihaavat" on psykologisesti mielenkiintoinen - onko siinä pohjana täysi kyvyttömyys käydä keskustelua? Tai ehkä nuo hihhulit ehdollistetaan seuroissaan, kirjoissaan ja pamfleteissaan (TV7:ää unohtamatta) siihen, että kaikki erimielisyys on vihaa. Pelkonsako nuo hihhulit projisoivat meihin - kun uskovainen ei kykene käymään rationaalista keskustelua, hän lapsellisesti sanoo "sinä vihaat minua!", kun oikeasti hän pelkää keskustelun seurauksia?
Mutta kuuluuko uskovaisuuteen täysi kyvyttömyys tunnistaa tunteita? "Ateisti vihaa" hihhulia ja "Jumala rakastaa" hihhulia - molemmat tunnetilat hihhuli on itse päässään kehittänyt.
Onko kyseessä hihhulin mustavalkoinen tapa jäsentää maailmaa - on joko vain ystäviä tai vihollisia.- Mark.luuvitonen
"Ketään ei Suomessa eikä monessa muussa maassa pakoteta uskomaan."
Tälläkin palstalla tulee erinomaisen selkeästi näkyviin hihhuleitten pakotukset uskomiseen. Ateisteja nimitellään törkeästi ja heistä väitetään perättömiä; siis sanotaan se väärä todistus eli valehdellaan! Kyllä se pakottamista on, nimittäin älytöntä pakottamista älyttömyyteen.
Ainoa vihattava asia on hihhuleiden typeryys. Hekö muka lähimmäisrakkaita, HAH!
Usko ei vaadi eikä tarvitse todisteita, totuus vaatii todisteita. Voit uskoa vaikka tuolinjalkaan.
- Mark.luuvitonen
Minulla onkin olohuoneen nurkassa iso puupökkelö, jonka yläosassa lukee Jeesus. Jos tulee tulva, työnnän pökkelön ovesta pihalle ja lähden kelluskelemaan sen varassa turvallisemmille seuduille. Näin Jeesus pelastaa minut.
- pkgrc
Luuvitosen kirjoituksista huomaa,kuinka hän kovasti tahtoisi antaa luuvitostaan uskoville.Älkää ihmiset enää vastailko hänen kirjoituksilleen,tyyppi tuntuu olevan täysidioottiEi se poista Jumalan olemassaoloa,vaikkei hän uskokaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734259Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113852Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73837- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37773